wie heeft het zelfde probleem?? een slome tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jackieboy

wie heeft het zelfde probleem?? een slome tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 09:52

hey

ik heb een probleem mijn tinker van 6 jaar is super langzaam en niet vooruit te branden mijn vraag is weten jullie mischien nog iets om hem voorwaarts te krijgen of hebben jullie het zelfde probleem? ik wil namelijk niet met sporen gaan rijden.

alvast bedankt Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:21

hoeveel krijgt ie te eten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:45

Jackieboy schreef:
hey

ik heb een probleem mijn tinker van 6 jaar is super langzaam en niet vooruit te branden mijn vraag is weten jullie mischien nog iets om hem voorwaarts te krijgen of hebben jullie het zelfde probleem? ik wil namelijk niet met sporen gaan rijden.

alvast bedankt Knipoog

kunnen we jou tinker en mijn tinker niet mengen? Vork die van mij is nl niet te houden Scheve mond
hoeveel voer krijgt ie en hoeveel laat je m doen (kwa werk)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 10:52

ik rij bijna elke dag minstens een uur en hij krijgt na het rijden een halfe kilo sport bix en zins een paar weken ook muslie

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 10:57

en hij krijgt gwn elke dag hooi en overdag staat hij op het gras

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:17

mischien helpt het om de sport bix een tijdje voor het rijden te geven, zo kan hij die energie daaruit ook echt gebruiken voor het rijden.
sylke was eerst heel snel, maar nu heeft ze een beetje een herfst dipje en is ze wat sloom... maar ik denk dat dat over een tijdje weer over is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:19

explosion krijgt zijn voer nu ook voor de les...omdat ie dan net wat meer energy heeft (kreeg t normaal na de les. nu een uurtje dervoor)
alstie genoeg conditie heeft krijgt ie het weer na de les denk ik.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 11:20

okee ik zal het proberen maar hoeveel moet ik dan geven want het lijkt me niet lekker als je paard met een volle buik rijd terwijl ik hem ook gwn van het gras haal Verward

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 21:26

ik heb het geprobeert en het help:) heel erg bedankt en als hij genoeg contitie heeft en lekker snel is ga ik het denk weer na het rijden geven maar dat duurt nog wel ff.. hihi

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:38

wat minder gaan rijden. mijn tinker was eerst echt een cross monster en nu is ze juist lekker rustig aan het worden! moet als ik haar 3 dagen achter heen heb gereden met zweepje rijden anders is ze niet vooruit te branden of gaat ze heel erg slordig werken en valt ze weg over haar linker hand weg! aan het eten kan het ook liggen. als je een import tinker hebt zijn ze gewent van bijna niks te leven, mijn tinker krijgt ook meer als nodig maar is daarom ook heel wat aangekomen! (ook bespiering gekregen hoor!) zij krijgt s'ochtens 1 schep prestatie brok. of ze staat dan de hele dag op een schrale wei. en krijgt dan hooi of als er iets meer op staat niks.en natuurlijk sávonds brokken en plakje hooi! staat ze de hele dag binnen krijgt ze s'ochtens brokken dan s'middags plakje wei sávonds brokken en dan in de avond laat hooi!
ik heb afgelopen dinsdag voor het laast op haar gereden. en vandaag haalde ik haar uit de wei. deed haar borstelen en opzadelen en reed zo op haar weg. niks aan de hand. 2uur een bosrit gemaakt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:42

Hoe is hij in de wei? Of bij longeren?

Dit kan gewoon een typisch probleem zijn van niet goed aan het been rijden. Niet dat ik daar nou super verstand van heb maar Nuala deed het in het begin ook. Ik heb toen les genomen en toen is het opgelost.
Ik gaf een keer zacht been, geen reactie? Hard been! geen reactie? Knal met de zweep! Dit iedere keer weer, steeds beginnen met zacht been en bij geen reactie heftiger. En dit heel snel achter elkaar, niet 1 pas wachten of hij versnelt, nee hij moet direct versnellen.
Tussendoor niet aandrijven, als jij niet drijft moet hij gewoon doorlopen. Anders dan verliest het beengeven zijn waarde.
Bij Nuala was het na een half uur consequent dit volhouden helemaal over, ik hoefde mijn been maar ligt aan te leggen en ze sprong vooruit.
Uiteraard niet inhouden dan he als hij versneld maar juis teugel geven.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 00:13

Esme_27 schreef:
Hoe is hij in de wei? Of bij longeren?

Dit kan gewoon een typisch probleem zijn van niet goed aan het been rijden. Niet dat ik daar nou super verstand van heb maar Nuala deed het in het begin ook. Ik heb toen les genomen en toen is het opgelost.
Ik gaf een keer zacht been, geen reactie? Hard been! geen reactie? Knal met de zweep! Dit iedere keer weer, steeds beginnen met zacht been en bij geen reactie heftiger. En dit heel snel achter elkaar, niet 1 pas wachten of hij versnelt, nee hij moet direct versnellen.
Tussendoor niet aandrijven, als jij niet drijft moet hij gewoon doorlopen. Anders dan verliest het beengeven zijn waarde.
Bij Nuala was het na een half uur consequent dit volhouden helemaal over, ik hoefde mijn been maar ligt aan te leggen en ze sprong vooruit.
Uiteraard niet inhouden dan he als hij versneld maar juis teugel geven.

wel lief dat je er aan denkt maar daar ligt het niet aan. heb al ruim met haar 1 jaar les. maar ze is voordat ik haar kreeg verkeerd ingereden. ze vind het op die hand moeilijk.(behalve galop aanspringen) ze hebben altijd die andere kant alles gedaan en links gegalopeerd. Maar komt wel goed hoor met mn meisje!!(pubelia)

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 15:50

dat van esme_27 ga ik maar proberen mischien helpt het wel

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 15:53

en pubelia ik snap niet helemaal wat je bedoel bij het laatste dat je zei??:n

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:04

Jackieboy schreef:
en pubelia ik snap niet helemaal wat je bedoel bij het laatste dat je zei??:n

welke wat??

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 16:21

wat je over esme_27 zei..

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 16:40

ik heb geen slome tinker maar we hebben allemaal
onze dag wel eens niet
dus als hij 1 keer niet door loopt dan heb ik pech

groet jaimy

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 20:44

Heey Kel.. Ik kan je niet helpen maar ik hoorde dat het al een stuk beter ging hè?? Nou nog veel suc-6

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:20

Ik rijd een Tinker die juist goed voorwaarts is. Niet te langzaam en zeker ook niet te snel. Precies het goede tempo. Maar ik hoor t wel vaker, dat Tinkers vaak wat slomer zijn...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 20:49

pubelia, ik geloof dat esme op jackieboy reageerde, het is immers haar topic. Lachen

voeren hoort officiëel ongeveer een uur voor het rijden, dan is het wel aardig aan het verteren.

gam is niet sloom maar het hangt bij hem wel van het voer af hoeveel pit er in zit. zo krijgt hij juist geen brok en kuil meer want daar werd hij behoorlijk nerveus en niet te rijden van. hij krijgt nu garvo fyto gold. de energie haalt hij op lange termijn uit het voer, het is dus geen bomvoer maar meer voor de lange einden. Lachen

ghisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 10:12

Jacks is ook vrij sloom, maar meer vooral omdat hij niet altijd zin heeft om te werken en nog niet goed voor het been is. Ik rij hem wel met spoortjes maar gebruik ze niet constant zoals je soms ziet. Als hij niet doorloopt draai ik ze erin.
Ik ben toen ik hem net had na 3 maanden overgestapt van onderhouds/prestatiebrok naar fyto gold. Op de brok reageerde hij veel te fel en de fyto gold zorgt voor een rustiger karakter. Wel staat hij nu op 3 kg en gaan we waarschijnlijk nog iets opbouwen naar 3.5 kg per dag.

Probeer ook eens het voer te verdelen over meer keer per dag. Als je je paard maar 1xpd 1 kg geeft verteerd hij het te snel waardoor de meeste voedingsstoffen niet goed worden opgenomen. Wij voeren op de manege 4x per dag zodat het voer goed wordt opgenomen en het paard de kans krijgt zijn energie te verdelen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 20:58

wow 3 kilo.... ik kom al met al misschien op een kilo per dag uit van de fyto gold Lachen

kijk, 4x per dag voeren is geweldig! hier kregen ze voorheen 3x per dag hun voer maar dat is naar 2x terug gebracht. Scheve mond

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:32

Die van mij krijgt naast kuilgras ook 3 kg biks per dag (onderhoudsbrok).

Sloom is mijn Tinker ook geweest ik ben conditie gaan opbouwen en haar wakker laten worden voor het been.(makkelijker gezegd dan gedaan)
Hierbij nooit geen sporen gebruikt,wel veel lessen genomen. Het komt met geduld wel goed.
Nu heb ik een snelle dame die altijd voorop loopt in groepen tijdens buitenritten,waarbij bijna iedereen gilt dat mijn tempo te hoog ligt Tong uitsteken Bloos .

xxmandelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 19:44

hey kel...Haha! jou paard is heel lief...je weet t0g:P maar heeel sloom...Tong uitsteken haha miss word ie ooit wel wat sneller:P haha....xxx my

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 21:28

Jeetje wat een hoop voer! Sox krijgt nu 3 ons muesli/biks met haver en wat wortels per dag, aan het eind van de middag. Verder staat ze op dik grasland en daar heeft ze de buik ook naar Boos!.
Als ze straks 's-avonds op stal gaat krijgt ze een pond biks/muesli/wortels maar ook met 3 plakken hooi of eigenlijk onbeperkt. Ik wil dat er 's-morgens nog hooi ligt zodat ik zeker weet dat ze genoeg ruwvoer krijgt, heel belangrijk voor een paard. Ze is ook niet sloom, héél goed aan het been en behoorlijk voorwaarts. In de bak tijdens les vind ik haar geweldig, ze werkt zich helemaal uit de naad, het zweet loopt echt uit haar sokken.