Wie zijn Tinker staat op Stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

4leafclover

Wie zijn Tinker staat op Stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 10:51

Ik vraag me af: wie van jullie heeft een tinker die op stal staat? d.w.z. geen 24/7 op de wei? En hoe houd hij zich, en hoe vaak en lang komt hij uit zijn stal, hebben jullie speeltjes in de stal?

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:22

Hoi,

onze Tinkers staan nu met slecht (erg koud of nat) weer op stal 's nachts. Overdag zijn ze wel de hele dag buiten en nu met goed weer ook nog wel eens 's-nachts. Ze hebben buiten overigens wel 2 hele grote schuilstallen waar ze veel gebruik van maken.
Maar met koud en nat weer gaan ze 's nachts naar binnen, dit gaat prima hoor!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:29

Die van ons stan nog dag en nacht buiten.
ik moet wel zeggen dat ie het wel lekker vind om binnen te staan, maar als hij weer naar buiten mag is ie ook blij.
Damian heeft een lik-it steen en een rollerball en op de grond een bal.
ook heeft hij een borstel tegen de wand waar hij tegen kan schuren.
wij hebben open stallen dus ze kunnen bij elkaar neuzen en elkaar schoonmaken.
ze staan van 10 uur s'ochtens tot een uur of half 6 in de buitenbak.
ik denk wel dat Damian gek zou worden als hij hele dagen op stal zou moeten staan, ik denk trouwens dat ik dan voor een andere stal zou kiezen, want zo zou ik geen paard willen houden
Annick

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-04 12:30

Het zit namelijk zo: ik sta ingeschreven voor op een andere stal omdat daar gewoonweg meerdere mogelijk heden zijn. Als ik het weggetje oversteek zit ik op het ruiterpad naar het bos, terwijl ik nu minstens 2 km over de weg moet, er zijn 2 binnenbakken en een buitenbak, ik kan iedere dag in de les meerijden, er is ook weide alleen moet ik hem daar wel zelf buiten zetten. Nu kan ik hem 4 dagen zelf buiten zetten een aantal uren die overige 3 dagen komt hij wel eruit met rijden en wandelen enzo. Als ik daar kom te staan heb ik een verzorgster die hem die overige 3 dagen evt. in de weide kan kan zettenof in de bak. Zou dit kwaad kunnen? Hij komt er wel iedere dag zeker 3 uur uit met rijden, poetsen en wandelen en dan (tot nu toe alvast) 4 dagen op de wei. En aangezien ik veel buitenritten wil gaan maken met hem lijkt me dit ideaal. En er is altijd wel iemand daar, ik kan privelessen nemen, er worden onderlinge wedstrijden georganiseerd e.d. Waar ik nu dan tijdelijk sta (= alleen pensionstal), daar worden ze wel iedere dag buiten gezet, maar er is nooit iemand aanwezig, stal is kleiner (hij wordt hier als pony geteld) ik moet een paar kilometer over de (redelijk) drukke weg etc. En is zelfs ook nog € 20,- duurder, wat voor mij overigens niet de reden is hoor!
Wat denken jullie?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:34

Flanna staat nu s'nachts op stal en overdag nog buiten. Als het heel hard regent worden de paarden binnen gehouden ivm vertrappen van het land.
Meestal staan ze op z'n minst van april t/m oktober in de wei. In de wintermaanden staan ze dagelijks op stal. De buitenbak wordt dan gebruikt voor losgooibak.
Als eigenaar kan je in het weide seizoen bepalen of je je paard s'nachts binnen zet of buiten laat staan.
Flanna loopt uit zich zelf zo haar box in,ik heb niet het idee dat ze het akelig vind om daarin te staan.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:02

Sjimmie staat s'avonds op stal en overdag in de wei. En als het kouder wordt gaat hij niet meer naar buiten. Helaas de regels bij ons op stal.
Ik zou het liefst een uitloopstal voor hem willen.....

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 15:42

hoihoi,

Mijn mannetje staad zo`n 3 uur per dag op de wei,
voor de rest op stal met heel slecht weer dan staad hij een uurtje in de binnenbak.
Mijne heeft hier helmaal geen problemen mee hij houd ziech goed ziet er goed uit en is in perfecte conditie. Haha!
Buiten de weidegang om wordt hij nog 5 keer in de week gereden 3 keer door mij en 2 keer door mijn man die iets minder van hem vraagt als ik.
als ik kon kiezen altijd buiten of een gedeelte dan deed ik nog het laatste dit omdat hij erg gauw dik wordt en ik vind dikke paarden niet echt geweldig. En het is voor het dier zelf ook niet erg fijn.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 16:11

die van mij staat nu nog 24/7 buiten maar met ingang van volgende week zaterdag (als de klok weer verzet wordt) gaat ze terug naar stal. Overdag dan wel een flink aantal uren naar buiten maar 's nachts lekker binnen. Vorige winter vond ze het ook heel prettig als ik haar 's avonds naar binnen bracht.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 17:46

Gam kan er niet over om alleen maar op stal te staan. Hij stond afgelopen week 4 dagen binnen, wel met beweging maar niet lekker buiten dus. Maar na dag 4 trof ik hem alweer depri aan. Hij staat dan in zichzelf gekeerd in de box, ook met poetsen, longeren of wat dan ook straalt er niks meer van hem uit. Energieloos, futloos.... ik krijg ook amper nog contact met hem, hij is 'weg' zeg maar.
Door omstandigheden kan hij even niet naar de wei, welke 10 minuten lopen is. Maar over 2 weken mag hij die kant weer op en dan zet ik hem alleen op stal als het nodig is. Als dit beter met mijn werktijden uitkomt ofzo, want hij moet zijn beweging wel hebben.
Ik hou het nu strenger in de gaten want de stalhouder wil nog wel eens laks zijn en de paarden niet buiten zetten. Maar Gam MOET gewoon in de frisse lucht staan anders verpieterd 'ie. Verdrietig

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:09

Mijn dames zet ik liever niet op stal, die gaan zich helemaal kapot staan schuren als ze op stal staan echt gewoon tot bloedens toe..
Dus ze blijven zo lang mogelijk buiten staan, van de winter hooguit een paar nachtjes binnen als het écht niet meer gaat..

Speeltjes zijn misschien wel handig ja, zodat ze zich wat minder gaan vervelen.. 24/7 vind ik trouwens wel heel erg lang..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 18:17

Snowdon vindt een dagje op stal nog niet zo'n ramp. Maar als hij een heel winter op stal moet staan, waarbij enkel een uurtje ofzo in de buitenbak komt... Dan is hij zwaardepressief en is er niets geen lol meer met hem te beleven.

Ik heb vanaf morgen een weide voor 24/7 buiten! Heerlijk voor hem!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 19:15

Voor irish geldt hetzelfde als voor Snowdon, die wordt heeeel depri van binnen staan.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:20

Die van mij staan alle 2 op stal.. en komennooit op land.
Staan wel eens in het paddock
maar ja 2 hengsten.. en worden zeer onrustig op het land
maar geen chago paarden .. zijn altijd vrolijk!!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:28

Fayette staat ook overdag van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds buiten. Een gedeelte van de dag op het deel wat ze al helemaal kaal hebben gevreten en een gedeelte van de dag op het deel waar het gras nog lekker hoog staat.
Fayette weet eigenlijk niet beter dan dat ze 's avonds altijd op stal gaat. Zij heeft er absoluut geen problemen mee maar zou ze 24/7 op stal moeten staan met maar een paar uurtjes per dag wandelen of rijden dan zou ze knettergek worden

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 10:22

mijn twist staat dag en nacht zomer en winter buiten in de wei
met 6 andere paarden en het gaat super
oke als het heeft geregent heeft is het land niet zo
cool meer maar hij is het liefst buiten
dan kan hij rennen als hij wil en rollen
in de modder en zover ik weet
vind hij het niet erg buiten te staan
als ik hem uit de wei wil halen
heeft hij zelfs zo iets van nee ik blijf hier

groet jaimy

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 14:59

Mijn tink staat van 1 sept tot 1 juni op stal daarna 24/7 3 maanden op de wei.
Ik merk weinig tot geen verschil ook in de staltijd komt ze veel buiten,ik rij alleen maar op het strand en ze staat regelmatig in de paddock.

Mooo

tiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:45

Ik heb een tinker verzorgd die 'sochtends de wei in ging en er om 4 uur weer uitgehaald werd.
Hij kreeg ongeveer een uurtje perdag beweging van ons maar van de paarden waar hij mee in de wei stond ook wel zo iets!

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:29

mijn tinker staat in de zomer dag en nacht buiten en in de winters staat hij over dag de heledag buiten oowk met regen en kou en snachts binnen. werkt prima

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:31

Die van mij staat nog dag en nacht buiten. Binnenkort gaat ie alleen s'nachts naar binnen. Als hij op stal staat is het echt een etterbak. Hij is liever buiten ( en ik geef hem geen ongelijk ) Zodra het weer gaat vriezen gaat hij naar binnen . Puur omdat het dan op het landje en het erf te gevaarlijk is om rond te hobbelen. Dan is hij lekker veilig in stal. En als het echt noodweer is dan gaat hij ook naar binnen .

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:35

die van mij staan nu nog dag en nacht buiten. Binnenkort word dat 's avonds naar binnen, maar dan alsnog de gehele dag naar buiten.
Als ik Nuala een dag binnen houd dan word ze heél erg boos en daarbij begint ze haar box gewoon af te breken

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:19

Novia staat 'snachts binnen en overdag buiten.
Als het echt heel erg slecht weer is dan komen ze er een paar uurtjes of korter uit.

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 18:29

Djana staat de hele dag buiten en ook het 's avonds op stal. Als het regent staat ze ook op stal.

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:04

boy staat s,nachts binnen en overdag lekker buiten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:42

mijn tinker staat nu nog overdag in de wei, maar in de winter staat ze lekker op stal. daar doet ze helemaal niet moeilijk. heb ook geen speeltje of zo voor haar in de stal. maar dat kan per tinker of paard verschillen!!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-04 07:41

Ik heb besloten om hem toch op deze stal te behouden, hier gaat hij smorgens om 8.45 de wei op en gaat (in de wintertijd) om 17.00 er weer af en staat savonds en snachts op de stal. Ik merk wel dat hij het fijn vind om lekker buiten te staan. En mocht ik een keertje niet kunnen komen dan weet ik wel dat hij er wel uit is geweest. Ok de bossen is een klein stukje rijden, maar dan sta ik wel op een rustige fijne stal.