wat is jouw karakter paard/pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

wat is jouw karakter paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 13:55

dit doe ik gewoon uit niewschierig heid.

hoe is jouw paard/ponybij buiten ritten? is hij dan vervelend of lief of heel eigenwijs?

Hoe is jouw paard/pony in de stal?
En met rijden?

Dit waren mijn vragen

Als hier meer topics over zijn zou ik graag de topics willen weten.Met zoekfunctie kom ik niet ver

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:03

Als ik alleen met Furyo naar buiten ga, gaat hij het liefst in een galop sprong terug naar huis!! Maar meestal ga ik met een vriendin naar buiten (rocky17 hier op bokt), en dan gaat het altijd super!!!!
Met rijden in de bak is het afwisselend Lachen maar hij doet zijn best en ik ben trots op hem!!!

En in stal.. Tjaa Een knuffelbeer !!! Haha!:D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:40

Dennis is langs de weg heel fijn te rijden. Fijner dan in de bak. Schrikt nergens van en is lekker voorwaards. In de bak is hij heel flegmatiek
Op stal wil hij lekker teuten en aandacht. Hij vind het super als ik bij hem op stal even kom zitten. Hij staat alleen nu(nog lekkerder) 24/7 buiten Lachen.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:11

Met buitenrijden is hij heel erg vlot.. soms zo erg dat ik hem bijna niet kan houden.. maar in de bak is hij heel erg braaf en met wedstrijden ook! Haha!
Op stal is hij echt superlief! dan wil hij heel veel aandacht. maar in de wei kijkt hij alleen om naar het gras Tong uitsteken

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 15:49

Ik ga altijd met iemand anders naar buiten dat vind hij het leukst maar toch wil hij nog welles schrikken .in de bak is hij altijd superbraaf en in stal ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:29

Balou Appaloosa :
Met rijden in het bos wilt ie zoveel moegelijk crossen en zo hard mogelijk Lachen maar is verder super lief en betrouwbaar!
Op de weg is meneer echt helemaal super braaf Lachen schrikt nergens van en luisterd netjes naar me en doet alles wat ik wil.
In de bak is meneer heel geconsentreert want ik ben wat dingetjes met hem aan het trainen wat nieuw is voor hem maar hij wil het wel echt leren..hij doet enorm zijn best.
Verder op stal en in de wei is het een enorme goedzak..je kan gewoon op hem zitten en knuffelen...kortom hij vind alles best.

Bonito fjord :
op stal een ontzettende knuffel
In de wei iets eigenwijzer en rend graag weg Haha! maar kan ook wel geknuffeld worden..net wat haar bui is.
Houd wel erg van uitbreken en streekies uithalen ( maar daar is ze een jaarling voor ) alleen tegen het uitbreken willen we natuurlijk nog wel wat gaan doen.
Met rijden weet ik niet...daar moet ik nog even 1,5 jaar voor wachten want dan is ze 3 Lachen

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 18:41

Daisy mijn huur pony heb nog wel eens van die kwalen om lekker gek te doen als ik aan het rijden ben binnen.
Buiten heb ik nog niet gereden met haar maar zal vast ooit nog wel eens gebeuren.
Als ik haar los heb in de bak volgt ze me overal echt zo lief Haha!:D
en in stal .. als ik aankom gaat ze soms hinneken en lief hahaha Haha!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 20:19

Stef (haflinger)
Buiten : Kijkt de hele tijd nieusgierig om zich heen en wil het liefste de hele wereld ontdekken volgens mij:P
Binnen : Hij doet altijd zo zijn best Lachen Alleen soms heel drammerig
En zijn karakter?
Heel nieuwsgierig.. Hij knort altijd als je eraan komt, hij wil altijd knuffelen.. het is een ontsettende schooier.. Hij kan ook heel goed met andere dieren opschieten Haha!

l_a_u_r_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:01

Kobus (fjord)

In de stal is ie heel erg rustig (behalve als ie niet optijd z'n eten krijgt)
Buiten is ie echt heel erg braaf, hij schrikt nergens van.
En in de bak heeft ie wel eens z'n buien, maar over het algemeen gaat dat ook wel goed.
Hij heeft natuurlijk ook wel eens een slechte dag

Kimpjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:06

mijn paard is lief om te rijden maar het is en blijft een vosse merrie, ze bijt en stampt naar vreemde mensen. mij heeft ze nog nooit iets gedaan.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 20:32

uberlief Haha!

maar niet tegen andere paarden Schijnheilig

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:06

Met buitenrijden: braaf, maar af en toe wel heel fris
Rijden: verschilt heel erg, de ene dag loopt ze heel fijn de dag erna is het 3x niks
Op stal: echt een knuffelpaard

Alleen met andere paarden is ze moeilijk Boos!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:10

hoe is jouw paard/ponybij buiten ritten? is hij dan vervelend of lief of heel eigenwijs?

Haha! heel mak, braaf, behalve bij grote vrachtwagens en tractors, en als ze op de terugweg gaan ja dan gaan we natuurlijk doorstappen en heenweg?

Hoe is jouw paard/pony in de stal?

braaf stilstaan zelf als ik even wegloop, tenzij er iets te eten is Haha!
En met rijden braaf,
alleen singelnijd dus oppassen dat ik er niet afglijd Tong uitsteken

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:21

Trix is buiten heel erg rustig geworden. Vroeger was ze een echte druktemaker, kon ik ook niet met een groep naar buiten, en alleen ging ook best moeilijk. Nu is ze echt heel fijn geworden, en in de groep gaat ook beter nu.

In de stal kan het eigenlijk niet beter. Soms is ze gewoon te gehoorzaam. Niks geen ondeugendheid is er dan te vinden, ze slaapt liever. Ze gaat altijd om als ik wegloop, dan volgt ze me. Ook weet ze precies wanneer ze om moet gaan, dat is een vaste routine Haha!.

Met rijden wil ze af en toe echt te baldadig worden. Versta hieronder: Ze wordt aardig heet, snijdt bochten asociaal af en wordt hard in de mond. Vaak zijn dit buien die na 5 a 10 minuten weer over zijn, daar ken ik haar ook precies in, maar daarna is ze heel erg goed te rijden.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:47

Met buitenritten is Eef voorwaarts, goed te houden, vrolijk en vooral betrouwbaar. Het is niet dat ze niet 'wakker' is of niets eng vind, maar ze zal nooit zomaar op hol slaan, weg rennen of weg springen.

In de bak hangt het van haar humeur af. Ze kan heel voorwaarts en vrolijk zijn en hard haar best willen doen. Dan gaat alles opeens heel goed en als er iets verkeerd gaat is het gewoon mijn schuld, omdat ze het niet begrijpt.
Ze kan ook flink geen zin hebben en balen dat we niet gewoon naar buiten gaan. Dat vind ze namelijk vele malen leuker. Vooral mijn zusje wil ze dan nog wel is in de maling nemen. ('Nee ik kan niet in galop, ik ben een karrepaard')

Op stal is ze braaf, rustig. Ze is wakker, hinnikt als ik aankom ( Lovers ) en gewoon netjes opgevoed (niet naar eten toestormen ed.) Alleen als je met een wormenspuit aankomt is dat helemaal over... Schijnheilig In het ergste geval gaat ze na wat pletten en draaien 1x flink steigeren, schrikt ze van zichzelf en doet ze vervolgens meteen haar mond open... Verward

Ook naar andere paarden is ze braaf. Ze is wel de leider bij ons (altijd al zo geweest ook, ook op de vorige stal en bij haar vorige eigenaar), maar zal nooit zomaar meppen of bijten.

Ja, Eef is echt volledig op haar karakter gekocht en eigenlijk kan het ook gewoon niet beter. Ze is een ouderwetse mérens en heeft altijd voor de kar gestaan. Een echte sporter is ze dus niet, maar ze doet wel haar best!

_Frazer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:09

frazer: ik rij er zelf niet ik verzorg hem alleen want het is een manege pony maar ik ben mee geweest op ponykamp en met pure toeval zat ik op hem nou dat ik heel erg lollig maar aan de ene kant ook weer niet hij hobbelt heel erg en kan niet sil staan want dan beland je in de greppel (is gebeurd ponykamp 2 of 3 jaar terug) en hij houd van spelletjes buiten te doen zoals een speurtoch voor kinderen en dat frazer met een spreuk de bosjes uit komt renne vond ie ook heel erg leuk!!! Haha! *LOL*

tsja binnen kom je bijna helemaal er nat van af want hij loopt dus niet vooral bij beginnertjes. als naastloper moet je zelf een zweep in je hand hebben en er achteraan lopen dan loopt ie wel. maar als je goed gevorderd ben dan wil ie nog wel lopen.!! Lachen

en op stal is hij echt een verschriklijke draak Verward als hij echt een slechte bui heb gaat ie rondjes draaien en bijten. dat is kortom dus niet leuk. Boos!

groetjes

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:19

•Met buitenritten gedraagt Santos zich wel, maar ik maak dan ook geen 'echte' buitenritten want van mijn moeder mag ik niet over de weg met een paard . Ik rijd met Santos altijd bij ons in het land, maar we hebben wel genoeg ruimte want we wonen op een boerderij Lachen !

•In de stal.... Tja, dan merk je niet echt dat ze er is ofzo... Ze staat een beetje van haar hooi te eten enzo maar ze is niet echt zo aanwezig zeg maar als sommige andere paarden. Niet dat Santos zo verdrietig is of bang ofzo, maar Santos die hoeft helemaal niet zoveel geknuffeld te worden Knipoog . Oja, ze is wel kattig tegen andere paarden, maar dat is ze altijd.

•Met rijden is ze lief. Nouja, niet altijd want je moet niet in het land gaan rijden waar ze normaal altijd staan te eten, want dan gaat mevrouwtje ervandoor. In de bak is ze wel lief, maar af en toe heeft ze een vreemde bui Tong uitsteken .