Kaspische Pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nipo

Kaspische Pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 18:08

Hey!

Ik ben hier pas nieuw, maar het bevalt me al meteen Knipoog
Ik heb een vraagje: ik ben op zoek naar een kaspische pony. Weet iemand ergens fokkers zitten en misschien wat zo'n pony doorgaans kost?

Alvast bedankt!

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 15:49

Wat leuk dat je een Kaspische pony wilt kopen. Ik heb zelf een aantal jaren in Iran gewoon en ken de Kaspische pony en hun (her)ontdekster Louis Firouz heel goed.
Het zijn ontzettend leuke paardjes.

Louise Firouz haar dochter, Ataché, woont in Belgie, destijds vlakbij Brussel. Helaas is het contact met Ataché verwaterd.
Zij heeft destijd een hengst en een merrie uit Iran geïmporteerd.
Ik zal je een pb sturen met het email adres van Ataché haar broer, die nog in Iran woont. Hij kan je ongetwijfeld verder helpen met adres en telefoonnummer van Ataché.

Ook zijn er in engeland twee stamboeken (het moederstamboek is overigens in Iran) voor deze paardjes.

Verder heeft er in BIT (ik meen vorig jaar ofzo) een artikel gestaan over een vrouw die in Nederland woont en een Kaspische pony heeft.
Ik zal het voor je opzoeken. Je kunt natuurlijk ook de redactie van BIT bellen en het telefoonnummer van deze vrouw vragen.

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 16:16

Als je al 15 bent,kun je beter geen kaspische pony nemen,omdat die erg klein zijn,een gemiddelde stokmaat van 1.20 m

Nipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 17:30

Bedankt voor de moeite hannekeS!!
En ik wil eigenlijk geen pony om op te rijden, ik wil er eerder mee fokken en die kan ook het gras in de wei wat af eten.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:24

kan je dan niet beter een shetlander nemen, of een ander ras, wat hier in nederland verkrijgbaar is, lijkt me ook veel voordeliger. Zeker als het voor grasmaaier moet dienen. Succes met je speurtocht

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:32

Als zij graag een Kaspische grasmaaier heeft... kan toch?? Knipoog

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:34

Goh ik heb nog nooit van dat ras gehoord. Hoe zien ze eruit??

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:25

Hey,

Ik denk dat ze in Nederland/België & naaste omgeving erg duur gaan worden ook omdat ze redelijk uniek zijn en er haast bijna geen fokkers ter wereld te vinden zijn.

In Amerika & omstreken doen ze wel shows met hun Caspian Ponies maar om nu in Nederland/België te gaan zoeken naar een fokker en om de pony enkel te kopen om het gras te laten maaien lijkt me een dure opgave (tenzij je er natuurlijk met wilt gaan mennen, daar zijn ze namelijk ook geschikt voor zoals voor meerdere dingen.)

Omdat je 15 bent wilt niet zeggen dat je niet meer op zo'n pony kan rijden, dit kan altijd. Je kan met kleinere paarden diverse richtingen uit hoor.

Véél succes met het vinden van de geschikte Kaspische Pony & houdt me op de hoogte!

@ Sharmila:

Afbeelding
Karamat, Hengst van Kristull Caspian Ranch. Prachtig beestje.

Afbeelding
Trojan, eveneens van Kristull Caspain Ranch.

Afbeelding
Mijn persoonlijke favoriet, Ucuncu.

Hun gemiddelde kostprijs bedraagt $ 20 000,- dus je moet al véél centjes hebben.

Nipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 19:12

Ik wil geen Kaspische pony kopen om alleen maar wat gras af te maaien. Ik vind het gewoon prachtige ponytjes en wou er graag mee fokken, maar ik wist niet of je er zo hier in de buurt kon kopen. Ik dacht wel dat ze duur zouden zijn, maar zo duur Haha! Dus ik denk dat het er nu nog niet van gaat komen, misschien iets voor de toekomst Knipoog

Groetjes

Nipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-04 19:17

Ik ben ff op die site gaan kijken, er staan er toch ook op van $2000 en de veulentjes die kosten $1500, is toch niet zoveel. Natuurlijk moet ie dan nog wel naar België komen dus dan komt het nog heel duur uit maar, ik wil maar zeggen....

nasheeta

Re: Kaspische Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:51

Hoi,

Ik heb het prive email adres van die fokster in NL. Duur is relatief, een welsh mountain kost van 250 t/m 500 euro als veulen (en de gek geeft er een hele hoop meer voor, of een hele goeie brengt veel meer op bij liefhebbers) da's haast voor niks (met stamboekpapieren ook) de Kaspische zal duurder zijn maar dat is relatief. Wil je bv een speciale Arabier hebben qua kleur, afstamming en/of sportgefokt dan betaal je ook meer dan de huis- tuin en keuken Arabier.

Dus het emailadres kan ik je geven en deze mevrouw van der Logt fokte er wel echt mee, een vriendin van me is er ong 1,5 jr geleden nog geweest.

nasheeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 11:53

jorik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:47

hoi, ik heb toen ik 13 was samen met mijn broer 3 kaspische ponys ingereden. vervolgens zijn ze naae een fokker in frankrijk gegaan. vond het erg leuke paardjes maar toen erg fel en heet. kan me herinneren ( is enige tijd terug ) dat ik er regelmatig naast heb gelegen. had er lang niet meer aan gedacht, leuk om weer intresse te lezen over deze draakjes.

nasheeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:14

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:19

wel mooie beestjes, maar wil je gaan hhobbyfokken?

nasheeta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:07

Ik? Ik wil voorlopig niks. Dit weekend speelde mijn dochtertje zo ontzettend leuk met een Shetlander, bij uitzondering een lieve Shetlander. dat het me wel leuk leek voor haar om ooit een kleine pony te kopen. Daarbij dacht ik zelf een welsh mountain want die vind ik erg schattig en ze zijn erg sterk.

Toevallig kwam ik dit onderwerp over de Kaspische pony tegen en die vind ik interessant omdat deze nauw verwant is aan de Arabier en Akhal Teke. En dat vind ik 2 bijzondere, exotische rassen. daarbij schijnt de Kaspische pony minstens even sterk te zijn als de Welsh mountain alleen net iets eleganter en meer mijn type.

Voorlopig even afwachten of mijn dochtertje het ponyrijden leuk blijft vinden maar afgelopen weekend straalde dat snoetje wel. onze eigen paarden zijn toch een slag te groot voor haar. dat hebben we ook met onze honden, andermans kleine hondjes en onze puppies vorig jaar vond ze toch veel leuker.

oh ja de site van de fokster uit Bit: www.kaspischepaarden.nl