engelse volbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

engelse volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 15:52

hoi!
ik wil mijn merrie misschien laten dekken door een engelse volbloed, heeft iemand info over dit ras of heeft iemand een volbloed? ik wil graag weten of het wat voor mijn heethoofdige welsh k merrie is *LOL*

Kenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 15:59

Ik heb een volbloedmerrie en heb daar mijn handen vol aan. Over het algemeen staat het engels volbloed erom bekend dat ze heel heet kunnen zijn. Lang niet alle volbloeden maar de meeste wel.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 16:03

Wij hebben de hele stal ermee vol staan. Lachen.
Maar ik zou wel wat meer willen weten.

Hoe groot is je merrie?
Engelse volbloeden zijn nl. E pony-maat of kleine paarden maat gemiddeld. Soms wel iets groter. Een grote hengst op een kleinere merrie zetten kan problemen op leveren bij de bevalling.

En heb je al een bep. hengst in gedachten? Het is nl. moeilijk om je merrie gedekt te laten worden als ze zelf geen Engelse volbloed is. Ze zijn nogal strikt in het stamboek. Alleen zeer goed presterende merries mogen gedekt worden. Jouw merrie is zelf geen Engelse volbloed

Waarom perse een Engelse volbloed?
Het zijn over het algemeen hele gevoelige en intelligente paarden. Daarom kunnen ze zich snel druk maken over iets en het is de vraag of dat goed klikt met jouw hete merrie.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 17:09

VMR -> RP

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:01

Wil je een nog hetere paard hebben oid? Want je zegt zelf al 'mijn heethoofdige welsh k merrie'. Je moet er niet vanuit gaan dat eht dan een rustgig paard wordt. Ik zelf heb een vlbloed en je hebt echt je handen eraan vol.

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 18:03

Ik zie in je profiel dat je welsh 1.47 is en om eerlijk te zijn denk ik niet, net als Scum, dat dat goed kan zijn voor je pony.
EV's zijn soms vrij groot (ik heb er 1 van 1.70) Dat levert dus problemen op bij de bevalling. Je moet haar gewoon laten dekken door een pony van haar eigen groote en ras. Maarja, dat zou ik doen.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-04 20:26

bedankt voor jullie reacties maar lees het topic van mij eens over een grote hengst op kleine merrie... ik had een engelse volbloed gezien op internet Lucky lips, dit leek me een leuke hengst vandaar.. staat op stal klomphaar, dus jullie denken geen goede combinatie?

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:51

YvonneAa schreef:
Ik zie in je profiel dat je welsh 1.47 is en om eerlijk te zijn denk ik niet, net als Scum, dat dat goed kan zijn voor je pony.
EV's zijn soms vrij groot (ik heb er 1 van 1.70) Dat levert dus problemen op bij de bevalling. Je moet haar gewoon laten dekken door een pony van haar eigen groote en ras. Maarja, dat zou ik doen.

ik heb een halve engelse volbloed en die is 'maar' 1,55m hoor en die komt uit een kwpn merrie van 1.60m, dus zo groot kan die hengst nooit geweest zijn Lachen .

even over mijn halve engelse volbloed: ze is nu 19 jaar en er zit nog behoorlijk veel pit in dus ik weet niet of dat echt geschikt is voor op een heethoofd.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:36

Volbloeds zijn erg gevoelige en sensibele paarden.
Die vaak niet weggelegt zijn voor een doorsnee ruiter.
Ik heb zelf ook een kruising volbloed x new forrest gehad, en ook dat was een erg moeilijke nerveuze pony.
Het lijkt mij geen ideale combinatie.
Je zou dan mischien beter bij het N.R.P.S rond kunnen kijken voor een geschikte hengst.
Want deze voeren ook een flinke scheut bloed.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 00:25

Er zij vaak vooroordelen over volbloeden. Ik heb een volbloed die zeer koelbloedig is. Toevallig zag ik er vandaag nog een op de marktplaats, die ook koelbloedig is. De mijne is een fantastisch paard, dat nergens bang van is, alleen maar nieuwsgierig. Als je even hebt gegallopeert wordt ie wat heter, maar nog prima te regelen hoor!. Hij is al 20 maar loopt de meeste paarden uit de buurt eruit en toch schaapmak. Lachen (mijne is wel 1.65, zou ik niet zo graag op een pony zetten.) Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:13

Ik beschouw het niet zozeer als vooroordelen. Het zijn gewoon feiten. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen. Een paar rustigere bloedjes zijn er natuurlijk ook wel. Maar over het algemeen dus niet. Als je ermee om kunt gaan zijn ze echt heerlijk om te rijden. Maar je blijft vaak afhankelijk van factoren uit de omgeving.
ZO kan ik de mijne heerlijk dressuurmatig laten lopen, maar als er vlak naast de dressuurring een losspringbak is, dan kan ik het vervolgens weer schudden.

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 18:19

En ik zou een beginner ook geen plezier doen met een rondje op
mijn volbloed.
Ze is niet gemeen, maar super rillerig.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 19:57

ik snap het en ben ook heel blij met jullie reacties,wil gewoon weten watvoor beestjes het zijn, ik ga ook nog even met die fokker bellen watvoor beestje het is, maar kennen jullie hem lucky lips, kijk anders even op www.horsenl.nl en dan bij klomphaar.. reacties welkom:)

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 22:09

Ik heb even gekeken, maar ken deze hengst niet.
En vind het van dit plaatje erg moeilijk te beoordelen.
Als je serieuze interesse hebt, moet je gewoon eens contact op
nemen en gaan kijken.
Dan kun je een veel beter beeld vormen over zijn karakter en bouw.
Succes.

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 23:04

Bonny4life, wat heb je voor merrie?

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 11:21

Frieke schreef:
Bonny4life, wat heb je voor merrie?

Een heethoofdige Welsh K merrie Knipoog *LOL* .

Ik ken ook een merrie (19 jaar) die een kruising is met Engels Volbloed. Die had ik echt niet mee willen maken toen ze 7 ofzo was, als ik zie hoe druk en pittig ze nu nog kan zijn .

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:21

Ik zou als ik jou was eens gaan kijken voor een mooie koele Welsh-k hengst.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 12:28

Ik zou ook gaan voor een wat kleiner hengstje, met wat minder bloed... Als jou merrietje al zo heet is... lijkt het me niet erg verstandig. En ik zeg ook weer niet dat alle EV's heel heet zijn hoor... Maar als jouw eigen merrie al zo druk is, zou ik ook weer niet om problemen gaan vragen..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 17:09

ja dat is waar, mijn pony is altijd snel afgeleid en eigelijk zoek ik een hengst die natuurlijk dekt in de buurt van utrecht, omdat ik zelf geen trailer heb...ik zag dat deze hengst in laren staat, is dichtbij..misschien heeft een van jullie tips? over hengst in de buurt? hoeft niet perse goedgekeurd te zijn hoor, ik wil het veulen zelf houden. zoek toch wel een paardje van rond de 1.60-1.65 ofzo

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 17:14

ik zoek gewoon een leuk beestje met ene beetje rustig karakter, liever geen barok ras, maar kwpn of nrps of ander leuk diertje, wil haar volgend jaar laten dekken en het veulen houden.. engelse volbloed lijkt me bij nader inzien niet zo'n succes...