Ik gok zelf op 1.45 m. Wat denken jullie? (de uitslag is over 3 jaar).
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Als je ong. wil weten hoe groot je veulen wordt kan je de pijp van het veulen opmeten en die van de moeder en die vergelijken, want de pijp groeit niet of haast niet meer
)Citaat:het is gewoon moeilijk te zeggen omdat je de voorouders niet kent
je moet eigelijkeen stukje touw pakken en naast het benen houden
vanaf de kogel tot aan de spier die naar de borst loopt ( hoop dat je het begrijpt)
dan klap je het touwtje omhoog boven de schoft ( je houd het vast bij die spier dan he) en dan weet je ongeveer he groot ze uit groeit
clau schreef:is dit een groei grafiek van alleen de tinker of ook andere paarden??
Ik heb namelijk een pony veulen van de slager gered en wil dus ook best graag ongeveer weten hoe groot hij word..
nu een half jaar en 1.18 hoog( schoft) en erg overbouwd..
wie raad mijn veulen??
Gr. Clau
emmelske schreef:nou ik denk aardig groot want al hij nu na 17 maanden al zo groot is mijn 2,5 jarige is nu nog maar 1.41m haar moeder is 1.44m en haar vader 1.52m![]()
ik hoop dat ze nog wel wat meer groeit
Leonoor schreef:zou je mij die groeigrafiek willen mailen? leonoor@zeelandnet.nl
mijn veulen is nu bijna 3 maanden, en is schofthoogte 117
Moeder is 150, vader (nog in de groei) 164
ben heel erg benieuwd waar ze gaat eindigen
Vooral onder onze bonte vrienden zijn veel laatbloeiers. Snowdon is een voorbeeld, maar ook de dekhengst The Offspring is een mooi voorbeeld.snowdon schreef:En toch zijn er natuurlijk weer uitzonderingenVooral onder onze bonte vrienden zijn veel laatbloeiers. Snowdon is een voorbeeld, maar ook de dekhengst The Offspring is een mooi voorbeeld.
Snowdon was op 2,5-jarige leeftijd 1.48, nu op 5-jarige leeftijd 1.57m!
Naar dat ik me kan herinneren was The Offspring met 4 jaar 1.55m en nu met zijn 10 jaar 1.65,5m....
Met 1 jaar 1.38 komt bij de grafiek uit op 1.48 - 1.52. Is hij al geruind? Ruinen groeien namelijk langer door dan merries en hengsten. Ciara was met 1 jaar 1.36 en die is op 1.50 uitgekomen dus bij haar klopte hij wel.
Mariska_28 schreef:De grafiek loopt maar tot 2 jaar.. Maar volgens zijn hoogte op 1 jaar had ie helemaal niet zo groot mogen worden..Met 1 jaar 1.38 komt bij de grafiek uit op 1.48 - 1.52. Is hij al geruind? Ruinen groeien namelijk langer door dan merries en hengsten. Ciara was met 1 jaar 1.36 en die is op 1.50 uitgekomen dus bij haar klopte hij wel.
Wel grappig, Dipsy is met 6 maanden al 1.38.. alhoewel grappig... zo groot had nou ook niet gehoeven.
maar hij groeit al minder hard, en hij is wel ruin ach we zien wel waar we eindigen.Annick schreef:Damian had wel een groei achterstand volgens mij, het zal wel van paard tot paard verschillend denk ikmaar hij groeit al minder hard, en hij is wel ruin ach we zien wel waar we eindigen.
Annick

Leonoor schreef:als je even kijkt naar baggio, zijn ouders zijn 150 (m) en 165 (v). Zelf meet hij 164 ondertussen, en ik vermoed dat hij zijn vader voorbij gaat, hij zat ook in het groeischema die Damian aanhoudt, iets langzamer.
Weet ook niet hoe het komt, zal de Zeeuwse klei wel zijn...
) dus ik heb er weinig aan toe te voegen. Cayuse is uit een moeder gefoktv an 147 en vader ( offie ) is 165.5, dus tja.. hij is nu 2 en half en 152 hoog. en in de groei nog. Ik denk dat hij nooit zo groot als PA wordt. maar ik heb geen idee ik sprek je over 2 jaar nog wel.. hihihi dat kan ik zeggen hoe hoog hij si geworden Mariska_28 schreef:Maar van die paarden weet je niet hoe ze gehouden zijn op jongere leeftijd. Misschien hebben ze tekort gehad en daarom later alsnog een inhaalslag gedaan..