pas een haf bij mij karakter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

pas een haf bij mij karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 11:48

ik vraag me eigelijk af of een haflinger bij mij past? ik weet elke haflinger is verschillende

Mijn karakter:ben lief, word niet zo gouw kwaad.Maar als ik kwaad ben dan ben ik ook egt kwaad.Ben soms onzeker op een paard vooral als hij vervelend is.Maar met goede instuctie's gaat dat gevoel snel weg.En dan lukt het me ook om het dier aan te pakken.

ik wil niet egowischtige over mezelf zijn

ojah ik ben ook heel makkelijk

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:50

ik denk echt dat je gewoon opzoek moet gaan,
niet teveel vantevoren zoeken,

elke haflinger is anders,
dus je kan geen ras op je eigen karakter uitzoeken !

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 11:56

Met Saskia9 eens! Lachen

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 18:58

Geleliciteerd met je verjaardag Knipoog !
Je moet gewoon opzoek gaan naar een leuk paardje dat aan je eisen voldoet zou ik zo zeggen . Ik weet niet... of een haflinger wel bij je past . Bij zo een als wij hadden (Waldjo) zou jij dus echt niet passen, en ik ken wel meer haffies die zo zijn . En over het algemeen zijn Haflingers erg eigenwijs en dat past dus niet bij dat je soms onzeker bent, en ze hebben snel het door als je onzeker bent want ze zijn echt heel slim Lachen ! En voor een Haflinger (iig zo een als Waldjo) moet je zeker niet te lief zijn (natuurlijk wel knuffelen maar altijd opletten enzo) . Er zijn natuurlijk ook lieve haffies, maar ik zou jou er geen aanraden. Van Waldjo heb ik trouwens wel erg veel geleerd Lachen .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:24

Je moet zéker niet te makkelijk zijn met een Haf.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:07

Oja, sorry hoor, maar ik heb een beetje het idee dat je voor elke scheet die je laat een topic opent Scheve mond .

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:13

Ik denk ook dat je gewoon op zoek moet gaan. Ik ken echt krengen van haflingers (ben een keer door een getrapt die mijn brave-lobbes IJs wilde trappen Tong uitsteken) maar ik ken ook hartstikke lieve haflingers. Van wat ik begrijp uit je beschrijving wil je het liefst een makke, brave, lieve haflinger. Ik zou zeggen, ga op zoek, ga ook vooral met het paard rijden VOOR je 'm koopt, maak een buitenritje (sommige paarden worden ineens draakjes als ze buiten komen namelijk Tong uitsteken). Als het goed aanvoelt, neem 'm dan, als je twijfelt, neem 'm dan niet, want zoals je zelf aan aangeeft wordt je onzeker van vervelende paarden, en als je eenmaal onzeker bent wordt het paard ook alleen maar onzeker als ie bijv. bang is of al aan het rennen is. Nou ja, je zal zelf maar moeten rondkijken... En niet bang zijn om een vervelend beestje aan te pakken hoor! Dat moet je altijd doen als je een eigen pony krijgt. Ik heb een superbrave IJslander, en ook hij heeft me uitgeprobeerd, veel bokken als ie ook maar ietsje harder moest dan hij zelf wilde, enzovoorts... Ik denk dat vrijwel elk paard wel zo'n uitprobeerfase heeft, en als je een eigen paard hebt moet je daar echt consequent mee omgaan hoor, anders wordt je pony het baasje. Haha!

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:06

misschien moet je je eerst afvragen wat je wilt gaan doen b.v dressuur of springen enz. en wil je een drukke of wat rustiger pony en ga zo dan eens kijken wat bij je past je kan in de bieb b.v een boekje halen daar staan allemaal rassen in met karakters erbij en dan kijken wat goed bij je past!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:59

geeek schreef:
misschien moet je je eerst afvragen wat je wilt gaan doen b.v dressuur of springen enz. en wil je een drukke of wat rustiger pony en ga zo dan eens kijken wat bij je past je kan in de bieb b.v een boekje halen daar staan allemaal rassen in met karakters erbij en dan kijken wat goed bij je past!

Het verschilt echt binnen het ras hoor...

Ik heb ook een rustige IJslander, die zie je ook niet vaak. Tong uitsteken Je hebt wel raskenmerken natuurlijk, maar ik denk dat je over het algemeen beter af kan gaan op het totaalplaatje, zoals bijv. het karakter dat je zoekt en dan op zoek gaan naar een pony die je zoekt, niet alleen en bepaald ras, misschien loop je dan wel een leuke mis. Lachen Als je een bepaald ras wilt, dan is dat meestal omdat je ze gewoon heel leuk eruit vind zien ofzo, ga vooral niet op het karakter van het ras in het algemeen af! Knipoog

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:15

Roskur schreef:
Het verschilt echt binnen het ras hoor...

Ik heb ook een rustige IJslander, die zie je ook niet vaak. Tong uitsteken Je hebt wel raskenmerken natuurlijk, maar ik denk dat je over het algemeen beter af kan gaan op het totaalplaatje, zoals bijv. het karakter dat je zoekt en dan op zoek gaan naar een pony die je zoekt, niet alleen en bepaald ras, misschien loop je dan wel een leuke mis. Lachen Als je een bepaald ras wilt, dan is dat meestal omdat je ze gewoon heel leuk eruit vind zien ofzo, ga vooral niet op het karakter van het ras in het algemeen af! Knipoog

misschien heb je gelijk maar ik denk er wel anders over Bloos ik ben stapel op arabieren maar ik weet dat het totaal niet bij mij past omdat ik zelf net zo zenuwachig ben als die beestjes dus conclusie die wil ik dan niet en dan neem ik niet die gok van ik koop er toch een en misschien is die wel rustig! van daar haflinger ha ha *LOL* maar nu krijg jij dus gelijk mijn haf is dus ook niet zo rustig als ik had verwacht van een haflinger Verward (gelukkig gaat het wel goed tussen ons) dus zo zie je maar weer! Haha!

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:44

geeek schreef:
misschien heb je gelijk maar ik denk er wel anders over Bloos ik ben stapel op arabieren maar ik weet dat het totaal niet bij mij past omdat ik zelf net zo zenuwachig ben als die beestjes dus conclusie die wil ik dan niet en dan neem ik niet die gok van ik koop er toch een en misschien is die wel rustig! van daar haflinger ha ha *LOL* maar nu krijg jij dus gelijk mijn haf is dus ook niet zo rustig als ik had verwacht van een haflinger Verward (gelukkig gaat het wel goed tussen ons) dus zo zie je maar weer! Haha!

Dat hadden wij ook met onze haf (die is deze zomer verkocht Verdrietig ). Het was mijn zus en mijn eerste pony en wij dachten altijd dat Haflingers heel rustig waren want dat wordt altijd gezecht. In die boekjes staat altijd wel heel voorzichtig dat ze eigenwijs kunnen zijn, maar het staat er zo alsof Haflingers heel rustig zijn en perfecte kinderpony's enzo Scheve mond . Ze worden altijd vergeleken met fjorden, terwijl fjorden veel rustiger zijn (iig de fjorden die ik ken).

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 09:07

omdat ik nog nooit op een haf heb gereden.Ga ik nu naar een manege met haffie's.Ik weet een manege pony is anders dan een eigenpony.Maar dan weet ik wel of een haf bij mij past.En ik kan best consuquent zijn.En dat onzekerheid heeft te maken met een manege waar ik een paar jaar geleden op heb gereden.Maar ik merk dat ik daar overheen groeit.En ik kan best streng zijn.Zelf ken ik veel lieve haffie's.Maar ik ken ook een paar vervelende haffie's

jobiene14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:48

Ik rij zelf ook een haflinger en het valt erg mee hoor!
Haflingers zijn wel stoeren beesies en ze willen ook wel voor je werken en kunnen af en toe wel hun streken hebben.
Maar dat heeft bijna elke pony( of paard).
Verder zijn het gewoone lieve pony's en kun je er natuurlijk gewoon naar zoeken.
Elke haflinger heeft natuurlijk ook zijn eigen karakter dus niet denken dat als 1 haflinger die je kent super irritant is dat dan elke haflinger zo is!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-04 11:00

neej zo denk ik niet.Een paar jaar gelden was ik op pony kamp.En er was daar een haf waar je alles mee kon doen dat was egt een stoer beest.Maar ik ken ook een haf als je daar op gaat rijden dat hij alleen maar hard gaat racen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:23

geeek schreef:

Ja, maar een arabier is weer zo'n uiterste... Ik bedoel niet "neem geen haflinger" maar meer, "verbreed je horizon". Dus: Zoek niet op het woord 'haflinger' als je op zoek bent naar een pony, maar zoek gewoon op pony. Wie weet zie je een leuk kruisinkje of iets anders, het zou toch zonde zijn als je zo een misloopt. Dit is dus als je voor het karakter gaat. Zelf zijn we totale ijslandgekken, dus een IJslands 'paard' was geen grote verrassing. *LOL* Ik vind IJslanders leuke beestjes, vaak zijn ze betrouwbaar en ook nog leuk om te zien, plus de gangen-diversiteit, dus dan is de keuze snel gemaakt. Ik probeer dus alleen maar te zeggen dat ik niet snel op zoek zou gaan naar een haf omdat ik een leuke, betrouwbare pony zoek. Dan zou ik eerder over 't algemeen rondkijken en als de foto en beschrijving van een pony me bevalt, eens langsgaan om te kijken of het iets voor me is...

Maak dus ook zeker een buitenritje op het paard, behalve in de bak rijden, want sommige paarden kunnen totaal omslaan als ze buiten komen. Knipoog

Dit is overigens voor willeke, het lijkt net of ik geeek nu een paard aan het aansmeren ben, haha. Clown

M_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 14:12

Saskia9 schreef:
ik denk echt dat je gewoon opzoek moet gaan,
niet teveel vantevoren zoeken,

elke haflinger is anders,
dus je kan geen ras op je eigen karakter uitzoeken !

idd mee eens