tinker springwedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

leintje24

tinker springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 19:50

zijn er weleens speciale wedstrijden voor springen waar alleen Tinkers mee kunnen doen?
lijkt me nl wel gaaf om aan zoiets mee te doen

Groetjes Marjolein

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:56

ja het lijkt me ook wel gaaf maar goed meestal
is het niet in drenthe en ik heb het vervooer niet maar
ik hoop dat het wel gebeurt voor andere mensen

groet jaimy

geluk ermee Knipoog

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:49

Haai
In hoofddorp is er 28 november een dressuur wedstrijd. voro alleen maar tinkers. Springen is er niet naar mijn weten.

Maar je kan altijd spring wedstrijden mee doen alleen is dat niet tegen alleen maar tinkers.Maar ik zie daar geregeld ook dravers friezen en zo lopen.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:13

En met het tinker stamboek misschien (dat hebben we tenminste met de appaloosa's wel)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 12:58

Wat een grappig idee!
Tot enkele dagen geleden wist ik niet dat mijn tink konspringen.
Maar ze is vlak voor etenstijd uit de bak gesprongen, en dat zet je toch wel aan het denken.
Misschien dat we binnenkort ook een sprongetje wagen!

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 16:09

ik heb een tinker van 1.50 m. De meeste mensen zeggen dat tinkers niet geschikt zijn om mee te springen, maar die van mij wel hoor!!!! Mijn tinker springt voor de moment 1.30 m!!!!!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 21:15

Tinkers staan er vaak juist om bekend dat ze onverwachts springtalent voor hun robuustheid hebben Tong uitsteken

Ik hoop het wel dat er nog eens een Tinkerspringwedstrijd komt! Lijkt me leuk om naar te kijken!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 08:48

Lijkt me ook gaaf een Tinker Concours: met dressuur, springen, VHD, SGW, carouseel, 4 tal, 6 tal etc. etc.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 09:39

jee kiara gaaf zeg!? hoe hoog is jullie bakrand?

ik zou ook best een springtink willen hebben maar gam heeft de souplesse nog niet gevonden. denk te weinig kracht in zijn benen ofzo.

tiko hier op bokt sprong ook wel 1.20.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 10:24

Ik heb met mijn merrie 1,10 gesprongen, maar dat is al weer 2 jaar geleden. Toch maar weer eens trainen!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 12:37

Jan rijdt iedere week mee in de springles met Flanna. Het hoogste wat ze tot nog toe hebben gesprongen is 1.00/1.10 maar dat was op een losstaande hindernis. In een parcoursje doen ze meestal 70/80.
Een jaar geleden kon ze het nog niet maar ze pakt het best snel op.
Ik vind het super leuk om te zien en zou t grappig vinden als er een Tinkerspringwedstrijd zou komen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 21:23

dan heb ik dus eceht een koe! want als hij voor een hindernis komt dan loopt hij er dwars door heen!! al menig keer geprobeert maar nee ik waag me er niet meer aan,,

maar losse cavelettis op elkaar springt hij wel.. en hij is 1 keer over een hek van anderahlve meter gesprongen.. naar een ander paard waar hij zn woede op frustreerde.. hij KAN het wel wanner hij hem uit komt

Toen Cayuse 6 maanden was,.. en hi jstond op het land kwam hij over een hek van 1 meter heen!!!! Bloos! en vlekke loos zonder iets te raken..

dus hij kan het wel Haha!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 23:00

Als de 28 ste de wedstrijd een sucses is, willen we volgend jaar het groter aanpakken. Dan dressuur, springen en aangespannen. En wat eerder in het jaar, zodat het buiten kan. Een soort Tinkerfair.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 17:57

Dit jaar was er op de tinkerfair in Lommel (belgië) een caprilli wedstrijd (springwedstrijdje met figuren, waarbij je bijna hele tijd in de verlichte zit moet en dus ook netjes moet rijden)

Dit was erg leuk om te kijken Cool OK dan! de hindernissen waren niet erg hoog en volgens mij had er maar 1 een balkje af en 2 hadden er iets gewijgerd en de rest ging goed. 1tje was wel het toppunt van sloom hihi Nagelbijten / Gniffelen (alles op zijn elf-en-dertigste) en sommige waren heel speedy Bloos!

Het kleinste tinkertje had gewonnen Muziek! , want zij hadden de proef het netst gereden *LOL* en het meisje had een zeer goede/ nette verlichte zit, die ze ook goed in stap liet ziet (en de meesten dan toch gingen zitten >;) )

Heb er helaas geen foto's van Scheve mond

zo'n proefje lijkt mij dus ook erg leuk om een keer met sayla mee te doen , vooral de combi netheid en springen vind ik leuk *LOL*

Hé jell kan er niks op jullie stal geregeld worden Knipoog Haha!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:35

ik spring/sprong met sya regelmatig ik heb ook veel spring les gehad ik sprong soms zelfs een parcour rond van 1mtr tot 1.20
maar helaas ik ben dus 19 en zou ik bij de paarden moeten terwijl sya maar 1.48 is

dus als er zulke tinker wedstrijden zijn lijkt het mij wel leuk om mee te doen!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:07

Thirza schreef:
ik spring/sprong met sya regelmatig ik heb ook veel spring les gehad ik sprong soms zelfs een parcour rond van 1mtr tot 1.20
maar helaas ik ben dus 19 en zou ik bij de paarden moeten terwijl sya maar 1.48 is

dus als er zulke tinker wedstrijden zijn lijkt het mij wel leuk om mee te doen!

heb je geen zin om de 28ste mee te doen aan een dressuurwedstrijd. Onderling of promotie.

Mooo

tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:43

ik heb een tinker verzorgd en ik wou dat ik daar een wedstrijdje mee had kunnen springen................
Ik heb 1.30m met m gesprongen en hij kon nog wel hoger!
Zelf was hij 1.40m en voor een tinker had hij volgens mij nog best wel talend!
Als er ooit een wedsrijdje komt, laat het dan weten!
Ik kom zeker kijken!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:53

ramgad schreef:
ik heb een tinker van 1.50 m. De meeste mensen zeggen dat tinkers niet geschikt zijn om mee te springen, maar die van mij wel hoor!!!! Mijn tinker springt voor de moment 1.30 m!!!!!!!

jaja tinkers zijn echt wel geschikt voor te springen, nu de baasjes nog!! *LOL*

uitleg mijn tinker doet het super goed maar ik durf niet!

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 09:45

Ja, dat probleem heb ik ook Haha! Sarah doet het vrij makkelijk maar hoger dan 50cm. hoeft het van mij niet zo nodig Haha! Heb ook nog nooit springles gehad ofzo, dus zit er vast ook niet al te charmant op.
Maar als er ooit weer een Tinkerwedstrijd in de buurt is kom ik graag kijken! Heb het in Dwingeloo en Pekela ook gezien, was erg leuk.

tinky_mariin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:01

hoi. ik heb een tinker en ik heb een dressuur wedstrijd mee gedaan wat alleen voor tinkers vas, da ging via het tinker stamboek uit. je kan ook voor info op www.tinkerstamboek.nl kijken

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 20:00

tinky_mariin schreef:
hoi. ik heb een tinker en ik heb een dressuur wedstrijd mee gedaan wat alleen voor tinkers vas, da ging via het tinker stamboek uit. je kan ook voor info op www.tinkerstamboek.nl kijken

Dat was alleen op de keuring! dat was er dit jaar voor het eerst. Maar eg leuk!!