ik wilde aan iedereen een oproep doen om mij a.u.b. zoveel mogelijk informatie over het karakter van/ de kenmerken van de Andalusier te sturen per PB please?
waarom PB ik je dat wel terug
_Tiara
Geplaatst: 13-10-04 15:32
Waarom ben ik altijd zo snel nieuwscheirig ?
Faux
Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-04 09:58
geen idee
maar niemand reageerd
DinkeyGirl
Geplaatst: 14-10-04 10:10
Als je het echt zo graag zou willen weten blader je gewoon het andalusiertopic door, daar staat van alles in
Het zijn gevoelige en vaak hete paarden die alles voor hun baas over hebben. Ze zijn gefokt voor de hoge school dressuur en het stierenvechten en zijn dus erg goed in verzameling. Wil je echt hoog komen in de dressuur dan kom je vaak beperkingen tegen die te maken hebben met hun bouw (kort lijf, brede hals en halsaanzet) en manier van lopen (vaak meer knieactie dan KWPNers) waardoor je minder goed je gangen zult uit kunnen strekken. Er zijn twee types, de oude vertrouwde barokke andalusier, zij zijn meestal klein (rond de 1.55), rond en breed. Dan is er nog het modernere type (zoals mijn paard, zie profiel) die wat fijner zijn en met minder knieactie lopen. Zij zijn ook wat hoger (rond de 1.60) en langer in de rug.
Voor prijzen en kleuren en manen en wat dat allemaal met elkaar te maken heeft, moet ik je echt verwijzen naar het andalusier topic, die vraag is daar namelijk al meerdere malen uitgebreid beantwoord.
Verder vind ik het een beetje raar dat als je in dat andere topic geen sjoege krijgt, dat je het dan hier maar gaat proberen
labamba
Geplaatst: 18-10-04 20:35
mooie paarden dincky ik heb ook een p.r.e. anda nu een jaar in nederland geweldig en dat temperament volle geeft juist dat gave geweldig ras
leonardus
Geplaatst: 19-10-04 16:33
ben sinds een half jaar een echte anda fan en rijd ook spaanse hoge school in delftgrauw bij Agaath moerman waar je ook als beginner terecht kan zoals ik. Ik heb al diverse kunsten gedaan zoals spaansepas, passage, gestrekte draf , travere,schouderbinnenwaarts en nog veel meer. Anda,s zijn eerlijk werklustig en hebben ook humor maar bovenal gevoelig in de goede zin van het woord Het rijden doe bijna alleen op je zit met je teugels adem je alleen maar. Kortom anda,s zijn super.