Koudbloedjes zijn niet dik, lui en lelijk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Koudbloedjes zijn...

Dik, lui en lelijk!
10 (6%)
Grappig, betrouwbaar en echte maatjes!
75 (45%)
Mooi, lief en schattig!
13 (7%)
Mijn favorite rassen!
48 (28%)
Iets anders...
16 (9%)
Al het voorgaande...
4 (2%)

Totaal aantal stemmen: 166


Niessie

Berichten: 784
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:59

Ieder zijn eigen smaak... maar ik ben als een blok gevallen voor het koudbloed type paard/ pony. Zelf heb ik een Palomino Letlands trekpaard, een koudbloed dus. Zoals ieder paard heeft hij zo zijn luie dagen en zijn kuren, maar ik zou niet meer zonder m kunnen. (oh ja... foto's in mijn profiel Knipoog )

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:22

Manuutje1990 schreef:
Ik keek is in je profiel, en ik vond het een hartstikke mooie fjord..! Kan goed springen ook..!
Maar idd.. Ze kijken je altijd aan alsof je de domste ezel onder je kont heb dat maar op aarde rondloopt.. Verward



Oh harstikke bedankt voor je reactie! Doet me goed. Ik krijg vaak negatieve reactie uit de omgeving, en dit is een keer fijn Ach gut

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 10:05

siets schreef:
Oh harstikke bedankt voor je reactie! Doet me goed. Ik krijg vaak negatieve reactie uit de omgeving, en dit is een keer fijn Ach gut


k'heb ook even in je profiel gekeken en ik vind het ook een super leuk beestje vooral die manen OK dan!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 14:46

Nou, nog leuker Haha!. De meeste mensen vinden haar manen echt oerlelijk, maar dit is gewoon Trix, en ik kijk er doorheen. Moet zeggen dat ik het ook heel gaaf vind bij der!

mellylover

Berichten: 438
Geregistreerd: 23-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 15:12

het zijn vaak hele betrouwbaren paarden. schrikken vaak minder snel dan warmbloeden(niet alteid).
maar ze zijn vaak wel wat slomer, dat hoeft niet alteid, maar in verhouding wel!
ik vin het wel vaak schatjes hoor!
ik heb zelf een shetlander, en ik krijg binnenkort een haflinger.
maar zelf hou ik nog het meest van Arabiertjes !!!!!

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:50

Koudbloeden zijn vet leuk...Ik vind ze vaak ook mooi. Maar ik vind warmbloeden ook leuk en mooi..

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:12

Sorry hoor... maar wie heeft dan gezegt dat ze dik lui en lelijk zijn Tong uitsteken ?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:17

Manuutje1990 schreef:
Owjah: En koudbloedjes kunnen WEL hard galloperen..! Haha!


Eef is welliswaar niet bij te houden met een fiets en haalt ook wielrenners in, maar echt hard... Neuh, de Arabier die ik heb gereden ging een stuk harder.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 21:40

djuno schreef:
Er is helemaal niets mis met koudbloeden...heb er zelf ook eentje....maaruh een Fries is GEEN koudbloed hoor, het is een warmbloed. Dit is een denkfout die heel veel mensen maken.



Idd! te veel invloeden van vooral spaanse en arabische paarden in het verleden ofzoiets.

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:23

Grappig, betrouwbaar en echte maatjes..!

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:31

Starbreeze schreef:
Idd! te veel invloeden van vooral spaanse en arabische paarden in het verleden ofzoiets.
ik dacht ook altijd dat een fries een koudbloed was Bloos

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:11

Myra1 schreef:
Eef is welliswaar niet bij te houden met een fiets en haalt ook wielrenners in, maar echt hard... Neuh, de Arabier die ik heb gereden ging een stuk harder.

Nou, Celien kan ongelofelijk hard.. Ze kan makkelijk een warmbloed bijhouden, alleen ze houdt het wat minder lang vol.. En het is een Belgisch Trekpaard.. Tekla kan dat ook.. (Westfalisch Koudbloed) Alleen die heeft er meestal geen zin in... Tong uitsteken

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 23:07

melvin schreef:
ik dacht ook altijd dat een fries een koudbloed was Bloos

Dat dénken heel veel mensen Knipoog ten onrechte

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:54

dan weet ik het nu Haha!

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 17:45

Furyo is ook een koudbloedje, en zeker af en toe wel errug lui!! haha
Maar het is wel een onwijse schat! Echt me maatje dus

tinky_mariin

Berichten: 22
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: hagestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 19:59

ho0i. nou ik heb een tinker en ze is niet dik niet lui en niet lelijk, ze is heel snel en fel, kan sppr hoog bokken en ook stijgeren!!!! hihih
groetjus marin

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 13:22

Alleen als de koudbloedjes slank zijn vind ik ze mooi Knipoog

beerbun

Berichten: 317
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 17:35

ik hou juist van koudbloedjes...
vooral de tinkers en de clydesdales Lovers

Berdien

Berichten: 64527
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:19

Ow ik kan me ook zo kwaad maken over die vooroordelen over koudbloedjes he!!! Ik ben echt overtuigd koudbloed van! Heb zelf een Tinker, en ja.. ze is dik *ahum.. dieet jessie? Tong uitsteken*, maar zeker niet lui of lelijk!! Ze zijn ook niet sloom, ze zijn wat rustiger, als zou je dat soms ook niet zeggen! Dus als mensen nou even snel van die vooroordelen afstappen, dan zien ze vast de charme en geweldigheid van koudbloeden! Ik zeg NIET dat warmbloeden niet goed zijn, die hebben zeker z'n voordelen boven koudbloeden, maar ik vind gewoon koubloeden zoveel leuker! En voor mij hebben die ook meer voordelen dan een warmbloed!

Lang leve de koudlboedjes! Lovers

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 23:53

Koudbloedjes zijn niet idd niet lui.. Ze zijn wat koeler in dr hoofd, en dat is wat heel anders dan lui.. Dat is alleen maar een voordeel, maar die van ons zijn absoluut niet lui.. Tekla dan soms een btje.. Tong uitsteken Maar die is ook al een dagje ouder.. Tong uitsteken

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 16:22

Zie mijn onderschrift Haha! Haha! Haha! en een aanmoedigingsprijs in een endurance en beste Rijnmondruiter 2003 endurance katwijk OK dan!

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:51

Ik vind koudbloeden geweldig leuk, lief en betrouwbaar.
Heb bij een vriendin op haar belgische trekpaarden gereden, heb zelf 1 1/2 jaar lang een haflinger gehad en krijg als alles goed gaat binnenkort een Noriker Haha!

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 18:02

Mijn Fries is wel DIK en LUI geweest, maar na 6 maanden trainen is hij snel en wendbaarder . Daarnaast is hij ook verschrikkelijk LIEF en MOOI (niet voor niets een ster ruin). Pling

Nog ff flink doortrainen en alles wat er verkeerd ingereden is, is er dan ook weer uitgereden OK dan! (niet aan het been, slechte galop, sloom en traag, schudden met het hoofd bij aanleuning etc.)

Maar het is echt een toppertje Lovers

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 01:49

BenI schreef:
Mijn Fries is wel DIK en LUI geweest, maar na 6 maanden trainen is hij snel en wendbaarder . Daarnaast is hij ook verschrikkelijk LIEF en MOOI (niet voor niets een ster ruin). Pling

Nog ff flink doortrainen en alles wat er verkeerd ingereden is, is er dan ook weer uitgereden OK dan! (niet aan het been, slechte galop, sloom en traag, schudden met het hoofd bij aanleuning etc.)

Maar het is echt een toppertje Lovers


In de titel staat dat het om koudbloedjes gaat......jouw fries is GEEN koudbloed hoor Lachen

Christah

Berichten: 1479
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Wolfsburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:22

Ik heb in mijn leven behoorlijk wat paarden gereden, en ook met veel paarden in volle galop door het bos
Maar ik moet zeggen dat mijn tinkermannetje het snelste paard is dat ik ooit gereden heb... en hij is de enige koudbloed die ik gereden heb...

Hij kan dn zijn bit vastpakken ... en dan in rengalop dr van door gaan... en ik kan je verzekeren dat dat geen pretje is... hij kan dan ook hele rare sprongen maken... komt soms gewoon vierkant van de grond... en hij kan super hoog bokken...

Sloom kan ik hem echt niet noemen, en hij wil ook echt altijd werken... en het liefste kei hard galopperen... eigenwijs beest af en toe.... wil ik netjes figuren rijden in draf... gaat hij met zijn voorbenen galopsprongentjes maken Boos!... (met stevige aanpak gaat het wel beter gelukkig)

Lelijk vind ik hem ook niet, zeker niet als je weet hoe hij eruit heeft gezien... dan is het lelijke eendje nu echt een zwaan geworden... Pling

Dik, heel klein beetje... maar dat is maar goed ook... want eerder was hij te mager, en kon ik hem niet dik krijgen... dus ik ben wel blij met het beetje body wat hij nu heeft... Haha!

Dus die vooroordelen slaan in ieder geval niet op mijn tinkerventje... *LOL*