welk type tinker?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_28

Berichten: 10522
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:08

Cayusejuhh schreef:
maar wat ik vreemd vind dat O malley wel hij het NST ingeschreven staat. terwijl hij ook bij het ICS staat? het is toch geen tinker maar een irisch cob?? althans H.jansen is een grote naam in het ICS gebeuren.. waarom kiest hij er dan voor om 2 hengsten bij het stamboek aan te melden? jij komt en ziet Henk vaak dus mischien heb je daar een antwoord oP?

Dus o'malley is dus geen ras zuivere cob.. want anders had hij hem wel bij het NST uit geschreven... dus ook jou veulen is een mengelmoes van een halve tinker? of zie ik dat verkeert Bloos!
Dat O`Malley nog bij het NST zit is volgens mij alleen omdat Henk veel geld uitgegeven heeft aan de keuring en op deze manier nog wat geld terugverdient zo...

Maar daarnaast, er zijn genoeg ICS hengsten die ook bij het NST dekken, maar waarom ook niet. Er zijn ook genoeg arabier hengsten die ook bij het NRPS dekken. Maar ik vind het wel erg amusant dat jullie je er zo druk om maken... Tinker - Irish Cob, het ene sluit het andere niet uit, maar hoeft niet altijd hetzelfde te zijn..

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 22:17

ik maak me er niet druk om zker niet.. maar omdat de uitspraak een tinker kan niet zomaar ics worden maar anders som wel.. viel me dit gewoon op.
Maar nu valt het op dat het wel het zelfde is.. want dat zit er bij jou veulentje ook tinker bloed in.. het maakt mij niet uit hoor!! erug leuk veuelntje! maar je spreekt je zelf een beetje tegen hier in..komaar komaar komaar kommaar Vingers aflikken

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:00

haha stel je voor krijg je straks wat voor bloed zit er in jou paard?
oh tinker x irish cob...

wordt vast een 'aparte' kruising... *LOL*

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:32

Monique_2 schreef:
Hoi Annick,

Ik denk dat het een Vanner wordt. Hij is nou toch al behoorlijk aan de maat en zal ook nog een stuk uitzwaren. Grai's zijn toch meestal wat kleiner en sierlijker. Denk dat hij nog wel een aantal kilo's erbij zal krijgen Lijkt hij op Merlin?? Mel is een echte Vanner....


Merlin is een flinke jongen
geweldig beest, het zijn wel half broertjes
Maar damian is niet zo flink als Merlin, de laaste keer dat ik hem zag was hij in ieder geval veel breeder als Damian.
het is natuurlijk wel een hengst.
en wat is ie groot he.!!!!!!! Vingers aflikken
maar ik denk ook dat Damian onder de vanner valt, ach het blijft mijn kleine vent Knipoog

pubelia

Berichten: 9996
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 23:41

de ene zegt dat er bij het ICS niet streng word gecontroleerd op de echtheid van de Irisch cob en de ander zegt dat dat juist weer bij het NST is. jongen laten we er nu niet om ruzien paarden is voor de fun hou toch op joh!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:44

de eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik ook meer 'NST-ers' zie afgeven op het ICS dan andersom.

pubelia

Berichten: 9996
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 01:00

hoe bedoel je pellie Verward

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:31

jee met ik dit uitleggen? Het is gewoon wat ik heb gezien de afgelopen 2 jaar dat ik hier op bokt zit. Er zijn hier trouwens ook meer NST-ers dan ICS-ers maar als er kritiek wordt/werd geleverd was het eerder dat een NST-er dat op het ICS deed, en dan op de vereniging, haar manier van werken of op de voorzitster. Werd er hier een bericht geplakt over de werkwijze van het ICS (in Nederland of Ierland/Engeland) dan ging dat ook naar de voorzitster van het ICS en kwam er een tegenbericht, waarin zíj zich altijd haar ongenoegen spuide óver het NST en haar werkwijze of 'contributanten'.

Imo zit de scheefgroei in het blaten van contributanten van het NST en de voorzitster van het ICS.

ach wel ja, zo ziet het er wel wat duidelijker uit.

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:49

Pellie schreef:
jee met ik dit uitleggen? Het is gewoon wat ik heb gezien de afgelopen 2 jaar dat ik hier op bokt zit. Er zijn hier trouwens ook meer NST-ers dan ICS-ers maar als er kritiek wordt/werd geleverd was het eerder dat een NST-er dat op het ICS deed, en dan op de vereniging, haar manier van werken of op de voorzitster. Werd er hier een bericht geplakt over de werkwijze van het ICS (in Nederland of Ierland/Engeland) dan ging dat ook naar de voorzitster van het ICS en kwam er een tegenbericht, waarin zíj zich altijd haar ongenoegen spuide óver het NST en haar werkwijze of 'contributanten'.

Imo zit de scheefgroei in het blaten van contributanten van het NST en de voorzitster van het ICS.

ach wel ja, zo ziet het er wel wat duidelijker uit.


Ik begrijp wel een beetje waar je op doelt, maar het zal toch niet zo zijn dat alleen alle contributanten van het NST lopen te blaten en alleen de voorzitster van het ICS zich van haar slechtste kant laat zien? Extreme duivel

Het eerste voorbeeld dat in mij opkwam bij het lezen van jouw reactie was het topic over het al dan niet bevoegd zijn van het ICS om crossbreds te registreren. Maar in mijn ogen werd het initiatief gewoon door iemand genomen die wilde weten hoe het nou zit en niet om het ICS af te zeiken. Ik vind dat de voorzitster hier vervolgens enigszins overspannen en kinderachtig op reageert. Ik denk niet dat het voor je stamboek pleit als je voorzitster zich op deze manier laat verleiden tot bepaalde uitspraken.

Maar goed, het geneuzel tussen de stamboeken is al zo lang aan de gang dat het misschien niet zo raar is dat beide stamboeken en hun leden aan een soort van achtervolgingswaanzin leiden en in alles de verkeerde dingen lezen.

Arme topicstarter..we gaan van "type Tinker", naar "is een Tinker hetzelfde als een Irish Cob?" naar "het gedrag van beide stamboeken"! Haha! Sorry!! Maar ik vind het wel een interessante discussie en het is goed dat zaken nu gewoon besproken worden in plaats van topics waarin men elkaar afzeikt.

Misschien een topic doorstart maken, of hier verder kletsen?

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:54

even 2 kanttekeningen

1) De voorzitster is allang de voorzitster niet meer!
2) Degene die het topic startte over het registreren van crossbreds was niet geheel open minded. ( Hoewel ze morgen WEL met me meegaat naar een ICS keuring OK dan! )

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:05

irish_lady schreef:
even 2 kanttekeningen

1) De voorzitster is allang de voorzitster niet meer!
2) Degene die het topic startte over het registreren van crossbreds was niet geheel open minded. ( Hoewel ze morgen WEL met me meegaat naar een ICS keuring OK dan! )


Dat is de keuring in Beverwijk toch? Ik ben ook van plan een kijkje te nemen om een beter beeld te krijgen van hoe het er "bij jullie" aan toe gaat. Ik ben erg benieuwd en heb me voorgenomen mij zo neutraal mogelijk op te stellen

Bloos! Excuses als ik mensen op het verkeerde been heb gezet door foutieve info over het bestuur van het ICS neer te zetten! Bloos Vriendjes zijn?

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:08

Super OK dan! OK dan! Dan zie je me daar wel, Ro herken je wel toch? Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:08

Whahaha! Cayusejuhh, ik vind de combi van jouw avatar met
Cayusejuhh schreef:
komaar komaar komaar kommaar Vingers aflikken

echt humor Haha! (gaat nergens over, maar moest het even kwijt! Knipoog )

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 13:37

Cayusejuhh schreef:
ik maak me er niet druk om zker niet.. maar omdat de uitspraak een tinker kan niet zomaar ics worden maar anders som wel.. viel me dit gewoon op.
Maar nu valt het op dat het wel het zelfde is.. want dat zit er bij jou veulentje ook tinker bloed in.. het maakt mij niet uit hoor!! erug leuk veuelntje! maar je spreekt je zelf een beetje tegen hier in..komaar komaar komaar kommaar Vingers aflikken


Om nog even terug te komen op "een Tinker is geen Irish Cob" Cayusejuhh slaat hier de spijker op zijn kop , want dit is idd hetgene waardoor ik zo frusti Ziek werd; een Tinker is geen Irish Cob maar steeds duiken er tegenstrijdigheden op, zoals ik die ook al eerder noemde.

Ik hoop niet dat deze discussie al is afgelopen, want ik ben benieuwd hoe Mariska28 hier tegenover staat?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:04

irish_lady schreef:
even 2 kanttekeningen

1) De voorzitster is allang de voorzitster niet meer!
2) Degene die het topic startte over het registreren van crossbreds was niet geheel open minded. ( Hoewel ze morgen WEL met me meegaat naar een ICS keuring OK dan! )

nee maar haar man is nu de voorzitter!! 1 + 1 = 2 dus het blijft het zelfde natuurlijk!!!! of jij moet een andere visie hebben
Laatst bijgewerkt door Caye op 25-09-04 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:13

MelanieS schreef:
Whahaha! Cayusejuhh, ik vind de combi van jouw avatar met
echt humor Haha! (gaat nergens over, maar moest het even kwijt! Knipoog )

OK dan! coolbloedig!! hihi vond het zelf ook erg grappig Nagelbijten / Gniffelen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:36

nee melanie, natuurlijk niet álle en enige, maar wel het meest opvallend voor mij, en idd die topic over crossbreds en de ontwikkelingen bij het moeder stamboek... ik twijfelde ook meteen al aan de oprechtheid hiervan. Haha!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:02

ECHOOOOO ,... jongens wat zijn jullie stil??

geen weer woord? niks? hmmz valt weer tegen. Bloos! ~~}> Knipoog Haha! (grapje)

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:13

Cayusejuhh schreef:
ECHOOOOO ,... jongens wat zijn jullie stil??

geen weer woord? niks? hmmz valt weer tegen. Bloos! ~~}> Knipoog Haha! (grapje)


Ik ben er nog..maar waar is de rest?? Verward

Ik mis ook wijze woorden van Snowdon in dit topic!! Tong uitsteken Aarde aan Snowdon...aarde aan Snowdon Hyper!

Nou ja..morgen weer een dag. Ik ga tukken! Gaaaap Slapen

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:14

Even een aanvulling op wat reacties die ik net heb gelezen:

Het stamboek heeft wel degelijk foto's van elk opgenomen Tinker in zijn bestand. Kwamen voorheen ook in het paspoort! Op elke keuring is een stamboekfotograaf aanwezig.

Ik vind Damian overigens een Vanner, aan de luxe kant. Maar vanwege zijn maat een Vanner. Net als Glen King Hill, een uit de kluiten gewassen Grai Tong uitsteken

Tinker van topicstartster vind ik ook een Vanner!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:15

MelanieS schreef:
Ik ben er nog..maar waar is de rest?? Verward

Ik mis ook wijze woorden van Snowdon in dit topic!! Tong uitsteken Aarde aan Snowdon...aarde aan Snowdon Hyper!

Nou ja..morgen weer een dag. Ik ga tukken! Gaaaap Slapen



Hmmz wat bedoel je hiermee? Ik was net een bericht aan het typen toen jij je bericht plaatste...

Ik vond het eigenlijk wel knap dat ik me zolang afzijdig kon houden, had het wel enigzins bijgehouden Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door snowdon op 26-09-04 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:16

Oh daar ben je! Gelukkig! OK dan!

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:19

snowdon schreef:
Hmmz wat bedoel je hiermee? Ik was net een bericht aan het typen toen jij je bericht plaatste...

Ik vond het eigenlijk wel knap dat ik me zolang afzijdig kon houden, had het wel enigzins bijgehouden Tong uitsteken


Nou, ik zie je op alle Tinkertopics wel voorbijkomen en komt altijd met van die wijze en rustige opmerkingen in het heetst van de strijd! Vandaar! Ik miste je al!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:20

Overigens is mijn mening over NST en ICS al welbekend hier op Bokt....

Bij beiden heb ik kritiek, maar over het algemeen kan ik me meer plaatsen bij het NTS! En ja, wellicht kom ik (en anderen) soms over alsof het stamboek perfect is, maar dat is omdat het stamboek open staat voor verbeteringen etc. Het is nog jong en moet nog veel leren en dat weet de organisatie zelf ook.


Zowel van ICS-ers als van NTS-ers wordt er afgegeven naar de andere zijde, niet van de een meer dan de ander. Dat vind ik erg kinderachtig, aangezien we het pas toch over hadden in dit topic... Leeftijd doet er niet toe in dit topic, ieder heeft zijn eigen mening en uit dat op zijn of haar eigen manier. Misschien eens een wat verkeerd geplaatste reactie proberen te negeren en te vergeven?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 00:23

ow vergeet ik nog een ding... ik ben het met mariska eens over het verschil van de jury's, dat is nu eenmaal een feit, dat het zo is... Maar de jury bij het NTS is ook elke keer hetzelfde en zij hebben dus wel degelijk verstand van zaken en ervaring met TINKERS. Dus hier zou ik niets op afschuiven. Een opmerking van dat zij niet enkel Tinkers keuren, raakt kant noch wal.