wie heeft er ook een holsteiner?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

wie heeft er ook een holsteiner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 09:55

Wie heeft er een holsteiner en wat is je ervaring??
Wat doe je ermee? (dressuur, springen)
Enz enz alle informatie is welkom!!! *LOL*

be good to horses, the are also good to you


esme
Berichten: 257
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ede (gld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-04 10:41

Ik zal wat uitgebreider zijn, hoe is het karakter van die van jou of van iemand die je kent en de afstamming, kleur hoogte vind ik ook fijn om te weten. Je hoort hier in Nederland zo weinig over dit toch zoveel gebruikte ras en hier is helemaal geen stamboek, enkel in America en Duitsland. Ik wil namelijk uitvinden of er animo is voor een site met echt uitgebreide informatie over bloedlijnen ras tipische kenmerken en gebruik. Daarvoor dit topic. Schijnheilig

be good to horses, the are also good to you

Esperanza

Berichten: 3280
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 10:55

Haai, Esmee ik heb geen Hosteiner, ik heb altijd een Oldenburger gehad. Ik moet zeggen dat ik erg gek ben op die Duitse rassen.

Maar waarom ik je een berichtje stuur. Ik ben eens naar een Hanoveraanse hengstenshow geweest. Dat was in Celle, vlakbij Hannover. Ze showden de hengsten aan de hand, onder het zadel (Springen en dressuur), voor de kar t/m een 24 span! Ook lieten ze 4 hengsten voor strijdwagens lopen (van die romijnse). Ze toonden ook een hele familie hengsten van maar liefst vijf generaties. Opa (van 24) had ik in de stal zien staan, die leek niet veer soeps meer, maar eenmaal in de ring liep ie al zijn zoons er uit!

Volgens mij moet je dat soort dingen ook hebben van Holsteiners. Ik heb een paar links voor je opgezocht over holsteiners. Gooi gewoon Holsteinder pferde in Google en je kan je lol op!

http://www.holsteiner-horses.de/index/index1_eng.htm
http://www.holsteinerpferde.de/index_engl.htm

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 00:04

Esmee ik heb een groninger met holsteinerbloed van vaders kant. De vader was Falco is inmiddels door ouderdom overleden. Kijk eens op de site van Het Groninger Paard daar vindt je waarschijnlijk nog wel afstammelingen met holsteiner bloed.

Eenmaal een Groningerpaard, altijd een Groningerpaard.

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:03

In Belgie zijn er veel Holsteiners, er is zelfs een hengstenboer in Meerhout, waar bepaalde hengsten van Holsteiners gestaan hebben, o.a. Carnaval, Latano, er is zelfs een gestolen ruin van Latano teruggevonden in Nederland, De Hengstenhouder heeft meneer Suls, Holstenhoeve. Op Equitana kan je zelfs boeken kopen over Holsteiners.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Ubermetrics en 29 bezoekers