Wie kent het ras: Quarabs ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenka

Berichten: 20
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lier, Antwerpen,België

Wie kent het ras: Quarabs ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:26

*LOL* Het zijn heel leuwke Lovers paardjes Lovers het is zoals de naam doet vermoeden Knipoog Haha! een kruising tussen Arabische volbloeden en Quarters !!! kwil eigenlijk best wel meer te weten komen over deze paarden heeft iemand misschien een of wheet er meer over? laat me weten!!!! en hier is nog een goeie site: http://home.planet.nl/~logchies/quarabs.<a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=html&v=56">html (deze ook nog als je erop graakt teminste: http://www.morequarabs.nl/

Mighty
Berichten: 16
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is de Quarab jaarling van mijn vriend, Vader is de Quarter Pinoccio Pie en de moeder is de arabier Shamila. www.chantalarabians.nl
Hij heeft een heel cool karakter, een quarter kont en het elegante hoofd van een arabier. Ik zie het als de verfijning van een quarter. Het is nog afwachten hoe hij is als ie groot en volwassen is, maar het beloofd veel goeds.

Surion

Berichten: 3067
Geregistreerd: 13-07-04
Woonplaats: La douce Belgique!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 10:12

wauw wat een chique paardje!
ik heb thuis een kruising van een BWP en een draver + een vleugje arabier in,genaamd [***]

Hoe zet je foto's erop want het lukt niet bij mij Verward

xxx [***]

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:04

Quarabs vind ik echt hele leuke paarden Ik heb ze vaker gezien, en vind het echt een goede kruizing

Luominen

Berichten: 913
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:02

CAuvraySky schreef:
wauw wat een chique paardje!
ik heb thuis een kruising van een BWP en een draver + een vleugje arabier in,genaamd C'Auvray Sky

Hoe zet je foto's erop want het lukt niet bij mij Verward

xxx Shanna


Kom kom, een vleugje arabier? Niet waar hoor Dan zou er in haar papieren in ieder geval 1 ox moeten staan :s

Niet aanvallend bedoeld maar je kent mij hé

Carnac

Berichten: 120
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 00:34

Ik ken Quarabs alleen van fotos op het internet, maar het lijken mij erg leuke paardjes. Ik vind Quaters en Arabieren allebei ook leuk, dus een mengeling daarvan moet wel goed zijn Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-04 14:16

Ik heb er mijn eerste westernlessen twee jaar terug op gehad! Nicky heet ie... Super paardje!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-04 10:07

Is de Quarab een officieel ras? (m.a.w. heeft het een stamboek?) of is het een regelmatig voorkomende kruising?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 00:33

Het is gewoon een kruising en niet een ras (erkend of niet-erkend).

Ik heb ook een "quarab" kruising: vader = AQHA "Hesa Handy Nugget", moeder = 3/4 arabier x (anglo-arabier/SF x quarterhorse) 'Goldy'
Zeer zacht karakter, mooi gelijnd (zeker niet 'fors' gebouwd), aansprekend koppie, zeer goede dressuurmatig gangen (maar geen spring talent) ... heeft precies meer van het arabier 'geerfd' dan de quarter. 'Farao' is 2 jaar, ruin en staat te koop. Knipoog