wat voor een ras is black beauty ??

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:46

Euhhh... gáát dit nog ergens over? Verward Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:50

wat denk je zelf? Haha!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:04

Zhivago schreef:
Zo eentje stond laatst te koop Tong uitsteken, was een heel topic over... Helaas zonder foto...

En we weten nog niet of het een dappere Falabella hengst was die een Shire merrie beklom, en dat er na 11 maanden een klein veulentje uit viel.... Of dat een Shire hengst zich heeft vergrepen aan een Falabella merrie die na de bevalling stierf omdat het veulen 3x zo groot was als de moeder...

Wat is het meest logisch? Verward

EDIT
: 11 maanden blontje...

ey, daar is wel een foto van
Hier het (nieuwe) topic Haha!
[HK] Officiele FalaXshire Topic

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:25

Ik had nooit kunnen zien dat Black beauty en Black (tv series) het zelfde paard waren Bloos!

Ik hoop trouwens dat die serie op dvd komt, meer paard op dvd! Niet dat de verhaallijnen altijd zo fantastisch waren, maar als ik maar een paard over het scherm zie draven is het voor mij allemaal goed

Was vroeger trouwens altijd op zoek naar de opening theme van de tvserie van The black Stallion, dat vond ik echt wel een leuke tune...

Edit: wow, was ondertussen flink wat bijgekomen zeg...
Pilgrim uit The horse Whisperer werd inderdaad ook gespeeld door een Quarter, Hightower maar in de boek was het een Morgan, toch raar dat ze geen echte morgan hebben gebruikt want die zijn toch ook heel leergierig, slim en evenwichtig qua karakter

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:32

In de film is word hij gespeels door verschillende paarden maar het meest door een Quarter (kijk goed naaar de aftiteling) en dat veulen heeft in de film alleen het veulen gespeeld ne kan best zijn dat dat dan een whels was er kan tusseb die paarden die BB gespeeld hebben ook een volbloed zitten maar ik geloof dat geen van alle een arab was

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:45

Welsh ook niet, kan toch niet? Erg groot verschil in schofthoogte!

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:48

jah maar als veulentje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:50

Black Beauty's moeder in het begin van de film was een Welsh. En het zwarte veulentje in het begin van de film was een Welsh en een MERRIE Lips are sealed

lovelynutia

Berichten: 4843
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Almere-Haven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:52

kan wel

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 19:07

Cassidy schreef:
Black Beauty's moeder in het begin van de film was een Welsh. En het zwarte veulentje in het begin van de film was een Welsh en een MERRIE Lips are sealed


Net als Bonfire ...

Toen m'n ma hem op tv zag zei ze "dat ze nog niet is gejat om mee te fokken", maar Anky's site loopt achter want volgens Anky's site is het nog een ruin... Tssss, wordt ook nooit geupdate he ...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:06

Maar Zhivago...wist je dat nog niet? Een paard is een bouwpakket, met verschillende acessoires die je naar wens aan toe kunt voegen en verwijderen. Inclusief het geslacht en het ras...*LOL*

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:27

M'n vader zei vroeger áltijd 'Het is een merrie' alsa dat veulen in beeld kwam. En ik als klein koppig pennymeisje; 'neeheej, nietes, op de doos staat 'Black Beauty de Zwarte HENGST dus het is een hengst' Clown

De serie 'The Black Stallion' wil ik nog eens achteraan. M'n zus en broer keken het vroeger altijd. Ik ben te jong om het te kennen..

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:41

mitti schreef:
jullie hebben het allemaal fout.
het is een arabier, want een van mij heeft black beauty als vader, en die is een volle 100 procent arqabier:)


PENNYMEISJE Haha!

Dat van Cass Ole wist ik. En dat hij vier witte voetjes en een kol had wist ik ook.

Is fan en moet altijd vreselijk huilen Haha!

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:52

Oke om aan alle twijfel een einde te maken, de hoofdrol in de film Black Beauty werd gespeeld door tadadadatadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Afbeelding

een Quarter dus!

oke het is een tikje groot uitgevallen plaatje maar anders kun je de kleine letters niet lezen Haha! Cool

smax
Berichten: 3139
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:05

zeker weten een quarter, mooi paardje toch????

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 19:07

Daar ziet ie er ineens inderdaad erg quarter uit Haha!
Zou niet hebben kunnen zien dat het hetzelfde paard is ^^'

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:10

Leuke advertentie Adrienne.. voordeel als je een scanner hebt. Deze is uit de Quarter Horse Journal?

*edit: ik is bijziend, staat eronder...Lips are sealed

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 03:47

Dacht eventjes dat het een Appaloosa was!!! Lips are sealed

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 18:21

Zhivago schreef:
Zo eentje stond laatst te koop Tong uitsteken, was een heel topic over... Helaas zonder foto...

En we weten nog niet of het een dappere Falabella hengst was die een Shire merrie beklom, en dat er na 11 maanden een klein veulentje uit viel.... Of dat een Shire hengst zich heeft vergrepen aan een Falabella merrie die na de bevalling stierf omdat het veulen 3x zo groot was als de moeder...

Wat is het meest logisch? Verward

EDIT
: 11 maanden blontje...


Wist je dat als je die bizarre combi voor elkaar zou krijgen moeder natuur er gewoon voor zorgt dat het veulen klein blijft in de baarmoeder?

Lekker belangrijk maar moest er even uit Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:03

Ik snap het niet Clown
Black Beauty is toch wat anders dan The Black Stallion?

qt_shetties

Berichten: 3385
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:30

ENGELS VOLBLOED! absoluut! en geen merens ofzo Tong uitsteken

Leo

Berichten: 50199
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-04 14:49

qt_shetties"]
ENGELS VOLBLOED! absoluut! en geen merens ofzo Tong uitsteken
[/quote]

Ja, in de film Clown Maar het paard dat die Engelse Volbloed Speelt Is een quarter (zie foto hierboven)

[quote="Summertje schreef:
Ik snap het niet Clown
Black Beauty is toch wat anders dan The Black Stallion?


ja, maar in de serie The Black Stallion (Dus NIET de film!!) speelt hetzelfde paard als in Black Beauty

loesjuhh

Berichten: 975
Geregistreerd: 20-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 12:11

tis echt een quarter horse, tenminste speelt tie egt in de film!! dah stond in ut stukje daarna, je weet wel dan komt de cast enzo en daar stond dah...

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 11:46

wow wat veel reacties!! sorry dat ik een tijdje niet reageerde dat komt omdat ik op vakantie ben geweest... maare ik vond het dus idd op een engels volbloed lijken . maar na al jullie reacties is het dus een quarterhorse....

PhilHippos

Berichten: 123
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 11:59

Heu lezen jullie elkaars stukjes wel? Ben er nu van overtuigd dat het een Quarter is hoor (afgezien van de merrie die het veulen speelde) Maar dan staat de advertentie ertussen en nog roept iemand heel hard 'Engels Volbloed' Ik ben pas een paardenfan... dus ben ik dan iets makkelijker te overtuigen? Kortom: in het boek Engels Volbloed... in de film gespeeld door Quarter...