Nu is het ook wel zo dat het stamboek best veel soorten Tinkers opneemt, ongewtijfelt omdat het een nieuw ras is (tenminste, geen nieuw ras, maar nog niet zo lang geregistreerd)...maar sommige mensen gaan wel erg ver in hun benoemingen....
Waar ik me ook aan stoor: mensen die denken dat er Tinker in Jildau zit omdat ze toevallig bont is en een beetje behang heeft. Nu de Tinker 'in' is zit in ieder paard dat bont is en/of een beetje behang heeft dus maar meteen Tinker? Slaat nergens op maar blijkt wel uit dingen die ik zo hier en daar hoor en lees....
Nou ja ik heb in ieder geval een half KWPN achtig iets
En een echte Tinker
) dus echt geen tinker. Maar ik heb ook niet echt veel verstand van tinkers hoor.
Kreeg alleen wel reacties waarin gevraagd werd of er toch niet toevallig Tinker in zou zitten en nou ja, werd gewoon even moe van de onwetenheid van sommige mensen. Zo van: is alles wat maar een beetje bont of besokt is dan Tinker? Dacht het niet hoor!
Bonte pony's, paarden,frieskruisingen die als tinker verkocht worden en zelfs een bruine zonder sok met alleen wat dikkere billen zou een tinker zijn
maarja als mensen écht zo stom zijn om erin te trappen dan zijn ze misschien niet eens een échte tinker waardig
) dan leg ik dus vriendelijk uit wat ze wel is --> op zo'n moment vind ik dat best geinig, maar om nou alles wat wat behang heeft of bont is als tinker te verslijten
weggestuurd zien worden op een Tinkerkeuring omdat ze dacht een Tinkertje te hebben. Was gewoon een bont ponietje. Maar hoe zo'n kind dan door een of andere verkoper in de maling wordt genomen, echt schandalig!!