Hoe horen haffies eruit te zien?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:06

Ik houd niet van het grove type Haflinger (alhoewel sommige er toch wel érg stoer uitzien, met van die speknekken Schijnheilig ) toch zou ik daar zelf niet voor kiezen. Maar het moet ook niet te luxe worden, niet dat we dadelijk op keuringen allemaal 'haflingerkleurige arabieren' tegenkomen

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:20

Stevig gebouwd en lekker blond, niet grijs.

tammie12
Berichten: 45
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: broek op langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:48

ben het met je eens julia!!!

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:11

thnx Tamara Haha!

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:09

Zoals iedereen ben ik helemaal weg van mn eigen paardje. Max is vind ik een beetje mix tussen het oude en het nieuwe type haflinger. Sowiezo moet een haflinger een mooie kleur/manen/staart en sokken hebben!!! OK dan!

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 23:37

Ik vind ze luxe het mooist, maar dan toch nog met wat spieren, zoals een dikke nek en kont Lovers Ook vind ik een rechte bles bij een Haf erg mooi, en natuurlijk een gouden kleur Tong uitsteken En lange manen Kwijl

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:38

ik heb 3 haflingers.
1tje is ultramoderne madam met pit super haflinger
1tje is zwaar gebouwd met dikke nek, dikke kont en gewoon een echt oude haflinger.
1tje is een jaarling haf die ik denk redelijk oud type maar ook wat nieuws heeft gewoon een super beestje.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:43

Van oorsprong is een Haf breed met veel behang.... Maar uiteraard vervuilen ze dat door er andere rassen overheen te zetten en een smal paard ervan te fokken zodat het beter in de sport kan presteren Boos!
Terwijl logge paarden nou eenmaal niet in de sport thuis horen.....


Ik heb zelf een middenmoot... Guus is te smal voor het oudere type en te breed voor het nieuwere type...

Ik vind dat ze alle rassen gewoon moet houden zoals ze zijn!! Een smalle Fries en een smalle Haf hoort gewoon niet.
Je haalt hierdoor ook het fijne karakter wat die beesten hebben eruit....

Ik zie er meer nadelen als voordelen in.

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 14:20

Haflingers horen breed te zijn, vind ik dan... Een beetje luxe mag, maar van die smalle beestjes vind ik vreselijk... Dat zijn geen haflingers meer

Middelmoots komen het meest voor volgens mij.

Kijk in het profiel van Leo_ke voor een echte mooie haflinger Tong uitsteken

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:46

Hoe haflingers eruit horen te zien is persoonsgebonden.

Persoonlijk vind ik de slankere types het mooist, met veel behang

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:23

ik ben echt helemaal voor de ouderwetse haf !!!! ik heb er zelf ook eentje, das een echte boerehaf met wel wat barokke erdoor, niet heel sierlijk eerder gewoon stevig zoals een belg zeg maar !!! Haha! hij heeft ook nog mooie stevige spieren, die al die anorexiahaffies van tegenwoordig niet meeer hebben. hij heeft bv. op zijn borst, nek, schouders en flanken prachtige spieren, dat vindt ik dus egt mooi !!! Knipoog Tong uitsteken
niet dat die moderne haffies nix hebben, maar ik blijf van mening dat een haf stevig hoort te zijn met een lekkere dikke bos manen en een volle staart, en geen snoeksneuzen enzo. wat vinden jullie trouwens van een haf die heel donker palomino is met een grijze gloed, lange blonde dubbele manen en staart en geen bles, maar wel met een grijze neus en een klein kolletje met sneb, met aardig wat behang ? dat is mijn paardje nl. en ik vindt hem werkelijk prachtig !! OK dan!
ik heb gewoon dikke geluk gehad met mijn paardje dat hij zo mooi is en ouderwets, en ook nog es superlief !!! Haha!
naja ik wil graag jullie mening hore lijkt me leuk !! Cool

Dees1980

Berichten: 2236
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:30

Ik ga voor mijn haffie Palma

Stevig gebouwd flinke nek erop en super lange manen, maar ik denk dat iedereen hier een andere mening over heeft dus hoe ze nou echt moeten zijn??????????

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:48

Maya schreef:
Een oud type, en niet een tussen oud en nieuw type hangend geval dat vetgemest wordt, en zo als oud type bestempeld wordt Ik ben niet voor het nieuwe type, vind het vreselijk dat ze daar het gehele fokdoel naar toe willen richten. Ik ben dan ook voor twee stromingen, luxe en werktype Lachen



Hier ben ik het mee eens.


Ik heb zelf een haffie dat er tussenin zit (niet zo groot; ong 1.45, niet zulke heeeeele lange benen, mooi behang, breed en gespierd -en dat is natuurlijk iets dat je er met werken aan krijgt Haha! ) maar hij neigt toch iets meer naar het ouderwetse dan het moderne type (in tegenstelling tot mijn vorige haffie, die was moderner en dat was ook gelijk in het karakter te merken, niks voor mij).

Fangio

Berichten: 2567
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:21

Ik vind mijn verzorghafje wel een mooie haf. Alleen z'n hoofd past er niet mooi bij. (zie het topic in mijn onderschrift) Z'n manen moeten nog wat groeien, maar dat komt vanzelf wel.

Verder pleit ik ook voor twee fokrichtingen. Een 'ouderwets' type en een 'modern' type. Vaak heb je toch als je wedstrijden wil rijden een paardje nodig dat goed kan bewegen en daar schort het bij de ouderwetse types soms nog wel eens aan.

Verder moeten ze niet te groot en niet te klein zijn, hun voskleur met blonde manen en staart behouden. Verder moeten ze wel een beetje breed zijn, ook wel wat behang enzo. Nouja, eigenlijk gewoon een ouderwets type, dat vind ik het mooist.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:18

Mijn haf zit er een beetje tussenin, ze is wel van het oude type (brede borst, niet zo groot, veel behang en een flinke hals) maar heeft wel een chique/klein hoofdje en slanke benen. Dat is wat ik mooi vind Lachen

Ik vind de luxe haflingers vaak wel mooi om te zien, maar geen echte haflingers meer. Neem dan een NRPS'er of haflo ofzo. Ik vind het jammer dat met de luxere bouw in veel gevallen ook het behang verdwijnt. Die joekelhaflingers vind ik ook niet leuk, t moet wel onder de 1,50 blijven Knipoog

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:26

Maya schreef:
Een oud type, en niet een tussen oud en nieuw type hangend geval dat vetgemest wordt, en zo als oud type bestempeld wordt Ik ben niet voor het nieuwe type, vind het vreselijk dat ze daar het gehele fokdoel naar toe willen richten. Ik ben dan ook voor twee stromingen, luxe en werktype Lachen

Helemaal mee eens.. Lachen Ja

Anoniem

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:31

barok vind ik zelf persoonlijk het mooiste

mijn eigen haf is nog een echte ouderwetse (donker, stevig gebouwd, dikke bos manen Vingers aflikken) . En dat vind ik een stuk mooier als het nieuwe type

Maxielover

Berichten: 2681
Geregistreerd: 15-04-04
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 19:58

gelijk heb je !!! OK dan! dat zijn de toppertjes !! wat mij opvalt is dat die moderne dingen vaak vele feller en gevoeliger zijn ook, die andere zijn wat relaxeter. het ligt natuurlijk ook per paard, maar over het algemeen...

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:53

Ik heb een slanke haflinger..
Ze heeft btw wel lange manen Haha!
Enja er zit héél veel energie in Cool

Zoro

Berichten: 1348
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 20:21

Ik vind mijn vorige pony het geweldige type haflinger Tong uitsteken Indd het barokke type is ook heel mooi..

Hier mijn type haflinger Bloos Haha!

Afbeelding

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 21:04

Amulet schreef:
Ik heb zelf een haffie dat er tussenin zit (niet zo groot; ong 1.45, niet zulke heeeeele lange benen, mooi behang, breed en gespierd -en dat is natuurlijk iets dat je er met werken aan krijgt Haha! ) maar hij neigt toch iets meer naar het ouderwetse dan het moderne type (in tegenstelling tot mijn vorige haffie, die was moderner en dat was ook gelijk in het karakter te merken, niks voor mij).


niet te veel gaan opscheppen he Hanneke Knipoog

neej ik vind de ouderwetse haffies toch het leukst, die waren er eerder Clown
De moderne vind ik ook wel leuk, maar ik vind het jammer dat de moderne haflingers de plaats inenemen van de ouderwetse.
Maar ik vind die echt moderne haflingers eigenlijk geen haflingers meer

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:13

Zoro schreef:
Ik vind mijn vorige pony het geweldige type haflinger Tong uitsteken Indd het barokke type is ook heel mooi..

Hier mijn type haflinger Bloos Haha!

Afbeelding

Dat is best een mooi beestje.. Lachen
Maar het is in mijn ogen geen Haflinger meer..

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:54

Dit is pas een echte haf

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels worden zijn sokken gelukkig ook steeds voller Lachen

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:57

Wauw, wat een gaaf beest! *LOL*
Wat is zn stokmaat..?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Re: Hoe horen haffies eruit te zien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 23:08

Geef mij maar een flink stevige haf met een bos manen eraan en een flinke staart. Lachen
En een donkere kleur!
Of te wel mijn super haf Tong uitsteken