Ervaringen met Trakehners?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drottning
Berichten: 138
Geregistreerd: 01-01-02

Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-05 17:43

Wie heeft / rijdt een Trakehner en wat vind je ervan vergeleken bij andere rassen?
Ik ben benieuwd!

Drottning
Berichten: 138
Geregistreerd: 01-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 13:43

Niemand?

Marsie

Berichten: 956
Geregistreerd: 30-10-03

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:03

Mikolaiki hier op Bokt heeft een heeele mooie trakehner!

miisshOrse

Berichten: 1956
Geregistreerd: 13-12-04
Woonplaats: Hoekse Waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:04

Ik heb ook een 90 % trakhener, maar ik merk geen verschillen met een echte kwpn.

Ik vind dit een beetje moeilijk te formuleren

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 21:52

Ze zijn subtiel en je moet ermee om kunnen gaan, ze voeren veel bloed en zijn wat sensibeler dan een doorsnee paard.

Maar ja met die esquire van jullie is waarschijnlijk meer aan de hand. ik heb bij sprehe een jonge trakhener gezien die was zo braaf, eigenlijk braver dan jonge kinderen van rijpaardhengsten. Vergelijk het beetje met een arabier die op ene verkeerde manier gereden is is heel moeilijk om dat weer goed te krijgen.

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:53

Ik heb een mooi voorbeeld van hoe een trakehner kan zijn, als je er goed mee om kan gaan: http://www.langels-gbr.de/html/e_ifreud.html . Aub. Trakehners zijn voor de juiste ruiter het ideale paard. Ik ken menig trakehner waaraan een doorsnee kwpner een voorbeeld aan zou kunnen nemen.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:55

Zannekin hier op Bokt heeft er meerdere en fokt ze ook.

mikolaiki

Berichten: 607
Geregistreerd: 14-04-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:00

hoi zoals marsie al zei:P heb ik ook een trakehner. ik ben het dan ook helemaal met jubeltje eens. Trakeheners zijn niet voor iedereen geschikt...maar voor diegene die ermee om kunnen gaan.voor hen gaan ze door het vuur.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 12:30

In het begin moeilijke paardjes, maar als je ze eenmaal voor je gewonnen hebt kun je er alles mee. Volgens mij zijn ze ook echt super slim.

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 00:19

Absoluut een hoog iq!

loess

Berichten: 186
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Assendelft

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:01

Ik heb ook een Trakehner. Het is een gecompliceerd paard, maar ontzettend slim!! Mijn ervaring is dat het hele gevoelige paarden zijn en een goudeerlijk karakter hebben. Bovendien zijn ze onvermoeibaar en willen erg graag voor je werken. Als je een trakehner voor je gewonnen hebt, dan heb je echt een fantastisch paard dat voor je door het vuur gaat.

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 18:02

Hier nog een trotse Trakehner eigenaar!
De Trakehner is voor mij echt een top-paard vergeleken bij andere rassen. Het zijn echte karakterpaarden, je moet ermee weten om te gaan. Slim zijn ze ook, zoals hierboven al gezegd, en echte 'strebertjes'. Ik vind het heerlijke paarden, voor mij niks anders meer

Drottning
Berichten: 138
Geregistreerd: 01-01-02

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 23:10

Erg leuk om te horen allemaal!
Ik heb een tijdje een trakehner gereden en ga deze misschien binnenkort weer rijden vandaar de vraag, ik was benieuwd naar de raskenmerken en karaktertrekken, meer info is welkom!

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:42

Kijk eens op www.trakehnercontact.nl
Een Nederlands site over de Trakehner.
Verder kun je natuurlijk op de officiele site www.trakehner-verband.de kijken, maar hier staat alles in het Duits.

Net nog even 'geruziet' met mijn Trakehnertje, koppig als een ezel kan hij af en toe zijn. Maar als hij eenmaal braaf is en ik laat dat merken, zijn we weer even goede vriendjes

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:19


Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:03

Ik heb er ook een..
Je moet er idd mee om kunnen gaan..

Missmar
Berichten: 313
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 11:21

ik heb er sinds kort ook eentje... een hele lieve merrie.. ik zou alleen heel graag willen weten waar ze vandaan komt.. ze heeft een nummer in dr nek maar ik kan nergens vinden op internet hoe ik dr kan achterhalen.. iemand enig idee???? voor foto zie mijn profiel... ze is wel klein btw als ik naar de standaard trakhener kijk.. ze is maar ong 1.57.... maar toch echt het brandmerk en een nummer (62)...

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:56

Missmar schreef:
ik heb er sinds kort ook eentje... een hele lieve merrie.. ik zou alleen heel graag willen weten waar ze vandaan komt.. ze heeft een nummer in dr nek maar ik kan nergens vinden op internet hoe ik dr kan achterhalen.. iemand enig idee???? voor foto zie mijn profiel... ze is wel klein btw als ik naar de standaard trakhener kijk.. ze is maar ong 1.57.... maar toch echt het brandmerk en een nummer (62)...


Is niet echt supergroot voor een trakehnermerrie, maar ken er die kleiner zijn.

Wat foto's maken nummers opschrijven. Het nummer moet bestaan uit 9 cijfers, waarvan de laatste twee het geboortejaar zijn.


Hier kan je info aanvragen en wat je hebt doorgeven:
Trakehner Verband
Postfach 27 29
24517 Neumünster

Tel.: 0 43 21 / 90 27-0
Fax: 0 43 21 / 90 27-19
(Stutbuch, Buchhaltung, Bestellungen, Werbung)
Fax: 0 43 21 / 90 27-29
(Zuchtleitung, Vermarktung, Mitgliederverwaltung, Sekretariat)

E-Mail: info@trakehner-verband.de
Internet: www.trakehner-verband.de

Missmar
Berichten: 313
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:18

ok super.. ga kijken of ik meerdere cijfers kan vinden dan... in de nek ook gewoon he? want daar kunnen we echt alleen nr 62 zien... maar ga vandaag even goed zoeken op dr... THNX!

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:49

Nee niet in dr nek, gewoon dr levensnummer.

Missmar
Berichten: 313
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:38

ja maar dat is het probleem.. ze was niet gechipt en heeft geen papieren...

Anoniem

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 01:11

Mijn [***] heeft een brandmerk op haar linkerdij met 2 cijfers. Misschien kan je eerst achterhalen waar ze trakehners in de hals branden? En vandaar uit verder zoeken? Misschien heb je hier iets aan?
http://www.pferdekutscher.de/home/brand/brand.html

Ik heb mijn trakkie sinds vorig jaar december en ik ben helemaal verliefd op het ras. Nou had ik al wat geoefend want ik schijn een KWPNer met trakkie karakter te hebben Afbeelding

Off topic:
Is wel een lekker ding die Freudenfest he Jubeltje?

toutje
Berichten: 1
Geregistreerd: 09-05-05

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:26

Ik heb zelft een Partout

Door hun slimheid moet je heel veel varieren niet ronde na ronde het zelfde. En als ze iets echt niet willen stop er maar mee je krijgt het negen van de tien keer niet gewonen.

Ze kunnen wel heel lekker voor je werken echt sjowen en echt iets proberen voor jou. Straf ze niet constant dat wordt tegen je gebruikt goed belonen dan willen ze werken voor jou.

panterbont

Berichten: 74
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:11

Ik heb zelf vorig jaar een kwpn/trakhener merrie gekocht ze is iets luxer dan de meeste kwpn paarden iets fijner hoofdje iets edeler!!

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Ervaringen met Trakehners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 14:06

Ik heb jaren een kruising gehad. Volgens kenners had ze veel trakehner-invloeden. Ook als ik aan kenners of bezitters vertel hoe ze was, dan had iedereen zoiets van joh, die van mij ook........
Dus nee, officieel doe ik niet mee, maar ondertussen weet ik vrij goed hoe ze zijn.