Erkenning ICS NEDERLAND nu ook ingetrokken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:21

tinkiebel schreef:
Hoezo niet dan? Denk dat als het ICS werkelijk een afgelopen zaak is je niet veel keuze hebt?

Denk toch niet dat ik ooit een NTS papier bij mijn paard zal nemen toch?! Kan altijd nog een paardenpaspoort aanvragen via verenging van sportpaarden ofzo.. Weet zo gauw niet hoe het zit, maar weet zeker dat ik me daar voorlopig nog nit in hoeft te verdiepen... Maar voor mij nooit een NTS papier

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:42

Gelukkig is niemand verplicht om perse van een bepaald stamboek lid te worden.
Net als dat je een volwassen mens niet kan verplichten naar b.v. een bepaalde kerk of club of supermarkt Haha! te gaan..
Ik heb mijn keus gemaakt en voel me er goed bij en heb er ook vertrouwen in en dat is het belangrijkste, voor mij dan..


Voor de rest mogen we allemaal toch trots zijn op onze bonte paardjes!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:01

Mariska_28"]
[quote="tinkiebel schreef:
Hoezo niet dan? Denk dat als het ICS werkelijk een afgelopen zaak is je niet veel keuze hebt?

Denk toch niet dat ik ooit een NTS papier bij mijn paard zal nemen toch?! Kan altijd nog een paardenpaspoort aanvragen via verenging van sportpaarden ofzo.. Weet zo gauw niet hoe het zit, maar weet zeker dat ik me daar voorlopig nog nit in hoeft te verdiepen... Maar voor mij nooit een NTS papier
[/quote]

Daar kan ik dus met mijn pet niet bij. Alleen maar om het princiepe? Als ik in het schuitje had gezeten had ik het denk ik wel gedaan. Een paard met papier is nu eenmaal meer vraag naar als zonder. Een stamboek opbouwen is toch wat de beide stamboeken doen waarom zou je het ene volledig weggooien met al het werk wat er is verzet om het op te bouwen. Waarom niet samenvoegen tot 1 grote? Ik zie alleen de voordelen Scheve mond Kan jij mij de nadelen dan vertellen? Uitgezonderd dat je de personen niet mag die in het bestuur zitten want dat vind ik een beetje kinderachtig als reden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:32

Ik ben heel benieuwd of er nog bewijs komt hiervan.
En ik zie uit naar een officiele verklaring van de ICS.
Het zou erg grote gevolgen hebben voor een hoop Tinkers (Irish Cobs) in Nederland. Ik denk meteen aan alle dekhengsten die opeens geen dekhengsten meer zijn...
maar voorlopig is het speculeren en wachten we maar af, misschien is het wel niet waar, of niet compleet oid

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 00:06

Ik ben deze discussie begonnen om de waarheid te horen, ik heb vanmorgen gebeld en op het PVE zeiden ze dat!
Dus ik hou niets achter en val ook niemand aan!!

Groeten

Marije

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:06

Esme_27 schreef:
Ik ben heel benieuwd of er nog bewijs komt hiervan.
En ik zie uit naar een officiele verklaring van de ICS.
Het zou erg grote gevolgen hebben voor een hoop Tinkers (Irish Cobs) in Nederland. Ik denk meteen aan alle dekhengsten die opeens geen dekhengsten meer zijn...
maar voorlopig is het speculeren en wachten we maar af, misschien is het wel niet waar, of niet compleet oid


Laat ik het zo stellen: Het ICS bestuur heeft geen schrijven gehad.. Dus dan weet ik genoeg.. En natuurlijk zijn er mensen die willen dat het waar is, maar daardoor is het nog niet meteen waarheid..

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:09

Normaal reageer ik niet op dit soort stukken, maar nu wil ik toch even wat kwijt. Ieder moet kunnen kiezen waar hij zich het prettigste voelt, logisch toch. Maar wat ik nu eigenlijk het vervelendste vind van dit alles, is dat Tinker eigenaren weer worden vergeleken met een stelletje sukkels, die altijd ruzie zoeken met elkaar.
Laat iedereen nou zijn eigen gang gaan, en als het inderdaad waar is van het ICS, dan zal daar ook wel een oplossing voor komen.
Het ergste is, ik start met mijn Tinkers, en dat waar ik ook kom, iedere buitenstaander gewoon zegt, ook een zooitje met die Tinkers, omdat Tinkereigenaren er eigenlijk al niets meer van snappen, laat staan buitenstaanders. Die weten ook vaak niets eens af van het bestaan van twee stamboeken.
Laten we nu eens beginnen om elkaar de ruimte te gunnen, en onze Tinkers te promoten, ipv elkaar af te kraken.
Tinkers zijn heerlijke dieren laten we daar lekker van genieten, de wereld is al rot genoeg. OK dan!
gr.marianne

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:14

kiss schreef:
Normaal reageer ik niet op dit soort stukken, maar nu wil ik toch even wat kwijt. Ieder moet kunnen kiezen waar hij zich het prettigste voelt, logisch toch. Maar wat ik nu eigenlijk het vervelendste vind van dit alles, is dat Tinker eigenaren weer worden vergeleken met een stelletje sukkels, die altijd ruzie zoeken met elkaar.
Laat iedereen nou zijn eigen gang gaan, en als het inderdaad waar is van het ICS, dan zal daar ook wel een oplossing voor komen.
Het ergste is, ik start met mijn Tinkers, en dat waar ik ook kom, iedere buitenstaander gewoon zegt, ook een zooitje met die Tinkers, omdat Tinkereigenaren er eigenlijk al niets meer van snappen, laat staan buitenstaanders. Die weten ook vaak niets eens af van het bestaan van twee stamboeken.
Laten we nu eens beginnen om elkaar de ruimte te gunnen, en onze Tinkers te promoten, ipv elkaar af te kraken.
Tinkers zijn heerlijke dieren laten we daar lekker van genieten, de wereld is al rot genoeg. OK dan!
gr.marianne

Ben het helemaal met je eens je eens Marianne!! Vind het zo jammer als er dit soort topics geopend worden, notabene door mensen die niet eens wat met het stamboek te maken hebben. Ik open toch ook geen topics over het NTS? Snap het niet, laat mij nou gewoon lol hebben bij "mijn" stamboek en andere die zich fijner voelen bij de NTS geef ik ook echt gelijk dat ze daar blijven..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:16

Mariska_28"]
[quote="Esme_27 schreef:
Ik ben heel benieuwd of er nog bewijs komt hiervan.
En ik zie uit naar een officiele verklaring van de ICS.
Het zou erg grote gevolgen hebben voor een hoop Tinkers (Irish Cobs) in Nederland. Ik denk meteen aan alle dekhengsten die opeens geen dekhengsten meer zijn...
maar voorlopig is het speculeren en wachten we maar af, misschien is het wel niet waar, of niet compleet oid


Laat ik het zo stellen: Het ICS bestuur heeft geen schrijven gehad.. Dus dan weet ik genoeg.. En natuurlijk zijn er mensen die willen dat het waar is, maar daardoor is het nog niet meteen waarheid..
[/quote]

Ik heb niks gezegd over willen dat het waar is ofzo toch?
Je moet er niet meer van maken dan dat ik zeg. Volgens mij vroeg ik gewoon om bewijzen, omdat ik hier niet zomaar van uit kan gaan. En ik zie eén als die bewijzen in de vorm van een verklaring van de ICS. Ik ben altijd kritisch op de ICS ja, maar ik wens ze dit heus niet toe. Ben geen slechtwillend mens ofzo.

Ben het verder met je eens Marianne!

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 00:23

Ik ben het daar ook helemaal mee eens mariska, ik val het ics ook niet aan! ik wil alleen graag duidelijkheid is dat zo verkeerd?
Ik ben ook gewoon dol op mijn tinkers en het maakt me niet uit hoe het wat als de waarheid er maar komt. Ik val jou als persoon niet aan. Ik ben deze discussie hier begonnen 1 omdat er al eerder een discussie hier over was over het ics in ierland en 2 omdat ik het van de PVE heb en 3 omdat ik beide forums van tinkerwereld en de vereniging graag rustig hou.
Dus ik uit gewoon mijn mening en dat is niet verboden. Ik voel me dan ook niet aangevallen.
We hebben een passie samen en dat zijn tinkers/irish cobs. Ik wil alleen graag duidelijkheid in deze verwarrende bende samen met half tinkerend nederland dus vandaar dat ik heb gebeld, over een schrijven weet ik niets dat is niet aan mij.
Ik vraag me puur af hoe nu verder

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:24

@ Esmee,
Staat inderdaad onder een quote van jou maar bedoelde er niet jou mee. Sorry Vriendjes zijn?

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:29

Gwendolynn schreef:
Ik ben het daar ook helemaal mee eens mariska, ik val het ics ook niet aan! ik wil alleen graag duidelijkheid is dat zo verkeerd?
Ik ben ook gewoon dol op mijn tinkers en het maakt me niet uit hoe het wat als de waarheid er maar komt. Ik val jou als persoon niet aan. Ik ben deze discussie hier begonnen 1 omdat er al eerder een discussie hier over was over het ics in ierland en 2 omdat ik het van de PVE heb en 3 omdat ik beide forums van tinkerwereld en de vereniging graag rustig hou.
Dus ik uit gewoon mijn mening en dat is niet verboden. Ik voel me dan ook niet aangevallen.
We hebben een passie samen en dat zijn tinkers/irish cobs. Ik wil alleen graag duidelijkheid in deze verwarrende bende samen met half tinkerend nederland dus vandaar dat ik heb gebeld, over een schrijven weet ik niets dat is niet aan mij.
Ik vraag me puur af hoe nu verder

Dus je hebt het van het PVE? Van Vonk? Dat zal ik dan even doorgeven want die mag dit soort uitspraken helemaal niet doen! Verder snap ik ook wel dat je duidelijkheid wilt, maar die zal je hier niet krijgen hoor.. Dan kan je beter het ICS gewoon even bellen met deze vraag.. Hier zal er alleen maar gespeculeerd worden en dan is een vraag voor je het weet voor sommige opeens een feit geworden. En dat zal je bedoeling vast niet geweest zijn..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:31

Mariska_28 schreef:
@ Esmee,
Staat inderdaad onder een quote van jou maar bedoelde er niet jou mee. Sorry Vriendjes zijn?


Oké Lovers

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 00:35

Nee mariska maar aangezien niemand duidelijkheid geeft geloof ik nu het PVE. Ik heb niets met het NTS te maken en zit niet in het bestuur, ben gewoon een fokker en een hobbier die nu de vete wel eens zat is en duidelijkheid wil. Als je me niet gelooft dan bel je ze zelf toch even. Ik ga het ICS niet bellen, ik maak alleen mensen wakker want ik wil nu wel eens horen wat er gaat gebeuren.
En dat is pure interesse en nieuwsgierigheid! ik wil gewoon genieten van mijn paardjes! en als ik iets wil weten wat ik niet begrijp dan vraag ik ernaar dus ook hier, net zo lang tot ik het weet, noem het maar doorzettings vermogen

Ik neem aan dat voor jou Mariska ook alleen de liefde voor je paard telt en niet de stempel / label die eraan hangt? het ics afmaken? dat is niet de opening van dit topic geweest. Ik vroeg gewoon om informatie

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:45

Gwendolynn"]
Nee mariska maar aangezien niemand duidelijkheid geeft geloof ik nu het PVE. Ik heb niets met het NTS te maken en zit niet in het bestuur, ben gewoon een fokker en een hobbier die nu de vete wel eens zat is en duidelijkheid wil. Als je me niet gelooft dan bel je ze zelf toch even. Ik ga het ICS niet bellen, ik maak alleen mensen wakker want ik wil nu wel eens horen wat er gaat gebeuren.
En dat is pure interesse en nieuwsgierigheid! ik wil gewoon genieten van mijn paardjes! en als ik iets wil weten wat ik niet begrijp dan vraag ik ernaar dus ook hier, net zo lang tot ik het weet, noem het maar doorzettings vermogen
[/quote]
Maar zoals ik al zei zal je hier de duidelijkheid niet vinden.. Eerder zal je verwarring zaaien..

[quote="Gwendolynn schreef:
Ik neem aan dat voor jou Mariska ook alleen de liefde voor je paard telt en niet de stempel / label die eraan hangt?

En juist de liefde voor mijn paarden en dit ras zorgen ervoor dat ik voor de ICS kies en opkom. Het mooie zware, compacte en rustige ras mag echt niet verdwijnen. Dat zou pas echt doodzonde zijn.

Nikita_1995

Berichten: 2171
Geregistreerd: 12-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:51

OVER HET BLOKKEREN VAN DE LICENTIE VAN DE ICS IN IERLAND

In mei 2003 is de ICS administratie in Ierland in verband met de verplichte 5-jaarlijkse Review gecontroleerd door twee medewerkers van het ministerie, het Department of Agriculture and Food (kortweg DAF).

Beide medewerkers gaven mondeling aan dat alles in orde was, en lieten zich uitgebreid voorlichten over de gekoppelde stamboekdatabase die alle ICS organisaties gebruiken. Zoiets hadden ze nog nooit gezien.

Geen enkele overtreding van de EU- of Ierse regelgeving werd geconstateerd.

Daarna is niet meer op de zaak teruggekomen totdat in augustus - september DAF aangaf zich niet geheel te kunnen vinden in de ICS stamboekregels, opgesteld door Evelyn met hulp van iemand van de EU die in Brussel belast is met de controle op de naleving van de regels voor stamboeken. Over het verlopen van de licentie werd met geen woord gerept.

Na uitleg (de betreffende ambtenaren bleken de EU regels niet te kennen) gaf DAF aan akkoord te gaan (oktober) met de ingediende regels mits deze ook door het "Committee" (de ledenvertegenwoordiging in Ierland) ondertekend zouden worden. Op 17 november werd een uiterlijke datum van 9 februari aan het indienen van de regels verbonden, en op 6 februari zijn zij na een bijeenkomst van het Committee ondertekend ingediend. We beschikken over een kopie van de ingediende regels en een ontvangstbevestiging (12 februari) van DAF met de mededeling dat er op zal worden teruggekomen.

Op 3 maart ontving het Ierse ICS bestuur een brief dat de 5 jaars licentie al in juli 2003 was verlopen en dat zij onmiddellijk moesten stoppen met alle stamboekactiviteiten omdat geen nieuwe licentie is afgegeven. Nooit is aangegeven dat er een nieuwe licentie moest worden aangevraagd, het bestuur ging er van uit dat verlenging automatisch plaatsvond. Het staat ook niet in de regels van het departement.

In de brief wordt niet gemeld waarom de licentie niet kon worden vernieuwd, met andere woorden de licentie is gestopt zonder opgaaf van redenen. Ook geeft DAF in de brief aan bij de EU in Brussel te hebben gemeld dat ICS Ierland geen moederstamboek meer is.

Over de op 6 februari ingediende stukken wordt in de brief niet gerept, ook wordt niet aangegeven op welk punt de ICS niet aan de regelgeving voldoet.

Ierse paarden die paspoorten nodig hebben moeten nu worden aangemeld bij de Horse Board, een soort NHS, gedeeltelijk bemand door ministeriemedewerkers, die paspoorten uitschrijft voor alle paarden zonder aanzien van het ras.

Deze opmerking toont meteen de ware bedoeling van DAF: het uitgeven van paspoorten is een bron van inkomsten voor de Horse Board die nog onlangs 4 miljoen Euro subsidie nodig had om overeind te blijven, terwijl de ICS zelf haar financiële broek ophoudt.

De Ierse truuk is dus: je laat een stamboek toe voor 5 jaar, pest het een beetje en als het dan nog bestaat is het blijkbaar erg levensvatbaar. Dan hef je het op, neemt het over en zet het zelf voort.

We plaatsen hierbij de volgende kanttekeningen:

1) Intrekken van de stamboeklicentie van een moederstamboek moet met redenen omkleed worden aangemeld in Brussel. Dit betekent dat Brussel meebepaalt of het terecht is. De eerste geluiden uit Brussel zijn dat het zo niet kan.

2) Van de EU in Brussel vernamen we dat het elke 5 jaar opnieuw goedkeuren van een stamboek tegen de regels is, toestemming om een stamboek te voeren hoort "levenslang" te gelden tenzij het stamboek de EU regels overtreedt.

3) Er is in Ierland regelgeving voor het intrekken van stamboeklicenties. Volgens deze procedure moet een stamboek schriftelijk worden gemeld dat intrekking wordt overwogen onder vermelding van de regels die het overtreedt, en vervolgens voldoende tijd krijgen om de fout te herstellen.
Een dergelijke brief is nooit geschreven, en een Ierse "Principal" van DAF, dr. Byrne, verzekerde ons in december 2003 (dus toen de licentie al 6 maanden was verlopen) nog telefonisch dat er geen serieuze problemen waren.

4) De EU- en Nederlandse regelgeving zegt niets over dochterstamboeken waarvan het moederstamboek niet (meer) bestaat. De conclusie dat ICS Nederland zou moeten ophouden te bestaan omdat er geen moederstamboek meer is, is ook als deze door mevr. Vonk van het PVE wordt geuit op zijn minst voorbarig. Het ras is toch niet weg? Ook het PVE moet zich aan de regels houden in deze.

5) Omdat de begeleiding van aankomende dochterstamboeken in verschillende landen nu in het gedrang komt heeft ICS Nederland bij het PVE gevraagd voorlopig als moederstamboek te mogen functioneren. Tevens is bij de EU commissie in Brussel de vraag neergelegd welke procedure(s) we moeten volgen om de begeleiding van de aankomende stamboeken in andere landen zeker te stellen in de periode dat Ierland lam ligt.

We gaan er in elk geval van uit dat we in Nederland gewoon door kunnen gaan op de ingeslagen weg. Er zijn geen regels die op iets anders wijzen.

In Ierland is meteen een klacht ingediend bij de chief-inspector van DAF, als deze niet op zeer korte termijn actie onderneemt gaat het naar de ombudsman of naar de rechtbank.

Bij de EU in Brussel is een klacht ingediend over de speciale behandeling die ons stamboek in Ierland te beurt is gevallen. We hebben daar in elk geval de toezegging dat het met aandacht en spoed op hoog niveau wordt opgepakt.

Als er meer nieuws is zal dit op het forum van de ICS gemeld worden.

De ICS denkt haar agenda voor 2004 gewoon te kunnen afwerken.

Dit schreef Het Bestuur ICS Nederland op 11 maart 2004.
Laatst bijgewerkt door Nikita_1995 op 16-03-04 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lismore
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zuid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:52

kiss schreef:
Normaal reageer ik niet op dit soort stukken, maar nu wil ik toch even wat kwijt. Ieder moet kunnen kiezen waar hij zich het prettigste voelt, logisch toch. Maar wat ik nu eigenlijk het vervelendste vind van dit alles, is dat Tinker eigenaren weer worden vergeleken met een stelletje sukkels, die altijd ruzie zoeken met elkaar.
Laat iedereen nou zijn eigen gang gaan, en als het inderdaad waar is van het ICS, dan zal daar ook wel een oplossing voor komen.
Het ergste is, ik start met mijn Tinkers, en dat waar ik ook kom, iedere buitenstaander gewoon zegt, ook een zooitje met die Tinkers, omdat Tinkereigenaren er eigenlijk al niets meer van snappen, laat staan buitenstaanders. Die weten ook vaak niets eens af van het bestaan van twee stamboeken.
Laten we nu eens beginnen om elkaar de ruimte te gunnen, en onze Tinkers te promoten, ipv elkaar af te kraken.
Tinkers zijn heerlijke dieren laten we daar lekker van genieten, de wereld is al rot genoeg. OK dan!
gr.marianne

OK dan! OK dan!
Citaat:

lismore
Berichten: 2
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zuid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:54

Hoi marian, hier linda uit voormalig zuidland, ik woon nu al bijna 2 jaar in zuid frieland.
Ik ben het helemaal met je eens amen

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 00:59

Ja maar deze brief gaat toch over het ICS ierland? ik ben geinteresseerd in het ICS hier maar bedankt voor het gebaar
En Mariska waarom zou :"Het mooie zware, compacte en rustige ras mag echt niet verdwijnen. Dat zou pas echt doodzonde zijn" verdwijnen? leg me dat eens uit, je mag me ook pb? maar een icser of nts? dat maakt niet uit? of wel. Kijk eens in mijn profiel dan snap je wat ik bedoel, ik heb dat mooie zware, compacte en rustige type tinker of niet dan?
snap je nu waarom ik graag duidelijkheid wil en als ik die hier niet vind dan heb ik dat dan wel geprobeerd. Ik wacht wel af maar ik wcht ook op je reactie want ik wil ook niet dat wat je schreef verdwijnt sterker nog ik geloof dat iedere tinker gek dat type graag ziet dus vertel me............
Wat heeft dat met het intrekken of bevriezen van het ics licentie te maken?

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 01:00

Ja maar deze brief gaat toch over het ICS ierland? ik ben geinteresseerd in het ICS hier maar bedankt voor het gebaar
En Mariska waarom zou :"Het mooie zware, compacte en rustige ras mag echt niet verdwijnen. Dat zou pas echt doodzonde zijn" verdwijnen? leg me dat eens uit, je mag me ook pb? maar een icser of nts? dat maakt niet uit? of wel. Kijk eens in mijn profiel dan snap je wat ik bedoel, ik heb dat mooie zware, compacte en rustige type tinker of niet dan?
snap je nu waarom ik graag duidelijkheid wil en als ik die hier niet vind dan heb ik dat dan wel geprobeerd. Ik wacht wel af maar ik wcht ook op je reactie want ik wil ook niet dat wat je schreef verdwijnt sterker nog ik geloof dat iedere tinker gek dat type graag ziet dus vertel me............
Wat heeft dat met het intrekken of bevriezen van het ics licentie te maken?

Mariska_28

Berichten: 10505
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 01:01

Gwendolynn schreef:
Ja maar deze brief gaat toch over het ICS ierland? ik ben geinteresseerd in het ICS hier maar bedankt voor het gebaar
En Mariska waarom zou :"Het mooie zware, compacte en rustige ras mag echt niet verdwijnen. Dat zou pas echt doodzonde zijn" verdwijnen? leg me dat eens uit, je mag me ook pb? maar een icser of nts? dat maakt niet uit? of wel. Kijk eens in mijn profiel dan snap je wat ik bedoel, ik heb dat mooie zware, compacte en rustige type tinker of niet dan?
snap je nu waarom ik graag duidelijkheid wil en als ik die hier niet vind dan heb ik dat dan wel geprobeerd. Ik wacht wel af maar ik wcht ook op je reactie want ik wil ook niet dat wat je schreef verdwijnt sterker nog ik geloof dat iedere tinker gek dat type graag ziet dus vertel me............
Wat heeft dat met het intrekken of bevriezen van het ics licentie te maken?

Is het goed dat ik je dat morgen vertel? Val om van de slaap en wou net naar bed.. Slapen Gaaaap

Gwendolynn

Berichten: 220
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 01:05

Tuurlijk aangezien het me interesseerd en ik graag duidelijk wel is dat prima hoor. Je weet me wel te vinden he?
Ik wens je een goede nacht. Ga zelf ook zo

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 01:37

Ik heb het niet meer kunnen volgen allemaal, vriendin in nood en verdriet.....had even mijn aandacht nodig..

Ik ben het ook met Marianne(kiss) eens. Haha!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:52

Op de website van Tinkerland doen ze net alsof heel het stamboek (ICS) niet meer bestaat.. Ik hoop dat dit alles allemaal op z'n pootjes terecht komt, en dat het ICS gewoon door kan gaan op oude voet.

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:34

Mijn mening is dat de PVE zulke uitspraken niet doet als er helemaal niks aan de hand is, dus iets van waarheid zal er wel inzitten..

Het wachten is dus op die brief, en op de inhoud daarvan, als ze die durven te publiceren op het net, of zou die inhoud speciaal bewaard blijven voor de vergadering as zaterdag..waar ze toch wel zo een beetje alle leden dringend verzoeken om te komen...?????????????
We wachten met spanning af.....