henson ervaringen en foto's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

henson ervaringen en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 11:36

Hoii!
Ik ben op zoek naar mensen die (ooit) een Henson hebben gehad of gereden. Hoe bevielen ze?
Ik ben namelijk een beetje op zoek naar een tweede Marley van Feline hihi. Gewoon een stevige pony waar je eigelijk alles mee kunt doen en overal mee naartoe kunt nemen. Eentje die een fijn dressuurproefje loopt, een klein parcoursje springt, een crossje kan meepikken, misschien zelfs mennen enzovoort.

Belangrijk is vooral dat ie erg nuchter is!

Andere rassen die hieraan voldoen mogen ook steeds aangeboden worden want ik heb begrepen dat een Henson kopen een naald in een hooiberg is. Graag klein, paarden van 1m70 heb ik het niet zo mee, dus 1m60 is een beetje het maximum, graag ook groter dan 1m48 maar zelfs dat is niet noodzakelijk.

dankjulliewel alvast!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 11:58

Je kunt in Chantilly buitenritten maken op Hensons als je ze wilt proberen. Als je er echt eentje wilt, kun je ook het beste naar Frankrijk gaan. De kans dat je er hier in Nederland eentje tegen het lijf loopt, is nihil, maar ze worden hier gewoon geadverteerd door de stoeterij: https://www.henson.fr/horse-sales/?lang=en

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 12:15

Mkango schreef:
Je kunt in Chantilly buitenritten maken op Hensons als je ze wilt proberen. Als je er echt eentje wilt, kun je ook het beste naar Frankrijk gaan. De kans dat je er hier in Nederland eentje tegen het lijf loopt, is nihil, maar ze worden hier gewoon geadverteerd door de stoeterij: https://www.henson.fr/horse-sales/?lang=en

dankje voor alvast deze website!
ik wou op dit moment vooral ervaringen of ze echt zo braaf en veelzijdig zijn als de fokkers beweren. Ik wou als de tijd daar is zeker zelf naar Frankrijk gaan om er eentje te vinden want idd, ze hier vinden is onbegonnen werk.
Ook spreken ze constant over normale prijzen enzo maar nergens staat wat dan voor hun normale prijzen zijn :')

Anoniem

Re: henson ervaringen en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-23 12:26

Ik heb er zelf niet op gereden, maar ze wel in levenden lijve gezien in Chantilly, en ze zagen er in ieder geval heel braaf uit. :j Er zaten ook duidelijk minder ervaren mensen op, maar die konden ook gewoon mee zonder dat er iemand naast moest lopen o.i.d. Ook bij het afzadelen en de naverzorging zag ik lekker makkelijke paarden.

Veelzijdigheid heb je natuurlijk ook voor een groot deel zelf in de hand. :P

Hier zie je een beetje wat de gemiddelde prijzen zijn geweest op Equirodi: https://www.equirodi.com/cote-cheval.ht ... #container Dus voor een 4 à 5-jarige zit je op zo'n 3000 euro gemiddeld.

Waidida
Berichten: 752
Geregistreerd: 30-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 12:43

Mkango schreef:
Ik heb er zelf niet op gereden, maar ze wel in levenden lijve gezien in Chantilly, en ze zagen er in ieder geval heel braaf uit. :j Er zaten ook duidelijk minder ervaren mensen op, maar die konden ook gewoon mee zonder dat er iemand naast moest lopen o.i.d. Ook bij het afzadelen en de naverzorging zag ik lekker makkelijke paarden.

Veelzijdigheid heb je natuurlijk ook voor een groot deel zelf in de hand. :P

Hier zie je een beetje wat de gemiddelde prijzen zijn geweest op Equirodi: https://www.equirodi.com/cote-cheval.ht ... #container Dus voor een 4 à 5-jarige zit je op zo'n 3000 euro gemiddeld.

oh dan vallen die prijzen idd echt reuze mee!
Ik zag nu wel ergens dat ze voor dressuur minder geschikt zijn. Maar ja dat is natuurlijk ook weer relatief, dressuur zou wel onze hoofddiscipline gaan blijvenn denk ik en dan de rest al afwisseling...
Ik zag zelf wel vele andere fjordenkruisingen die een mooi dressuurproefje kunnen lopen, dus wellicht ga ik dan meer daarnaar op zoek. Maar jezus, een kruising vinden is nog niet zo makkelijk