Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Behandel een Draver gewoon als elk ander paard en je kunt er een geweldig paard aan over hebben. Ze kunnen alles, zolang je zelf dat ook kan. 

Echt het makkelijkste paard wat ik ooit gereden heb, hij vindt buitenritten fantastisch en ook in de bak kan hij leuk lopen. We mogen L1 starten en hebben dit ook één keer gedaan bij een online proefje. Maar ik heb de startpas toen opgezegd, hij houdt niet van trailers en ik heb geen zin om er zoveel geld aan uit te geven (KNHS, startgeld, trailerhuur, benzine...). Maar hij kan het wel. Hij kan ook een leuk sprongetje maken. Soms heeft hij even zo'n moment dat hij wel even moet racen, dat vind ik niet erg. Dan gaan we gewoon een paar rondjes hard door de bak, of ik vind op buitenrit even een plek waar hij mag, en dan is hij ook weer tevreden
Maar in de omgang super braaf, tijdens het rijden ook. Hij zal nooit expres iets verkeerd doen, hij weet het zelfs als hij het niet goed doet en daar kan hij echt gefrustreerd van raken. Dat is wel een dingetje soms, maar daar vinden we ook altijd wel een oplossing. De galop kan hij best goed, maar soms heeft hij periodes dat hij dat toch minder doet, het blijft er wel een beetje in zitten af en toe. Dus die van mij is best veelzijdig, maar als je naar de Z1 dressuur wilt ofzo zou ik voor een ander ras gaan. Daar zijn ze nu eenmaal niet voor gefokt. Als je gewoon leuk wilt rijden en af en toe misschien een wedstrijdje mee wilt pakken zijn het hardstikke leuke paarden. Maar zoals al gezegd wordt, ook bij de dravers is ieder paard anders, dus je moet het wel echt per paard bekijken of hij bij jou past!
Die van mij is van Imoko.

Er zit een flinke kop op, heeft een duidelijke mening en nee is nee. Onder het zadel is hij explosief en sensibel. Hij moet met heel veel gevoel gereden worden en het heeft mij een flinke tijd gekost om hem normaal door de bak te kunnen krijgen. Op buitenrit gaan vindt hij fantastisch, maar verandert daardoor wel in een onvermoeibare machine die echt gigantische snelheden kan halen. Hij kan uuuuren mee op rit en met dezelfde energie thuiskomen als waarmee we vertrokken. Ook als we op koerstempo de paden over vliegen. Ik vind ‘t vet, maar ik durf niemand anders met hem op pad te sturen. Want ook buiten issie sensibel, schrikt snel en staat binnen een halve tel stil, ook vanuit topsnelheid. Het is een super wendbaar en atletisch paard (1,67m) waarbij je op elke sprong opzij bedacht moet kunnen zijn.
Wordt regelmatig nagekeken door zowel kliniek als osteo, dus dat zit goed.