Moderators: C_arola, Dyonne, balance, Nicole288, Neonlight, Coby, Sica
Dennis schreef:Hou er ook rekening mee dat mensen die allergisch zijn voor hooi, stro en andere dingen op stal.
Een vriendin van mij heeft 2 curly's die voordroog krijgen, dat gaat prima.
Bij mijn shetten op hooi heeft ze echt heel snel extreme reactie.
Ik ben mee geweest zoeken naar nr 2, ze heeft toen haar neus in alle vachten gestopt die we tegen kwamen. En er waren echt paarden waar ze wel iets op reageerde, en waar ze echt helemaal niet op reageerde.
Het zijn fijne paarden in de omgang voor zo ver ik ervaring mee heb.
TheWelsh schreef:Geen idee hoe het zit met reactie op curly's. Ik denk dat je neus in hun vacht steken de enige manier is om het uit te proberen!
Ik heb helaas verschrikkelijke hooikoorts en o.a een kattenallergie (verder gelukkig voor geen ander dier) die ook erg heftig is. Ik kan er letterlijk heel ziek van worden.
Maar uit ervaring weet ik wel dat je lichaam wel kan wennen aan "eigen" dieren.
In mijn geval was dat vroeger de kat van mijn vriendinnetje. Ik was daar zo vaak dat ik geen reactie meer kreeg van haar kat.
Avalanche schreef:Er zijn geen hypo-allergene dieren. Dat is een verkooppraatje. Er zijn bepaalde vachtsoorten die een minder allergische reactie veroorzaken, maar voor mensen die last hebben van de huidschilfers of het speeksel (of zelfs zweet) is het probleem niet anders.
Verder zijn er meer facetten dan een allergie, zoals het temperament en karakter van het paard.
Dennis schreef:Hou er ook rekening mee dat mensen die allergisch zijn voor hooi, stro en andere dingen op stal.
Een vriendin van mij heeft 2 curly's die voordroog krijgen, dat gaat prima.
Bij mijn shetten op hooi heeft ze echt heel snel extreme reactie.
Ik ben mee geweest zoeken naar nr 2, ze heeft toen haar neus in alle vachten gestopt die we tegen kwamen. En er waren echt paarden waar ze wel iets op reageerde, en waar ze echt helemaal niet op reageerde.
Het zijn fijne paarden in de omgang voor zo ver ik ervaring mee heb.
troi schreef:De eenvoudigste oplossing lijkt me een dagje meelopen op een fokkerij. Merk je wat voor type dieren het zijn en hoe je reageert.
Ze zijn in elk geval zeldzaam en prijzig. Vrees dat het niet makkelijk wordt een beginnergeschikt dier te vinden, laat staan voor een redelijke prijs.
LoveGlove schreef:Ik denk dat het artikel zo'n tabloid idee was. Daarom kwam ik meteen hierheen gezien bokt me wat accuratere informatie kan geven dan zo'n artikel
BriPi schreef:Helaas heb ik nog geen curly horse in het echt ontmoet, maar de theorie zegt dat deze paarden vreselijk vriendelijk, slim en meewerkend zijn en iedereen die ze heeft bevestigd dit voor zover ik weet. Ook zijn ze veelzijdig inzetbaar, alleen niet in de rensport van wat ik heb begrepen.
Verder is hypoallergeniteit precies wat je omschrijft, een kleine kans op een heftige allergische reactie (die verschilt per persoon en dier).
Avalanche schreef:LoveGlove schreef:Ik denk dat het artikel zo'n tabloid idee was. Daarom kwam ik meteen hierheen gezien bokt me wat accuratere informatie kan geven dan zo'n artikel
Bokt is niet altijd zo accuraat hoor maar kan af en toe best nuttig zijnBriPi schreef:Helaas heb ik nog geen curly horse in het echt ontmoet, maar de theorie zegt dat deze paarden vreselijk vriendelijk, slim en meewerkend zijn en iedereen die ze heeft bevestigd dit voor zover ik weet. Ook zijn ze veelzijdig inzetbaar, alleen niet in de rensport van wat ik heb begrepen.
Verder is hypoallergeniteit precies wat je omschrijft, een kleine kans op een heftige allergische reactie (die verschilt per persoon en dier).
Klinkt wel als gigantisch leuk Ik heb altijd geboefte een makkelijk paard lijkt me weleens fijn