Ik ben benieuwd of jullie adviezen hebben om het zoeken te bevorderen. Of een tip naar een fokker.
Wat ik zoek:
- Beleerd paard, waarmee ook al lekker mee door het bos/buiten gereden is, dit is immers wat ik er ook veel mee ga doen.
- Ruinen hebben altijd wat beter bij mij gepast. Wilt niet zeggen dat ik merries geen kans geef.
- Tussen de 4/5 en 12 jaar.
- Rond de 1.55m en hoger (geen 1.80 graag hahaha).
- Lage (?) prijsklasse.
- Gezond, geen CPL of PSSM, piephak etc.
Ik zat zelf richting de (eenkleurige) Tinkers, Comtois, Noriker, Belgisch/Nederlands trekpaard- kruisingen. Grote ronde Fjorden of Haflingers. Noord zweedspaard.
Voorkeur gaat niet uit naar Friezen. Volle Belgisch/Nederlands trekpaarden, toch vanwege de CPL, hoe leuk ik het ras ook vind. Zelfde geldt voor Ardenners. Het ras heeft te veel gezondheidsproblemen naar mijn idee, maar heb vele gezondere en net zulke leuke kruisingen voorbij zien komen. Kruisingen streep ik dus niet direct weg.
Maar natuurlijk zijn er meer rassen en kruisingen. Ik wil mij ook niet vast pinnen op een ras, ik heb altijd gezegt dat ik karakter en klik belangrijker vindt en dat het mij niets zal verbazen dat ik zoekende was naar een trekpaard en thuis kom met een Arabier…
Dus hebben jullie tips? Of een goede handelaar die betrouwbaar is.
Ik ben zelf 60kilo, 1,73m. Ik heb zelf echt veel meer de ambitie om lekker in het bos/zandverstuiving te rijden. Houd niet van het halve bos door galopperen. Zullen zat ritjes tussen gaan zitten waarbij een galopje er niet eens bij zit. Inieminie sprongetje misschien? Maar zeker geen wedstrijd ambitie! Echt een relaxt bosritjes/boswandel maatje.
Vriendlief gaat zelden rijden en is 75kilo en 1,85m. Zou leuk zijn als hij er ook een beetje oppast