Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 16:48

Jaa dankjewel! zou ik inmiddels moeten weten _O-

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 09:51

Ziet er uit als een fijne match Desi op je foto's! Hopelijk blijft het fijn voelen.

Hoe gaat het met Mel nu?

Ik heb besloten om Elei even uit handen te geven. Ik krijg soms het gevoel dat ik haar niet goed kan begeleiden en dat ik niet kundig genoeg ben voor haar trauma. Nu gaat ze niet naar een trainingsstal, maar gaat mijn beste vriendin/stalgenoot/instructeur een paar dagen in de week haar oppakken en dan doe ik op die dagen haar lieve paard.
Gisteren dan weer wel even met haar gewerkt na een lange tijd stil staan (ik bespaar jullie alle drama verhalen, maar ze had weer een wond en een dik been...) Besloot haar zonder zweep en zonder longeerlijn te longeren op lichaamstaal en stem en te luisteren naar haar grenzen en wat ging dat goed zeg!! Dat ga ik vaker doen met haar.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:59

Balen van de wind en het dikke been zeg. Liep je ergens tegenaan in de training?

Ik hoor van stalgenoten dat mel erg happy is. Zelf ben ik helaas door corona gevloerd dus ik heb haar al een paar dagen niet gezien :( echt balen, super drukke werkweek waardoor ik haar niet kon zien en dat direct opgevolgd door dit.

Hopelijk loopt ze na dit alles als een zonnetje zodat we lekker in de sneeuw kunnen gaan rijden ofzo *\o/* *duim duim*

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:21

Hopelijk ben je weer wat opgeknapt sintara!

En hoe doet elei het nu euridicey?

Ik ben megatrots! Na bijna 7 weken eruit gelegen te hebben door sullie zn hoefzweer vandaag gestart op de selectiewedstrijd. Ik had eigenlijk geen verwachtingen maar we hebben gewoon even 194,5 punten gehaald!

Dacht in het begin dit wordt niks, hij dacht dat t juryhokje m zou opeten ofzo haha. Maar zodra mn voorlezer begon met lezen ging de knop om en deed hij super goed zijn best! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:30

Wat fijn, Laus! Wat een toppers zijn jullie! *\o/*

Hoe voel jij je inmiddels, Sintara? Zo balen dat je net corona kreeg toen je weer naar Mel kon. -O-

Verstandig, Euridicey - soms is een pauze en iemand anders aan boord net even wat ze nodig hebben om bepaalde knopjes weer om te zetten. Hopelijk ben je binnenkort gewoon weer lekker zelf met haar aan de slag!

Desi: wat fijn dat Gentle zo goed terechtgekomen is! Dat verdiende ze ook echt - ik vond het zo'n onwijs leuk paard, maar als het tussen jullie niet werkt, dan werkt het niet. :) Ik ben ook heel blij voor je dat je een paard hebt gevonden dat beter bij je past en dat je meer vertrouwen geeft! Jumpers zijn wat dat aangaat vaak toch wat makkelijker dan flat paarden, die maken zich wat minder snel druk dan die sprinters/milers van ons. :))

Ik ben nog steeds in de zevende hemel. Vandaag was de eerste keer dat ik sinds de trap weer even op Auroch geklommen ben en wat deed ze het onwijs goed. <3 Het was maar een minuut of tien, want ik heb zelf door een val tijdens een slipjacht vorige week m'n bekken gekneusd, dus ik ging dood van de pijn, maar het was fantastisch; ik moest bijna een beetje huilen van geluk. :') In eerste instantie baalde ik dat ik niet even een neck strap om had gedaan, want ik kan het me momenteel niet permitteren om nog een keer te vallen, maar dat bleek gelukkig niet nodig, ze is zo safe. Met m'n dressuurdekje onder Molly's renzadel... :')
Afbeelding

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:14

Aah wat fijn Mkango! Je kijkt ook heel blij! Hahaha. Wel balen van je gekneusde bekken.. zit je niet heel erg mee zo. Hopelijk ben jij ook snel weer opgeknapt!

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 10:27

Jeetje een gekneusd bekken, dat lijkt me pijnlijk.. :(:)

Wat knap Laus, goede punten, wat is de stand nu? hoeveel winstpunten hebben jullie inmiddels al?

Sintara al hersteld?

En hoe gaat het met Elei op de trainingsstal? kan ze er een beetje aarden?

Met Monty nu al aantal keer samen met 2 ander paarden op buitenrit geweest, super fijn, hij gaat braaf voorop en ook in galop blijft hij goed te handelen: hier met mijn dochter


Afbeelding

Gentle wordt vandaag teruggebracht naar de handelaar |( de nieuwe eigenaresse heeft er heel veel kosten aan gemaakt, want volgens haar dierenarts is ze ziek... Ik hoorde wel dat ze met mok verkocht is en dat is blijkbaar niet overgegaan ondanks diverse medicatie, ze is mager geworden en, zuur naar ander paarden en met opzadelen... ik vind dit zo vreselijk.... nu aan kijken of er een mogelijkheid is om haar terug te kopen... dit verdient ze niet...

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:10

Fijn dat het met Monty goed gaat, lekker om zonder zorgen buiten te kunnen rijden!
Maar wat een poedersuiker van Gentle.. hoe lang heeft de nieuwe eigenaresse haar gehad dan? En wat zou ze hebben dan dat ze ziek is?

De stand is inmiddels B+13! Volgende week nog een wedstrijd gepland in de B en ik denk dat ik dan in januari overstap naar de L1.

Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:15

Heerlijk, Desi, en ook leuk dat hij echt een familiepaard is!

Ik hoop dat je een mogelijkheid hebt om Gentle terug te kopen... Wat een vervelende wending, arm dier. :\ Zou haar verleasen een mogelijkheid zijn voor je?

Leuk, Laus! Veel succes alvast in de L1!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:19

Nou inderdaad wat zou ze dan hebben volgens de DA?
Mok is gezien de stress van 2x verhuizen in korte tijd en de huidige modder natuurlijk niet raar.
Ik blijf er ook bij dat volbloeden echt niet voor iedereen weg gelegd zijn. Vind het dan ook naar om te zien dat er veel handelsstallen momenteel zijn die ze als zoete broodjes verhandelen.
Ik ben helemaal gek vh ras, maar ben mij er wel van bewust dat ze echt niet voor iedereen zijn.

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:33

Wat jammer voor Gentle. Hopelijk lukt het je om haar te helpen.

Ik heb eeeeindelijk de foto uploader weer on speaking terms.

Ziehier mijn volbloed die zich wolharige mammoet waant. Steevast met een prachtig camouflage-jasje :') .


Afbeelding

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:23

Gefeliciteerd lauss, knap!
En Monty ook al zo knap bezig. Mel pak ik van de lente wel weer op in het bos denk ik, durf nu soort van niet ik weet zelf ook niet waarom :+ helaas zelf nog steeds niet beter.. ik ben helemaal buiten adem als ik een stukje loop en hoesten pff. Mel loopt wel weer goed, wat heet energie genoeg voor zeker 10 paarden, we zijn gewoon even geen energie match op dit moment denk ik _O-
Verder niks ergs hoor ik geniet wel van haar gerace op de track :o

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:31

Ze heeft nog steeds mok en een einschuss been gehad? ( koorts en dik been) is vermagert en heeft waarschijnlijk maagzweer.. ;(

Jeetje wat een haar Thioro, Monty heeft geen wintervacht, staat onder 400 gr. halsdeken... is ook nog niet op het gewicht wat ik graag wil, dus wil hem ook het ook niet koud laten krijgen.

13 wpt in de B Knap hoor Laus!

Vervelend dat je zo hebt ingeleverd op conditie Sintara, gewoon de tijd nemen om uit te zieken!

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:33

Arme gentle! Hoop heel erg dat je haar terug kunt kopen, jammer dat de nieuwe eigenaar je die kans niet gaf..

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 06:34

Ik ben het er zeker mee eens dat volbloeden echt niet voor iedereen is, maar met alle kennis van nu zou ik waarschijnlijk nog steeds voor een volbloed kiezen. Ik vind Elei en daarvoor Foxie heerlijke paarden die fantastisch snel leren en de band is gewoon heel sterk.

Wel merk je die onwetendheid soms van anderen. Ze zijn wat gevoeliger. Elei had een nare steekachtige wond op haar been en de dierenarts wil er gelijk naar kijken zonder even "voor te stellen". Nou dat resulteerde in een trap 0_0 na even kriebelen lieve woordjes was het allemaal ok. Overigens geen gekke dingen met die wond nu, is gelukkig boven het gewricht.

Heel veel succes Laus verder in het L1 spannend hoor, maar dat gaat jullie gewoon lukken!

En sneu wat er nu is gebeurd met Gentle.. daar knapt ze niet van op :(

Mkango doe je voorzichtig zo met je lichaam? :O wel heel fijn dat je weer even hebt kunnen voelen.

Elei staat niet op een trainingsstal maar gewoon in haar vrije paddock. Mijn vriendin heeft een aantal keer met haar gewerkt, maar er is nog veel spanning zichtbaar, echt getraumatiseerd.. zijn nu echt opnieuw aan het zadelmak maken.

Gisteren heb ik El zelf nog gelongeerd. Ze begint het zo goed te doen. Linksom wat beter dan rechtsom, maar ze begint zo mooi haar rug op te tillen en die bovenhals te gebruiken.

Ik krijg er weer wat meer vertrouwen in.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 11:23

Desi_2409 schreef:
Ze heeft nog steeds mok en een einschuss been gehad? ( koorts en dik been) is vermagert en heeft waarschijnlijk maagzweer.. ;(

Jeetje wat een haar Thioro, Monty heeft geen wintervacht, staat onder 400 gr. halsdeken... is ook nog niet op het gewicht wat ik graag wil, dus wil hem ook het ook niet koud laten krijgen.

13 wpt in de B Knap hoor Laus!

Vervelend dat je zo hebt ingeleverd op conditie Sintara, gewoon de tijd nemen om uit te zieken!


Eigenlijk dus gewoon van de stress in combi met te weinig eten een verminderd afweersysteem met alle gevolgen van dien.
Tja nog steeds geen groot kostende dingen eigenlijk, maar denk wel zeer verstandig dat ze weg is bij die persoon. Ze zag er super uit toen ze bij jou stond, dus wil denk ik niet weten hoe ze zo snel deze ellende voor elkaar gekregen hebben.

Roi fungeert momenteel met name als leerpaard. Heel gaaf om te zien hoe hij reageert op goede dingen, maar ook zeker de foutjes die de jongen maakt. Gaan galopperen zonder bruggetje, tja dan zijn je armen daarna moe want daar gaan ze in hangen. Beugel kwijt omdat hij scheef is gaan zitten op het renzadel. Ach dan blijf je toch netjes rechtdoor galopperen tot hij zijn beugel weer gevonden heeft. Versnellen om te kijken of hij het door heeft, maar heel netjes toegeven als die kleine spruit dan netjes zijn techniek gebruikt.
Manneke is 37kg dus daarvan moet hij het sowieso niet hebben.

[video]https://youtu.be/AeqDGDo1Me0/[video]
[video]https://youtu.be/CmUHnpVrci8/[video]

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:26

Nou voor de geïnteresseerden, we hebben een nieuwe te koop voor een 2e carrière. Hardstikke lief dier, maar ondanks zijn goede ouders ziet hij zelf het koersen totaal niet zitten.
Dit jaar "per ongeluk" wel 1x gewonnen want voor de rest was hij meestal laatste :+

Schrok trouwens van de prijs die ze nog voor Gentle vragen. Hoop dat ze richting jou wel een ander bedrag vragen bij terugkoop.

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:50

Helaas ze wil dat ik hetzelfde betaal als wat ik er voor kreeg.. terwijl de conditie enorm verslechterd is..

Anoniem

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 12:51

Néé joh! :oo

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:55

Nou lekker dan.. ik vind het nogal wat.
Haha Kyrke, sommige appels vallen toch nog vrij ver van de boom :P ?

Als ik er ooit nog een zoek kom ik bij je kijken, maar voorlopig is 1 eeuwig bekraste / licht geblesseerde stuiterbal wel genoeg voor mij _O-
Je zou denken dat als je nog een beetje last hebt van je si / heup, 'onder'rug dat je dan niet steigerend en bokkend over heuvels gaat racen... Waarschijnlijk denkt ze dat ze het ook weer goed kan krijgen met een gekke beweging ofzo. Maar goed, ze loopt nu wel helemaal goed dus het zal ook wel loslopen denk ik.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 17:48

We zijn vandaag lekker een stukje gaan wandelen samen met stalgenoten en dat ging heerlijk <3 zelfs nog een mooie foto van ons samen
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 18:02

Mooi hoor, met je lange rok <3

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 18:05

Jaa ik lijk er wel een beetje dik in, maar warm blijven is veel belangrijker hahaah. Hij is ook fijn met rijden daarvoor :j

Avalanche

Berichten: 16089
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 19:15

Dat zeg ik helemaal niet. Hij staat prachtig :)

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 20:34

Thanks :)