Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:54

Ach we hoeven het ook zeker niet altijd met elkaar eens te zijn.
Tijdens het bitfitten kwamen wij ook veel bitten tegen die te laag hingen waardoor ze niet meer stabiel lagen. Dat kun je vooral goed zien als je tijdens het opnemen van de teugels in een keer boogjes in je bakstukken krijgt.
Maar goed zo heeft ieder zijn eigen ding en mening.

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 21:55

Mijn mening dat je vooral moet kijken naar de plek van het bit tov de tanden(kiezen), en wat het paard zelf fijn vindt :)

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:12

kyrkelover schreef:
Ach we hoeven het ook zeker niet altijd met elkaar eens te zijn.
Tijdens het bitfitten kwamen wij ook veel bitten tegen die te laag hingen waardoor ze niet meer stabiel lagen. Dat kun je vooral goed zien als je tijdens het opnemen van de teugels in een keer boogjes in je bakstukken krijgt.
Maar goed zo heeft ieder zijn eigen ding en mening.

Ik vind je nog steeds een lekker ding hoor :D

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:30

Even een hallootje
Sinds vandaag ben ik van de morfine af (wat jammer nou) Het gaat best goed vooral gaan liggen/zitten en weer overeind komen zijn nog pijnlijk. Lopen gaat aardig maar als er hobbels in de stoep zitten dan is dat nog wel lastig. Je balans houden doe je ook met spieren die aan je ribben zitten. Maar ik mag echt niet klagen.

Intussen wordt Moene verzorgd door mijn stalgenoten, hij is nogal stout. Hij jaagt andere paarden op, speelt de baas, komt onder de draad door als hij denkt dat hij eten gaat krijgen. Maar toen ik na een maand me meldde bij de wei kwam hij hinnikend en blij aanrennen, de schurk.
Het is nog niet duidelijk hoe nu verder, ik weet niet of ik er weer op durf, maar ik wou maar beginnen met een bak voer geven en een wandelingetje aan een touwtje. Ik heb in een ander topic een heleboel tips gekregen over hoe om te gaan met deze situatie en daar ben ik heel blij mee

Goed om te lezen en te zien hoe iedereen lekker doorgaat mt zijn beest. Mooi beest die Mel

Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:34

Ja zoiets is wel een dingetje Mrie.
Zeker als je zelf spanning hebt door de val.
Iets wat overigens compleet te begrijpen is!
Ik zou dan ook niet meer zo opstap zeker zijn.

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:35

Joh, als wandelen voor jou goed voelt voorlopig, doe je dat toch? Niks mis mee, het gaat er toch om dat je gelukkig bent met je paard, en je paard gelukkig met jou?

En je paard een bak voer geven en er lekker bij gaan zitten chillen is zo heerlijk. Dat zijn echt mijn favoriete momenten met de paarden. Gewoon een bak voer, lekker erbij zitten, niks vragen, niks willen, gewoon samen zijn. Daar maak je Moene echt heel gelukkig mee denk ik :+:

AlwaysH

Berichten: 11274
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 22:37

Jij bent gek! Je mag best klagen. :j :(:)

Een paard is niet alleen om te rijden hè. Wandelen en eten geven is ook ‘paard houden’. Gewoon genieten van wat lukt en als je hersteld bent kan je verder kijken wat je wil.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:52

kyrkelover schreef:
Ja zoiets is wel een dingetje Mrie.
Zeker als je zelf spanning hebt door de val.
Iets wat overigens compleet te begrijpen is!
Ik zou dan ook niet meer zo opstap zeker zijn.


Ik kan me nog herinneren dat hij 180 graden draaide en met een rodeobok begon. Maar van de val zelf weet ik niks, ik ben pas een half uur later ongeveer gevonden terwijl ik pas tien minuten onderweg was. Dat is vooral ook een dingetje, ik heb dertig jaar in mijn eentje hier de boel verkend, uuuuuuuren, daaaaaagen rondgezworven. Noooit bang geweest.
En nu dus wel en ik ben ook geen vijftig meer dat gaat ook echt tellen. Dus ik weet het gewoon nog niet. Net wat julllie zeggen, als rommelen, wandelen en grondwerk genoeg zijn dan is dat wellicht de weg.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 22:54

Nou ik haal de 50 nog niet, maar kan je gevoel compleet begrijpen.
En inderdaad gewoon lekker tutten en dan kijk je gewoon verder hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 00:33

Grecha schreef:
Sintara schreef:
Oh ok, op de foto lijkt het alsof de randjes open staan. Maarja foto's vertekenen soms :j

Mel heeft echt een klein, fijn luxe koppie. Gelukkig wel in verhouding met de rest <3 ook halsters heb ik in maat pony.

We gaan het morgen zien


Het is te zien wat jij verstaat onder 'klein fijn luxe koppie' want dat hebben ze volgens mij allemaal wel. Hier Lookslike dr koppie ;)


[ [url=m/PaULSE.jpg]Afbeelding[/url] ]


En Devilin....


[ [url=m/ULU9d6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je wil gewoon niet dat zo'n, vliegending té strak zit, geloof me!

Dan heb je duidelijk nog nooit de gemiddelde Lope De Vega nakomeling van dichtbij gezien. :')

Mrie: wat fijn dat het beter met je gaat! Wbt het rijden, daar zou ik gewoon nog even niet over nadenken. Eerst je eigen herstel, weer wat vertrouwen krijgen vanaf de grond. Misschien komt het rijden weer en zit je er over een paar weken weer op, misschien duurt het maanden en misschien gebeurt het wel nooit meer, maar je moet doen wat voor jou op dat moment goed voelt. :)

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:34

Ik sluit me aan bij de rest, rustig aan.
Wel fijn dat de volgende stap in jouw herstel gezet is en dat je even langs je paard kon! Hij heeft je duidelijk gemist

Grecha

Berichten: 65
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:43

[/quote]
Dan heb je duidelijk nog nooit de gemiddelde Lope De Vega nakomeling van dichtbij gezien. :')
[/quote]

Serieus??? Ik heb één keer een volbloed gehad met een grote bol ja, daar was onze Bonheur niks tegen, hahaha, maar die merrie was dan ook 1.72............. :+

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 14:56

@Grecha, je hebt er ook met een (lief gezegd) minder sierlijk hoofd.
Maar de meeste hebben inderdaad maar kleine koppies.
Roi heeft bijvoorbeeld een kleiner koppie dan mijn volbloed arabier.

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:20

Nou daar is hij dan :Afbeelding
Wel ruim om haar keel nog, maar ik denk dat het stuk rondom het oog wel de beestjes weghoudt. Daar komt hij net aan wel tegen de huid? Moet het maar proberen ben ik bang. Kijk
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:25

Hij is goed zo hoor :j dit werkt heus :j

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:27

Daar hou ik je aan :P

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:31

Lol :') ze bevallen hier prima iig. Monster heeft een Rambo masker maar die wilt iets met een stoere naam 8-)
De volbloedjes (Arabieren) hebben van deze, waar ze wel op insecten lijken haha, en Emily heeft een LeMieux en die is ook prima.

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:38

Nou, er zat net een vlieg in :(

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:05

Bizar. Ik heb echt nog nooit vliegen in maskers gehad.
Is anders zo'n sliertenfrontriem een idee?

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:27

Nouja, dat ging inderdaad best goed behalve dan dat ze dan schuurplekken bij het kopstuk kreeg.

Ik ben serieus aan het overwegen om de slierten van zo'n frontriem aan haar voorpluk vast te zetten bwv extensions. Dus inimini vlechtjes maken en ze daaraan vastnaaien

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:31

Weet je wat ook is.. De rest van de paarden hier op stal heeft best wel baard enzo, langere fluffy haren rondom de nek en kaken. Mel ziet eruit alsof ik dr heel secuur toilletteer. Dat scheelt natuurlijk ook met vlieggespuis dat binnen vliegt

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:05

Hmmm dat maakt niet zoveel uit hoor. Die zwarte van mij ziet er ook perfect getoiletteerd uit en die heeft een hele tijd samen gestaan met een Fries, maar had minder last. Maar de Fries heeft zomereczeem en dat zal aantrekkelijk zijn vermoed ik.

Ik zou het gewoon nog even aankijken, ze hebben met toch veel minder last dan zonder. Maar helemaal vlieg-proof bestaat niet, of je moet ze binnenzetten de ganse dag en dat wil je ook neit.

Sintara

Berichten: 7426
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:24

Nee. Met vlieg erin staat ze letterlijk non stop te headbangen, en met daas erin gaat ze tollen, steigeren enzovoorts. En dat gaat gewoon uren en uren door, het is niet zo dat ze ermee stopt op een gegeven moment :o .

Dus dat is echt geen optie

Avalanche

Berichten: 16114
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:18

Maar zonder kap heeft ze toch ook last? En een oogontsteking wil je ook niet :)

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:06

Zonder kap staat die van mij ook te headbangen. Oogontstekingen heeft ze minder last van maar een kap geeft rust.
In de winter is ze wel een grizzly met baard maar momenteel staat ze ook strak in het pak (zonder dat ik heb liggen knippen en plukken).