Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:00

Oeh spannend always, succes donderdag! *\o/*

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:46

Ohh spannend inderdaad! Ik duim voor je hoor :D

Mel zit echt heel lekker in de groep, ze heeft al uitgebreid met een geknuffeld, een andere vond wat eng en ging tussen mel dr billen schuilen, ze heeft al samen uit netten gegeten.. Heerlijk genieten :D
Vandaag met rijden liep ze alleen net niet helemaal lekker, maar goed hopelijk pakt ze nu ze meer gesetteld is en niet meer zo alleen haar rust. Ze heeft wel erg veel gelopen de laatste week en misschien wat te weinig gelegen (heeft wel gelegen hoor, maar misschien te weinig)

Grecha

Berichten: 65
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 10:15

Lauss_ schreef:
Oke dat is wel vervelend.. kan er niet een ander paard bij dat wel van zich af durft te bijten?


Ik heb maar 2 paarden... :+

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:24

Pff hier gaat het even iets minder hoor. Er zit heel veel vlieggespuis hier en ondanks dat ik niet zo fan ben van vliegenmaskers toch afentoe een opgedaan voor een paar uur.. Beetje rust voor de ogen dacht ik. Hij sluit trouwens goed aan.

Totdat ze volledig hysterisch ging doen, er zat een daas? in bij dr oog. Ik heb de kap van een steigerend paard afgetrokken en daarbij zelf een kopstoot gehad. Lichte hersenschudding en tand door mn lip, maar verder ben ik ok.

Laat die kap toch maar zitten :+ overigens was mel direct erna zo kalm als wat en deed ze heel lief naar me, ze deed het niet expres...

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:27

Nah, 's ochtends vroeg opdoen en rustig aanleren met clicker training, dan gaat het best :+

Het geeft je paard zoveel rust.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:37

Het opdoen is geen probleem, het probleem is dat er afentoe een beest in kruipt..

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:38

Welke heb je?

Ik kan de Rambo met die boog aanraden, die sluit echt heel mooi aan, zelfs Monster vindt hem ok.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:42

Ik heb er een heel aantal geprobeerd, nu een van kramer.
Sluit netjes aan, de enige plek waar ik kan bedenken dat ze erin kunnen is aan de onderkant van de kaak. Die gleuf tussen de twee kanten zeg maar?

Ze heeft wel een beetje lastige maat, maat pony hoofd maar normale cob oren erop. Klein fijn koppie he :P die van rambo en shire passen allemaal niet lekker. Of te ruim over de ogen en dan kan er nauwelijks klittenband vast, of de orenpartij te krap.

Edit: met een gewone vlieg eronder gaat ze alleen maar een beetje headbangen, dat gaat nog wel al vind ik dat ook niet lekker als ze dat de hele dag doet. Dit was dus echt ff iets extreems...

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:48

Die van Kramer beviel mij uiteindelijk ook niet. Ik heb van Rambo een kleinere maat genomen (ivm fijn neusje) en toen sloot hij heel mooi aan.
Ik hen ook nog een Amigo hier liggen, mag je hebben als je wilt

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:52

Afbeelding
Dit is het betreffende masker in maat pony.
Zoals je ziet kan het klittenband met gemak helemaal dicht om de kaak...
. Foto van vorig jaar trouwens

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 19:55

Ja daar zit je probleem denk ik. Het klittenband moet echt echt strak zitten.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:03

Ja precies, en ook genoeg ruimte voor de oren. Geen makkelijke combinatie... Het is dat deze boven de oren ook klittenband heeft, anders hadden in deze ook dr oren niet gepast.

Alleen zelfs als ik deze op zn strakst doe, kunnen er soms dus alsnog beestjes in kruipen op de een of andere manier :=

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:08

Rambo en maat kleiner. Die heeft nogal grote oren :')

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:10

Rambo en shire pasten dus helaas totaal niet :(

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:13

Of oren afknippen. Onwaarschijnlijk dat er beestjes langs de oren/manen binnenkruipen.
Ik had bij m'n oude vliegenmasker de oren afgeknipt. Merrie heeft namelijk grote oren en kreeg kruloren van die maskers :') .

Nu heb ik een vliegenmasker van lycra. Elastisch en goed nauwaansluitend, ik vind ze ideaal.
Alleen niet heel schuurbestendig.

AlwaysH

Berichten: 11289
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-22 21:07

Zoiets is wel een ongelukje denk ik dan. :o
Ze kunnen ook een herteluisvlieg tussen hun billen krijgen en dan gaan ze ook door het lint.

Nobli heeft een tijd terug met weide uitmesten een kruiwagen aan zijn hoofd weten te laten hangen. Vloog door de hele weide. Mest lag overal.. Hij had gelukkig niks, maar ik moest een doorgeslagen paard met vliegende kruiwagen aan zijn hoofd tot stilstand brengen.
Ik schreeuwde met alle lucht in mijn longen HOOOO!!!
En hij stond stil. Toen kon ik hen er af halen (wat is een kruiwagen zwaar := ).
Sorry, als hij zoiets stoms aan de hand heeft, wacht ik tot het semi veilig is om in te grijpen. :=
Het halster haakte achter een moertje van nog geen 2cm in diameter.
En daar zat zijn vliegenkap aan, dus vandaar dat hij die om had.

Ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Ik zou mijn paard toch liever tegen vliegen beschermen in dit geval, al had hij natuurlijk wel een vliegenallergie. En zo kan er natuurlijk vaker wat gebeuren…

Wij hadden vandaag een hele spannende dag! Maar Pirate Jack’s Azumar is goedgekeurd! <3 <3
Hij was zo onwijs braaf op vreemd terrein en zelfs op de cirkel ging nog best goed ondanks dat hij het longeren nog niet kent. _O-
Daarna was het hakkie takkie weg zakkie. Ging ook goed. Dus vanmiddag weer naar stal. Daar blijft hij nog even.

Ik heb nog niet echt leuke foto’s kunnen maken natuurlijk, maar dit is ‘m:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 07:40

Aw zo lief <3 heel veel succes en plezier met hem AlwaysH :):)

Thioro, welk lycra masker heb jij?

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:00

Gefeliciteerd veel plezier en geluk met hem always!

Ik heb hier voor de vliegen gewoon zo’n sliertjes ding. Maskers krijgt sullie altijd af

AlwaysH

Berichten: 11289
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-22 08:05

Dankjewel!! <3
Ik zal hier natuurlijk niet echt meepraten, want hij is een kwpn. Maar blijf wel meelezen.

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 08:41


Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:04

Ok ik heb de voorgesteld om vliegenzakken op te hangen bij stal en die heeft de stal beheerder heel lief meteen besteld *\o/*
En ik heb een lycra masker besteld voor mel, op hoop van zegen _O- misschien kan ik het stuk rond de oren idd uitknippen ofzo om daar meer ruimte te krijgen..

Ik heb lycra maskers nog totaal niet kunnen passen, op de vorige stal hadden sommige paarden er wel een maar die waren twee maten te groot

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:24

Die fout maakte ik eerder zelf ook.... masker wat te groot is, werkt dus niet. Ze zitten niet fijn en de paarden gaan ze zelf af doen (of vragen een vriendje :') )

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:37

Nee ik heb ze niet eens gepast want zij hadden maat full hahaah

Desi_2409

Berichten: 900
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:41

Ik had zoiets soortgelijks maar dan met een vliegendeken zonder buikstuk. Was "iets"onder gevlogen en naar boven gekropen. Was Gentle waarschijnlijk aan aan het prikken/steken want ze ging als een razende door de wei, bokken springen enz. Toen ik haar eindelijk had, deken afgedaan, zag eerst niets maar paar uur later wel 2 enorme bulten... Sindsdien een eczeemdeken met buik..

Grecha

Berichten: 65
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:56

Busse vliegenmaskers hebben wij. onze Lookslike heeft een 'full' aan (blauw), wat maatje kleiner had mogen zijn. Devilin heeft 'cob' en dat zit perfect!


Afbeelding

Afbeelding