Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Euridicey

Berichten: 702
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 14:48

Ik kruip even uit mijn meeleesstoel vandaan. Sterkte Sintara heel heftig altijd een dier verliezen.. Mrie hoe gaat het nu met jou? Jeetje wat een heftig verhaal lees ik terug.

bij mij en Elei gaat het er zeer rustig aan toe. Ze heeft een keelontsteking waar we achter kwamen tijdens een maagscopie. Ze bleef zo gevoelig met opstijgen dat ik er niet meer zelfstandig op durfde. Elke keer stond ze rechtop. In overleg met de dierenarts besloten om haar op rust te zetten. Eigenlijk helemaal geen slecht idee. Meisje mag nu lekker aansterken, eten en lekker genieten van haar nieuwe plek waar ze voorlopig niet weg hoeft. .
hopelijk was de keelontsteking en de mogelijke onrust in haar hoofd de reden van haar gedrag. We gaan het zien. Het blijft een super lief beestje <3

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:35

Oh beterschap met elie, een keelontsteking kan vies pijn doen :( ik had nog niet eerder gehoord dat een paard dat had eigenlijk.

Het is nog heel onwerkelijk dat mn hond er niet meer is, ik zit afentoe zo in de put dat ik me afvraag waarom, en dan duurt het gewoon even voordat ik me realiseer dat hij dood is. Gaat wel even duren voordat ik aan dat idee gewend ben waarschijnlijk

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:53

Gisteren ging het rijden gewoon goed! Zo'n braafie heb ik ook <3 zelfs voor de rennende paarden en kinderen keek ze alleen een keertje :)

Ze is wel best afgevallen, al is het ook een combi met dat ze een beetje gassig was van het voordroog de laatste tijd. Hier heeft mooi droog hooi en paardengras en is het gas weg.
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:36

Ik vind haar er eerlijk gezegd nu wel beter uit zien.
Ze was echt wel aan de flinke kant (lief gezegd).
Renpaarden zijn overigens niks anders gewend dat ze verhuizen en elders gereden worden ed.
Dat is het meest stabiele, waar ze ook staan of heen gaan ze worden altijd gereden hihi.
Als wij nieuwe paarden binnen krijgen van de sales (immers in Nl worden amper volbloeds geboren dus ook wij kopen ze uit het buitenland) gaan ze direct mee in de routine.
Dus in de ochtend in de groep de wei op (groepen tussen de 4 en 8 paarden) en gaan direct mee in training ed. Zo gaat het eigenlijk op iedere trainings stal. Ze houden daar ook wel van die stabiliteit.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:52

Ik had er ietsje bij gevoerd inderdaad, omdat ik al wel wist dat ze ging afvallen van het verhuizen. Maar meer dan een half gaatje van de singel is me daarin niet gelukt.
En ze zit nu op een gaatje korter dan voor het bijvoeren.

In het echt heb je trouwens, ook als ze rechtuit stilstond altijd de ribben kunnen zien en is de kont eerder een dakje dan recht, geen vetpockets ofzo dus is echt prima op gewicht :)
De hangbuik als ze stond uit te buiken van het voordroog is niet echt waar je alles op moet baseren :+

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:12

Ja voordroog is eigenlijk gewoon helemaal niks voor paarden.
Veel gaskoliek ook al van gezien.
Denk dat de darmen het ook wel fijn vinden dat ze nu gewoon hooi krijgt.
Fijn dat ze zich al zo thuis voelt op haar nieuwe plek. Op naar veel leuke avonturen samen.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:06

Dat denk ik ook, en voor de tanden ook beter.
Ze had vorig jaar een kleine diastase bij de eerste kies linksonder. Dit jaar was die plek helemaal prima, maar had ze bij de tweede kies een kleine diastase. Komt omdat de kiezen van de bovenkaak te weinig moeten werken op het voordroog, dus krijgt ze er op een gegeven moment een te dikke ribbel op waardoor er bij een kies aan de onderkant voer kan plakken/ophopen.
Opzich niet zon ramp hoor, gewoon een kwestie van elk jaar bij laten werken. Maarja, ik heb liever dat de tanden door goed eten jaarrond in goede staat blijven

Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 14:35

Sintara schreef:
Ik had er ietsje bij gevoerd inderdaad, omdat ik al wel wist dat ze ging afvallen van het verhuizen. Maar meer dan een half gaatje van de singel is me daarin niet gelukt.
En ze zit nu op een gaatje korter dan voor het bijvoeren.

In het echt heb je trouwens, ook als ze rechtuit stilstond altijd de ribben kunnen zien en is de kont eerder een dakje dan recht, geen vetpockets ofzo dus is echt prima op gewicht :)
De hangbuik als ze stond uit te buiken van het voordroog is niet echt waar je alles op moet baseren :+

Zo erg is dat niet hoor, als je de ribben iets kunt zien.

We zijn over het algemeen gewend aan veel te dikke paarden hier in NL.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:42

Klopt er zijn echt heel veel te dikke paarden..
Ging er meer om dat kyrkelover haar wat te dik vond. Waarbij ze in zoverre gelijk heeft dat dat ietsje reserve dat ik erbij heb gevoerd voor de verhuis normaal niet nodig waren geweest :) die kilootjes waren niet bedoeld om te houden

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:04

Ach de mijne is een vermomde fjord. Die wordt dik van naar gras kijken :') .

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:20

Hahahah daar wil ik nu dus een foto van zien.

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:48

Afbeelding

Ik kan al eeuwen geen nieuwe foto's meer uploaden, maar voor het idee. Dit was ze 2 jaar geleden. Het is nu iets minder erg, de zwangere walvisbuik is geslonken (maar de kont is nog steeds even rond).
En dat leeft dan 24/7 buiten, zonder dekens, enkel hooi extra in de winter en een handje muesli als er weidegenoten gevoederd moeten worden.

Die dikke pens weerhoud haar er echter niet van om volkomen volbloedwaardig met peper in de kont rond te racen (met of zonder ruiter) :') .

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:53

Hahaah lekker ding <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 23:35

Iemand in deze foto was heel braaf. Iemand anders deed haar uiterste best om mij eraf te krijgen door keihard rondjes te rennen door de wei. Drie keer raden wie. :')
Afbeelding
(Hint: niet die ene met de bruine vacht.)

A’s weidemaatje is zo’n trut. :') Ik wist gewoon dat ze iets zou uitvreten als ik op Auroch zou klimmen, want ze is zo’n onwijze drama queen en Auroch ondergaat het allemaal maar braaf, die kijkt niet op of om.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 18:27

Hahaah fijn dat A dat allemaal gewoon laat gebeuren.

Mel staat nu vol in de groep, ging meteen heel goed. De leidende merrie van de kudde heeft haar twee keer weggezet, maar vond het vrij vermoeiend om mel achterna te zitten dus was daar al snel klaar mee :D

Mel vindt het helemaal geweldig, heeft nog heel wat rondjes gelopen over de track, s middags met de weide paarden op het gras gestaan en een dappere poging gedaan ze tot een ren spelletje uit te dagen. Tussendoor al met andere paarden samen uit een net gegeten en een dutje gedaan.

Ze is helemaal hepperdepep <3

AlwaysH

Berichten: 11289
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 19:05

Wat super fijn dat ze zo op haar plek is daar!!

Bezichtiging was erg positief. We laten hem keuren. :D
Is echt nog een babypaard en moet nog flink groeien, maar dat is voor ons geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 19:13

Sintara schreef:
Hahaah fijn dat A dat allemaal gewoon laat gebeuren.

Mel staat nu vol in de groep, ging meteen heel goed. De leidende merrie van de kudde heeft haar twee keer weggezet, maar vond het vrij vermoeiend om mel achterna te zitten dus was daar al snel klaar mee :D

Mel vindt het helemaal geweldig, heeft nog heel wat rondjes gelopen over de track, s middags met de weide paarden op het gras gestaan en een dappere poging gedaan ze tot een ren spelletje uit te dagen. Tussendoor al met andere paarden samen uit een net gegeten en een dutje gedaan.

Ze is helemaal hepperdepep <3
Gelukkig wel, want ik zat ook nog eens zonder zadel en dat is na twee jaar niet meer gereden te hebben wel wat onwennig. _O-

Wat fijn dat Mel het zo goed doet op haar nieuwe plekje! Zeker een dutje doen zegt heel veel over hoe veilig ze zich voelt!

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 20:15

AlwaysH schreef:
Wat super fijn dat ze zo op haar plek is daar!!

Bezichtiging was erg positief. We laten hem keuren. :D
Is echt nog een babypaard en moet nog flink groeien, maar dat is voor ons geen probleem.

Oh goed hee. Gaan jullie hem zelf inrijden straks? Het is die van 2,5 toch

AlwaysH

Berichten: 11289
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-22 20:19

Ja 2,5. Hangt er vanaf natuurlijk hoe het gaat. Onze instructrice doet ook zadelmak maken met de grondwerkinstructrice samen.
Dat moeten we maar zien!

Grecha

Berichten: 65
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 22:29

Met mega veel pijn in mijn hart moet ik op zoek naar een ander baasje voor mijn hartpaard Devilin. Devilin is een ZALIG paard, op ALLE vlakken, maar ze kan absoluut NIET samen met andere paarden, want dan ook gelijk de reden is dat ik voor haar een nieuw baasje zoek. (wij hebben hier niet de mogelijkheid om ze apart buiten te zetten) Ze gaat niet naar de eerste de beste of wat dan ook. Devilin heeft enorm veel aanleg om een hele goede eventer te worden, springpaard of dressuurpaard (waar ik haar voor heb gekocht).

Devilin is 1 van de mooiste en liefste paarden die ik ooit heb ontmoet en de beslissing viel dan ook mega zwaar. Maar wij denken dat het voor Devilin fijner is als ze ergens alleen kan staan. Soortgenootjes aan de andere kant van de draad kan gewoon wel.

In de omgang is Devilin ofwel DUVEL zoals wij haar noemen, mega cool en relaxed, ze is werkelijk nergens bang van en je kunt met haar doen wat je wil. Met zadel, zonder zadel, you name it. Tijdens het trainen kan ze een echte 'diesel' zijn, die laat opwarmt..... wat resulteert in een ietwat frisser paard na pakweg een half uurtje. Ze geniet echt van werken en gaat dan ook NIET naar iemand die haar niet aan het werk gaat zetten, daarvoor heeft ze simpelweg te veel kwaliteiten. Ze is nu een dik jaar 'uit de koers'. Wij staan eventueel open voor een ruil.

Ons andere paard (Lookslike) verkopen gaat hier niet de oplossing zijn, omdat wij sowieso altijd TWEE paarden willen houden. Misschien klikt Devilin wel met een ander paard, maar voorlopig heb ik daar niet echt vertrouwen in.


Afbeelding
Op deze foto de eerste keer onder het zadel na de koers.
Ondertussen kent ze uiteraard veel meer en loopt braaf nageeflijk haar stap, draf en galop, alsook wat zijgangen.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:06

Wat leuk always! Heb je al foto’s? Wanneer wordt hij gekeurd?

Grecha wat ontzettend jammer dat je Devilin weg moet doen. Wat doet ze waarom ze niet met anderen kan staan?

AlwaysH

Berichten: 11289
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-22 18:20

Ik zal foto’s delen als het zeker is.

Grecha

Berichten: 65
Geregistreerd: 30-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 18:38

Lauss_ schreef:
Grecha wat ontzettend jammer dat je Devilin weg moet doen. Wat doet ze waarom ze niet met anderen kan staan?


Zodra er mensen in het zicht komen of eten..... gaat ze onze Lookslike aanvallen. Bijten, keihard!
Ondertussen met een aantal mensen hierover gepraat, dus we gaan nu sowieso verder dit even 'on hold' zetten (kan hier geen berichten verwijderen of aanpassen), om eerst de stalwand tussen de paarden dicht te maken (is halve nu), ook komt er een graasmasker (net besteld) dat ik dan op wil gaan zetten voordat ik ze bvb uit de wei haal om te voeren, stal te doen etc. Vannacht had ik ze apart buiten staan, maar zoals eerder gezegd is dat voor ons een nogal moeilijke onderneming iedere keer.

Lauss_

Berichten: 966
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:56

Oke dat is wel vervelend.. kan er niet een ander paard bij dat wel van zich af durft te bijten?



Afbeelding

Sullie en ik hadden geen zin om wat te doen (oke misschien vooral ik…), dus we hebben even quality time gehad en een tijd in de wei geknuffeld. <3

En hij heeft me echt heel fijn geholpen met mest uit de wei halen. (Not!) :+

AlwaysH

Berichten: 11289
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-22 20:57

Donderdag laatste keuring en als hij goed is gaan gelijk zijn balletjes d'r af! :D

Knappe Sul <3 (haha leuke bijnaam)