wordt erkenning ICS ingetrokken?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26086
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:02

Ik ga morgen met Lot naar den bosch en wat ik hoorde komt Evelyn ook keuren, dus ik zou zeggen, vraag het haar zelf!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:24

Velddriel zal je bedoelen? Knipoog

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:14

Ben ik ff weg en dan gaan jullie lekker discuseren?.....

Stel dat het waar is:
Ik denk dat als je rechts streeks vragen stelt, men echt niet voor een blamage eerlijk zal zijn.

Als er iets aan de hand zou zijn en ik zou het die Evelyn bv op de man af vragen op een keuring, zou ze echt niet tegen mij gaan zeggen ja het klopt allemaal ik sta hier ik ilegaal te keuren!!!

Ben je gek of zo??

Mabel kende ook geen gangsters..
Totdat het tegendeel bewezen was..

Maar zolang er geen bewijzen zijn,(zwart op wit) is er niks aan de hand lijkt mij.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:21

Ik ben het helemaal met je eens Monique

Signe

Berichten: 5816
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:54

Mijn engesl is op zijn minst toch wel redelijk te noemen en in de brievenwisseling staat niet wat er nu precies aan de hand is.. Alleen dat een aantal mensen het niet eens zijn met hoe het bestuur het stamboek runt en dat ze vrezen dat het bestuur het stamboek ten ondergang zal brengen. ( faillisement?) Ze oefenen het recht uit en willen dus de directors opleegn voorlopig niets te doen en een onderzoek en besluit af te wachten..

Lood om oud ijzer.. Eerst maar even uitvinden wát er nu precies aan de hand is en of dat dan ook gevolgen heeft hier...

Wat een opschudding om niets! pfff.

sproetendame
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 23:47

hierbij de vertaling van de twee brieven.

Datum: zaterdag 24 januari 2004

Geachte heer of mevrouw,

Wij, ondergetekende commissie, willen u laten weten dat de directeuren van onze Irish Cob Society (Evelyn Flynn en Fergus Murphy) onze vergunning voor het houden van een stamboek in Ierland in gevaar hebben gebracht. Zij proberen onophoudelijk onze society te beheren zonder steun/hulp/ruggespraak van/met de gekozen vertegenwoordigers van de leden van de Irish Cob Society. Wanneer hun activiteiten niet worden gecontroleerd, zal dat ernstige implicaties hebben voor de Irish Cob Societies wereldwijd.
Ons ministerie van Landbouw heeft Evelyn Flynn, de secretaris van de Society, laten weten dat wanneer er niet vóór 9 februari een overeenkomst/overeenstemming van het hele bestuur van de Irish Cob Society is overhandigd aan het ministerie, de vergunning om een stamboek te houden, ingetrokken zal worden.

Om verdere schade te beperken, heeft deze informatie ons doen besluiten onderstaande brief aan de directeuren te schrijven.
Ook hebben wij Evelyn Flynn, de secretaris van de Society, opgedragen een vergadering te beleggen op 2 februari om 20.00 uur om te proberen een oplossing te vinden voor al deze kwesties.
Wanneer Evelyn Flynn of Fergus Murphy niet bij deze bijeenkomst aanwezig zijn, dan zal aan het ministerie van landnouw een document overhandigd worden waar zij als bestuursleden geen inbreng in hebben gehad.
Wij proberen deze Society te redden.



brief aan Evelyn Flynn
20 januari 2004

Geachte Evelyn,

In overeenstemming met de bevoegdheden die aan ons, de commissie van de Irish Cob Society, zijn toevertrouwd volgens Artikel 7 (a) van onze Akte en Artikelen van Oprichting, hetgeen de volgende tekst bevat:

The Management .....zie verder engelse brief tot acts 1963-2001.

Wij geven u (de directie) hierbij de opdracht om per ontvangst van deze brief onmiddelijk te stoppen met verdere activiteiten, inclusief het uitgeven van paspoorten, het inspecteren van paarden, het benoemen van juryleden of keurmeesters, de communicatie met andere Irish Cob Societies, buitenlandse reizen, het uitgeven van geld van de Societies/of elke andere aktiviteit namens de Socieety tenzij u hiertoe de schriftelijke toestemming heeft van de gehele commissie.
Dit besluit blijft van kracht totdat de huidige impasse is opgelost.

Hoogachtend
Commissieleden Paddy Gillen (chairperson), Michael D'Arcy, Deirdre Cash, Mick Mc Menamin, Tom Moore, John Riordan, Brian Cash and John Hession.

Een kopie van deze brief is gezonden aan het ministerie van landbouw in Ierland.

Elke dochter of aangesloten Society die zaken doet met de Irish Cob society in Ierland, doet dit zonder toestemming van de Irish Cob Society Commissie. Wij kunnen niet verantwoordelijk gehouden worden voor enig paspoort dat wordt afgegeven, inspecties die worden gehouden of enigerlei andere zaken die in naam van de Society gedaan worden, tenzij dat gebeurt met voorafgaande schriftelijke toestemming van ons.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 00:04

9 feb is toch al geweest, wat is er uit gekomen dan?

Neem aan dat ze in overéén stemming zijn gekomen?
Moet wel anders is het mis..


maar hele duidelijke vertaling dank je wel spoeteneus

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 00:16

inderdaad! En gelukkig geen lasterpraat zoals werd vermoed!

sproetendame
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 00:39

Waarom zou ik lasterpraat houden. Daar schiet je niets mee op.

Ik weet niet wat er uit de bespreking van 2 februari is gekomen.
Blijkbaar niet genoeg aangezien de Ierse overheid nog steeds in overweging heeft de erkenning in te trekken. Tenminste dat begreep ik uit mijn telefoontje met mw. vonk van het produktschap.
Bel haar anders zelf maandag. tel: 079-3687544

voor mij is de lol van de hengstenshow morgen er in ieder geval af.
Huilen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:42

Ann schreef:
Ik heb gebeld met het ICS voor info en het is een broodje aap, er is dus niets aan de hand Lachen Onderstaande quote komt van het ICS forum:

Citaat:
Er is een clubje dat met laster en leugens probeert ons in discrediet te brengen. Zonder succes overigens.
Ik (Wim) was van 22 tot 24 januari in Ierland voor een bestuursvergadering, er zijn veel plannen gemaakt, onder andere voor een grote hengstenshow in maart en een internationaal symposium later dit jaar.
Ik zou graag eens een gesprekje hebben met degenen die dit soort onzin verzinnen en verspreiden.
Groetjes,
Wim.


nee maar de mensen van het ICS zelf wel. Verward ik denk dat wim met een stevig woordje met mevr. Flynn moet praten! Lachen

neemt ook niet weg dat het doodzonde zou zijn als er een stamboek wordt opgeheven!

sproetendame
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 19:48

Tja Pellie, wat zal ik zeggen. M.i. zou er eens met meer mensen een hartig gesprekje gevoerd moeten worden en niet alleen met mw. Evelyn Flynn!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:46

sproetendame schreef:
Waarom zou ik lasterpraat houden. Daar schiet je niets mee op.

Ik weet niet wat er uit de bespreking van 2 februari is gekomen.
Blijkbaar niet genoeg aangezien de Ierse overheid nog steeds in overweging heeft de erkenning in te trekken. Tenminste dat begreep ik uit mijn telefoontje met mw. vonk van het produktschap.
Bel haar anders zelf maandag. tel: 079-3687544

voor mij is de lol van de hengstenshow morgen er in ieder geval af.
Huilen


En ben je nou naar de show geweest?

sproetendame
Berichten: 26
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 19:52

Nee, ik ben niet gegaan. Ik wil toch echt eerst meer duidelijkheid over het wel of niet intrekken van de erkenning.

Heb vandaag Mw. Vonk nog gebeld, maar die is met vakantie en volgende week weer terug.

Dus volgende week maandagochtend hang ik aan de telefoon bij het produktschap!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:55

ben wel geweest, heb het naar mijn zin gehad.