Wat liever Fjord of Haflinger en waarom?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Liever fjord of haflinger

Haflinger omdat...
96 (58%)
Fjord omdat...
47 (28%)
Beide omdat...
12 (7%)
Geen van beide omdat...
10 (6%)

Totaal aantal stemmen: 165


Dubbeltje

Berichten: 82
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Siebengewald

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:45

Jaaa, het fjordje!! Haha!
Ze spreken me veel meer aan dan haflingers.
Maar het blijft natuurlijk een kwestie van smaak. Ik weet niet of dat bij haflingerfans ook zo is, maar als je eenmal ooit besmet bent geraakt met het fjordenvirus, dan gaat dat ook nooit meer over....

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:47

Fjord omdat... Ze me veel meer aanspreken als Haflingers! Heb het altijd al leuke beestjes gevonden, lievelingen op de manege waren een Fjord en ik verzorg een super lief Fjordje! Lachen

samhorse

Berichten: 1180
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:55

IK vind ze allebei leuk Haha! Al heb ik niet zo veel ervaring met haflingers maar ik vind het wel hele mooie beesten. Met fjorden heb ik veel meer ervaring verzorg er twee en ze zijn gewoon geweldig! Haha! Fjorden zijn echt super. Hebben zo'n lief eigewijs karakter Knipoog

PN_anne

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:14

Haflinger... heb er zelf een, en ik hou niet zo van fjorden.. ze zijn heel lief enzo, maar verder spreken ze me niet zo aan Schijnheilig

Tozziebozzie

Berichten: 28
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:15

Liever een Fjord, die vind ik toch betrouwbaarder. Heb maar twee Haflingers meegemaakt maar wat mij opviel, is dat zij in hun eigenwijsheid veel verder gaan dan fjorden. Fjorden zijn eigenwijs met een glimlach en hafjes zonder. Maar nogmaals, heb maar 2 haflingers meegemaakt. Verder vind ik een fjord veel leuker om naar te kijken.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:42

Haflingers, daar ben ik sinds mijn jeugd al weg ben. Vind Fjorden wel leuk, maar ze trekken me niet echt.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:19

haflinger!! ik hou eigenlijk helemaal niet zo van fjorden, uiterlijk en karakter trekken me niet zo..
haflingers vind ik toch wat "sierlijker"/luxer om het zo maar even te noemen, mooier hoofdje, mooiere gangen, prachtige manen en staart.. en ze hebben vaak toch nog een iets minder korte hals dan fjorden.

mijn ervaring is dat fjorden net even wat lomper en brutaler zijn, ik ken 1 fjordje dat echt een lieverd is, maar voor de rest..... geen leuke ervaring mee dus. (zal waarschijnlijk ook een groot deel opvoeding zijn...)

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:20

Ik ga voor de Haflinger, omdat ik daar meer ervaring in heb en me goed bevalt.
Laat je het ons nog weten als je er een aangeschaft hebt?

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:26

ik ben Nieuw hier mijn naam is Franca en mijn paard heet Helina stamboek naan Bloos
ze is echt een schatje maar even over haflingers ik vind die echt te gek ik heb er zelf veel gehad om op te rijden. *LOL* mijn vriendin heeft er ook een. ik vind een fjord ook heeel leuk maar heb daar minder ervaring mee van daar hoop gauw wat van jullie te horen (ik krijg nog een paardje haflinger of fjord) Pling OK dan! Haha!

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:29

laat echt wat van jullie horen hoor vind paarden ponys echt erg gaaf

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:02

Fjord omdat; ik met lessen begonnen met een Fjord, en ze zijn gewoon super geinig, iedere dag kan het wat anders zijn...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:00

Haflinger. En nu krijg ik heel fjordliefhebbend bokt over mij heen. Maar ik vind Fjorden te eigenwijs en misbruiken hun domme kracht te veel. Schijnheilig

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:10

Piaffe schreef:
Haflinger. En nu krijg ik heel fjordliefhebbend bokt over mij heen. Maar ik vind Fjorden te eigenwijs en misbruiken hun domme kracht te veel. Schijnheilig

Nou deels ben ik het wel met je eens hoor dat Fjorden hun domme kracht gebruiken... Maar dat komt wel vaak omdat de ruiter dit toelaat Bloos

_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:41

Ik heb voor beide gekozen omdat ik ze allebei wel leuk vind.
Fjorden vind ik leuk omdat ik vroeger er altijd op reed en ik vind dat ze ene super lief karakter hebben!


Haflinger omdat ik vind ze er gafa uitzien als ze zoo grof gebouwd zijn en omdat ze ook een lief karakter hebben *LOL*

Durante

Berichten: 3252
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:43

Nou weet ik 't ff niet meer hoor ,ik ben al 'n tijdje op zoek naar 'n haffie,vond ik altijd erg mooi ,maar ik hoor de laatste tijd dat ze best wel eigenwijs kunnen wezen,ja alle paarden hebben wel 's kuren natuurlijk,maar zijn fjorden in 't algemeen toch ietsje liever dan fjorden?

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:25

Ik sluit me aan bij de Haflingerstemmers. Met Haflingers kan je, volgens mijn mening, nèt iets meer doen dan met een Fjord. En ik ken wel hele leuke Fjorden hoor, maar een Haflinger werkt net iets meer mee...vind ik.
Ligt misschien ook aan het dier in kwestie? en wat wil je er mee gaan doen? Succes in ieder geval....

Afbeelding Donjaja.

xankyx
Berichten: 21
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:52

Ik heb op een haffie gestemt omdat, het een veel leuker sportpaardje is en ik persoonlijk hem VEEEEEL mooier vind. ....... En fjord vind ik altijd er overdreven dit uit zien en de meesten kunnen niet zo mooi lopen. Ook als je hem flink door rijd blijven de meesten dik. Ik weet dat er ook mooie zijn en die vind ik dan ook echt mooi, maar ik blijf altijd bij de haflinger.

Anke

xankyx
Berichten: 21
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 20:56

Ik was ooit trouwens besmet met het fjorden firus tot dat ik de haf ontdekte en was helemaal verkocht aan die beestjes... Ik vind idd dat een fjord te vaak zijn kracht misbruikt en een te sterke eigen wil heeft... sommige niet maar goed... Wat je ook doet ze doen het altijd weer :S

Anke ( alweer Tong uitsteken )

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 21:10

Citaat:
fjord te vaak zijn kracht misbruikt en een te sterke eigen wil heeft... sommige niet maar goed...

haha hier is het dus pre-cies andersom. De mensen met de fjorden hebben ze beter in de hand dan die met een haf, maarja, blijf eerlijk....ligt enorm aan die personen zelf die erop zitten!

Citaat:
Heb maar twee Haflingers meegemaakt maar wat mij opviel, is dat zij in hun eigenwijsheid veel verder gaan dan fjorden.

Is mij ook opgevallen hier....dat is ook wat mij meer fjordlievend maakt!!

Niet dat ik dan Hafjes totaal niks vind hoor, absoluut niet...

JoyceNan
Berichten: 237
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:42

100% fjord uiteraard. Super braaf en er wat mee bereiken is in bijv. dressuur vind ik 200% knapper dan met een haflinger die er toch meer voor gebouw is.
En mijn ervaring is dat fjorden braver en betrouwbaarder.


Uiteraard ligt het ook aan de ruiter maar in vergelijking met een haf bij ons op stal is mijn Nan tig keer braver en betrouwbaarder.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 09:48

Nic is helemaal niet zo rustig, maar meestal valt het wel mee Haha!.
Denk trouwens dat de fjord qua bouw geschikter is voor langere mensen dan een haf, want die zijn wat slanker. Dus dat speelt ook wel mee natuurlijk Schijnheilig.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:47

ik heb gekozen voor een haflinger..omdat ik de luxere types tocvh wel mooier vind dan alle fjorden..maar fjorden hebben ook wel iets,maar zelf zou ik niet snel voor een fjord gaan...

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:41

Haflinger!!! Die kleur... die koppies **zwijmel** en ze hebben vaak een heel goed karakter. Ik moet er alleen wel bij zeggen dat ik fjorden ook heel leuk vind! Alleen vind ik ze vaak wat te "gedrongen" ik weet niet hoe ik het uit moet leggen... Hafjes spreken me op de een of andere manier toch meer aan.
(maar er zijn uitzonderingen! Soms vind ik een fjord mooier dan een haf...snappen jullie het nog Verward)

eining4ever

Berichten: 161
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 21:30

absoluut haffies!
naar mijn mening zijn haffies tog echt wat megaander en gewilliger.
maar dan ga ik vooral uit van mijn eigen superstefje hoor.

chantal

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 22:15

Ik heb gekozen voor een Haflinger, en dan niet omdat die zijn karakter beter zou zijn of iets, want volgens mij is dat gewoon voor elk paard verschillend en hangt dat niet samen met een ras. Om eerlijk te zijn vind ik gewoon haflingers er veel leuker uitzien! Haha! (En misschien ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik zelf een haffie heb gehad en verzorgd Haha!)