Wie heeft er allemaal een haflinger?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kidje
Berichten: 89
Geregistreerd: 30-12-04

Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 12:58

Nou zit iezo...Ik ben al een poosje aan het andenken welk ras van paardje ik me zou aanschaffen nu men D-pony oud begint te worden.Ik was aan het twijfelen tussen een hafje en een paint.Nu in prijsklassen weet ik heb wel al
Ik zou me misschien wel zo'n pluizebol wille aanschaffen...Ik ga vooral graag wandelen met eens ee goeie crossgalop ertussen, springen doe ik ook graag maar 1.10m is mijn ding niet ..Dus een concours van zo hoog spring ik niet.Max 90cm doe ik meestal mee!
verder doe ik ook wel mee aan dressuur maar allemaal ook louter voor de fun.Ik zoek eigelijk vooral een dikke vriend waar ik me goed mee kan amuzeren en kan vertrouwen...

Nou..Ik zou graag jullie ervaring weten met haffies's..Hoe hoog springen jullie met jullie haf en doen jullie ook mee aan crossen?En hoe zit ie met het rijden..Ik weet dat ze koppig zijn ma dat ben ik ook dus
Nou ik hoor het graag..En als iemand een haffie te koop heeft die wel liefst boven 1.50m uitkomt en niet ouder is dan 8jaar dan mag je me altijd wat foto's sturen..

Ps; Weet nog niet goed hoe ik dat pb'jen moet doen dus je mag het via een berichtje hier zeggen hoor

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:40

*Zwaait*

Ik heb 4 haflingermerries en ik wil niet anders meer. Ik heb een welsh, shet, shet x fjord en KWPNer gehad, maar voor mijn geen ander paard meer dan haflingers. Shetjes vind ik geweldig hoor, maar te klein.. welshje idem (shet x fjord ook). En de KWPNer was mij te groot en te sterk. Kon ik absoluut niet mee buiten rijden.

Nu heb ik 4 haflingers. Waarvan 2 volwassen merrie, 1 twenter en een veulen. De 2 volwassen merries rij ik dan. De eene merrie is verkeerd ingereden, maar we zijn er aan het werken. De ander is super veelzijdig en zo precies wat jij zegt. Kan lekker springen, crossen, dressuren en buiten rijden. En daarom heb ik eigenlijk ook haflingers ze zijn heerlijk veelzijdig en het zijn echte vrienden.. niet te groot niet te klein
Zaterdag heb ik keuring met moeder en veulen dus dat doe ik ook nog
Als je nog meer over de bolletjes (die nu toch wel vrij luxe gefokt worden) kom eens op het halfingerforum http://www.haflingerforum.tk

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:17


PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:40

Als je echt een paard zoekt die je kan vertrouwen en waar je je goed mee kan amuzeren is een haflinger geweldig, de meeste zijn erg koel in hun hoofd en zijn buiten ook erg te vertrouwen en de meeste kunnen ook wel een leuk sprongetje maken en dressuren

@yvonniej, jij heb ook een mooie, wat meer het sjiekere type, die vind ik mooier

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:47

@ partTwo = dank je. hij is nog maar net onder het zadel. Ik heb m eigenlijk voor erbij want ik heb als rijpaard een kwpn'er.

Yell
Berichten: 13761
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: het noorden

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:47

Haflingers zijn trouwens wel erg sterk, je moet er goed de baas over kunnen zijn anders worden ze de baas over jou..

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:50

Ik heb er ook één en ik wil niet meer anders Je kunt er alles mee, ik heb eerst ook een tijd een andere Haflinger gereden, die was 1.35 en sprong minstens 1 meter! Ze kunnen vaak ook super dressuren, en buitenrijden is ook leuk omdat ze niet zo snel schrikken.
Als je één keer een Haflinger hebt gehad wil je nooit meer anders

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 14:54

Ik had een haflinger. Geweldig beest was dat. Kon lekker dressuren, springen kon hij ook hoog. 1.30 met mij erop hij was zelf 1.47.
Met buitenrijden was hij dan wel erg schrikkerig en in de bak ook, en ging er telkens vandoor, dat was het enige wat niet haflinger aan hem was haha

Foto's staan in mijn profiel

pluimpje

Berichten: 698
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: Tussen de grassprietjes

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:41

ik heb ook een hafje en wil niet meer anders, kan goed dressuren, kan zeer goed springen en ik kan er lekker mee buitenrijden, al is ie soms wel een beetje heet in zijn koppie

kidje
Berichten: 89
Geregistreerd: 30-12-04

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 15:44

Hey..

Bedankt al allemaal voor de toffe reacties...geeft me hoop .Denk dat ik me een hafje ga aanschaffen..heb al wat liggen rondzien bij foto's en daar staan inderdaad wel haflingers tussen die heel netjes en hoog kunnen springen..en mooi dressuren....
Nu nog een juiste type vinden voor me...Heeft er niemand een haf te koop of weet je een staan..Moet wel een slank type zijn ..Hou niet echt zo van dat zware

_Miran_

Berichten: 189
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: ergens

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:51

Ik heb nog een Haflinger merrie te koop.
Ze is geen zwaar type kan mooi lopen , heeft een keer een dresuur
proef gelopen en haalde een goed resultaat.
Ze is 7 jaar en er kunnen ook beginners op.
Ze meet 1.42.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 15:56

Lisanne1 geloof ik

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:01

*zwaait net als Aniekje*
Ik heb mijn haflinger Rosa (officieel Kim) ze is maar 1.36 mtr, is 4 jaar en springt nu al 1 meter met mij. Haar vader is Nimrod en haar Moeders vader is Stefan van het hout.
Als je een grote haflinger wilt die goed kan springen(wij hadden veel geluk, en de meeste haflingers kunnen wel springen) dan moet je zoeken naar een afstammeling van Sturm, die scheinen het erg goed te doen in de (spring)sport.

En.......
Haflingers zijn eerlijk,
slim, eigenwijs, lief, mooi, makkelijk(kan altijd buitenstaan, bij weer een wind) niet znel bang, meestal snel, goed in bijna alles, het zijn gewoon super paarden! Ik zou zeker voor de haflinger gaan. Hoewel ik Paints ook echt wel leuk vind, maar die springen meestal helemaal niet zo goed, omdat ze een lage voorhand en hoge achterhand hebben

kidje
Berichten: 89
Geregistreerd: 30-12-04

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 16:36

hey miran,

Bedankt voor het aanbod maar ik denk dat ze wat te klein gaat zijn voor me
Mijn D-pony die ik nu heb is 1.42m en ik zou graag eentje zoeken boven 1.47m
Had ik er misschien even moeten bijzetten.. En leeftijd tussen 3 en 8-9jaar zo.

Bestaat er nergens geen site met alleen haflingers te koop??

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:41

Ik vind haflingers ontzettend leuk. Ik heb zelf ook een haflinger. Ze is nog jong dus over haar springtalenten kan ik je weinig vertellen. Ik weet wel dat de andere hafjes bij mij op stal vrij makkelijk en leuk springen.

Koel in het hoofd kan ik de meeste hajes die ik ken helaas niet noemen. De mijne als voorbeeld nemend is bijv een ontzettend heethoofd. Al moet ik er wel bij zeggen dat ze makkelijker te kalmeren is dan veel warmbloedjes. Maar daarnaast schrikt ze dus wel veel vaker als de meeste warmbloedjes.

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:41


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 16:48

Ik heb zelf geen Haflinger, maar ik rijd er sinds kort eentje van mijn stalhoudster: een 7-jarige merrie van 1.45 hoog met een turboknop.

Springen doe ik (nog) niet met haar, maar ze schijnt het wel leuk te vinden. Verder loopt ze lange tochten en oefenmarathons in het tweespan en ik rijd haar onder het zadel, binnenkort starten we voor het eerst in de endurance.

Ik verplaats dit topic overigens even van VMR naar RP.

Woest

Berichten: 4453
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: BELGIE!!

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:09

ikke ikke,
ale verzorghaf

zijn naam = charleck
echte naam: mustang
1m.42
ruin
21 jaar!

kan springen, dresuur (b), voor de koets(enkel, dubbelspan, klavertje drie en tandem)

hij kan ook heel hard crossen!

en knuffelen...
hij is een 'hippii"
Afbeelding

joslyn20
Berichten: 22
Geregistreerd: 28-07-05

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:23

Hoi ik heb ook een haflinger ze heet tiara en ze kan heel goed springen en ze heeft ook aanleg voor dressuur alleen moet ik er heel hard voor werken omdat ze heel erg tegen werk.Ze zijn wel erg mooi en lief maar ik vind haar af en toe wel erg sterk en eigenwijs maar ja je kan lekker mee buiten rijden en het zijn erg sterke pony's die lekker buiten kunnen blijven dus je hebt er weinig onderhoud aan en die van mij heeft ook nooit iets{gezonde paardjes dus}
ik zal er voor geen goud willen missen.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 17:23

Ik heb ook een haflinger,
een 4 jarige ruin,meet nu ongeveer 1,48

Heel leuk beest,vraagt veel aandacht..
Ik dressuur ermee,
Rijd ermee buiten,
springen doen we ook wel eens,

Verder is hij super braaf,
maar hij kan af en toe best pittig zijn,
hij laat wel merken als hij het er ergens niet mee eens is,
We zijn nu bezig de basis dressuur erin te krijgen,
dit gaat erg goed en hij kan en wil ontzettend graag voor me werken!

Ik vind het een superleuk ras,

Alleen het is inderdaad zo,
bij een haflinger heb je een dominante hand nodig,
daarmee wil ik zeggen,
niet met je laten sollen want anders sollen ze met jou !

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 18:51

Sinds enkele maandjes heb ik een haffie merrie van 6 jr oud. ze meet 1.45 m, niet zo'n hele grote maar een mooie middenmaat en niet zo heel erg luxe maar wbt bouw ook net ertussen in.

Afbeelding

Ze is wbt karakter behoorlijk gecompliceerd een beginner kun je er zeker niet meeweg sturen (voorlopig niet tenminste), alhoewel ze erg lief is. Zolang er maar niet gewerkt hoeft te worden , nogal lui aangelegd, ze is jong en heeft dr hele leven vakantie gehad probeer die na 6 jr Hawaai maar eens te motiveren dat valt niet altijd mee , maar over het algemeen pikt ze alles goed op.

De woorden EIGENWIJS en MIJ KRIJG JE NIET GEK staan vast op de eerste pagina van haar woordenboek.
JIJ MAG BEST WAT HARDER LOPEN DAN IK en AL HET ETEN IS VAN MIJ VAN MIJ!!! is dr ook niet vreemd.
Daarintegen staat dat ze Aanhankelijk, Lief en onwijs Slim is, Grappig en erg Sociaal, zich heel Stoer voor doet maar eigenlijk heel klein is, dat maakt dr echt een schatje

Afbeelding

Oww ik rijd WESTERN met dr en ben bijna klaar met het inrijden, het beter werk kan dus binnenkort beginnen

en idd wat net ook al gezegt door de persoon hierboven, wees zelf 3 keer zo bijdehand al een haf en altijd een stappie voor, dat geld natuurlijk voor ieder paard, maar een haflinger naaaj....... je komt er wel achter als je er zelf eentje hebt

Succes met je toekomstige haflinger, het is een super veelzijdig en leuk ras!!!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:07

wij hebben 5 haflingers staan allemaal, stuk voor stuk heel veelzijdig ze kunnen dressuren en springen, maar ze lopen bijna elke dag voor de kar. het hoogste wat we met ze springen is 1 meter. en ze lopen allemaal leuk een proefje ze zijn super in de omgang hoewel we 1 "pismerrie'' hebben die is het hele jaar door hengstig

haffilover
Berichten: 880
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Didam

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 22:15

hoojj
ik heb een toffe haflinger
ik ben er zelfs clubkampioen mee geworden
ik vind haflingers hardstikke lief maa ze zijn wel sterk hoor

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 23:17

kidje schreef:

Bestaat er nergens geen site met alleen haflingers te koop??


Ben aan het bouwen
Na de vakantie http://www.haflingerhengsten.com
Daar komt ook een te koop gedeelte voor haflingers op

Suzanne37

Berichten: 547
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Arendonk (B)

Re: Wie heeft er allemaal een haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 10:13

Hoi,

Ik heb ook een haflingermerrie van 11 jaar. Ze heet Zoe en ze was mijn eerste paard/pony. Ik ben op mijn 32ste weer opnieuw begonnen met rijden (mijn dochter die toen 6 was wilde gaan paardrijden en ik werd weer aangestoken) en ik wilde een betrouwbaar paard om mee te beginnen. Dat werd dus een haflinger. Ik heb met haar gedressuurd, gesprongen, veel buiten gereden en ze is voor de kar beleerd. Alles doet ze geweldig en we willen haar dan ook nooit meer kwijt (heb sinds 2 jaar een BWP-er waar ik mee dressuur maar met Zoe blijf ik lekker buitenrijden: die is veeeeel koeler). Ze is lekker eigenwijs en lomp maar ontzettend lief voor iedereen. Ze heeft sinds 2 maanden een veulen (van een AES-hengst van 1.70 meter!) en is ook een geweldige moeder.
AL MET AL EEN SUPER HAFLINGER!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,

Suzanne