Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:29

Op een aantal grote FB-pagina's staan ze soms ook wel voor minder, maar dan moet je dus wel zelf het voorbereidende werk doen etc.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:30

Ja goed de meesten zijn wel groen. Maar wat is er nou leuker dan je paard zelf opleiden! :D

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:33

Oh nee ik bedoelde meer qua onderzoek naar verkoper, paard, keuring, transport etc :D

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 17:34

Oh zo!!

Ja dat klopt idd. Ik heb het nu 2 keer zelf gedaan (via de video gekocht uit Ierland en Engeland) en vond het reuze meevallen hoe moeilijk of tijdrovend dat is.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:04

Nee joh, zó duur zijn ze toch niet? Ik heb mijn ID (6 weken terug) voor 6k gekocht. Merrie, 4 jaar, ze was ongeveer 2 maanden onder het zadel toen ik haar kocht. Of heb ik een mazzeltje gehad?

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:07

Denk dat het er aan ligt wat je zoekt? Een bewezen hunter kost echt wel wat.. Op zich is 6k voor een groene merrie natuurlijk ook al best wel aan de prijs :D

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:17

Bewezen is natuurlijk logisch duurder! :j

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 18:48

Ik ben ‘gewoon’ een recreant en totaal geen ervaring met opleiden dus wilde voor mijn eerste eigen paard juist een paard wat al wat kende en evt. gelopen had. natuurlijk betaal je meer voor een paard wat al wat kent maar ik vind het verschil tussen een kwpn-er die ‘al wat kent’ en een Ier op het zelfde niveau echt schrikbarend groot.

@Lies: ik denk dat je een prima prijs hebt betaald voor je merrie, mits goedgekeurd en netjes op de foto natuurlijk :). Ze is in principe aardig groen.
Voor een kwpn-er, goed gekeurd en netjes op de foto betaal je dat ook ong. Momenteel, misschien nog wel wat minder (het is maar wat de gek ervoor geeft) maar jou merrie is dan nog een specifiek ras zogezegd.

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-21 20:56

Ik vind sowieso de prijzen van paarden op het moment schrikbarend hoog. "Vroeger" had je voor €2000 wel al een degelijk basispaard, tegenwoordig leg je daar zo €6000 voor neer, echt absurd..

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:31

Berdien schreef:
Denk dat het er aan ligt wat je zoekt? Een bewezen hunter kost echt wel wat.. Op zich is 6k voor een groene merrie natuurlijk ook al best wel aan de prijs :D


Leek mij ook wel, maar omdat iemand hierboven het had om een groen paard vers van de boot, die 10k moest kosten dacht ik even dat ik een koopje had gekocht :D
Voor mij is ze goud waard trouwens. Nog nooit zo'n brave slimme 4 jarige gezien eigenlijk.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 21:35

Sille55 schreef:
Ik vind sowieso de prijzen van paarden op het moment schrikbarend hoog. "Vroeger" had je voor €2000 wel al een degelijk basispaard, tegenwoordig leg je daar zo €6000 voor neer, echt absurd..


Maar dan heb je het over hoe lang geleden? Of is dit echt sinds kort zo uit de hand gelopen?
edit; ben er 20 jaar 'uit' geweest, dus heb echt geen idee.

manolito10

Berichten: 557
Geregistreerd: 25-12-09
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:19

Mijn reus was 10k (stond al paar jaar in NL, komt uit Ierland), wat jachten gereden maar ze vonden hem “sloom” tijdens de jacht :') ik noem het een levensgenieter.
Weinig/geen dressuurervaring en op moment van kopen stond hij al half jaar stil haha.
Dat was de prijs een jaar geleden, wel inclusief zadel trouwens !

Overigens het meest zachtaardige paard ever, en dat slome herken ik absoluut niet :Y)

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 22:56

manolito10 schreef:
Mijn reus was 10k (stond al paar jaar in NL, komt uit Ierland), wat jachten gereden maar ze vonden hem “sloom” tijdens de jacht :') ik noem het een levensgenieter.


:)) :))

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 09:39

Ik heb destijds paarden gezien in Ierland tussen de 7.5K en 12K. Waren allen onbeleerde 3/4 jarige Ierse Sportpaarden, dus die prijzen waren redelijk vergelijkbaar met hier. Als je goed zoekt kan je ze daar wel makkelijker voor ietsje minder vinden. Maar ik ben toen niet naar Ierland gegaan omdat ik perse goedkoper wilde, ik wilde een Ier :+

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 10:07

Hoii!
Ik kom mij hier ook melden. Ik rij nu ongeveer 2 jaar een Irish Draught bij en we hebben onder andere crosstraining en een oefencross gedaan. Rijden dressuur en springen recreatief in de bak en verder voornamelijk in het bos te vinden <3

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 12:14

En niet te vergeten is het ook maar net wat de gek ervoor geeft. Maar zo is het overal. :D

Welkom xxPaige!

Mijn schimmel doet het echt super goed! Ben hem nu ietsje meer aan het oppakken en dat doet hij heel fijn.
Afbeelding

Mijn vosje geniet van een paar weken vakantie!
Afbeelding

xxPaige
Berichten: 807
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:01

Wauw die is nog mooi donker! Stiekem vind ik het altijd jammer dat ze met een aantal jaar helemaal wit zijn :o

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 08:42

Zag net een Ierse schimmel merrie te koop staan op fb in de groep Paarden/ pony’s zoeken een thuis.
Misschien dat iets voor degene hier die zocht?

Elihood
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-11-20

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:25

Oh ik zag dat schimmeltje net ook staan, leuk ding!

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:29

Ik heb contact :D

Elihood
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:12

Mist schreef:
Ik heb contact :D


Wel ons op de hoogte houden he :)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:15

paljaslaura schreef:
Ik heb destijds paarden gezien in Ierland tussen de 7.5K en 12K. Waren allen onbeleerde 3/4 jarige Ierse Sportpaarden, dus die prijzen waren redelijk vergelijkbaar met hier. Als je goed zoekt kan je ze daar wel makkelijker voor ietsje minder vinden. Maar ik ben toen niet naar Ierland gegaan omdat ik perse goedkoper wilde, ik wilde een Ier :+


Wij zijn toen naar Ierland gegaan voor ISH in de prijsklasse tot 10K, leeftijd vanaf 5. Wat je daar toen zag was inderdaad dat ze wat goedkoper waren in Ierland dan hier, maar dat de prijs omhoog schoot als de paarden wat ouder waren (en succesvol Jachten hadden gelopen!).

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:20

Mist schreef:
Ik heb contact :D

Leuk!!


Ik heb de mijne echt voor weinig gekocht, helemaal als ik zie waar de paarden nu voor te koop staan. Maar hij was ook niet bepaald in een goede conditie toen..

Elihood
Berichten: 54
Geregistreerd: 09-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:58

Apple schreef:
paljaslaura schreef:
Ik heb destijds paarden gezien in Ierland tussen de 7.5K en 12K. Waren allen onbeleerde 3/4 jarige Ierse Sportpaarden, dus die prijzen waren redelijk vergelijkbaar met hier. Als je goed zoekt kan je ze daar wel makkelijker voor ietsje minder vinden. Maar ik ben toen niet naar Ierland gegaan omdat ik perse goedkoper wilde, ik wilde een Ier :+


Wij zijn toen naar Ierland gegaan voor ISH in de prijsklasse tot 10K, leeftijd vanaf 5. Wat je daar toen zag was inderdaad dat ze wat goedkoper waren in Ierland dan hier, maar dat de prijs omhoog schoot als de paarden wat ouder waren (en succesvol Jachten hadden gelopen!).


Ja maar zijn ze nor steeds goedkoper onderaan de streep, met eventuele tussenstalling en transportkosten. Dat is tegenwoordig ook redelijk prijzig toch?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:06

Transport weet ik niet nu het via Frankrijk moet. Ik heb destijds volgens mij 750 euro betaald