Irish Draught in Nederland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-18 21:16

Paardlief deze week een nieuw dekje en hoofdstel cadeau gedaan. :o
Moet bij het hoofdstel alleen nog even wat gaatjes bij de kielriem maken, zit beetje strak... En dat terwijl het al Extra Full is... :') Nog meer van die groothoofdigen hier? :D

Afbeelding

Afbeelding

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:28

Staat mooi!

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 05:52

Sille55 schreef:
Paardlief deze week een nieuw dekje en hoofdstel cadeau gedaan. :o
Moet bij het hoofdstel alleen nog even wat gaatjes bij de kielriem maken, zit beetje strak... En dat terwijl het al Extra Full is... :') Nog meer van die groothoofdigen hier? :D

[ [url=m/jKOxep.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r6vOfh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooi!
Hoe groot is jou paard?
Ik heb gewoon een full hoofdstel en ruimte genoeg maar Hunter is ook maar 1.62 of zo

egnie

Berichten: 2369
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: oet ut Oosten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 07:22

@Sillie Staat hem goed en het hoofdstel zit hem ook goed. De mijne is ook een ukkie van maar 1.61.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 09:21

Staat hem goed!

Die van mij heeft ook zo'n groot hoofd. Ik moest per se een Schockemöhle kopen omdat die tenminste groot viel :+

Afbeelding
Hier even foto van hoofd naast mijn bovenlijf voor de schaal :)

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 10:42

Vind het hem zelf ook wel heel stoer staan. Hij is 1.70, dus valt op zich mee. Alleen zijn hoofd is een beetje groot en breed, maar niet lomp gelukkig. :)

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:06

Die van mij heeft wel XL springschoenen Afbeelding

En oranje haar in zn sokken een echte ginger

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 11:10

Die oranje sokken zijn echt hilarisch :D :D

Ik kom natuurlijk van een (hele grote) Tinker af dus wat dat betreft vind ik Sil haar hoofd nog niet zo groot. Maar het is ook niet dat ze een klein snoetje heeft ofzo :))

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 16:29

Berdien schreef:
Noordlaren! Heerlijke plek en práchtige uitrijdmogeljkheden :D

Ziet er inderdaad goed uit! Ik woon aan de verkeerde kant van de stad.. :(

Hoofdstel staat mooi Sille! De mijne heeft geen enorm hoofd, past in een full. Maar dat is dan ook geen draught.
Heb zelf ook net een nieuw hoofdstel gekocht, zocht zonder sperriem en geen overdreven dingen. Heel lastig te vinden.

Die oranje sokken zijn leuk!! Nooit commentaar gehad dat ze vies zijn?

Zo moeten wij buiten rijden:
Afbeelding

En even wachten op een stalgenootje, zo blij met m’n relaxte goedzak.
Afbeelding

Sille55

Berichten: 253
Geregistreerd: 08-09-11

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-18 18:48

Echt een Ierse ginger Friesam... :+

Ook een mooi hoofdstel san4nie! Hij staat er inderdaad lekker relaxed bij.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:31

Ik ben geslaagd in Ierland! Binnenkort staat de drie jarige By Ricardo Aka Harvey bij mij op stal. Een Iers sportpaard :D
Afbeelding

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:56

Stoer paard hoor! Gefeliciteerd :D

Is hij al zadelmak?

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:46

Dankje! Nee nog niet zadelmak
Longeren kent ie al wel en wat andere basis dingetjes

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:28

Gaaf beest!
Gelukkig eigenlijk dat hij nog niet zadelmak is, ik ben niet zo gecharmeerd van de manier waarop de meeste Ieren (voor de jachten) hun paard zadelmak maken :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:34

Ja er zijn Ieren die hun paaden op een minder charmante wijze zadelmak maken, maar zou niet snel beweren dat dit de meerderheid bedraagd.

Heb 10 jaar in Ierland gewoond ;)

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:40

Op deze stal gebeurd dat wel op een hele normale manier maar hij zou naar een veiling voor drie jarige gaan en die zijn allemaal onbeleerd :)

Berdien

Berichten: 64523
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:48

Wat een tof paard! Fijn dat hij nog niet zadelmak is, gezien zijn leeftijd en bouw (jeugdige uitstraling). Wanneer komt hij naar NL?

lizet_lara

Berichten: 759
Geregistreerd: 08-06-11

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:09

Stille meelezer met een vraag voor jullie :x

Ik wil mijn merrie volgend jaar laten dekken, nou lijkt het mij wel wat om te dekken met een ID. Mijn merrie (zjens khan x jetsed-d) is een ontzettend bloederig type en wil graag een nakomeling met een wat rustiger karakter en meer "body".

De nakomeling mag best wat pit en karakter hebben, maar niet zo vreselijk nerveus/rillerig/springerig/druk als dr moeder.

Zijn er (goedgekeurde) hengsten in Nederland waar mee gedekt wordt? Ik vrees dat de keuze beperkt is, maar in het sportpaarden "wereldje" kan ik niks vinden wat mij aanstaat.

Alvast bedankt voor de mensen die willen meedenken!

Afbeelding mijn merrie

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:32

FatCat schreef:
Ja er zijn Ieren die hun paaden op een minder charmante wijze zadelmak maken, maar zou niet snel beweren dat dit de meerderheid bedraagd.

Heb 10 jaar in Ierland gewoond ;)


Nee klopt denk ik ook wel hoor. Ben er alleen totaal niet van gecharmeerd hoe die van mij zadelmak is gemaakt. (Die kon dat helemaal niet hendelen, ik kan er nu überhaupt niet op rijden en moet helemaal opnieuw beginnen. Hij raakt totaal in de stress en paniek als er iemand op wil gaan zitten.)
Ik ken meerdere dieren uit Ierland die zo zijn, maar misschien komen die toevallig allemaal uit de verkeerde hoek haha

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:39

Ja weet je Kimmie, je hoort sneller de horror verhalen dan de goede. Er wordt wel vaker gezegd hier op bokt dat je heel erg moet opletten voor de Ierse paarden, dat die vaak traumas hebben enz. Maar ik heb in die 10 jaar in ierland echt op zo veel paarden gereden, en die waren een stuk rustiger in hun hoofd dan het doorsnee NL paard.

Mijn huidige paard is een Ierse, en een volgende komt wellicht ook weer uit Ierland.

Maar ik snap je reactie wel, aangezien je eigen ervaring met Shan :)

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:43

En dat is het natuurlijk. Je gaat altijd uit van je eigen ervaring. Ik heb nu een hele slechte ervaring met een Ier, waardoor ik iets heb van 'ik zal nooit meer een Ier kopen'. Terwijl anderen juist weer hele goede ervaringen ermee hebben. Ik denk dat iedereen dat wel heeft met paarden uit bepaalde landen.
Ik hou wel echt van het koele dat ze hebben, ik heb alleen net de verkeerde gekocht :')

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:48

Sille55 schreef:
Paardlief deze week een nieuw dekje en hoofdstel cadeau gedaan. :o
Moet bij het hoofdstel alleen nog even wat gaatjes bij de kielriem maken, zit beetje strak... En dat terwijl het al Extra Full is... :') Nog meer van die groothoofdigen hier? :D

[ [url=m/jKOxep.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/r6vOfh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Die van ons paste helemaal niks!
Heb nu een redelijk goedkoop jachthoofdstel van Agradi en een losse (mooiere) neusriem in Engeland besteld. Alles maat extra full!

Halsters zijn ook een probleem, die kunnen bij zijn kaak niet meer dicht.
Had nog een ouwetje van eurostar en die past goed. Wel alles op het laatste gaatje....
Borsttuig hebben we ook laten verlengen en singel heeft ie maat 1.40....
Nu nog een passende winterdeken zien te vinden hahaha

san4nie
Berichten: 3567
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:50

Gaaf dier hoor paljaslaura! Gefeliciteerd. Hoe gaat dat met transport enzo? Regel je dat zelf?

Ach, het zadelmak maken. Ik weet niet wat er met de mijne gebeurd is. Wel weet ik dat ik een fantastisch braaf paard heb, die voor niemand bang is. Mijn hoefsmid is blij met hem, volgens hem gewoon goed opgevoed en er niet in geslagen oid.
Mijn vorige paard was heel anders. Gewoon een Nederlands paard, maar een moeilijk karakter, haast niet te vangen in de wei, bang voor vreemden, wat kopschuw en vooral bang voor mannen.
Ik durf wel te zeggen dat daar veel meer mis is gegaan dan met het paard dat ik nu heb.

Qua fokken weet ik overigens helemaal niks. Kwam er laatst achter dat z’n papa het wel aardig heeft gedaan in de sport daar als ik het allemaal goed begrijp.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:59

Die van ons is ook gewoon heel braaf en normaal zadelmak gemaakt :-)

We hebben ook nog een paard dat speciaal voor de jachten zadelmak was gemaakt, daar was ook niets mee aan de hand (behalve dan dat ze door die jachten wel heel leuk mee liep in de groep, maar geen hout snapte van wat bakwerk in haar eentje :') daar moesten we dus ook zo ongeveer opnieuw mee beginnen als het ging om de dressuurmatige basis).

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:09

Transport wordt geregeld door de mensen die hebben geholpen met bemiddelen. Zij is nu offertes aan het aanvragen en we wachten nog op eentje en dan kan ik kiezen bij welk bedrijf ik hem wil laten transporteren.
Dus ik hoop later vandaag of morgen te weten wanneer hij arriveert in Nederland :D