Irish Draught in Nederland

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-17 19:07

Na weinig resultaten gevonden te hebben via de zoekfunctie, toch maar besloten om een topic te openen.

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een Irish Draught (Ierse draft), of dat er iemand weet of er ergens meer informatie te vinden is over de Irish Draught in Nederland?

Ik ben zelf net terug naar Nederland verhuisd, na 2,5 jaar in Ierland gewoond te hebben. Mijn Irish Draught hengst is ook met mij mee verhuisd, en nu zou ik wel graag meer te weten willen komen over de Irish Draught populatie in Nederland. :D


magda_90
Berichten: 32269
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:11

Ik lees graag mee, ik ben er ooit mee in aanraking gekomen en sinds dien verliefd op dit ras. Als ik het ooit kan permitteren dan zal ik flink moeten zoeken iig. :)

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 19:30

je hebt niet toevallig wat leuke fototjes van je paard? Ik vind het machtige dieren :)

ETC.
end of thinking capacity.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:01

Ik dacht dat ik een Irish Hunter had maar volgens papier een Irish DraugtAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

Ties 3/6/2015 <3

Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-17 20:46

friesam schreef:
Ik dacht dat ik een Irish Hunter had maar volgens papier een Irish Draugt[ [url=m/jvySDY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T0xy1G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a2sKgF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/W7uctP.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/x0iHcd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat leuk Friesam! Hoe ben je zo aan je paard gekomen als ik vragen mag? :)

Hierbij even een paar foto's van mijn topper. :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:49

Particulier gekocht in belgie maar hij is als 5 jarige uit Ierland gekomen. Hij is niet klein maar ik ben groot

Ties 3/6/2015 <3

kamsel
Berichten: 3408
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 10:20

Sille, heel mooi dier, volledig RID?
Mijn merrie komt uit een RID moeder, vader is een ISH.
Ze is geïmporteerd uit Ierland, ik heb haar van een Nederlandse handelaar. Ben helemaal gek van en met haar, perfect karakter.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 08:08

Misschien dat jullie dat weten?

Irish Draught valt dat onder koudbloed? Ivm koudbloedwedstrijden in de buurt en bijv koudbloeden eventing.

Ties 3/6/2015 <3

Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 21:33

kamsel schreef:
Sille, heel mooi dier, volledig RID?
Mijn merrie komt uit een RID moeder, vader is een ISH.
Ze is geïmporteerd uit Ierland, ik heb haar van een Nederlandse handelaar. Ben helemaal gek van en met haar, perfect karakter.


Mijn hengst is een Class 1 ID. :)

Ja het karakter van de ID is over het algemeen heel fijn he, toch een stukje koelbloediger dan de KWPN'ers etc., maar toch genoeg pit en sportiviteit. :) Heb je wat foto's van je merrie? :)

Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 21:35

friesam schreef:
Misschien dat jullie dat weten?

Irish Draught valt dat onder koudbloed? Ivm koudbloedwedstrijden in de buurt en bijv koudbloeden eventing.


Ik weet verder niks van de koudbloedwedstrijden, maar officieel is de Irish Draught een warmbloed, dus denk niet dat ze daar aan mee mogen doen..

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:07

Sille55 schreef:
friesam schreef:
Misschien dat jullie dat weten?

Irish Draught valt dat onder koudbloed? Ivm koudbloedwedstrijden in de buurt en bijv koudbloeden eventing.


Ik weet verder niks van de koudbloedwedstrijden, maar officieel is de Irish Draught een warmbloed, dus denk niet dat ze daar aan mee mogen doen..


Heb een mailtje naar de organisatie gedaan. Anders neem ik ons trekpaard wel mee.

Ties 3/6/2015 <3

kamsel
Berichten: 3408
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:38

Ga vanavond even foto's zoeken, heb contact gehad met haar fokker en ook foto's van haar moeder.

Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-17 10:16

kamsel schreef:
Ga vanavond even foto's zoeken, heb contact gehad met haar fokker en ook foto's van haar moeder.


Leuk, ik ben benieuwd naar de foto's!

kamsel
Berichten: 3408
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:07

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Foto's zijn van vorig jaar
De linker is haar moeder.. de rechter haar halfzus uit een ish (met veel RID) hengst.

Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-17 10:33

kamsel schreef:
[ [url=m/pufZnr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ur2FVH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RTKEqv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Foto's zijn van vorig jaar
De linker is haar moeder.. de rechter haar halfzus uit een ish (met veel RID) hengst.


Leuk dier! Eerste keer dat ik een bonte ID zie. :D

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:04

Wij kennen/kenden (geen idee of het dier nog leeft, hij liep tegen z'n pensioen aan toen wij hem voor het laatst zagen) er eentje bij een familievriend. Hij woont echter niet in Nederland, maar in Duitsland, weet niet of dat ook mag :). Machtig dier, grote schimmel, ontzettend zachtaardig en niet van z'n stuk te brengen. Kennis in kwestie, een man van diep in de 70, reed er jachten mee.
Het dier is direct uit Ierland geimporteerd. Daar zit nog een verhaal aan vast: onze kennis had het dier blind gekocht, een vriend van hem had hem uitgezocht met zijn eisenlijst bij de hand. Paard ging bij kennismaking bijna linea recta weer terug op de boot naar Ierland, onze kennis vond hem zo lelijk :+ (het was ook inderdaad niet het knapste paard dat je ooit zal zien). Hij heeft 'm toch aangehouden en daar heeft ie nooit spijt van gehad. Zoals gezegd een ontzettend werkwillig, vriendelijk dier. Heb er zelf een keer als jong meisje op gereden in de pauze van een van de jachten. Zit je dan, op een enorm veld met legio's andere paarden, tractoren met aanhangers vol toeschouwers, vlaggetjes, tenten, blazersorkest. Paard keek nergens van op of om, geweldig dier.
Heb op het internet een paar oude foto's van hem opgeduikeld:
http://equivox.de/img/Ausgaben/233/b.jpg
http://equivox.de/img/Ausgaben/233/5.jpg
http://equivox.de/img/Ausgaben/224/j.jpg

Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 18:45

Inujojo schreef:
Wij kennen/kenden (geen idee of het dier nog leeft, hij liep tegen z'n pensioen aan toen wij hem voor het laatst zagen) er eentje bij een familievriend. Hij woont echter niet in Nederland, maar in Duitsland, weet niet of dat ook mag :). Machtig dier, grote schimmel, ontzettend zachtaardig en niet van z'n stuk te brengen. Kennis in kwestie, een man van diep in de 70, reed er jachten mee.
Het dier is direct uit Ierland geimporteerd. Daar zit nog een verhaal aan vast: onze kennis had het dier blind gekocht, een vriend van hem had hem uitgezocht met zijn eisenlijst bij de hand. Paard ging bij kennismaking bijna linea recta weer terug op de boot naar Ierland, onze kennis vond hem zo lelijk :+ (het was ook inderdaad niet het knapste paard dat je ooit zal zien). Hij heeft 'm toch aangehouden en daar heeft ie nooit spijt van gehad. Zoals gezegd een ontzettend werkwillig, vriendelijk dier. Heb er zelf een keer als jong meisje op gereden in de pauze van een van de jachten. Zit je dan, op een enorm veld met legio's andere paarden, tractoren met aanhangers vol toeschouwers, vlaggetjes, tenten, blazersorkest. Paard keek nergens van op of om, geweldig dier.
Heb op het internet een paar oude foto's van hem opgeduikeld:
http://equivox.de/img/Ausgaben/233/b.jpg
http://equivox.de/img/Ausgaben/233/5.jpg
http://equivox.de/img/Ausgaben/224/j.jpg


Gaaf dier Inujojo! Heerlijke echte ouderwetse Irish Draught! Leuk ook, die oude foto's. :) Toch jammer dat de Irish Draught best onbekend is hier in Nederland. Zijn zulke geweldige dieren en super veelzijdig. :)

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:22

Afbeelding

Even het topic nieuw leven inblazen.
M'n Ierse vriend heeft z'n wedstrijd debuut gemaakt. En mag gelijk met een rode strik naar huis.

Ties 3/6/2015 <3

Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-17 21:46

Super Friesam, gefeliciteerd! Springen?
Mooi ook, dat blauw met rood op een schimmel. :j

Koia

Berichten: 583
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Hoogstraten

Re: Irish Draught in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:47

@inujojo lelijk is die schimmel niet hoor, ik vind 'm juist gaaf :)

ETC.
end of thinking capacity.

Bakko
Berichten: 8
Geregistreerd: 04-05-17
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:23

Ik plaatste enkele dagen geleden een topic klik over mijn nieuw verzorgpaard. Daarin vroeg ik me af welk ras mijn maatje kon zijn, aangezien de eigenaar daar geen idee van heeft en ik zelf ook geen goede gok kon maken.. nu werd ik naar dit topic doorverwezen door een andere Bokker, zij dacht namelijk dat hij een Irish Draught was. En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie van Mus denken :)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bakko op 23-05-17 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:29

Bakko schreef:
Ik plaatste enkele dagen geleden een topic klik over mijn nieuw verzorgpaard. Daarin vroeg ik me af welk ras mijn maatje kon zijn, aangezien de eigenaar daar geen idee van heeft en ik zelf ook geen goede gok kon maken.. nu werd ik naar dit topic doorverwezen door een andere Bokker, zij dacht namelijk dat hij een Irish Draft was. En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie van Mus denken :)

[ [url=m/kBdEKB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Irish Drafts mogen niet bont zijn. Dus het is allesinds geen zuivere.

Kruising kan altijd.

Sille55

Berichten: 251
Geregistreerd: 08-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-17 10:09

Bakko schreef:
Ik plaatste enkele dagen geleden een topic klik over mijn nieuw verzorgpaard. Daarin vroeg ik me af welk ras mijn maatje kon zijn, aangezien de eigenaar daar geen idee van heeft en ik zelf ook geen goede gok kon maken.. nu werd ik naar dit topic doorverwezen door een andere Bokker, zij dacht namelijk dat hij een Irish Draught was. En nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie van Mus denken :)

[ [url=m/kBdEKB.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij doet mij nou niet direct aan een Irish Draught denken. Maar ook geen idee wat het wel zou kunnen zijn. :D

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:26

Goh ik zie nu dit topic pas....
Heb ook een ID ! Super blij mee...

Lottehorse27

Berichten: 235
Geregistreerd: 05-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:03

Ik kende dit ras helemaal niet maar wat een gave paarden! <3 Heeft een Irish Draught ook nog iets echt raskenmerken? Of zijn ze gewoon super veelzijdig?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers