Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:29

Ze doet dat erg knap zo die hindernisjes nemen. Wat is bosco toch een braverd.

Zeg hebben jullie nog veel dazen bij de pony's zitten ?
Het lijkt wel of ze aan de stallen al veel minder er zitten.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:33

Wat stoer zeg! Wat een jonge ruiter. Fijn dat hij het zo naar zn zin heeft. :)

Dazen zijn er bij ons bijna niet meer, maar we worden hier wel plat gestoken door de muggen. Ik had er gister op stal al weer 3 te pakken. Wat een gekriebel is dat zeg :+
Als het goed is zijn de meeste dazen en knutten al na de 21e verdwenen.

Ik had net nog fotos gekregen van een stalgenoot van afgelopen wedstrijd. Ik hoop dat we 3 sep wel binnen de hekjes blijven :+

Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:03

En dan even denken dat hij niet durfde te springen toen hij net bij ons kwam, bloed zweet, tranen en veel tijd vanaf onze kant hebben hem superbraaf gemaakt! :D Mijn dag kan niet meer stuk!

Hier vrijwel gaan dazen meer.
Wat kijkt ze lief op die eerste foto! En dat komt vast goed. :D

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 16:57

Gister met dit hete weer er toch even opgezeten voor een snel rustig rondje. Ze wordt met de dag knapper :)Afbeelding

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:54

Ziet er goed uit!
Hier de les maar afgezegd, om 4 uur was het nog té warm :=

Camera wel even getest op blackfotos. Kon hem vandaag al ophalen nadat hij gereinigd werd. Ik moet nog wel oefenen, want ik bak weinig van de nabewerking van blackfotos :=


Afbeelding

Afbeelding

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:07

Supermooi joh! :D

Wij zijn vandaag wel diehard op concours geweest. Ik wil altijd 2 rondjes springen dus een keer HC L gestart, foutloos en als ik voor punten mee had gedaan zouden we gewonnen hebben. :') Het tweede rondje was Larry een beetje moe en ik ook, dus een stom balkje op hindernis 1 die niet nodig was. :+ Maar ondanks de hitte fijn gesprongen en hem daarna lekker afgespoeld! Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:10

Ziet er goed uit! Ik vind dat je best kan rijden mits je paard het gewend is en je niet teveel vraagt en een half uur in de volle zon rijd. Verder genoeg water aanbieden.
Knap rondje! Hij heeft er echt plezier in.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:12

Mee eens! Larry is niet zo'n fan van de hitte hoor, maar we hebben heel kort los gereden (ongeveer een kwartier) en konden in de schaduw staan. Verder heeft hij genoeg kunnen drinken en is hij afgespoten. Meer rekening houden met het weer konden we niet. :=

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:14

Ik had ook niet anders verwacht hoor en denk dat iedere paardenbezitter wel handelt naar welzijn.
Helaas liet mijn baas me vandaag ook niet thuis blijven vanwege de hitte :+

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:17

Ik hoop toch dat iedereen dat doet! Wij doen de komende dagen verder ook rustig aan, alleen zwartje heeft pech want die moet zaterdag mee. := Larry heeft morgen vrij en vrijdagavond wordt er even rondgehobbeld met zijn bijrijdstertje, zaterdag vrij en dan zondag maar weer rustig wat doen. Wat een luize leven. :')

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:40

Die van ons hebben lekker tropenrooster met dit soort dagen. Ik vind het met zulke temperaturen voor mijn paard niet oké (midden op de dag) en mezelf ook niet ;-)

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:56

curly2day schreef:
Die van ons hebben lekker tropenrooster met dit soort dagen. Ik vind het met zulke temperaturen voor mijn paard niet oké (midden op de dag) en mezelf ook niet ;-)


Hier ook :j Gisterochtend vroeg op pad gegaan met de trailer en een ritje in het bos gedaan; voor het eerst helemaal alleen, dus was spannend zat. Voor mij, laat dat duidelijk zijn :') Pony gedroeg zich sùper! Aankomende dagen lekker vrij, hij zal wat hij heeft geleerd vast niet vergeten die paar dagen :D

Wat leuk foto's van Bosco! Volgens mij een fijn huisje, grappig zo'n klein ruitertje erop :D

Mooie foto's hoor, van Beauty! Ik vind deze kleuren ook mooi, geeft wel sfeer :j Bij die eerste lijkt het of zit er een zilveren/gouden lichtscherm onder, mooi!

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:34

Geweldige foto's van Bosco, het is gewoon een kinderpony!! Hij ziet er superrelaxed uit! Helemaal Zen. Leuk hoor! De amazone is ook te schattig zo!

Hier ook tropenrooster hoor, zowel met rijden als met weidegang. Gaan nu sochtends om 5 uur naar buiten, tegen 12 uur lekker de koelte van de stal in, en dan tegen 19 tot ci 23 weer naar buiten ( al dan niet onderbroken door ook nog even een uurtje rijden)

Is even wat arbeidsintensiever, maar voor de paarden gewoon prettig. Dus tja, ik kan het zo regelen, dus dat doen we dan maar.

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:36

Enne: ik vind de blackfoto's hierboven mooi!!!

Verder zijn de dazen, met dank aan de wat koude dagen aan het begin van deze week, hier zo goed als weg. Zo fijn!!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:48

Wij volgen hier ook een tropenrooster. Gisterochtend melody al om 7 uur gereden en vanmorgen al gelongeerd. Dat lukt allemaal net voordat de zon boven de schuur uitkomt en het meteen erg warm wordt.

Hier is het lastig om nu het bos in te gaan, de paden zijn zo vreselijk nat van de regen van zondag en maandag dat het glij partijen worden ben ik bang.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:36

Hier helaas geen mogelijkheden om smorgens vroeg wat te doen, manlief moet om 7.15 de deur uit en de Kids zijn nog te jong om ze alleen te laten :-)
Laatst bijgewerkt door curly2day op 25-08-16 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:47

Agh... Rosie geniet met dit warme weer nog meer van der vakantie... Been heeft nog steeds een verdikking en het andere been wat minder. Heb een tijdje met Compagel gesmeerd, maar daar ben ik sinds gisteren mee gestopt, misschien is het er te warm voor maar kreeg het idee dat het er steeds dikker van werd. Dus toch maar weer groene leem gesmeerd, hopelijk valt het vanmiddag weer mee.. Zal der maar verwennen met een lekkere verkoelende douch om daarna te rollen en te stappen. :o

Gisteren avond nog wel Jane even gereden. :))

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 09:57

Misschien de DA vragen om cortisone te spuiten. Je hebt het ook in de smeervariant maar een spuit werkt iets langer.

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:05

Ach, kennelijk heb ik iets helemaal gemist. Wat is er met Rosie?

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:07

Rosie staat al een tijdje met verdikking op twee voorbenen, recht wat meer dan links. Precies onder de voorknie.

Eigenlijk verdenk ik gewoon een paar overbelaste en/of geïrriteerde pezen. Voorlopig ga ik er niet aan sleutelen en zeker niet zomaar spuiten in doen voor dat ik weet wat het precies is. Mocht het dit weekend nog dikker worden is de DA maandag als eerste ter plaatse als dat morgen al is dus morgen. Mocht het zo blijven of weer wat slinken gaan we eerst 6 weken rust houden en dan verder kijken. Misschien wordt het dan weer dun, of dunner zodat er een betrouwbare scan gemaakt kan worden. Voor nu vrees ik dat er te veel vocht in zit voor een duidelijke scan. Het been is niet dik dik, maar er zit duidelijk wat vocht aan de achterkant. Ze loopt niet kreupel en als je erin knijpt geeft ze geen reactie.

Wel doen we twee keer per dag koelen en dus nu weer groen leem erop. Compagel ben ik even mee gestopt, ik denk dat het te warm is voor die gel. Verder heb ik coolpacks en water :o En ga ik nog even koelklei bestellen om te vervangen voor de groene leem.

Hopelijk valt het alles mee, maar voorlopig heeft Rosie sowieso vrij. Mocht het volgende week helemaal geslonken zijn (wonder :x ) dan gaan we het heel rustig opbouwen.

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:10

Je doet er gelukkig iets aan! Maar hoe langer het dik blijft, hoe moeilijker het is om het weer dun te krijgen, dus ik zou niet te lang wachten met een DA bellen.

Leo staat ook weer met een dik been en cortisone spuiten heeft het weer helemaal dun gemaakt, helaas trapt die sukkel tegen zijn voerbak aan (waar we inmiddels al wat aan veranderd hebben) waardoor het steeds opnieuw dik wordt. Maar cortisone werkt echt. En verder smeren wij ook met groene leem en compagel, soms ook met cortisone.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 11:53

Change3x schreef:
Je doet er gelukkig iets aan! Maar hoe langer het dik blijft, hoe moeilijker het is om het weer dun te krijgen, dus ik zou niet te lang wachten met een DA bellen.

Leo staat ook weer met een dik been en cortisone spuiten heeft het weer helemaal dun gemaakt, helaas trapt die sukkel tegen zijn voerbak aan (waar we inmiddels al wat aan veranderd hebben) waardoor het steeds opnieuw dik wordt. Maar cortisone werkt echt. En verder smeren wij ook met groene leem en compagel, soms ook met cortisone.


Nee snap wel dat ik dan de DA moet bellen.... Ben zo zat om der weer aan de antibiotica te moeten zetten. Want dat doen ze bij elke zwelling die ze heeft en dan zou het der 4de kuur worden binnen een 3/4de jaar. Vind ik te gek eigenlijk, dus zolang het niet in sneltempo zweelt wacht ik even. Denk ook dat het nu dikker is omdat het zo ontzettend warm is. Er zijn genoeg mensen die hun paard voor een jaar in het land zetten en daarna wel verder kijken...

Wat doet precies zo'n cortisone spuit dan?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:32

Dan zou ik liever kiezen voor een scan of foto, dan heb je uitsluitsel :j Mijn DA zal ook nooit gaan spuiten zonder een inwendige foto/scan overigens dus dat is dan makkelijk :P Is ook lastig zulke dingen :(:)

Change3x

Berichten: 6583
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:39

Cortisone is geen antibiotica. :) Wel een ontstekingsremmer. Kan geen kwaad hoor! Antibiotica kuren zijn inderdaad nooit fijn én heel veel gedoe.

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:13

Eén van de bijwerkingen van cortisol is kans op hoefbevangenheid. Dat risico loop je natuurlijk eerder met een sobere connemara dan met een paard. Dus als het niet absoluut nodig is liever niet laten spuiten!