Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:19

Parcoursbouwer hoort na het aanpassen van het parcours netjes met zijn meetstokje rond te gaan, en ik weet niet anders dan dat dat ook gebeurd.
Begrijp oprecht niet dat je dit als ruiter accepteert, dat je het dóet. Het is hobby toch? We zijn hier geen van allen een Anky of Jeroen, we hoeven er ons brood niet mee te verdienen, en zijn gewoon basissport recreatie ruiters, geen profs, gewoon hobbymatige ruiters/amazone's, dus er is werkelijk geen enkel belang mee gediend . Zou dan persoonlijk, als ik écht dacht dat een parcoursbouwer te hoog bouwt, eerder een klacht indienen dan starten. Nogmaals: het is hóbby én je heb de verantwoordelijkheid over een dier. Dan ga je toch niet iets doen waar je als combinatie niet aan toe bent?

Maar goed...Vrees dat ik iets te principieel ben in dit soort zaken..

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:22

Ben ik het wel mee eens hoor, het moet leuk blijven!

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 21:35

Gefeliciteerd met de mooie prijzen van Sanne en Melody!
Ik vond het parcours op het onck ook meevallen in hoogte (al blijft alles boven de meter hoog :+)
Zaterdag gaan we lessen bij lammert laseur, ben benieuwd.

Verharen die van jullie ook zo?


Afbeelding

EllyC

Berichten: 8128
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:09

de bonte is al vreselijk aan het verharen, de andere 4 vallen nog wel mee.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:16

Oh.. ja... hier ook helemaal verhaar gedoe.
Jou is aan het verharen én heeft alweer een halve wintervacht tegelijkertijd ( fijn, met de hitte de komende dagen én de keuring zondag)

En ook Punz laat een heel tapijtje achter als je haar poetst. Gelukkig heeft zij wel een veel dunnere vacht dan Jou, want die is qua haar net een shetlander...pffff

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:23

Zullen we anders in het voorjaar een connie buitenrit organiseren? Zou me wel echt vet lijken!

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 23:44

Wat een lieve foto en veel plezier en succes Saaams!

Mijn pony is niet aan het verharen maar krijgt al wel een wintervacht. Als hij zo door gaat kan ik hem eind volgende maand al gaan scheren. :wow:

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 03:42

Hier nergens last van, korte vacht en hij verhaart ook niet.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 07:44

Mijn ervaring is dat de hindernissen soms ook heel erg groot en hoog lijken, maar wanneer je dan meet, het wel mee valt en netjes binnen de maat is. Gezichtsbedrog zeg maar. Ook hier worden wedstrijden georganiseerd waarvan gezegd wordt dat ze erg hoog bouwen, zoals in veendam, maar ws ben ik daar nogal nuchter in en denk ik net als punz M is M.

Hier op de kampioenschappen afgelopen winter vonden wij het niet extreem hoog staan, de moeilijkheid was dat er hindernissen op 80 cm stonden en andere op 90 en zelfs een hindernis op 70 cm. Pony's moesten dus erg opletten. Iemand anders vond dan weer dat het B parcours op M hoogte stond, dus tja.....blijft een dingetje.

Punz ze heeft zelf nog niet eerder zo hoog gereden, haar springervaring was Bb met haar vorige D pony omdat die in het parcours gewoon simpelweg zijn benen drie keer in de grond stak. Thuis ging het springen wel aardig, maar vertrouwen was nul komma nul natuurlijk, dus ze ontwikkelen zich samen zo goed.

Gelukkig nog niet veel verhaar toestanden hier.

Wel wat mooie foto's van afgelopen zondag

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:16

Nou, niet alles is gezichtsbedrog. :)

Hele mooie foto's! :D

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:19

Nee dat zal ook wel niet change, toch als er echt ruiters in paniek raken en moeten huilen vanwege de hoge hindernissen vraag ik me af wat de bedoeling is van zo'n parcours, dan is het plezier er snel af denk ik en dat zou toch niet de bedoeling moeten wezen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:31

Klopt, dan is het ook niet leuk meer. ik schrik niet snel af van hoogtes maar zelfs ik vond het hoog. :+

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:33

Prachtige foto's Tineke, en overduidelijk geen B parcours :D

Change: volgende keer de meetstok mee en (officieel ) klagen!!

En inderdaad Tineke: dat kan niet de bedoeling zijn. Ik snap dan ook niet helemaal dat zon combinatie dan toch besluit te starten. Dat kun je imo toch ook tov je paard niet maken?

Wonderlijk dan toch he? Hoe mensen dingen kunnen doen omdat een of andere official iets zo neerzet. Bijzonder hoe dat dan werkt. Dat mensen dan niet gewoon trouw aan zichzelf blijven en niet gewoon zeggen "Dit doe ik niet".
Zo kan het probleem natuurlijk ook blijven bestaan : wel klagen maar geen( adequate ) actie ondernemen . Dan verandert er natuurlijk niets.

Voor mij is het simpel : je bekijkt de situatie en je besluit dat je het kunt en je doet mee, of je vind dat het parcours zó niet voldoet aan de regels, dat je besluit niet mee te doen.( en dient een klacht in eventueel)

Wat dat betreft is de dressuur niet heel veel anders : wedstrijden die bekend staan om hun slechte bodem mijd ik. Mocht ik ter plekke de bodem zo slecht vinden dat ik het onverantwoord vind, dan wordt er niet gestart. ( hoewel klagen dan iets lastiger is, want een "slechte bodem" is natuurlijk heel veel subjectiever dan de hoogte ve hindernis. Dat is gewoon héél simpel na te meten: je kunt dan héél makkelijk je gelijk halen : meten is weten)

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:42

Ik zag dat Bixie AA springen voor een D-pony 50 cm. is en vond dat al behoorlijk hoog. Ook voor de begeleider die mee mag springen over de hindernis _O- .

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:51

Veel onzekere kinderen hebben pony's die al Z of hoger gesprongen hebben, voor de pony's zal het dan geen probleem zijn als het al hoger staat. Op zo'n Overijsselse snap ik best dat er gewoon gestart wordt, misschien was het achteraf wel niet eng en mag je naar het NK.

En eigenlijk loopt niemand met een meetstok rond. :') Wat je wel kan doen als je twijfelt is gaatjes tellen. Dan weet je ongeveer hoe hoog het staat.
Slechte bodems... Zo'n hekel aan!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:12

Nee dat snap ik: dat er niemand met een meetstok loopt. Maar als een specifieke parcoursbouwer / een specifieke verening steeds te hoog bouwt.. Dan kán het de moeite waard zijn dat wel eens te doen... Gewoon een keer de stokmaat mee :D

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:20

Zwaai zwaai :wave:

Mooie foto's komen er voorbij, knap hoor Tineke (nouja dochter van dan eigenlijk) O:)

Lees verder wel mee, maar lekker vakantie gehad en heel misschien een andere woning gekocht, op voorwaarden dat het eigen huis verkocht is. Grenzend aan de paarden wei, dus een soort van paarden bij huis straks misschien voor ons <3 <3 <3

Maar niet te hard van stapel lopen, eerst maar eens de boel in gang zetten, morgen komt de makelaar.

En natuurlijk zondag eerst nog even naar de keuring, ben heel benieuwd /3

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:09

Oeh spannend curly! Zou tof zijn als je ze een soort van aan huis hebt. :D

Enneuh, hoezo glimmen? 8)7 <3
Afbeelding
Afbeelding

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 16:21

O wat een haartjes alweer. Bij ons valt het nog wel mee.
Ik ga effe mijn zonnebril zoeken al dat geglim hier op het scherm :)

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:28

Glimworm :+
Heb jij ze aan huis staan change?

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:51

:D

Nee, op een pensionstal!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:36

Curly dat zou leuk zijn, nu hopen dat jullie eigen snel verkocht wordt!!

oogverblindend change, wat een prachtige glans! Die zit goed in zijn vel!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:09

Inderdaad een glimwormpje zeg. Die is nog lang niet bezig met zijn wintervacht ( in tegenstelling tot de pony's hier)

Voor de niet facebook gangers ( en degenen die níet allang mijn clifden spam zat zijn...)... nog even dit:



Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 23:39

Ik bekijk het filmpje morgen!

Gelukkig nog niet, hij is net uit z'n wintervacht. :')

En nog leuk nieuws vanaf deze kant: ik krijg snel weer wat foto's van Bosco! :D <3

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:04

Bosco heeft het geweldig goed in China! Ik ben helemaal blij! <3
Afbeelding
Afbeelding