Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8577
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:49

Marieke:
Serieus , waarom kom je zondag niet met je dochter ?
Nu al meeoefenen betekent niet dat ze nu al mee moet doen met Demo's.
Juist fijn als er nu al geoefend kan worden zónder dat ze meteen meerijdt. Ze is dan al wel lid vh demo team, maar ahw nog " in opleiding "

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:32

Eline wil je mij nog even de proef doormailen? :)

Enneuh Marieke.....dat zou toch wel superleuk zijn hoor als jouw dochter zondag meedoet. :j :j

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:44

Das goed te doen! ik wil me op voorbehoud wel aanmelden :) beetje afhankelijk hoe mn gup zich de komende tijd ontwikkeld

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:49

Welke omgeving kwam je ook alweer vandaag Baroeg? :)

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:50

voorthuizen, en utrecht

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:32

Oh dat is idd nog te overzien. :j Leuk. :D

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:35

Iedereen alvast veel plezier met de demoteam plannen. :D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:38

Hoe is het met jou nu Elysa? Beetje herstellende na je valpartij? :(:)

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:07

Met mij gaat het een stuk beter! Helaas geen Kringkampioenschap kunnen rijden met Larry vanwege dat..

Heb nog een paar blauwe plekken, neus nog steeds gekneusd maar zolang ik er niet aan zit gaat het goed. :D

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:33

Aan je neus zitten is ook zo 2015 dus dat kan het probleem niet zijn. :')
Wel jammer van de kringkampioenschappen. -O-

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:09

Ik ben helaas zo'n klungel die regelmatig ergens tegenop loopt dus... :')

Jaa heel jammer! Maarja er zijn nog andere leuke wedstrijden en ik kan met het zwartje wel de kring rijden eind deze week!

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:16

Mijn stiefvader is op dit moment in Ierland, Connemara!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 17:32

Silver fox, ja ik heb inderdaad een soort paddock paradise. Mijn stukje grasland is zo'n 0,75 ha schat ik.
In de zomer was het veel te veel gras voor de 2 shetten en een drama met uitmesten. En in de winter liepen ze alles kapot.

Toen heb ik een pad rondom de wei gemaakt en halverwege een oversteek om zo de weides op te splitsen. En een stuk van 6x6 heb ik de grond laten keren. Dat is nu lekker geelzand.

Aan de andere kant op ons erf hebben we een driehoekig klein weitje. Daar hebben we een minibak in gemaakt van ongeveer 17 x 33 mtr. Hopelijk valt daar qua ruimte ook in te rijden met een Connemara. Al zullen we ook veel buiten rijden.

Ik zal binnenkort eens foto's maken. Het enige dat we aan moeten passen is de stal. We moeten er twee stallen van maken en de ingang verplaatsen. Ook wil ik twee mini paddocks aan de stal. Dan kan ik ze s avonds laat op stal zetten maar dan kunnen ze altijd naar buiten de paddock in. Die zal ongeveer 3,5 x 3 worden.


Punz ah wat heerlijk dat filmpje. Jij hebt ook een soort paddock paradise?


Hihi die brumbrum trekker.

Wat leuk dat demoteam en volwassen 4/6/8 tal!!!

Gebokt, hoe is het nu met Fin?

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:07

Marlon zou super graag mee willen trainen zondag! :D Maar....we moeten om 14u op verjaardag in Brabant... -O- Dus om 13u al wegrijden thuis. Jullie trainen in Zelhem toch? Dan zijn we best even onderweg met de trailer. (is anders geen probleem hoor!)
En ik wil zondagochtend ook echt mijn eigen paard rijden omdat ze vijf weken stil heeft gestaan (koliek en aansluitend zoolkneuzing/hoefzweer...) en we over 2,5 week de Gelderse hebben. :+ Vandaag voor het eerst weer kunnen rijden, en ze liep goed! *\o/* Maar ze moet nog wel echt uit de "vakantie-modus" komen ~~}> ....zucht.... Maandag hebben we een drukke dag dus staat ze dan ook al stil... Dus ik vrees dat we het niet gaan redden om zondag te komen.... |( |( ....

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:11

en...uh...misschien kan de lunch voor ons ingevroren worden??? :D :Y)

Saaams

Berichten: 13278
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:16

Leuk die nieuwe demo teams. Ben erg benieuwd! Vond het optreden bij het onck leuk om te zien!


Vandaag weer onbedoeld centjes uitgegeven. Ik ga voor een vliegen netje en kom thuis met een dekje en peeskappen. Wat gaat er toch mis?
Afbeelding

Mevrouw is ook kneiter hengstig en ze gilt naar elke merrie die ze ziet en gaat stilstaan en alle ruinen mept ze in elkaar in de wei als die te dichtbij komen :+

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:51

Klinkt goed Delphi. :D

Geld moet rollen Saaams. :')

Punz

Berichten: 8577
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:57

Jammer Marieke, maar er komen zeker nog meer trainingen!

Delphi, wij hebben inderdaad ook een paddock paradise achtig iets aangelegd. Dat wil zeggen: we hebben de beschikking over een hectare weiland ( we staan in pension hoor, huren vier stallen en deze hectare dus), en hier hebben we een paddock op aangelegd en een track om het weiland heen ( omtrek ci 500 meter). De wei hebben we om laten ploegen en opnieuw ingezaaid met paardengras ( lage fructaan waarde/ gering eiwit). Daarnaast hebben we vanaf het track op een aantal punten handgrepen gemaakt die we open kunnen zetten om een doorgang naar het middenstuk te hebben . Zo kunnen de pony's, nadat de wei eerst een keer gemaaid en gehooid is, van de zijkant steeds op een( dan wel met prikpaaltjes gecreëerd) klein stukje weide staan.

We moesten wel, want zomaar op de weide zetten gaat niet goed; de pony's worden veel te makkelijk veel te dik. En als je dan wil dat ze wel zo veel mogelijk buiten staan ( zomer en winter) dan moet je toch wat verzinnen.

In de praktijk staan de pony's in het voorjaar voornamelijk op het paddock en het track, en komen ze dus pas na het maaien en weer bijtrekken van de wei, eind juli, begin augustus dagdelen op steeds kleine stukjes afgezette wei.

In de winter is het als het nat is voornamelijk paddock en track, bij droger weer en vorst dan in de gehele wei.

Op het paddock staat dan verder nog een slowfeedernet, dit staat ook op de achterste korte zijde ( die overigens breder is dan de lange paden van het track).

Het paddock grenst aan de stallen en de schuur zelf geeft veel beschuttig, maar we hebben geen loopstallen. Pony's worden sochtends buiten gezet en savonds weer naar binnen.

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 23:10

Zo lang niet van mij laten horen door een drukke periode. Maar wat zie ik hier een vooruitgangen met de pony's zeg.. Wow! Veel van jullie pony's weten wel een flink sprongetje te maken.. Leuke foto's voorbij zien komen. Maar ben nog niet echt up to date :P, loop nog 15 pagina's achter en heb even snel gescand.

En Change wat balen van de val.. Ik hoop dat jullie snel weer oké zijn O:).

Even een update over Eastern:

De laatste paar weken heeft meneer veel op zijn achter benen gestaan. Ik ben namelijk bezig om af te bouwen met het slof aangezien je paardje er eenmaal sterker van wordt. Eerste week ging het super op enkel zijn bit.. Tweede week niet zo soepel, bleef in protest wanneer ik hem lichtjes naar beneden vroeg. Eastern is van zichzelf zo enorm sterk dat het soms onmogelijk is om wat van hem te vragen! Steigeren was het gevolg.. Toen even 2 dagen stil laten staan en weer wat grondwerk gedaan en met lange teugel gereden. De dag daarna ben ik begonnen met bitloos rijden met een gekruiste kaakriem, daar reageerde hij niet zoveel op maar hij had het erg naar zijn zin. Pony blij ik blij! Om toch nog wat te willen zeggen in zijn mond vandaag een bitloos hoofdstel gekocht met kleine scharen. Super blij mee en pony is ook tevreden!

Foto van vanavond:

Afbeelding

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:20


Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:52

Oh die is leuk! Zit op dit moment te overwegen om een 4-jarige groene hengst te kopen die ik van veulens af aan al ken, maar mocht dat niet doorgaan heb ik wel ruimte :~ gaaf dier!

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:09

Een connemara tri??

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:27

Wat een superschattige foto East. <3

Ik ben vandaag wat huppeltjes gaan maken met een paar stalgenootjes in Diepenheim. We hebben echt superveel lol gehad!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8577
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:15

De hoodies vh stamboek zijn leuk!!! Helemaal blij mee!
Afbeelding

Afbeelding



Verder:
Gave foto's Change!

Saaams

Berichten: 13278
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:35

Staat je goed!!
Welke maat heb jij nou genomen? Ik twijfelde toen nog en heb het niet gedaan. Maar ziet er gaaf uit!


Wat een mooie huppeltjes change :+
Lekker veelzijdig :D