Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 08:14

Het viel reuze mee met de kou hoor, de zon scheen heerlijk en we hadden bewust de waterplas aan het einde van de rit gepland, setje droge kleren mee voor het geval dat maar dat was niet eens nodig. Droge sokken was het enige.

Marrit het komt helemaal goed hoor, echt vooral genieten en bedenken dat al die mensen incl de jury de eer hebben naar jou mooie pony te mogen kijken.

Ik vind het ontzettend jammer dat ik niet in de gelegenheid ben even te komen kijken maar wens iedereen super veel plezier en we zien elkaar weer bij t onck. Die datum staat hoe dan ook vast bij sanne en mij.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:42

Ik blijf het dapper vinden hoor!!! :brrr:

Dames beginnen heel langzaam te verharen. Ben vooral benieuwd hoeveel wit er bij Taart er tevoorschijn gaat komen. Mn op het hoofd geeft iedereen aan dat ze al veel witter is....ik zie het niet. _O-

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:54

Ik zit in dubio wat betreft de huisvesting van Beaut.
Wie kan mij helpen en mag ik een pb sturen?

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:54

Inmiddels gelukt. :)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:22

Wat is je keuze geworden? :) Blijft altijd lastig wikken en wegen tussen alle voor- en nadelen.

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 21:52

Ik denk dat ik blijf. Maar 100% overtuigd ben ik niet :+

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:14

Wat een geniale foto's van Sanne en Mel. _/-\o_ het plezier spat er af. En Mels "lach" op de laatste foto is echt goud waard!!
Ik zag op fb wat voorbij komen over je stal dilemma, Saams....lastige keuze...Pb mag, maar weet niet of ik kan helpen.
Jammer dat je er niet bij kan zijn Tineke, maar onck vooruitzicht is leuk!!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:24

Saaams schreef:
Ik denk dat ik blijf. Maar 100% overtuigd ben ik niet :+


Wie weet wat voor een mogelijkheden nog komen. :j

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:48

Lastig Saams! Een goeie plek vinden blijft moeilijk, en overal is wel wat. Je zit ook in een moeilijke regio :( En wie weet is de wereld over paar weken weer anders als het voorjaar wordt! {:} Kan zijn dat ze nu beetje winterdip heeft, bovenop al het andere. Lloyd zijn stalgenoot is nu ook niet happy, winter is niet zijn ding. Ondanks hele dagen buiten, nog goede weide en extra hooi op de wei.

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:51

Daar heb je gelijk in hoor Marrit. Ik denk dat ik me meer druk maak dan Beaut. Die boeit de regen niet. Als er maar te eten is :+

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:04

Ja soms zien wij ook allemaal dingen.. En zij staan gewoon paard te zijn :D Laatst had Lloyd beetje dunne scheten, hij is gevoelig op de darmen en met nat weer heeft ie dat soms.

Dus hop ik meteen een bak dure korrels van Pavo kopen. Nérgens voor nodig, lichaam lost het zelf gewoon op.

Dus dat :')

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:06

Ik haak al af bij pavo kopen Marrit.
Die supplementen van hun zijn vooral duur. Maar werken ho maar.
Beaut stak er een dikke middelvinger naar op toen ik van die brokjes voor nerveuze paarden voorschotelde. Blieft ze niet. Al het voer bleef liggen :+

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:13

Hier zit oreganosmaak/geur aan, hij vindt het heerlijk :D Dus ach, duur snackje voor meneer dan maar :') Daarentegen voer ik ook al een tijd Ijslands zeewier van HFS bij: goedkoop en hij doet het er geweldig op. Glimt als een spiegel! Met verharen heeft hij altijd een dipje, hoop dat dit hem goed ondersteunt. Want verharen.. In volle gang al :))

Dan kun je idd beter pure magnesium oid voeren. Denk ik. Geen verstand van, want ja.. Nerveus doen we niet aan. Althans hij niet. Ik wel. Enorm. _O-

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:15

Verharen.. praat me er niet van. 2 keer geschoren maar de plukken vliegen om je oren als t even kan :+

Van ijslands zeewier nooit gehoord?
Beaut krijgt wel eens van die met een biotensor gemeten kruidenmixen. :+
Ik ben fan van kruiden.

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:23

Succes met je keuze Saaams, blijft moeilijk. Maar inderdaad, op zondag gesloten vind ik wel een beetje raar.

Ik dacht ook dat Pandora even een dipje had met verharen, ze springt de laatste tijd niet met der gebruikelijke enthousiasme, maar helaas ontdekte de hoefsmid vandaag een hele dikke pees rechtsvoor. Nu ik het eenmaal weet, vind ik het zo stom dat me dat niet is opgevallen. Ze is niet geschoren, dus met die harige benen zie je het niet goed, maar je voelt het heel duidelijk als je het weet. Kreupel loopt ze niet. Misschien iets stijver met het op gang komen. Maar goed, nu rust dus, donderdag komt de dierenarts een echo maken.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 09:13

Ik voel de benen ook niet dagelijks hoor (gaat vanavond meteen voelen _O- ) hopelijk is het niets ergs! Altijd nare dingen als er iets met de benen is.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:07

Oh Birgit. Wat rot voor jullie. Ik duim dat ze snel weer opknapt!
En wat Marrit zegt: ik check ook echt niet heel vaak als er geen reden is... dus hoe banketstaaf ook: dit kan gewoon gebeuren

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:12

Troost is dat ze afgelopen maand van 2 vd beste springamazones van Zeeland les heeft gehad en dat die qua lopen ook niks aan haar gezien hebben. Maar eigenlijk had ik moeten weten dat er iets was, probeert dat arme beest al de hele tijd te vertellen. Pandora is eigenlijk altijd heel duidelijk daarin.

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:17

Zo heeft ze bv altijd een hekel gehad aan zadels. Altijd weglopen, rug wegdrukken. ( nogal veel gesukkeld met zadelpassers), nu sinds een jaar pas een oud sprestige springzadel overgenomen van onze instructeur en sindsdien staat ze als een standbeeld.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 15:43

Balen birgit, maar nu je het weet kan je ook wat voor haar betekenen.

Weet iemand toevallig nog een fijne connemara te koop? Maat grote C of kleine D.
Of ... even vloeken id connemarakerk... een andere pony in deze maat geschikt voor de kindersport?

Edit; stal de haar al getipt.

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:34

Afbeelding
Liefst geschikt als kinderpony zeker _O-
Rocks was weer erg gisteren#ontploffingsgevaar

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 16:36

Maar goed, hij kan mooi invallen voor Pandora bij de trainingen vh jeugdstimuleringsplan vanavond. Kan hij daar zijn energie een beetje kwijt.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:12

Sky wij hebben nog een heerlijk relaxte staan die te koop komt, maar weet niet of het past qua wensen

Birgit wat vervelend hopelijk valt t mee, sterkte in ieder geval

Lastig hoor saams keuzes maken maar idd net wat Marrit zegt, soms denken we teveel na, kijk vooral naar je pony.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 17:53

Birgit _O- _O-

Tineke is pb je even terug! :D

Birgit01

Berichten: 781
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:05

Dierenarts heeft haar uitgebreid onderzocht vanmiddag. Eerst draven en stappen op het harde. Hij vond haar licht onregelmatig. Daarna 2 buigproeven, die verergerden de onregelmatigheid gelukkig niet. Toen naar binnen voor de echo. Ze liet nog braaf der been scheren, dat viel me mee, want ze had ook nog nooit een scheerapparaat gezien. Vanaf buiten naar binnen gezien is de derde pees ontstoken. Ze heeft een ontstekingsremmende injectie gekregen en homeopatische druppels. Nu 6 weken stappen, aan de hand of onder het zadel. Dan weer scan, als het dan goed is, heel langzaam opbouwen. Eerst stap, dan draf, dan galop, als laatste pas weer springen.