Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:30

Daarnaast, als iemand toevallig nog een zadel heeft liggen voor een wat lagere schoft... Dit zadel ligt net niet lekker
Afbeelding
Afbeelding

Naar alle waarschijnlijkheid is het in eerste instantie gekomen door transport uit ierland, met plekje zoeken in kudde waarschijnlijk opnieuw open gehapt/schuurt want ze zagen er eerst allebei zo uit
Afbeelding

Nu alleen achter dus opnieuw open

Saaams

Berichten: 13279
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:33

Ziet er al een stuk beter uit. Ik zou alleen echt niet met het zadel gaan rijden, ben geen kenner maar hij lijkt me echt heel beroerd te liggen. Te krap, op de schouders. Probeer een zadelmaker, hoeft niet duur te zijn. (Maar t kan wel :+)

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:35

Maar krijgen paarden van "gewone" wondjes dan ook witte haren, ik dacht alleen van "verstikking" zoals bij drukkingen ?

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 22:38

Ja kan, op het moment dat een wond keer op keer open gaat dan zijn de haren daar op een gegeven moment 'op'. Vriendje van kiet is bruin en heeft zo ook een paar witte haren :+.

Hoe komt hij aan die wonden Baroeg? Heb er denk even over heen gelezen

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:16

Qua zadel, ik heb toen gereden, daarna dus ook niet meer :(
Wondjes, niet geheel bekend, vermoeden is transport uit ierland

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 01:09

Silver Fox dat komt hier goed uit dat het sobere paardjes zijn.
Hij/zij komt samen met onze twee shetlanders te staan. Zij komen zeer beperkt op het gras. Ik heb rondom heel de wei een pad gemaakt waarover ze helemaal rond kunnen. Halverwege nog een hele brede doorsteek om de weides op te delen. En ze hebben nog een kleine open paddock op de 'route' met geel zand en een ruim stuk op gewoon zand. Op verschillende plekken heb ik een stukje bestraat en daar krijgen ze in de winter hooi met beperkte weidegang. Op dit moment kunnen ze op 2 plaatsen grazen dmv strookbegrazing. Een sobere pony past daar het beste bij.

Saams wat leuk een zebra hihi.


Wow Kitobeer wat een knapperd! Ga je hem zelf beleren?

Saams wow die is gaaf!!!! Ik wil alleen nog even wachten aangezien de stal verbouwd moet worden. Het is nu een inloopstal van 10x4 mtr. Dat worden 2 stallen. 1 voor ons toekomstige paard en 1 voor onze shetten die al jaren samen staan. Ook willen we er twee kleine paddocks aan maken zodat ze 's nachts ook buiten kunnen.

Het pad naar de stal moeten we verbreden en de ingang zit nu aan de zijkant, waar de draai erg scherp en kort is. Prima voor kleine shetten van 1 mtr. maar niet voor een grote pony. Ook kun je vanaf het erf achter zo de stal in dus dat willen we ook veranderen.

Wat een nare plekken Baroeg! Gelukkig dat het goed aan het genezen is.

En de waddeneilanden ... hahaha misschien moet ik ze allemaal eens af gaan!

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 06:37

baroeg schreef:
Daarnaast, als iemand toevallig nog een zadel heeft liggen voor een wat lagere schoft... Dit zadel ligt net niet lekker

Ik heb nog een dressuurzadel liggen voor lagere schoft. Omgeving Rotterdam of opsturen. 75 euro

wilma84
Berichten: 400
Geregistreerd: 18-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:10

Een hoge of juist lage schoft bepaalt natuurlijk niet of een zadel past of niet.
Ik zou je adviseren er een zadelpasser bij te halen, Baroeg, niet op de gok zadels gaan kopen hoor!
Je hebt wel een hele leuke pony.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:19

Feline wat leuk, daar werkt sanne ook :)
Even snel wat foto spam nu de WiFi het weer doet. Vanmorgen alweer heerlijk om 6.15 te paard

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:55

Oh heerlijk Tineke!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:12

Sky is nu 2 en 3 maanden. Tot zeker zijn 3.5 word die opgevoed en voorbereid tot zadelmak. Ik doe sinds dit jaar opleiding paardensportmasseur en heb nu een goed beeld wanneer welke botten zijn uitgegroeid. Dus mij word het pas 4 j wanneer we erop zitten. Ja ik ga dit zelf doen. Het doorrijden wil ik misschien wel uitbesteden zal ervan af hanger hoe het loopt.



Ik heb ook een pad waar mijn witte pony op loopt dit is 6m breed en 130 m lang maar soms nog teveel gras.

EK19

Berichten: 498
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 10:47

Wat een heerlijke foto's Tineke, en tja ik ben ook zo iemand die nog nooit naar de eilanden is geweest.
Al hoewel ik na het zien van deze foto's Marrit gesjattert heb om volgend jaar samen te gaan met de paarden. Lijkt me echt geweldig!!!

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:26

Geweldige foto's Tineke!
Baroeg: dat zijn toch vervelende plekken! Ik hoop dat het snel opknapt en inderdaad maar even heel erg voorzichtig zijn met zadels ook.


En verder Ohhh...........Eline...
Ik ben nu al jaloers ( lees jouw vakantieplannen voor volgend jaar....)


En dat was ik toch al.....Eline.....jaloers..
Want ehh...

Wát een geweldige combi ben je óók met Punzeltje......en wát een onwaarschijnlijk gave foto heeft Marrit gemaakt... BAH :+ .....:




Afbeelding

( Mán.......als ik al niet verliefd was op mijn paardje, werd ik dat nu.

Superbedankt dames ( en 1 meneer) voor het "trots" maken van mijn dametje!

Saaams

Berichten: 13279
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:33

Gave foto :oo

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 19:17

Ja he!
Ben er zó superblij mee!!

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 20:51

Als je punz ooit kwijt wil... of veulen ervan ... <3 :D
Punz is echt zo goed gelukt, helemaal mijn type! Wat heeft ze eigenlijk gehaald op de keuring op haar tweede?

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:14

Ik lees braaf mee! Veel fijne plaatjes, leuke Connemara te koop en veel positieve verhalen!

Hier iets minder positief. :( Gisteren een ongeluk(je) gehad. Was aan het galopperen met Larry, in de verlichte zit. Ik weet niet meer precies wat er is gebeurt maar volgens mij struikelde hij. Ik ging er op de kop af, hij heeft geprobeerd me te ontwijken maar niet helemaal succesvol. Heb een dik oog en m'n neus zwaar gekneusd, verder overal wondjes en schaafplekken. :( Ongeluk zit in een klein hoekje..

Saaams

Berichten: 13279
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:32

Jemig Change, dat is zeker een ongelukje. Balen zeg... Heeft Larry er niks aan overgehouden? Beterschap.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:45

Ojee change dat is minder. Soms kun je stom snel en flink verkeerd gevallen.
sterkte hopelijk valt het nog een beetje mee.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:47

Hij heeft mijn gezicht flink geraakt dus ik heb alsnog geluk gehad! Larry heeft gelukkig niks. :)

Dankjewel voor het beterschap wensen!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 21:59

Ik heb ooit ook een natrap gehad na een koprol een half blauw gezicht. Dat zijn inderdaad van die change momentjes zeg maar.

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:12

Oohh.. Heftig Change!!
Beterschap!!

FelineNanet: Punzel was op 2 jarige leeftijd bij haar stamboekopname niet op haar mooist vrees ik. Maar ik móest gaan omdat ik zeker wist dat ze het jaar er op zéker uit de maat gegroeid zou zijn.
Dus ze is klasse 1 geworden, maar de toen keurende Ier ( Padraig Heanue) vond haar vréselijk :D :D ) en meer dan een tweede premie zat er toen niet in ( als veulen en jaarling wel steeds eerste premie's hoor.)

Ben er over aan het denken om haar dit jaar weer mee te nemen. Ze heeft tegenwoordig piephakken van het strak tegen de muur aan poepen, dus ik heb steeds getwijfeld om haar mee te nemen, maar dit jaar misschien toch maar wel weer een keer. Ze is zo mooi uitgegroeid ( vind ik dan..)


En verder.... Nee.... ze is niet te koop...... Wil er ooit waarschijnlijk wel een veulentje bij fokken. Ooit......

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:39

Beterschap Change! Wat een naar ongelukje en zo sta je weer even met beide benen op de grond. Kalm aan!

Ja Punz.... *\o/* Ik vind het zo fijn dat ik uitgebreid op Ria haar kudde kan testen :+ Was de hobby vorig jaar zó zat en nu... Blij!! En het mooie is dat ik heerlijk kan experimenteren, zit er wat moois bij? Dan iedereen blij. Valt het tegen? Dan plannen we nog een gezellige bezoekje, want gezellig is het sowieso :') _O-

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 22:53

Oei Change beterschap !!

Marrit, hier mag je ook wel komen testen hoor ;-)

Ik had inderdaad ergens een pagina terug gevraagd wie er nog meer naar de keuring ging dit jaar, nog meer mensen buiten Ria en ik (zei de gek) :-)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 05:40

Oei change wat vervelend, beterschap !!