Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 19:51

Leuke pony Melissa. En welkom hier!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 20:45

Welkom Melissa. Echt een Connemara. <3

Saams wat jammer dat ze niet mee kan doen, maar idd ze loopt echt niet fijn. Kost ws ook nog wel tijd, aandacht en goede zorg. :\

Elly ... wat een dag. :') :') :')

Hier geen connemaranieuws. Sky had vrij vandaag. Firo is mee geweest naar les en bij de shet rinkelde ook de alarmbellen. Duidelijk niet in orde.

Morgen de keuring. Ondanks de afzeggingen wel zin in. Daarna mooi nog even tijd om Sky te doen.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:17

Lekker koppie Melissa.

Voor iedereen die naar de keuring gaat heel veel plezier. Als deelnemer, fan, badgast of bestuur. Ha maak er n mooie dag van.

En nog een leuk nieuwtje, sanne komt niet met 1 maar met 2 Connies thuis, hoe leuk!
Vandaag een 2,5 jarige cremello gekocht, ruintje Afbeelding

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:18

Welkom in het topic Melissa! De vader van jouw pony is oprecht een beroemdheid in Connemaraland.

Saams: ik hoop dat Beaut snel weer ok is. Jullie hebben je portie wel gehad dit jaar.

Elly: sommige dagen moet je eigenlijk gewoon overslaan.

Gaat verder een beknopte keuring worden morgen. Zo jammer. Maar goed. Het is wat het, vooral hopen dat alles er over een tijdje weer goed gezond bij staat

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 22:36

Die Sanne toch Tineke. Ik moest stiekem even heel hard lachen ... de boef. :')

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 07:03

Sky, we hadden van te voren gezegd je mag er 1 of 2 mee nemen en 1 is dan sowieso voor de verkoop.
De merrie is erg interessant voor de fokkerij hier. In principe zijn beide te koop, dus we zullen wel zien.
Ze heeft in ieder geval de tijd van haar leven en een hele goede indruk achter gelaten. Eerste uitnodigingen voor Ierland en UK zijn binnen, zo gaaf.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 07:11

Mooie opstap voor een paardencarriere zo. +:)+

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 09:41

Welkom Melissa!
Leuke pony.
Iedereen veel plezier en succes bij de keuring vandaag. Het lijkt gelukkig niet meer zo heet. Ik ben er helaas niet bij. Paardentrailer is volgeladen met meubels...dochter nummer 2 verhuizen. In 2 weken tijd hebben beide het nest verlaten. Leuk, goed, maar ook wel heeeel raar.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 16:39

Wat een dag, wat een dag!!

Ben zo trots op mijn mooie merrie, voor mij was ze altijd al de mooiste.
Maar als de jury dan je mening deelt is dat heul tof!!
Voorop geplaatst in de rubriek stermerrie's en dan ook het dagkampioenschap winnen, daarna nog 2e worden bij het bestgaand, wauw ik zit nog even een poosje op een roze wolk *\o/* *\o/*


Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 17:21

Dik verdiend Marieke! Ze is prachtig uitgegroeid <3 Zij en Molly waren mijn favoriet! (heb een bepaald type waar ik op val, hou van wat body :D :)) )

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:04

Gefeliciteerd met je mooie merrie, curly2day! Superknappe pony en verdiend gewonnen :D :j .
Wij gingen ook blij naar huis, opgenomen in klasse 1 met 1e premie *\o/* Pony had de pijp wel hélemaal leeg op het eind, wilde nog amper van de camping naar de manege lopen en stond te slapen bij de fotograaf :o
Laatst bijgewerkt door Iirene op 01-09-19 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:13

Marrit13 schreef:
Dik verdiend Marieke! Ze is prachtig uitgegroeid <3 Zij en Molly waren mijn favoriet! (heb een bepaald type waar ik op val, hou van wat body :D :)) )


Thanks, ja Molly is ook prachtig, klopt.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 18:14

Iirene schreef:
Gefeliciteerd met je mooie merrie, curly2day! Superknappe pony en verdiend gewonnen :D :j .
Wij gingen ook blij naar huis, opgenomen in klasse 1 met 1e premie *\o/* Pony had de pijp wel hélemaal leeg op het eind, wilde nog amper van de camping naar de manege lopen en stond te slapen bij de fotograaf :o


Gefeliciteerd!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:56

Feestdag was het *\o/* *\o/* *\o/*

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:11

Iedereen hier ook nog maar weer eens van harte gefeliciteerd!!

Heb genoten van de keuring vandaag. Blij met de stamboekopnames, de premies en de winnaars!
Hier zit een tevreden mensch...

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 10:33

Gefeliciteerd allemaal, prachtige resultaten met prachtige pony’s. Echt top.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:52

Dierenarts is geweest:
Geen duidelijke diagnose. Buigproeven gaan vlekkeloos. Geen vocht in de kogels, strakke benen. Netjes op de ijzers. Harde linksom is eigenlijk wel zuiver. Rechtsom is kort. Zachte bodem mist enorm de go vooruit. Wil liever stilstaan, kort in de pas. Geen duidelijkheid over welk been.
Ze is niet hoefbevangen. Spieren zijn mooi zacht, dus geen spierbevangenheid. Klinisch gewoon echt in orde.

Plan:
1. Losgemaakt in het lijf (chiropractie) Si zat ietsje vast. 2 dagen rust, dan stappend werk ohz. Zaterdag of zondag even draf erbij.
2. Indien geen verbetering maandag bloedonderzoek en daarna op metacam. Pijnstillers om evt pijntjes uit te sluiten. Indien spierkwestie dan is ze na de metacam weer 100% rad. In geval van iets anders word ze na de metacam weer slecht.
3. Wanneer er dan geen duidelijk bloedbeeld is een inspanningstest op de uithof.

Ze dacht ook aan ppid (cushing) maar die test was vorig jaar negatief. Omdat haar algehele beeld er prima bij past.
Eventueel terugkomende klachten luchtwegen, verslechterde longcapiciteit.
Verder anders een afwijking in de spierstofwisseling. Daar is dan stap 2/3 voor nodig.

Kortom: geen klap wijzer :+

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 14:55

En een zak geld kwijt |(

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 15:27

niet wijzer, maar wel een duidelijk diagnostisch traject als dat nodig zou blijken.

Saaams

Berichten: 13287
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:19

Beaut goes international *\o/* #spoga


Afbeelding

Afbeelding

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:26

Wauw gave foto Saams! Hoe gaat het nu met Beauty?

Wat super gaaf zeg Curly! Hele knappe pony :j

Verlies dit topic soms een beetje uit het oog, maar werd herinnert toen ik zag dat de connemara ras van de maand is. Mallow gaat steeds beter, rij nu met een Trust Flexi soft en hij is 3x kort achter elkaar behandeld door een masseur, het schudden is helemaal verdwenen.

Las jullie discussie over te dikke/dunne paarden, merk dat Mallow momenteel flink aan te terugvallen is in gewicht, zit natuurlijk minder voeding in het gras, maar toen hij vorig jaar naar mij kwam stond hij echt op ontploffen. Momenteel begint hij gewoon wat schraal te ogen en vooral op z'n rug en flanken. Hij krijgt naast gras (24/7 weidegang) 2 bekers geweekte grasbrok en een halve kg Havens Gastro+ met een scheut olie. Hebben jullie nog tips/toevoegingen?

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 12:43

he gaaf Saams!!!! dat is echt super leuk!

minka wat fijn dat het schudden helemaal over is, weet je ook waardoor het kwam?
wat betreft voer geen tips, hier is het echt verschillend wie wat krijgt en wie waar baat bij heeft.
Wij kregen ooit als tip van de dierenarts om onze pony die te dun werd lijnzaadolie te voeren en dat hielp echt.
verder zijn wij echt tevreden over de brok van voermeesters. de grondstoffen zijn niet fijngemalen zoals bij de overige brokken, meer structuur, meer te kauwen en naar ons idee smakelijker voor de paarden.

en.....zo direct naar schiphol om Sanne op te halen, ontzettend veel zin in, erg blij dat ze weer thuis komt. Ze is nu een van de mazzelaars die een tweede loving family heeft, ze moest afscheid nemen van het gezin en dat was best lastig, voelde voor haar echt als thuis en voor hen was ze echt een gezinslid. gelukkig is ierland goed te doen qua reis.

ook afscheid nemen van haar nieuwe ponys, ze komen binnenkort ook fijn naar ons toe. de 2,5 jarige is behoorlijk schraal, dus veel liefde, aandacht en voer gaat wonderen verrichten denk ik. Beide zijn het regelrechte schatten, wat ik zo op video al heb gezien. mensgericht, komen sanne echt opzoeken en houden van knuffelen. voor hen op zoek naar een mooi plekje.
uurtjes aftellen tot vanavond.....

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:28

Super saaams, dan voel je je wel een trotse eigenaar :D

Een dunne pony... _O- had ik die maar, sorry geen tips, misschien wat hooi bijvoeren?
Wat leuk da Sanne het zo naar haar zin heeft gehad! En dan die 2 pony’s! Wat een mooie <3 vooral dat ruintje.
Gefeliciteerd curly2day! Zo te zien aan de foto een terechte winst.

Ik ben voor het eerst gestart op de clubkampioenschappen met June. Zoals verwacht had ze alle trekjes uit geprobeerd maar ik bleef gelukkig een keer zitten. 176 punten met dressuur(-2 voor groeten met de verkeerde hand 8)7 ) dus eigenlijk niet echt slecht. Springen was foutloos (was maar 40cm maar toch) en de cross 1 weigering op een hindernis die ik zelf eng vind. Dus ik ben niet ontevreden.

Alleen dat gehinnik naar elkaar :roll: 1 op de trailer en de ander aan het werk. Hoop dat dat nog nieuwigheid is.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 14:50

Super knap Carol!
Tja dat gehinnik pffff Mel kan ook echt niet samen met een ander op cc want hij schreeuwt de boel bij elkaar. En dat is een jaar lang zo gebleven. Nu is de andere pony verkocht maar hij gaat alleen mee voortaan, wel zo rustig.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:09

Balen Saams dat er nog geen duidelijke diagnose is, maar iig wel een plan de campagne. Hoe gaat het nu inmiddels?

@Minka: ik heb ook zo'n schrale connemara. Bij haar weten we dat het best een stresskip is. Meestal ligt het er duidelijk bovenop, maar lang niet altijd. De onderhuidse stress maakt dat ze heel veel moeite had om op gewicht te blijven. Ze staat nu niet meer op pension, maar aan huis. Ze huppelt nu dan ook rustig tig keer weg tijdens haar eetmomenten om even buiten te kijken. Op pension kon die niet en at ze dus niet. Tipje kijk goed naar het totaal plaatje. Zelf voeren we haar naar wat muesli nog luzerne bij.

Tineke wanneer komen de pony's naar Nederland? Sanne ook wel weer een beetje blij om thuis te zijn?

Gaaf Carol clubkampioen. Gefeliciteerd!

Pfff moet echt even schakelen qua temperatuur hoor. Sky loopt voor de nacht al weer met een deken op. Die had heel fanatiek de zomervacht in de kast gedaan, maar had eigenlijk nog geen deugdelijke winterjas. Dus koud en gelijk weer wat kilo's minder. Voor nu lekker weekend. Feest in het durp dus maar eens zien of ik toch een beetje aan de pony's toekom.