Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:04

Mede eigenaar 18+ wel, maar 15 jarig meisje die haar ook rijdt niet.
Maar we hikken tegen een startkaart van 100 euro aan voor die paar wedstrijden. En dagkaart is dan weer 19 euro. Maandkaart is eigenlijk te kort.
Ach eerst maar ff kijken hoe ze het doet zaterdag.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:20

Leuke foto’s Saams!!
En tja... startkaart gepuzzel. Is dan nog best even bekijken wat je dan het best kunt doen

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:57

De crossles gisteren was erg leuk! Saaams heeft al wst gedeeld, maar hier ook nog een plaatje van Rebbie in het zonnetje. {:}

paar keer gestopt op een greppeltje, want die vindt hij eng, maar achter Beauty aan lukte het. Daarna ook nog zelfstandig alle huppeltjes over.

Afbeelding

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:41

Gaaf hoor!!
En Hanneke is fijn he?

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:44

Leuk hoor dat crossen

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:07

Was zeker leuk! Jammer dat het zo'n eind rijden is naar de terreinen waar Hanneke les geeft. Rob J vind ik ook fijn lesgeven, wel andere aanpak dan H. En heeeeel ander terrein bij Rob dan in Lunteren. Nou nog eens iets vinden dat dichtbij is.

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:14

esje007 schreef:
Was zeker leuk! Jammer dat het zo'n eind rijden is naar de terreinen waar Hanneke les geeft. Rob J vind ik ook fijn lesgeven, wel andere aanpak dan H. En heeeeel ander terrein bij Rob dan in Lunteren. Nou nog eens iets vinden dat dichtbij is.


Als je het leuk vind kunnen we binnenkort nog wel eens een afspraak maken bij Rob?
Qua weigeren op gekke kleuren zitten de twee witjes op 1 lijn :=

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:34

Jaaaa....dat is een goed idee! *\o/*
Laten we kijken of we samen een datum kunnen vinden die past. Als er dan nog iemand wil aansluiten is dat ok.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:59

Wie weet sluit ik me ooit, ooit, ooit nog eens bij jullie aan.

Maar voorlopig ben ik vooral heel erg blij dat Rory Race Rapunzel stap voor stap Rory Relax Rapunzel lijkt te worden ( nou ja... voorwaardelijk Relaxed...want mevrouw wenst wel een zeer specifieke bejegening, anders is het relaxte ook zo weer weg :') )

Maar zo,zo, zoooo trots dat dít nu lukt:


Ik had heel eerlijk gezegd niet meer gedacht dat het me ooit nog zou gaan lukken: Punzel rijden. Had me er al neergelegd dat het een EK / HH pony zou worden....

En kijk nu...
En ik weet het... een deel van jullie heeft dit al op fb gezien ,maar ik móet het gewoon nog even delen.
Zo verschrikkelijk blij dat het me nu eindelijk, eindelijk, eíndelijk lijkt te gaan lukken: Punzel rijden..

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 22:00

Iirene schreef:
Inderdaad, je verwoordt het goed: voorzichtig positief. Ik ben er nu wel wat rustiger onder omdat ze nu niet meer zo enorm slecht is dat ik ieder moment een telefoontje verwacht dat ze dood is (zoals een aantal dagen geleden). De antibiotica lijkt wel echt aan te slaan, uitslag van de kweek had ook echt niet een dag later bekend moeten zijn volgens mij.

En die echo schuif ik gewoon even voor me uit. Eerst maar eens zien dat ze zich weer wat beter gaat voelen. Alhoewel het vreselijk zuur zou zijn als ze dan is opgeknapt en alsnog de conclusie is dat het hart heel erg veel schade heeft. We gaan het zien...

Geniet van het mooie weer dit weekend!!


Hoe gaat het nu met je meisje Irene? Heeft het voorzichtige herstel doorgezet?

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:01

Lief dat je ernaar vraagt, Bar. Ze voelt zich duidelijk heel veel beter!! Eet goed gras en hooi. Van krachtvoer heeft ze besloten dat ze het niet meer lust. Heb al vanalles geprobeerd (muesli, gewone brok, merriebrok, slobber, fibrebeet...) maar ze wil niks. Maar ze is vrolijk en fris.
De dierenarts is vrijdag geweest en ze heeft nog wel een verhoogde hartslag helaas. Dierenarts hoorde geen ruis, wat op zich positief is (die hoge hartslag dan juist weer niet natuurlijk). Bloed afgenomen en ik wacht nog op de uitslagen, is om te bepalen of ze extra medicatie gaat krijgen. Ontstekingsremmers, wat helpt om de ontsteking aan de hartspier te genezen, maar wat ook haar afweer (nog verder) verzwakt, dus de dierenarts wil het niet te lichtzinnig voorschrijven.
En in de 1e week van mei terug naar Utrecht voor echo van het hart. Dat wordt spannend. Dierenarts gaf wel aan dat ze mogelijk nog weken/maanden aan de antibiotica zit.

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:47

Wat een traject nog Irene. Heftig hoor.
Op zich niet erg toch dat ze geen brok eet? Ook al geprobeerd mee mixen met Hertog luzerene? Kennis had dit over en ik denk dat ik het blijf voeren. Ze vinden het heerlijk en doen langer over de brok en of slobber.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:54

Oh.. spannend Irene. Ik blijf duimen voor jullie !

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:16

EllyC schreef:
Wat een traject nog Irene. Heftig hoor.
Op zich niet erg toch dat ze geen brok eet? Ook al geprobeerd mee mixen met Hertog luzerene? Kennis had dit over en ik denk dat ik het blijf voeren. Ze vinden het heerlijk en doen langer over de brok en of slobber.


Nee is niet heel erg hoor. Ruwvoer is het belangrijkste natuurlijk. In de kliniek raadden ze merriebrok aan omdat ze erg is afgevallen. Maar goed, als ze het niet eet, houdt het op.

En ja, luzerne ook al geprobeerd. Wil ze niet...

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:58

Bloeduitslag inmiddels ook gehad. De ontstekingswaarde is nog verhoogd, dierenarts durft behandelen met de extra medicijnen (corticosteroïden) nog niet aan.

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:57

Ze is er dus nog niet Irene. Maar gelukkig toch wel sprake van enige verbetering.
Ik blijf ook voor jullie duimen!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:53

Goed nieuws vanuit Belgie. Het was allemaal te volgen op Facebook. Maar inmiddels kan ik me weer officieel aansluiten bij de connieclub.

Onverwachts kruiste hij mijn paden ik wist meteen ik moet gaan kijken.
Dus er werd uitgebreid gechat. En al gauw was mijn ticket geboekt.
En ben ik afgelopen maandag naar ierland gereist om naar een bijzondere connemara te kijken.
Want het is een kruising geworden een connemara x irish sport horse.
Het is een ruin en hij word volgende maand 2 j. Dus we heb nog een hoop knuffeltijd voor de boeg.

Ik ben gevallen voor deze kruising omdat ik het met Sky toch wel erg fijn vond om een een grotere versie te rijden. En ik een beetje een trauma heb met angst voor connemara's die oversized zijn geworden.
Toen kwam dit kereltje op mijn pad die de potientiele mogelijkheid heeft om een tot een mooie maat uit te groeien.

Hij heet Paddy en heeft een paspoort waarin alle voorouders geregistreerd zijn echter heeft hij nooit een echte naam gekregen. En heb ik samen met de eigenaar besloten om er Paddy van te maken.
Ik heb al een berichtje via facebook naar Barbara gestuurd.

Ik kreeg de tip via Tineke om misschien ook maar ineens een keuring met X ray's te regelen want ik zou toch verliefd worden. En ik dacht eerst nog dat is wel heel definitief. Maar ik had ze nog altijd kunnen annuleren. En anders moest ik nog eens terug. Was een goeie beslissing. Want we hadden samen meteen een klik.

Dus op dinsdag werd paddy gekeurd en goedgekeurd bevonden.
Ik kreeg nog enkele tips van de dierenarts over de verwachtingen van Paddy.
En meer info over het irish sport horse.
En ik denk dat ik me geen leukere kruising kan voorstellen.
Normaal gezien had hij mij vandaag al gevolgd.
Maar de papieren van zijn reisgenoten waren niet in orde dus hij komt volgende week aan.

En ik ben echt heel erg blij dat ik weer een paard in mijn leven heb.
Word vervolgd.

Fino

Berichten: 145
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Fryslân

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:55

Gefeliciteerd Kitobeer *\o/* .
Wat een geweldig nieuws.

JeaDH

Berichten: 2174
Geregistreerd: 18-09-08

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:03

Wat een mooi nieuws GEFELICITEERD!

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:04

Wat leuk, gefeliciteerd!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:08

Nog enkele foto's van mijn knappie in wording.
Hij is nog erg puppy in een wintervacht en zijn conditie is na 8 weken heel goed bekomen. Maar nog niet op punt.

Maar dat gaat op nederlandse bodem gauw aangevuld worden.
Hij is niet zo heel fotogeniek en eigenlijk te niet vergelijken in het echt. Maar hij is mijn paddy en ik vind hem erg leuk.
Dat is het belangrijkste. Maar zijn karakter is nu al top. De rest volgt zeker en vast.


Afbeelding

Afbeelding

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 11:33

Nogmaals gefeliciteerd Oona!
Ik vind het een heeeeel gaaf dier!!

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:22

Ff naar Ierland om naar een paard te kijken. Hoe stoer.
En ik loop al te mopperen als we wat leuks zien op 200 km.


Vandaag met Qizzy op wedstrijd gegaan als oefening. BB want ze heeft nog geen startkaart.
Wat was ze relaxt en op de x fout aan galopperen een mooie proef. 203 en 208 pnt.
Er kwam gelijk al iemand vragen of ze te koop was.......

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:17

Ohh.. Super zeg. Dan toch maar snel een startkaart regelen! Of staat ze inderdaad te koop?

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 23:18

Zou inderdaad voor een startkaart gaan.

Beauty gaat morgen mee naar de oefencross in Renswoude. We hebben hard gewerkt aan Beaut haar eigen zelfvertrouwen de laatste tijd.