Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:43

Esje, dat is hier t voordeel. Je start met enkele minuten na elkaar. Je kan zo achter een ander aan. Maar zou t gewoon rustig aan doen!

Koeke, ja ze gaat echt super hier. Bevalt ons beide goed. Ze wordt goed verzorgd.
We hebben zaterdag 2 winstpunten gereden en gaan de 19e voor onze 2 laatste punten in het B. We gaan geen overstap naar de L maken maar ben wel trots dan.

Ze ontwikkelt inmiddels ook een prachtige hals. Vind ik zelf. :D

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:13

Als ze tot hindernis 6 gekomen zijn dan zou ik idd eerst gewoon een les doen ipv op eigen houtje pielen :j (tenzij in totaal maar 7 hindernissen waren natuurljjk _O- )

Wat een hitte he? Fijn als het straks wat afkoelt, hoewel ik wel gewoon doorgereden heb. Lloyd kan er goed tegen gelukkig. De bak is op zich goed maar rij meestal in de wei. Bos is wel wat ruller maar goed te doen. Dazen ook ff koest maar vreselijk veel stalvliegen en steken die krengen, bah :r

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:32

Maar volgens mij zijn ze ivm een val maar tot hindernis 6 gekomen. In renswoude scheelt het dat je dan gewoon weer mag opstappen en je rondje mag afmaken. Of in dit geval even de hindernis springen en daarna lekker de bak verlaten. In elst is er 22 sep ook een oefencross. 50 cm en 80cm hoogte

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:59

Dan is het denk ik juist heel fijn dat je het icm een les of clinic doet omdat je dan vanaf de grond begeleiding hebt :D

Ooh die 22ste vind ik ook wel intre! Ben jij daar al eens geweest Saams?

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:09

Ik ben er zelf nog niet geweest. Maar het schijnt laagdrempelig te zijn op de 50cm. Dus echt niveau voor iemand met enkele springlesjes. Ik ga er volgende week een crossles doen (van Jordy wilken) en er stond in de email dat ze dan de hindernissen van de cross gebruiken.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 08:15

Hmm ben benieuwd! Wil tzt ook weer eens 1 doen :j In Ede zijn zoveel dazen nu en daar reageert hij zo enorm op.

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:20

Zooo..
Ik ben weer in Nederland.. én weer bijgekomen van het Denemarken weekend en maandag Jou's controle.
Over het laatste: dat was een beetje een tegenvaller, want Jou lijkt het zo goed te doen, dat ik er zéker van was dat hij schoon zou zijn/ en zijn onstekingswaarden ook laag zouden zijn. Dat was helaas niet het geval. Dus ondanks dat hij niet meer hoest en er heel fit bij staat toch nog wat slijm in zijn longen en de waarden van de neutrofielen iets te hoog. Het zou nu zo kunnen zijn dat hij dit in principe al heel lang voor dat hij begon te hoesten chronisch een beetje had. Het idee is nu om nog één keertje intensief te behandelen om ook dit laatste stukje voor elkaar te krijgen. Dus we gaan weer puffen en poederen mét wel als groot verschil dat we hem nu wel weer op mogen pakken en bewegen mogen ( zelfs móeten ) gaan geven. Letterlijke tekst "Het laatste stukje moet losgeschud worden :) )
Nou ja... dat gaan we doen dus, en dan hopen dat hij over 8 weken nu dan eindelijk echt helemaal schoon is.

En Denemarken..
Ohhh Denemarken... <3 <3 <3

http://connemara.nl/verslag-excursie-stoeterij-skaergaarden/

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:59

Oeh, ik snap dat dat een tegenvaller is Ria! Jeetje, toch wel een hele langdurige toestand. Hopelijk lukt het jullie om de restjes los te schudden en dan mag ie weer verder met EK naar de top!!!
Over ons cross-dilemma: Crosslessen bij Rob J gaan meestal heel fijn,al is dat al wel even geleden dat we daar waren. Ook de crossles op onbekend terrein ging heel goed. Daar zijn ze zonder enige hapering (en een paar jaar geleden ook ik met Rebel) over hindernissen gegaan die eerder in een L parcours thuis horen dan in een BB.
Maar bij de 'echte cross' met overal mensen in felgekleurde hesjes, geen ander paard te bekennen en knetterharde fluitjes was het andere koek. Dat vond hij toch wel erg spannend met enkele weigeringen tot gevolg.
Ik weet niet zo goed hoe ze door die fase heen moeten komen. Want als hij eenmaal springt vind hij het supergaaf, die oortjes staan dan strak naar voren.
Lastig hoor...

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:09

Renswoude heeft geen mensen met hesjes en geen fluitjes. Ergens halverwege staan er wat fotografen, een verdwaalde toeschouwer. Maar niet bij elke hindernis een controleur. Hoe dat in Elst is weet ik niet.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:13

Ja dat is lastig Esje.. En idd zo’n les is gewoon anders. Dan denk ik toch km’s maken, dus veel oefencrossen opzoeken? Leuk dat paardrijden :+

Heb zelf het springen ook weer beetje opgepakt. Voordeel is dat op mijn nieuwe stal altijd een parcoursje staat :D

Afbeelding

Afbeelding

Had al dik 3 maanden geen hindernis van dichtbij gezien dus had weer veel spanning maar na wat steiltjes en het oxertje moest ik over het bezembakje en tonnetje. En Lloyd keek er niet eens naar :')

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:32

Welke regio zat je ook al weer? Bathmen heeft volgens mij ook een laagdrempelige cross. Nouja Elst dan ook. Verder is het seizoen bijna voorbij. Nog een 1,5 maand denk ik?
Beaut is sinds vandaag ook weer van de achterijzers af.

Stoer Marrit. Heeft Lloyd wel eens geweigerd wat ie eng vond? :+

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:26

Vorden nog en Den Ham maar dat is voor Esje wel heul ver :D de gezamelijke les in Ede is ook niet zo van de grond gekomen door wat probleempjes vanaf onze en springjuf haar kant :oo Als er nog interesse is (Ede) kan ik kijken of we tot een datum kunnen komen? Minimaal 5 combi’s zou mooiste zijn.

Hmm... Tijdens een oefencross begin dit jaar 1x zo’n gekleurd huisje maar had hem er in theorie over kunnen duwen maar zo avontuurlijk ben ik niet :') Dus ff kijken en dan is het goed. Voor de rest nog nooit nee :+: Wat dat betreft een echte Connie; doet alles voor zijn kneuzige baas _O-

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:10

Haha...hier ook een kneuzige baas. Maar pownie denkt daar kennelijk anders over dan Lloyd. Of....en dat kan natuurlijk ook. ...jij hebt meer overtuigingskracht dan je denkt! 8-)
die gezamenlijke crossles lijkt me nog steeds erg leuk! !
En ik ga even met mijn dochter kijken welke cross optie (s) we voor gaan. En die crossles is dan extra, mocht dat nog lukken. Ik ben net weer een beetje afgevallen (kilo's....niet op de grond gekukeld....) dus mag ook weer springen van mezelf. Blijft natuurlijk dat wij maar 1 pony hebben.

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:06

Ok...
Voor de niet facebook gangers heb ik hier nog een leuk Deens nieuwtje

Tijdens ons bezoek aan Skaergarden bleken ze een héle leuke zoon van Delaneys, uit een geweldige sportpony's gevende merrie te koop hebben staan.

2 jaar..
En knáp!!

En tja..
Over en weer oogcontact tussen EK en mij
Een voorzichtig informeren naar een prijsindicatie.

Dan spránkelend oogcontact tussen EK en mij, en ik weet niet wie van ons tweeen het eerst "samen?" zei.... In ieder geval Anna en Birgitte gevraagd of we hem de volgende ochtend, nog voor dat de anderen er waren, nog een keer in beweging konden zien..

En tja..
Toen was het dus onder voorbehoud van goedkeuring dus zomaar gebeurd :D :D

Dus...
Meet de nieuwe aanwinst van EK en mij:

Skaergardens Celtic Night ( Wirthsmühle Delaneys x Barholts Evita), roepnaam Lasse

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En ja..
De bewegingsgenen van zijn vader zijn geinstalleerd ( en hopelijk ook de springgenen van moeder!):
https://www.facebook.com/groups/555202444513403/permalink/1945324755501158/

En ja: de dierenarts was méér dan tevreden over hem... dus goedgekeurd.........dus van ons :D :D :D *\o/* *\o/*

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:16

Wauw Ria, dat is nog eens een leuk souvenirtje! Die kan lekker lopen! En ik
val op hoofdjes, ook helemaal leuk!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:16

Ah leuk dus iemand gaat zijn springcarriere weer oppakken <<)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:19

Afbeelding
Hier weer naar de wekelijkse springles geweest vanavond. Pony’s hadden er ook zin in, beetje teveel stil gestaan de laatste tijd met dat warme weer!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:21

O, en Ria balen dat Jou Jou nog niet helemaal in orde is.
En Marrit, lekker bezig!

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:35

Jou is idd balen...maar we behandelen rustig door. Gaat ooit goedkomen :)

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:35

@Marrit: Eline ja :)

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:16

Punz wat balen van JouJou zeg! Ik had toch echt zo gehoopt dat ze nu schoon zou zijn, maar goede hoop dus dat dat over 8 weken ook echt zo is.
En Punz en EK gefeliciteerd met jullie prachtige aankoop!! Gaaf een beetje nieuw bloed deze kant op en een pracht dier om te zien! Wie weet een leuke match met Blaze...
Voor de cross liefhebbers onder ons, er is in oktober nog een hele leuke cross in de mariënwaardt.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:28

Ik had het al op fb gezien. Gefeliciteerd! *\o/* *\o/*
Wat een prachtig dier en wat heeft die een schwung!! En wat een body voor twee jaar oud. Een mooie aanwinst voor de toekomst van Nederlandse connemarafokkerij lijkt mij.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:56

Houd nou op Ria en Eline. Beaut krijgt er klapperende eierstokken van :=
Echt onwijs gefeliciteerd, dat kan niet anders dan een mooi succes verhaal worden aan de genen van zijn vader te zien.

Beaut ging gister mee naar springclinic georganiseerd door iemand waarbij ik laatst eens gesprongen had, clinic zelf was van een amerikaanse olympische ruiter. Ze begon top. Maar ineens kapte ze weer toen de plankjes in beeld kwamen. Toen ben ik geholpen om toch de sprong over te komen want ze blokkeert zich volledig. Einde van de les ben ik even apart genomen. Zijn er allerlei losse planken, hekken, waterbakken uit de kast getrokken om Beaut dapper de ring te laten verlaten. Het is bij Beaut onzekerheid wat toeslaat. Vanaf de grond hebben ze haar overtuigd en ik moest met losse teugel gaan springen. Ze moest op zichzelf vertrouwen. Je snapte ik scheet 700 kleuren inmiddels. Maar daarna stond ze weer aan, ging de kop erop en was ze beetje onstuurbaar fanatiek :+ Instructeur zei dat met een paar lessen ze straks alles durft te springen, maar dan moet ik er wel durven loslaten want het kan alleen als ze op zichzelf gaat vertrouwen met een beetje pushen vanaf de grond :=

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:44

Oooh Gaat dat een grote maat worden Punz? Ik wil heb wel een keer zien springen :D mijn merrie zou er ook klapperende eierstokken van krijgen...

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:11

@fatcat: Op zich zijn van moederszijde de springgenen wel vastgelegd. Dus hij zou het moeten kunnen (Delaneys springt zelf ook heel behoorlijk )

En als het goed is komt/blijft hij bovenin de D maat