Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:12

Ik ben een trotse mama en pownie- eigenaar. Dit duo had bijna twee jaar geen crossles gehad en pakken zo de draad weer op!
Heerlijk om naar te kijken. Meegereden met ruiter en amazone die wel wedstrijd rijden. OK, de dame die binnenkort internationaal gaat starten heeft in het tweede deel van de les wel aanzienlijk hogere hindernissen gedaan, maar dat kan natuurlijk niet anders! Op 1 stop na alles zonder haperingen! *\o/*
doordat de batterij leeg was, alleen een prutfoto van de telefoon:
Afbeelding

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:21

Wat gaaf!!

Punz

Berichten: 8569
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:24

Cool! Echt stoer!

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 07:45

Wauw gaaf! Waa dit nou die les van Rob?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:09

Ja, les van Rob, maar op ander terrein. Terrein was kleiner, maar genoeg te doen! Misschien komt er later nog beeldmateriaal, want er zijn wel foto's gemaakt.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:33

Gaaf, delen met ons

We moeten eigenlijk nog even bij rob zelf afspreken. Hadden we toen samen toch contact over?

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 10:07

Ja, lijkt me nog steeds leuk. Mijn dochter heeft de smaak ook weer te pakken, dus ik denk dat zij dan rijdt. Tenzij op een dag dat zij niet kan. Dan trek ik de stoute schoenen aan.

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:04

Ik ben super trots om mijn Conny! We hebben gisteren een oefencrossje gereden en dat terwijl we eigenlijk zoiets nog nooit hadden gedaan. Heather vond het bere spannend en erg leuk. De eerste hindernissen gingen we zowat in stap over omdat ze steeds wilde kijken wat het was maar gedurende de cross ging ze steeds harden :D eindelijk iets gevonden wat ze echt leuk vindt!
Dus kom maar op met die cross lessen.


Afbeelding
Net echt :+

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:31

Gave crossfoto’s!

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:59

<3

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:04

Die kijkt blij!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:49

Carol10 schreef:
Ik ben super trots om mijn Conny! We hebben gisteren een oefencrossje gereden en dat terwijl we eigenlijk zoiets nog nooit hadden gedaan. Heather vond het bere spannend en erg leuk. De eerste hindernissen gingen we zowat in stap over omdat ze steeds wilde kijken wat het was maar gedurende de cross ging ze steeds harden :D eindelijk iets gevonden wat ze echt leuk vindt!
Dus kom maar op met die cross lessen.


[ [url=m/D02Pkx.png]Afbeelding[/url] ]
Net echt :+


Hé daar kom ik nu ook net vandaan :D Was weer leuk he? Augustus (of juli?) gaan we weer, vind het lekker laagdrempelig daar!

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:07

Wat leuk! Ik ga ook weer in augustus, zo leuk alles kan en mag. Heb jij 80 gesprongen?

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:47

Ja ga augustus weer! Neee geen 80 joh :+ Ik had me opgegeven voor 40 maar heb onderweg waar het kon 60 meegepakt. Hij was fit zat, lag er nog bijna naast :D Maar wel uitgereden, beetje schrik in de benen (ben helemaaal geen held :') ) dus ook wel wat gedraafd tussendoor.

Hij was wel blij zeg maar en sprong best hoog :))
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:18

Ik vind retestoer van je. Zelfs ik heb nog nooit een oefencross gereden :+ Bikkel die je bent.

Ga jij 20e of 26e nog naar de crossles van Hanneke? Ik heb 21e pinksterconcours. Maar denk dat ik ga crossen de 20e. Vinden we leuker
en ze staat niet voor niks vierkant op ijzers..

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:31

Wat Carol al zegt; super laagdrempelig daar :D Maar wel heel anders dan op een veld, maar wel tof!

20ste heb ik volgens mij dressuur, en 26ste ga ik crossen :j

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:33

Jammer.. ik heb de 26e avonddienst. Dan red ik rondje crossen niet.
Nounou fanatiek :oo drukke planning heeft Lloyd

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:37

<<) Ja staat wel eea op de planning, maar dat mag ook wel; hij heeft praatjes ~~}>

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:36

WHoo Marrit!! Dat ziet er super stoer uit!! Lloyd heeft er zeker zin in. *\o/*
Heb je al een datumprikker uitgestuurd voor de dressuurles van EK en crossles van Hanneke? (ik heb 'm niet gezien, maar misschien iets mis gegaan)

Rebel heeft een veelzijdig weekendje gehad. Vrijdag dressuuur oefenen en daarna heel serieus trainen voor Olympisch grasmaaien. Zaterdag crossles met mijn dochter en zondag nog eens oefenwedstrijdje dressuur rijden met mij. Ging best netjes, 193 punten dus ik begin wat vertrouwen te krijgen dat die uitschieter van vorige week geen unicum is.

Heeft het bij jullie ook zo gehoosd....echt niet normaal. Het weideseizoen lijkt weer erg ver weg hier. -O- |(

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:38

Wat gaaf Ria! Ik ben toch wel heeeul jaloers op jullie nu *D

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:51

Wat een stoere crossfoto's! Wat hebben we toch heerlijk veelzijdige pony's met zijn alle :D
Lees ook weer dat er nette punten gescoord zijn, top!

Heerlijk hé het weideseizoen, hier al weer twee weken fulltime grasmaaiers.

Beth had een logeer partijtje van het weekend, samen met een vriendin naar Snorrwind in Markelo geweest voor een trec wedstrijd. Erg leuk gedaan, net een grote paardenspeeltuin, pony was blij. Nog een eerste plek gekregen voor de snelste tijd. Beth dacht geloof ik dat we aan het crossen waren, niet te houden tussen de opdrachten door :+
Maar zich wel overal keurig gedragen. Vanochtend lag ze nog te bij te komen en was niet van plan in de benen te komen dus maar lekker laten tukken.
Afbeelding
Afbeelding

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:05

Nee nog niets verstuurd! Het is even lastig om data te vinden met H. Druk bezette dame+terrein moet ook vrij zijn :D Morgen gaan we weer even zitten, zal juli of augustus worden (dan hebben we nog de hobbel mbt vakantie :') ) met EK zijn we nog beetje aan het dimdammen met de locatie..

Oh leuk, Snorrewind! Gave locatie en ze ziet er idd moe uit :D


Hier gezegend met heel jaar rond op gras. Zo fijn die zandgrond. Hoewel deze winter wel érg nat en voor het eerst zijn ze verhuisd tussentijds naar ander weiland.

Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:05

Ik zit in dubio. Stalgenoot gaat verhuizen. Eens gekeken en de mentaliteit daar bevalt best.

Het is geen super luxe.. mooie binnenbak 20x60, springmateriaal. Buitenbak word vernieuwd. Longeerton is groot. Maar niet zo denderend. Op t moment ook nat. Maar dan mag je in de bak longeren.

Maar voordeel. 4x pd hooi of kuil. Nu maar 2x dus voer zelf al bij. Ze hebben hun eigen paddock met voerbak en krijgen er hooi en electrische drinkbak. Paddocks waren nu net zeiknat, maar dat hebben we zelf ook.
Ze gaan van 9-16/17 u naar buiten in de paddock. Weideseizoen begint bij hun as zaterdag. Gaan ze in groepjes van 6/7 het land op de hele dag. Hoge zomerse dagen draaien ze t vaak om en gaan ze in de nachten. 24/7 mag ook

Nu moet ik zelf binnen en buiten zetten. Ga 2-3 keer per dag in de winter naar stal. Dan staat ze dus nog 20u binnen. Zomers zelfde. Zelf naar de wei en vd wei. Gaat ze vaak van 9 tot 17u de wei op. Hulp van stalgenoot daarbij.

Ik ga hier wel de contacten missen, stalgenoot waar ik erg close mee ben en alles doe gaat niet mee die wil niet weg. Vind het heel gezellig. Best naar mn zin. Maar ik voel me schuldig dat ze zoveel binnen staat.
Maar maak ik haar blij met zoveel in een paddock staan. In weer en wind?(mag je uiteraard zelf kiezen) ze worden op stal gevoerd met grote hooinetten.
Bos is daar ook aan de deur. Prijs is geen verschil.
Reistijd nu 10 min. Reistijd dan 20 min, max 25 met verkeer tegen.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:53

Ooh lastige dilemma’s Saams.. Welzijn paard staat voorop en als ze graag buiten is... Dan wist ik het wel :)

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 17:55

Ik vind dat het welzijn van je paard belangrijker hoort te zijn dan je eigen ‘luxe’. Ik zou dus verhuizen.