Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:53

Dat lijkt me wel een leuk vriendje voor Jack Elysa :D

Mooi halster gebokt!

Maandag erg fijn gereden, uiteindelijk. Ik had les en het eerste halfuur was meneer er helemaal niet bij. Pakte het bit vast, rennerig en lui tegelijk (voor zover als dat kan). Ik was er klaar mee en de instructrice ook, dus neusriem een stukje omhoog, wat strakker gedaan en hop: daar was mijn gouden pony. Hij deed super zijn best, liep keurig nageeflijk vóór de loodlijn - en ik had hem redelijk hoog ingesteld, hij gaat soms snel te diep lopen en kruipt dan op de voorhand) en ik heb nog nooit zo fijn gereden denk ik. Teugels waren als veertjes in mijn handen. Snel maar even iemand fixen die voor beeldmateriaal zorgt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:26

O en dan ben ik benieuwd. Ik hou van de technische kantjes. Wat maakt dan dat de neusriem een gaatje hoger gaat en ietsje strakker dat hij beter gaat lopen ?
Ik had het altijd met een engelse neusriem. Tot ik een lage ging rijden hij liep veel gemakkelijker.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 20:22

Mijn lieve witgoud.
Gisteren fijn gereden: eindelijk gaan we richting het echte voorwaarts neerwaarts en de motor van achteren even aan. En nog beter nieuws: ik heb momenteel nog een extra soort singel in mijn zadel die het zadel van achteren naar links trekt. Kiet is linksgebogen en dus valt het zadel naar rechts. (Lekker even zadeltechnisch :+). Nu rijdt ik sinds 1.5 week met de singelstoten uit die attachment en dan heeft het geen effect meer. Gevolg: in de bak was ze er fijn recht onder te rijden en te houden(!). Maar vandaar op buitenrit ook :D. Dus ik ben helemaal happy en morgen ga ik m'n wowzadel even verbouwen. Inmiddels zo lang in de wow zadels dat ik zelf er dingen uit/in kan doen :'). Scheelt toch een hoop geld. Desalniettemin komt mijn fitter wel binnenkort, omdat ze nu ook bitfitter is! Ben heel benieuwd hoe Kiet het doet op een ander bit. Vooral omdat ik echt een dummy ben als het gaat om bitten omdat ik zolang bitloos heb gereden. A la. Nog even koppie tonen in het donkere bos :).

Afbeelding


Staart is vrij rustig: rechts komt er nu een korstje/huid op en links begint steeds meer los te laten.

Ik ben zo dolgelukkig met Kiet, alle pony's hierna worden wel super saai want Kiet heeft wel het hele verhaal. Maar aan de andere kant: ik ben dan ook zo blij met de kleine dingen. Dat ze haar hoofdje laat hangen bij me in stal, dat ze eindelijk schuurt, dat ze opgewekt en blij blijft, dat ze echt voor me werkt als ik dat vraag <3. Heerlijk beest :D

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 20:26

Oh en niet totaal onbelangrijk: vrijdag gaan we voor een trailer kijken. (En dan kunnen we iedere dag oefenen, en starten :')!!!) Ik ben erg enthousiast erover en hoop ool echt dat het iets is. Ze hebben ons bod van 1100 geaccepteerd, het is een 2paards en de buitenkant ziet er top uit. En voor dat geld willen we er ook wel een nieuwe vloer inleggen mocht nodig. Hij ziet er erg goed uit, is enkel al 30 jaar oud. Hij ziet er uit alsof hij een keer is gestript en nieuwe bovenkant want best mogelijk is. Gelukkig werkt pap ook in de autobranche mocht er nog iets anders aan mis zijn.

Dus als alles goed gaat hebben we zaterdag een trailer *\%/*

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:32

Heerlijk bericht Feline. <3 <3

Dat vraagt idd om beeldmateriaal Maxime. :):)

Jammer Elysa...geen projectje. -O-

David heeft een cap uitgekocht of ik die even voor hem wilde kopen voor als hij weer op zijn pony gaat rijden. _O-

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:59

Oeps :') Zijn pony.. :(:)

Gaaf feline, een eigen trailer!!


Morgen springles:
Hindernissen
Afbeelding

Doel

Afbeelding

Duimen dat het lukt }:0

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:59

Tuurlijk lukt dat. +:)+

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:01

We gaan het zien, zal vragen om beeldmateriaal :+

Wat voor cap heeft hij gekozen?

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:04

Dat doel moet goedkomen!

En jackie is echt knap. <3

Volgende week woensdag komt er een meisje van 10 bij ons op stal, ze zocht een verzorg/rjipony en als Larry het accepteert als er een beginner op hem rijd en als het klikt dan gaat ze hem rijden. :D Leek me alvast een goed idee om hem te laten wennen aan minder ervaren ruitertjes en gewoon anderen! Ben benieuwd . :D

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:12

Wat enorm lief! Wat tof dat je zo'n meisje de kans bied om een geweldige pony te rijden!

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:51

FelineNanet: wat een heerlijke posts, zowel de ondertiteling "witgoud", het heerlijke rijverslag als het staart en trailer nieuws. Wordt ik helemaal blij van

Saams: dat is een behoorlijk doel. Ben benieuwd!
Tribunals: Die neusfoto, hilarisch!!

Change: superleuk voor het meisje, maar eehh ze weet dan toch hopelijk wel dat hij verkocht wordt? Zo sneu anders..Maar dat heb je vast goed geregeld!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:06

Feline, wat heerlijk aan het genieten en ook erg fijn dat de staart beter lijkt te worden. En.....wie weet binnenkort op wedstrijd, leuk zeg!

Fijne les saams!

Toch spannend change, hopelijk gedraagt hij zich braaf. En idd weet ze wel dat hij verkocht wordt? Of is ze potentiele koper??

SM dat klinkt als een in beslag genomen pony :)

Hier mel nog steeds lekker rust, we zijn zo druk hier met de laatste school dingen dat we m lekker even laten lopen. Morgen misschien en anders in ieder geval zaterdag, dan mag hij mee naar ruiterfit training. Hebben we nog nooit gedaan, dus ben heel benieuwd. Eerst een uur zonder paard en daarna nog 45 min les met paard.

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:21

Een keertje vakantie is ook lekker voor Melody! :)

Ik zou echt nooit zomaar iemand op mijn pony laten, maar een meisje van 10 die er geen druk op zet kan weinig kwaad doen. Natuurlijk worden ze op de hoogte gesteld van het verkopen, we hebben de verkoop nu helemaal tot naar het eind van het jaar uitgesteld. Kan echt nog geen afscheid nemen. :')

De rest lees ik straks! Stap zo m'n trein uit richting school.

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 13:49

Geen tonnen, ze was in haar achterwerk erg lui. Steeds verkeerd aanspringen, niet willen overspringen gewoon mn been negeren en ze was traag van begrip. Ze had haar dag niet denk ik :') Waardoor juf het nog te hoog gegrepen vond. (1/1.10)

Wel een 60-70 oxer. :D
Afbeelding

lavie22
Berichten: 126
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Noordbroek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:08

Nou, ik vind dit al knap genoeg! Ik krijg Bente soms niet eens over een balkje..

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:54

Super knap saams!

Toch een kwartiertje op mel gekropen, had zooooo zin om te rijden. Nou, mel ook. Jeetje hij liep de sterretjes van de hemel!! *\%/* Even wat voorwaartse gedachten erin gestopt en vooral gelet op mijn eigen houding, zit en inwerking van de hulpen. Na een kwartier was ik dus total loss, maar zo vreselijk gelukkig!! En het aanspringen gaat gewoon weer keurig netjes en zonder bokken, dus lag ws toch aan die scheve wervel.
echt ik ben gewoon stapel verliefd op die pony <3

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 15:01

Wat super! Soms gaat iets spontaans beter zoals nu maar gewoon opstappen dan alles tot in de puntjes gepland. Geniet ervan :D

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 21:32

M'n wow weer even uit elkaar gepuzzeld.

Afbeelding
Afbeelding


En tada: daar zijn ze dan

Afbeelding


Kiet heeft nu een ordinair recht zadel. Ben echt helemaal happy. Nu fijn blijven trainen. Maar een recht zadel erop? Dat had ik nooit van m'n leven gedacht := . Enige verschil wat ze nu heeft met de wow t.o.v. een wolzadel is dat ze een extra breed kussenkanaal heeft en een hele brede headplate. Morgen weer les en hopelijk kan er dan een stukje gefilmd worden dan kan ik eindelijk eens wat beeldmateriaal (niet van bovenop :+) laten zien!

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:29

Ben zeer benieuwd!!

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:38

Ben benieuwd!

Morgen heb ik weer concours met Ottie :o
Eerst zelf 2 proefjes rijden en hopen dat dat een beetje goed gaat, sta namelijk nu eerste in de selectie *\o/*
Daarna ga ik ook nog viertal rijden met wat anderen van de ponyclub! Ik mag gelukkig voorop :D

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:31

Succes met je proeven! Gaaf een selectie. Waar precies voor?

Vanmiddag komt na bijna een maand éindelijk mijn onck dekje binnen...

pringle11
Berichten: 77
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:29

Voor de Overijsselse kampioenschappen, je moet hier eerst 3 selectie wedstrijden rijden en daarna zijn de kringkampioenschappen (van onze regio) en als je daarna bovenaan staat mag je door naar de Overijsselse kampioenschappen.

Morgen heb ik de derde selectie wedstrijd en ik sta nu bovenaan van mijn klasse. Als ik het op de kringkampioenschappen goed doe mag ik misschien door naar de Overijsselse kampioenschappen en als ik het daar weer heel goed doe mag ik misschien naar de Nederlandse kampioenschappen *\o/* Hoop dat ik zo ver kom :o

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:32

Heel veel succes iig!!! :D :D :D

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 11:41

Wauw!! Vet tof.
Komt vast goed.

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 13:22

Iedereen met een zwakke maag even wegkijken

Het is van Kiet's staart *\o/*. Ziet er raar uit. Voelt ook anders dan een normale korst, maar ook niet als een tumor.

Afbeelding

Daarnaast super fij gelest, mam heeft gefilmd dus ik ga de filmpjes even pikken :)