Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:50

Over hengsten gesproken ... Eline had gisteren avond nog een intiem onderonsje met de Clifden reserve kampioen:



Zo'n heerlijk dier.
Heb nog een filmpje van 2 jaar geleden . Eens kijken of ik dat nog kan vinden . Was ook zo gaaf

.....


Gevonden !!!




(En al ik thuis ben ga ik ook weer op iedereen reageren hoor !!)

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:59

Ik beoordeel op het filmpje, het ziet er gevaarlijk uit en er wordt vrij weinig gedaan aan het niet acceptabele gedrag van de hengst. Zo krijg je ze makkelijk vervelend of zelfs onhandelbaar. Dat is mijn mening. ;) Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

En wat een mooie pony! Echt een sprookjespony. <3

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:08

Misschien reageert hij niet omdat hij weet wat dan de reactie vd pony is? Misschien wordt het dan alleen erger. Ik wil maar zeggen dat het altijd makkelijk is om te oordelen aan de zijlijn ;) Maar ben met je eens dat het vaak (niet altijd) aan de opvoeding ligt :j

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:16

Change: je was er overduidelijk niet bij...en wat weet je eigenlijk van de Ierse showregels?

Edit: wat ik wil zeggen is dat je niet zo moet oordelen over iemand op basis ve filmpjevan een halve minuut, zeker niet als je eigen ervaring maar heel beperkt is. Vind ik gewoon niet zo respectvol. Dat isalles

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:14

Ik vind dat die man het eigenlijk juist wél goed doet, ondanks dat hij losbreekt. Meneer reageert snel en kalm, denk dat als je dat beest gaat meppen met een zweepje of er om heen gaat staan schreeuwen het alleen maar erger word. Hij houd hem zo lang mogelijk vast maar heeft niet veel keus als het touw onder het been langs gaat. Dan heb je gewoon niet meer zoveel te zeggen, denk niet dat dat aan de opvoeding ligt.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:23

Het is ook hengstengedrag!

Ik zeg ook nergens dat ík het beter kan, maar andere mensen komen wel in gevaar,en dat is wat ik wel erg vindt.
De man zal vast op de manier gereageerd hebben met een reden, maar de pony heeft het wel gewonnen, en dat is bij die echte hengsten niet grappig. (zover op het filmpje te zien was).

Punz, het is niet nodig om je zo aangevallen te voelen hoor! Iedereen uit hier zijn mening wel eens en dit was de mijne. :#

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 17:36

Ik vond het er op het filmpje ook niet echt handig uitzien van de voorbrenger. Geen veroordeling maar gewoon een constatering.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:22

Het is het advies wat me in het verkeerde keelgat schoot. Je wil niet weten hoeveel jaar aan ervaring daar loopt . En tuurlijk had dit niet zo gemoeten , en is dit gevaarlijk. Daar idiedereen het wel over eens.
Deze (jonge) hengst wordt in Ierland wekelijks geshowd , is me verteld, nooit een probleem. Dit is iedereen overvallen. En ja: het is gevaarlijk , combi verliet de ring ook.
Maar de toon vh advies viel me verkeerd. Gaat er me niet om dat ik me aangevallen voel ( want dat is niet zo). Maar ik hou gewoon niet van stuurlui aan wal vrees ik . Maar goed, genoeg er over. Wilde er eigenlijk geen ruzie over hebben
Laatst bijgewerkt door Punz op 20-08-16 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:28

Ik denk dat ze heel blij mogen zijn dat de man die ze uit elkaar haalt nog leeft. Brrr zoals ie nasloeg.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:33

Inderdaad Elly! Wat een geluk. :j

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:35

Daar zijn we het iig over eens!! En zoals gezegd: handler is direct met de hengst uit de ring gegaan.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:02

Baas, ik wil niet op de foto >;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:11

Hij is knap, en ze manen zijn inderdaad echt apart gekleurd.

Change mooie fotos, ging het goed?


Wij zijn vandaag 28km wezen rijden. Bos en de soesterduinen en de springtuin. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:18

Maxime hij is zo knap. <3
Saaams, lekkere allround pony, ik zeg; gaan crossen!

Zwartje liep heel goed! Ze blijft dom overkomen met al het schrikken zodra ze aan het werk moet. :+ We zijn bezig om haar wat meer op het achterbeen te krijgen en contra-normaal-contra-normaal in korte stukjes, dan hopen dat ze vanuit daar de wissels wat makkelijker wil gaan springen, nu duikt ze daarmee ontzettend op de voorhand zodat ze lekker niet hoeft om te springen. :') Maar ze is echt heel fijn als ze zo loopt! <3

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:24

Maar dat is toch al een hele vooruitgang als je zo ver in training zit. Gaaf! Welk niveau start je nu met haar?

Ik wil wel graag ooit een crossles doen, maar ik denk dat ze daar toch wat te angstig voor is. Moet haar wel echt de eerste keer overtuigen, daarna gaat ze er vanzelf al overheen dat wel. :=

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:29

Ik start L1 met te veel winstpunten met haar. :') Lichamelijk kan ze alle moeilijke oefeningen heel makkelijk maar op concours is ze nog niet constant qua meewerkendheid en braafheid dus ik blijf nog even rondhobbelen in deze klasse.

Ik denk dat crossen voor jullie allebei heel goed is! Zo leer je haar van een nog andere kant kennen en het is voor het zelfvertrouwen van jullie kei goed. :D

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:31

Schiet wel aardig op, knap hoor. Je bent echt een handige ruiter en toch fijn dat je het op haar tempo doet.

Dat is zeker waar en ze is en blijft enorm braaf met hindernissen. Maar ik moet wel mezelf en haar dan ook nog eens overtuigen :D Al zijn de kleine boomstammen geen probleem meer.
Ik zal een keer een stalgenoot vragen of zij ons naar een crossles wil rijden hier ergens in de omgeving.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:42

Gaaf Saaams, ziet er heerlijk uit!

Lekker bezig Elysa, foto's zagen er ook fijn uit :)

Ik wil ook graag crossen met Jackson maar hij word in het bos al super heet en als ik soms een boomstammetje meepak word hij zo bloedfanatiek dat ik hem niet meer kan houden. Dus denk niet dat ik me daar aan durf te wagen :P

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:49

Dankjewel! :D

Saaams, ja gewoon lekker doen joh! Je gaat er geen spijt van krijgen. :D

Maxime, dat probleem ken ik.. Bij Larry heb ik met crossen altijd een bitje in met heel iets hefboomwerking, hij blijft dan sterk maar net wat beter te rijden.
Op de foto kun je het bitje zien:
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:54

Wat voor bodyprotector heb jij?

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:58

Oh dat lijkt mij ook wel wat voor buiten! In de bak is hij soms niet vooruit te branden maar in het bos zit d'r gewoon geen rem op en haalt hij de raarste streken uit.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:03

Saaams, goede vraag. :') Zal morgen even voor je kijken!

Maxime, het is echt een fijn bitje! Ik heb er 2 van dus als je wil mag je hem wel uitproberen als je pony ook bitmaat 12,5 heeft.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:05

Dankje. Die is natuurlijk verplicht in de cross. Spring jij er ook wel eens mee? Lijkt me zo oncomfortabel.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:06

Oh dat zou helemaal super zijn! Kan op dit moment nog niet rijden ivm m'n hand maar daar bericht ik je nog wel een keer over :j

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:07

Het is met crossen inderdaad verplicht. Ik spring er niet mee, ik vind het verschrikkelijke dingen. :')

Deze heeft dan nog blokjes waardoor je je gewoon kunt bewegen maar het liefst rij ik zonder. :=

Is helemaal goed Maxime!