Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:58

Sterkte met Fin...

Van harte gefeliciteerd met je rijbewijs.. :D


Rosie mag op Chique met der nieuwe bling bling.. :o
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:24

Wat gaaf! Staat erg goed.

Wist niet dat dat kon met een micklem?

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:04

Wat cool!

Ik heb een dekje gekregen van het meisje die Larry 1x per week rijdt. :D
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:33

Wat enorm lief zeg! Mooi dekje ook, lekker subtiel.

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 01:59

Voor de niet Facebookers:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:D
Clifden is weer heerlijk!! Leuke mensen ontmoet, fijne gesprekken en wat leuke afspraken gepland voor morgen weer. Kortom: vermaak me tot nu toe prima!!

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 07:52

Heb je Punz en JouJou mee :+ :+
Gaaf! Neem voor mij naar een goede springer mee terug :') Koop ik wel eerst een lot voor de loterij.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:19

Gaaf!!

Ik wil ook nog een keer naar Ierland, en dan wel met iets nieuws terug komen. :+

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:54

Oh....gaaf hoor Ria! Snap wel dat je je niet verveeld! Pas maar op dat er "niets aan je koffer blijft plakken" /3 <3

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:55

Gave frontrien shirocco!! Ben dol op bling bling! *\o/* Schittert ook mooi in de zon zo!

Leuke bijrijdster heb jij Change! En goede smaak ook! +:)+

Wij gister geoefend voor de keuring... :+ Clooney wilde niet zo enthousiast meedraven dus de vriendin die mee gaat helpen pakte even een rijzweepje. Ze deed er nog niets mee, maar Clooney zag het en sprong ineens opzij op mijn schoenzool terwijl we aan het rennen waren. Ik kletterde dus tegen de grond (waren net op de stoep aan het oefenen...) Clooney helemaal in paniek toen ik viel. Ze is naar de stallen gerend (waren daar vlakbij aan het oefenen) en stond daar snuivend en trillend te wachten. Daarna nog wel fijn geoefend met een blikje met muntjes.
Nog maar ff wat aandacht aan het oefenen besteden dus komende weken. :+
(ik zie ons daar al klungelen in Heteren _O- )

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:44

Ierland lijkt mij echt heel gaaf..! Blijf vooral foto's en filmpjes plaatsen Eline en Ria :D

Marieke: Gevalletje Ierse humor.. :') Tenminste ik kan er wel om lachen.. Hoe gaat het met jou? Heb je er niks aan overgehouden :(:) ..

Rosie heeft twee weken terug der pedicure gehad en daarna is ook de osteopaat geweest. Echter heeft ze sinds vorige week vrijdag op beide voorbenen wat verdikking onder de knie (aan de achterkant). Hoefsmid is al terug geweest maar ze staat gewoon goed. Osteopaat dacht aan irritatie aan de aanhechting van de buigpezen. Dus voorlopig koelen en stappen. ;(

Gelukkig kan ik Jane nog rijden, die het toch wel steeds een beetje leuker gaat doen onder het zadel. _/-\o_

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 16:40

Schirocco, ontsteking remmers + koelingsgel erop smeren. Bijvoorbeeld Compagel! Helpt heel goed en is fijn voor je pony. :)

Marieke, oeii! Met een beetje oefenen komt dat vast goed!

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:21

Newsflash vanuit Ierland:
De hengst v Ierse bevriende fokkers heeft zijn klasse gewonnen *\%/* :




Helemaal blij hier!!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:33

Change3x schreef:
Schirocco, ontsteking remmers + koelingsgel erop smeren. Bijvoorbeeld Compagel! Helpt heel goed en is fijn voor je pony. :)

Marieke, oeii! Met een beetje oefenen komt dat vast goed!


Goeie tip, dat zal ik morgen even halen. Smeer er nu groene leem op. Maar ontstekingsremmende en pijnstillend zal nu wel iets fijner voor der zijn.

Edit: rosie geniet van der vrije dagen
Afbeelding

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:35

Groene leem smeren wij ook vaak op dikke knieën! Ook goed spul.

En superlieve foto. <3

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 19:04

Wij zijn vandaag heerlijk naar buiten geweest. Hadden alleen 2 keer een bijna ongeluk met mountainbikers, paden kruizen elkaar. We roepen altijd al hard PAARD en als we niks kunnen zien dan stappen we altijd. We hoorden niks en ineens stonden ze er, paarden als hertjes weg natuurlijk :+

Afbeelding
Afbeelding

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:51

Change3x schreef:
Groene leem smeren wij ook vaak op dikke knieën! Ook goed spul.

En superlieve foto. <3


Dankj.!
Ben er ook erg tevreden over. Maar denk in dit geval dat ontstekingsremmend en pijnstillend een stuk fijner is voor Rosie. Hoewel ze er niet kreupel loopt. Maarja eventjes maar de tijd geven en anders maar scannen.

Lekker ritje saams, jammer van die fietsers..

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:03

(Bij)lezen en reageren op jullie doe ik thuis weer. Dat gaat nu toch even wat lastiger vrees ik. (Sorry)

Maar dit filmpje wilde ik jullie niet onthouden;



Kortom: niet álle Connemara's zijn braaf :+

Dit was trouwens de tweede keer dat hij dit zo deed. Na deze keer moest hij de ring verlaten.
Gelukkig maar , want joh, dit isdan toch heftig

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:49

Ooooo Ik heb vandaag een mail gekregen van de oorspronkelijke fokker (moeder) van sky. Sky is vanaf de speentijd verkocht aan de fokker van de hengst.

Moeder was pikzwart wat blijkbaar niet veel voorkomt.
Ze is ondertussen 24 en heeft meermaals nationale kampioenschappen gewonnen. Ze is van karakter pittig mar correct en heeft veel bloed. Dit vererft ze aan haar veulens.
1 Van haar veulens werd ooit best performance of the uk .

Maar als ik het zo lees dan heb ik goed mijn gevoel gevolgd en wacht er ons een zeer leerrijke toekomst. We gaan van een diesel naar een benzine. :)

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:49

Dat is gewoon gevaarlijk jeetje! Die zouden wij heeeel snel zippen. ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:47

Jongens, ik meld me hier voorlopig even af! Lees nog wel wat mee als ik tijd heb maar ga niet meer reageren (ook al deed ik dat de laatste tijd niet meer zo veel)

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:53

Dat is jammer Fading!


Het ochtend programma hier vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:17

Wow!! Wat een actie daar met die hengst zeg... Een wonder dat er niemand gewond is geraakt! Er vlogen heel wat hoeven in de ronte!
Maar naar zo'n prachtige strandrit zijn jullie vast weer helemaal ZEN? Leuke reflectiehesjes ook! :+ (haha, ff plagen!)

Bedankt voor het medeleven Change en Scirocco, de schade aan mij viel mee hoor, een heerlijke kinderlijke schaafplek van 10x10 op mijn knie...en een blauwe elleboog. :+ Oja, en schoenen waren al niet nieuw maar, maar nu zool er echt onderuit... Mooi excuus om nieuwe te kopen! :o

Wat vervelend voor Rosie...veel beterschap en intussen maar lekker verwennen!

Kitobeer, wat gaaf om wat te horen van de fokker van je paardje! Klinkt idd temperamentvol!

Saams, het is wat hè, met dat delen van het bos... Maar in ieder geval wel een mooie afstand gereden zeg!! Gaaf! Zal een mooie rit geweest zijn!

Wij zijn vandaag ook met onze viervoetige vriendinnen naar het bos geweest. Heerlijk relaxte rit gemaakt!


Afbeelding
Blije Marlon en Clooney
Afbeelding

Evrona heeft vliegenrijdeken nog op, maar was achteraf niet meer nodig. Clooney heeft vanwege haar kleurtje (denk ik??) zowieso veeeeeeel minder last van de vliegen, haar vliegen-rijdeken ligt nog met kaartje eraan in de kast...
Afbeelding

Blije wij... :D :D
Afbeelding

En deze vond ik zo komisch....Evrona was bij Clooney op de poetsplaats gaan staan en ze keken echt zo van: "Hé hallo, jij daar! komt er nog wat van met die brokken of hoe zit dat?!!!" _O-
Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:08

Wat een draak die hengst Ria! Wel een mooi ding om te zien :P

Ziet er heerlijk uit Marieke!

Jackson wordt met de dag roder :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 13:14

Lekkere plaatjes Marieke en Maxime! :D

Hengsten die echt hengst zijn, die niet goed aangepakt worden en niet kort aan het lijntje worden gehouden die kunnen nou eenmaal zo worden (zoals die op het filmpje) Schuld van de eigenaar. Als je er niet mee om kan gaan en anderen in gevaar brengt dan gewoon laten castreren, hoe gaaf ze ook zijn als hengst. :)

Ik heb zwartje en Larry gisteren allebei gereden in de hitte, pff dat was wel afzien hoor! Toch heerlijk gereden. :D

Larry mag woensdag weer mee op concours. *\o/*



Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 14:37

Change: niet te snel conclusie's trekken over de ervaring van iemand die je niet kent... En die in een week méér hengsten in de hand krijgt dan de gemiddelde paardenliefhebber in een jaar.
Tuurlijk hadden er achteraf gezien dingen anders gedaan kunnen worden, maar dit is niet heel respectvol naar deze man.