Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:32

Ik ben zo blij met deze foto.
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:36

Absoluut Punz!
Ik ben het helemaal met je eens hoor, ik verwoord het gewoon verkeerd. Het probleem ligt ook bij mij, ik zal niet duidelijk of consequent genoeg zijn waardoor zij niet snapt wat ik wil en ze vind het ook echt nog heeel lastig. Ze doet echt haar best wel, maar soms geeft ze wel echt het gevoel van dit is te moeilijk en gaat me pijn doen, ik doe het niet. :')
Ik ben absoluut geen kundige ruiter, kan best wat maar dit soort dingen zijn ook nieuw voor mij. Daarom pakt stalgenootje haar eens in de zoveel tijd even op om dingen te bevestigen in haar houding en daarna mij uit te leggen hoe ik het haar zo duidelijk mogelijk kan uitleggen wat gelukkig aansluit op de adviezen van de juf.


Gave foto Elly!

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:38

*\%/* Gefeliciteerd SM!!


Change, hoe heette dag voer ook al weer wat jij geeft na zware inspanning voor de spieren?

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:29

Ohh... Tuurlijk...

Ook van mij, vanaf hier nog eens gefeliciteerd SM!!

Edit

Elly *\o/* *\o/* Wooehooo... *\o/* *\o/* Galop!!!!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:05

Ik wil hier uiteraard niemand met de vinger wijzen maar ik ben er steeds meer en meer van overtuigd dat tegen de pijn grens of erop aanrijden niet goed is.
Ik denk dat je er meer stuk mee doet dan goed aan doet.

En dat een osteopaath een half jaar geleden geweest is dat kan allang niet meer van tel zijn.
Als er regelmatig getraind word en spierpijn word veroorzaakt.
Paarden moeten wanneer je ze fijn wil afstellen regelmatig op onderhoud. Zelfs al om in een basis conditie te zijn. En dit zeg ik uit ervaring die ik zelf ondervond met mijn pony.
En als ik naar mezelf kijk. Ik word 37 en als ik sochtends opsta ben ik gerust stijver en niet alles gaat nog zo soepel als toen ik 16 was. Het zou fijn zijn moest ik elke week van een massage kunnen genieten. Helaas is dit in onze cultuur niet de gewoonte en dus erg duur. Maar het zou wel beter zijn.

Ik geloof dus zeker ook niet in de onwil van een paard . Als ze iets niet doen dan komt het door een beperking . En dat kan van alles zijn. Ook evenwicht speelt hier een rol in. En niet remmen en tegelijk gas geven . Niet te hard werken met de handen maar ook niet niks doen. Beenhulpen alles kan een paard doen schrikken, vervolgens blokkeren vervolgens een balans probleem veroorzaken.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:29

Ik kom even om de hoek kijken, hier 2 weken geen eigen knollies, gelukkig op de camping wel knollies. De eigenaar heeft een handelstal en springt zelf. Zondag gaan we hier kijken bij de regiokampioenschappen daar start hij er 2 in het ZZ.
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 23:48

Heerlijk Marieke!!
Ziet er uit als een goede vakantie zo!


Ik kwam zelf net een foto van vorig jaar tegen, gemaakt bij vertrek en als een soort afscheidspost op facebook geplaatst:

Afbeelding

En ooohhhhhhhhh wát verheug ik me er op dat we over een ruime week weer gaan!!

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 00:43

Prachtige foto Elly! <3

Saaams, dat heet Neutradex! En dat het een keer een dagje niet lukt is echt niet erg hoor. Daar hoef je verder niks achter te zoeken. Niemand hier rijd perfect en elk paard is anders, met wat tijd en geduld komt zoiets vanzelf wel weet goed! Ze is gewoon heel slim en doet iets wat zij makkelijk vindt, zoiets corrigeren is ook gewoon niet altijd simpel! Ik zou er maar niks achter zoeken en gewoon lekker doortrainen. :D

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:21

Change: je begrijpt me denk ik verkeerd. Waar ik op reageerde is het "trut" gedeelte.Het lijkt dsn zo of paarden bewust zoiets doen ( om
"Moeilijk" te doen. En zo zit het natuurlijk niet. Her paard is gewoon paard en doet wat hij of zij doet. En als dat iets is wat wij niet/anders willen, dan zit er niets anders op dan zelf te gaan puzzelen. Dát is wat ik bedoelde. Maar daar waren Saams en ik het volgens mij al over eens, toch?

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:49

Ja, daar waren we het inderdaad verder over eens. Het zal ook teveel dwang gedrag van mij zijn. Het te graag goed en perfect willen doen maar teveel verwachten van pony. Zul je zien dat we maandag weer op 1 lijn rond hobbelen :+

Bedankt, ga het doorgeven aan stalgenoot. Die zocht iets voor de spieren voor haar paard op leeftijd en ik wist dat jij het er toen over had.

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 10:09

Punz, mijn reactie was niet specifiek op jou bedoelt eigenlijk! Maar fijn dat jullie het met elkaar eens zijn. :)

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 12:26

Mijn stiefvader is terug van zijn rondreisje Ierland. ;)
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:39

Gaaaf!!!!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:27

Cool.! en Elly... wauw.. :D

Eergisteren is mijn osteopaat weer geweest.. De galop wilt nog steeds niet echt lukken, dus ik wilde even een APK voor ik haar daarin door ging rijden O:) En het was toch bijna tijd voor de osteopaat.
Rosie is nog nooit zo los geweest, twee wervels in de hals iets scheef. De lenderen een beetje scheef, minimale scheefheid op de bekken en verder wat spanning op de broekspieren. Valt dus reuze mee... twee dagen vrij dagje longeren en dan mag ze alweer onder het zadel.. := We hebben zelfs (voor het eerst) de go dat we ook wel over een jaar zouden kunnen behandelen :))

En natuurlijk is ze ontzettend hengstig nu ze twee dagen vrij heeft. Stuiterend rondstappen met een hoop gehinnik gisteren. Ik durfde haar niet eens meer alleen achter te laten en heb haar maar voor die overige 15 minuten maar weer in de wei gezet voor dat ze de stal af zou breken.. :')

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:58

Haha, marjorie nog de groetjes gedaan :+
Fijn dat rosie weer lekker los is!

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:07

Nee echt heel stom... Ik dacht er nog aan toen ze wegreed... Maar April mag ze weer (of eerder mocht het nodig zijn) dan ga ik zeker de groetjes van je doen...
Ja zeker lekker, ben benieuwd of de galop er nu een beetje op wilt... :+

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 15:09

Ik ben zo blij met haar! Bewijst wel dat ze goed is als ze ook Rosie weer zo goed op de been heeft geholpen.
Hier komt ze nu ook eens in het half jaar, tenzij eerder nodig.

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 16:01

Ik ook..! voor mij geen andere meer. Heb al zoveel paarden bij der zien opknappen...
En nu Rosie weer, gewoon bijna geen blokkades. :D Ze weet echt wat ze doet en waar ze over praat. En het allerfijnste is dat als ik iets heb dan kan ik der altijd om advies vragen. Een van de weinige die gewoon uitgebreid antwoord geeft zelfs als ze weer eens in Engeland zit.. :D

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:06

Fijn dat ze weer lekker los is!!

Hoe ik Larry vandaag (en heel vaak) aantrof...
Afbeelding
Afbeelding

En na wat wassen met groene zeep was hij weer schoon. :D Morgenochtend zal hij alleen wel weer vies zijn. :(

Afbeelding
Afbeelding

schirocco24

Berichten: 688
Geregistreerd: 11-08-13
Woonplaats: Reeuwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 17:21

Als ik toch dit soort foto's zie ben ik extra blij dat Rosie niet wit is :o

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 18:17

ooooo een zandmonster gespot ;)

Punz

Berichten: 8576
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 19:03

Hier dit weekend even geen paardenpost.. Mijn vakantie is begonnen met een weekendje aan zee :D
Afbeelding

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:32

Geniet ervan Punz!

Larry sprong vandaag erg fijn! :)

Change3x

Berichten: 6584
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:22

Ik hoor nu dat mijn instructrice op het filmpje heel enthousiast mee praat met wat ik doe. :')

Saaams

Berichten: 13276
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:27

Het ziet er echt goed uit! Knap hoor!

Net 2 B proeven gelopen. Inrijden als een zonnetje.
Eenmaal in de bak negeerde ze mn buitenbeen en buitenteugel en sprong ze over t witte hekje en weer terug (staat op film) en de andere proef sprong ze overkruist.