Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 19:04

Thanks Saaams. :) Makkelijk is het zeker niet hoor en ook de pony heeft het zwaar ondanks dat ze toch meewerkt. :) De gehoorzaamheid is echt voor een groot deel aan de instructie te danken. Ze kan het heel goed in delen opknippen waardoor de uiteindelijke oefening als vanzelf ontstaat. Het appuyeren bijvoorbeeld hebben we 1 maal gedaan paar maanden terug voor de fun. Doordat ze snapt wat een eenzijdige hulp inhoud is het niet meer zo heel erg moeilijk om de oefening te rijden. De moeilijkheid zit 'm er vooral in dat ze zichzelf moet dragen en ik dat ook aan haar moet overlaten. Dat is nog echt niet op orde. Je ziet haar geregeld met een dubbelgeklapte nek en veelste ver achter de ll lopen. Voor nu oke, omdat ze echt spieren moet aanspreken die ze liever niet gebruikt. Aan mij obv de juf weer de taak om dat los en fijn te krijgen. :) Ik hou ook echt van het trainingsproces. Des te leuker is het dat we overmorgen nog een lesje meepakken. :):)

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:36

Wordt lekker getraind hier dames! +:)+ Leuk om mee te kijken! En ook erg fijn om af en toe te lezen dat het niet allemaal vanzelf gaat... :o want dat maken we allemaal mee natuurlijk, maar daar lees je niet zoveel over... ;)

Veel succes zaterdag Saams! Super stoer!! Is ff een drempel die je over moet, maar je gaat het vast heeeeeel leuk vinden!

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:55

Ik zit erover na te denken om 2 oktober mijn SGW debuut in de B te maken met Larry... Doen of niet? Wel zonder dressuur hoor!! :')

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:06

Doen!!!! :D

De gebraden kippen vliegen nooit van jezelf in je muil. Blijft toch gewoon hard werken, missers maken en daar weer van leren. :)

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:22

Change3x schreef:
Ik zit erover na te denken om 2 oktober mijn SGW debuut in de B te maken met Larry... Doen of niet? Wel zonder dressuur hoor!! :')


Zeker doen!!

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:23

Absoluut doen Change!

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:41

Dat zou pas gaaf zijn change ! Wie weet hoever kom je nog. Ik vind het knap hoor wat jij allemaal uit die pony rijd. Jij hebt een zeer goede basis. Dat kun je wel merken.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:49

Ik kom even binnenvallen om reclame te maken :D Het eerste officiele stamboek Vlog is namelijk online!!!
Zie http://connemara.nl

Super gedaan Marrit/Eline! Op naar nog veel meer vlogs! *\o/*

Change3x

Berichten: 6591
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:16

Begin en eind oktober B crossen! :D
Kitobeer, we doen ons best! Superleuk compliment. Dankje! :)

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:33

Spannend change!

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:56

Eline mijnhemel, wat een prachtige bos haar heb jij!
Leuk filmpje! :D

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:40

Wie waren die 2 prachtige wit zwarte appelschimmels in het demo team. Ze vielen mij wel op. :)
Ik ben nog altijd vreselijk in de namen bij de pony's en dan nog een keer de Facebook namen :(

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:16

Jaaa.....dat haar van Eline...

Zoooooooo jaloers op!

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:20

Oona: lastig om zo je vraag te beanwoorden...er waren vier schimmels..

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:25

Nou de mijne valt niet meer onder de wit zwarte appelschimmels hoor. :')

Dit zijn alle pony's. :)
Afbeelding

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:45

De 2 uiterst rechtse bedoel ik.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 20:50

De meest rechtse is Vicky en de andere weet ik niet bij naam. :)

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:03

Inderdaad Vicky of Carnane Victoria ( Oona: ze is in de moederlijn verwant aan Punzel)
De een na laatste is van een van de nieuwe leden, die zou ik na moeten kijken. Ierse import zo uit mijn hoofd, maar ben afstamming even kwijt.

( maar mogelijk willen deze mensen dit ook niet zo op bokt..)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 21:20

Ik vind ze erg krachtig bewegen ik houd daar wel van. Dus top !

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:16

Punz schreef:
Ik kom even binnenvallen om reclame te maken :D Het eerste officiele stamboek Vlog is namelijk online!!!
Zie http://connemara.nl

Super gedaan Marrit/Eline! Op naar nog veel meer vlogs! *\o/*


Super leuk om te zien!!!! *\o/* Volgende keer willen Marlon en Clooney heel graag mee doen!

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 16:25

Bjuut doet al vanaf maandag erg koppig. Ze liep niet helemaal lekker naar mijn gevoel, juf zag niks ..ik verwacht spierpijn van het springen. Dinsdag liep ze weer prima alleen wil de trut op de rechterhand geen stelling aannemen (enkel contra) en houd ze haar lijf recht. Onder het zadel in stap wil ze het nog wel. Naast het zadel kan ze het dan weer erg makkelijk, alles voor snoepjes :+
het is maar goed dat we geen verliespunten kunnen rijden zaterdag met onze proeven :+ Of zit het in de lucht? Meerdere paarden op stal zijn wat lui/traag.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:44

Nu je het zegt...Clooney was ook wat sloom vandaag. Marlon moest er echt aan rijden, normaal is ze best heel voorwaarts... (wij meteen de brok wat omhoog gegooid...haha...).

Vandaag weer puppy-springles gehad die twee, foto's volgen nog! (mijn vader heeft zijn kabeltje van de camera niet bij...)

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:31

Als een paard geen stelling wil aannemen, en haar lijf recht houdt, mn onder het zadel, dan denk ik niet dat dat iets met 'trut' te maken heeft. Paarden doen niet iets om ons dwars te zitten, integendeel, de meeste paarden zijn (té) cooperatief.

Als ze dus moeite heeft met de stelling, is het aan jou om uit te zoeken waar dat in zit, en hoe je dat op kunt lossen. En dat "wat het is" kan van alles zijn: zelf scheef zijn, zelf met te veel hand rijden, zelf te stug zijn, te weinig/verkeerd ontwikkelde bespiering bij je paard, vastgereden, verkeerd zadel rugproblemen, gebitsproblemen enz enz enz ..

Dus...
Werk aan de winkel denk ik zo: op naar het uitzoeken naar wat er aan de hand is, en wat JIJ moet doen om er voor te zorgen dat het voor het paard mogelijk wordt om in de juiste stelling en buiging te lopen!

Saaams

Berichten: 13293
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:51

Ze kan het wel hoor, stalgenootje had haar namelijk met wat stoeien zo netjes aan de wandel, maar bij mij vertikt ze het nog. Maandag weer les en dan kijken we er naar. Nu hoeft ze alleen zaterdag nog te lopen. Het lijkt me geen zadel, rug of tandprobleem. Want ze doet het aan de hand en in stap wel. Zal gewoon rijtechnisch zijn ja, maar dan blijft ze een trut :') (goed bedoeld)
Tanden zijn in maart gedaan, osteo in juni en zadel een maand geleden. Maar uiteraard houd ik het in de gaten en doen we niks hardhandig.

Punz

Berichten: 8590
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:31

Dan misschien naar jezelf kijken? Punt is.. het zit hem niet in "ze vertikt het"
Zo zitten paarden niet in elkaar. Als ze dan bij een stalgenoot eea wel goed oppakt, en bij jou niet, dan maar eens kijken wat jij zelf nog niet kunt / nog niet helemaal goed doet zodat je je paard niet die aanwijzingen kunt geven waarmee ze het wel doet.

Ik bedoel: daar liep ik zelf natuurlijk ook tegen aan in mijn rijden, zowel bij Jou als bij Punz.

Het is dan wat mij betreft niet "Jou-Jou vertikt het bij mij", maar "ik ben nog niet in staat er iets uit te rijden wat hij in principe wel kan".. en dan moet ik dus heel erg mij zelf gaan ontwikkelen, en naar mezelf kijken wil ik verder komen.... ( en het paard zover krijgen dat hij het bij mij ook doet).

Maar goed.. mogelijk bedoelen we het zelfde..