Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:12

Ja! Super gaaf!
Was dit jaar al mn plan. Maar nieuwe baan, want ik had al vrij geregeld toen op mn oude werk. Nu had ik 2 diensten vandaag.. baalde enorm.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:22

Saaams schreef:
Ja! Super gaaf!
Was dit jaar al mn plan. Maar nieuwe baan, want ik had al vrij geregeld toen op mn oude werk. Nu had ik 2 diensten vandaag.. baalde enorm.

Ah jammer,volgend jaar maar dan :-)

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 10:42

Gefeliciteerd Curly2day!

Ik wilde ook komen kijken, maar moest helaas ook werken.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 18:07

Beaut kan de Levade. Heeft ze zelf aangeleerd :+


Afbeelding

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:44

Stoere Beauty! Kan ze het ook onder het zadel? }>

River gaat zo fijn! Het is echt een fantastische pony. Ik heb gisteren de stoute schoenen aan getrokken en ons opgeven voor een onderlinge dressuurwedstrijd in november. Duurt nog even, maar dan hebben we nog lekker veel tijd om te oefenen.

Afbeelding

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 11:59

Lideli, dat wil ik niet weten :+

Stoer! Lekker oefenen! Gaat om de lol. Ga je een B proefje doenb

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:06

Oh dat sowieso! We doen voornamelijk mee voor de ervaring :)

We gaan idd een B-proefje doen :j

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:10

Beaut is gewassen en gaat morgen mee naar een heide shoot van Nikki de Kerf :D zo blij mee woeh.
Nog even de beentjes en der bil morgen en dan vind ik er prima, kleine vlekken zie je toch haast niet op de foto.


Afbeelding

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 18:47

Wat leuk! Doe Nikki de groetjes :) ze is een vriendin van mij.
En veel plezier!

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 19:26

lideli schreef:
Wat leuk! Doe Nikki de groetjes :) ze is een vriendin van mij.
En veel plezier!


Wat is jouw naam :Y)

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 21:20

Elise ;)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:19

Fotoshoot is een succes geworden begrijp ik Saams? Gaaf hoor!
En Lideli: Stoer dat je gaat starten! Wie weet pak je nog een mooi winstpuntje mee! Zou toch leuk zijn!


Inmiddels ben ik hier weer een beetje bijgekomen van een Denemarken-Ierland- Frankrijk vakantie...

Waarna we dus inderdaad deze week weer naar Denemarken "moesten" omdat EK en ik daar dus een pony gekocht hebben en we deze toch graag lekker bij ons in Nederland wilde hebben. In eerste instantie wilden we kijken of we een vrachtwagentje konden lenen, omdat mijn bus een tweezitter is, en we met zijn drieen wilde gaan, maar dat bleek praktisch toch lastig.

Dus uiteindelijk er voor gekozen om met zijn vieren te gaan. Een vriendin en ik in de bus, en EK met een vriendin in de auto van EK er achter aan. Woensdag naar Denemarken vertrokken, bij Skaergarden gelogeerd ( ivm knuffelen van Lasse/eindeloos kletsen over Connemara's /een kat die ons snachts via het openstaande raam gezelschap kwam houden bijzonder weinig geslapen). En vervolgens sochtends vroeg Lasse in de trailer gezet, en op naar Nederland.

Helaas wel wat files ( heenweg nauwelijks, dus daar hadden voor de terugweg ook op gehoopt), waardoor de reis uiteindelijk toch heel behoorlijk was ( met pauze stops een ci 10 uur). Maar wel heel plezierig gereisd. Lasse liet zich makkelijk laden en heeft zich onderweg als een volleerd reiziger gedragen. Lekker op zijn gemakje aan het slowfeeder net trekken, beetje rondkijken. Drinken wilde hij niet, maar de (zeer) natte slobber die we speciaal meegenomen hebben om er zeker van te zijn dat hij voldoende vocht naar binnen zou krijgen, ging er heel goed in.

Eenmaal bij EK uitgeladen en in de wei toonde hij zo fris als een hoentje, terwijl hij toch echt een hele lange trailer rit achter de rug had.

Maar goed.. .hij mag nu lekker de komende maanden bijkomen, groeien, jong zijn, wennen aan Nederland, wennen aan ons....

Voor de liefhebbers ( het zijn beroerde telefoonfoto's, maar dan heb je een beetje een beeld):

Onderweg:

Afbeelding

Afbeelding


Bij Eline

Afbeelding

Afbeelding

En na aankomst net in de wei:




Ook op zijn nieuwe plek heel plezierig in zijn gedrag. Wel een jonge hengst natuurlijk, maar vriendelijk, prettig, lief.

Kortom: ik hoop dat we heel erg mogen gaan genieten van onze Lasse/ Skaergardens Celtic Night.

Zilkesteyn70

Berichten: 511
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Westoverledingen, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 23:45

Oh wauw, wat een knappert zeg <3 <3 <3
Gefeliciteerd :)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 00:47

Dat genieten gaat vast helemaal goed komen!

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 07:54

Gefeliciteerd! Gaaf dier zeg! En hij kan lekker sjouwen zo te zien

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 09:23

Om dat sjouwen hebben we hem inderdaad gekocht. Het is het plan dat EK hem in de dressuur gaat uitbrengen. Dus we hopen dat hij onder het zadel net zo'n energieke, blije beweger is.

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:13

Erg gave pony hoor! Had stiekem zijn vader op het oog voor wie weet oooooit een dekking bij mijn (nu nog jaarling) merrie. Maar dit is wel een héle knappe zoon van hem, is misschien ook een leuke combi met mijn merrie (mocht hij daarvoor beschikbaar komen uiteraard).

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:28

Hij gaat in ieder geval in maart naar de hengstenkeuring. En van daar uit kijken we dan wel verder :)

Iirene
Berichten: 129
Geregistreerd: 31-10-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 14:20

Ja idd, stap voor stap. Ben benieuwd hoe hij het op de keuring gaat doen

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 15:53

Ik kom in Maart zeker kijken! Waarom verschillen de locaties van merrie en hengstenkeuring eigenlijk?

Beaut heeft vandaag 2 rondjes oefencross gelopen in Renswoude.
Eerste rondje even wat moeizaam begonnen, maar vanaf hindernis 3 snapte ze het en ging ze als een trein. Zelfs de waterinsprong 2x. Tweede rondje alles foutloos alleen had ze toen zoiets ik ga echt dat water niet meer in springen dat spettert maar er langs wilde ze wel. Ben heel benieuwd naar de fotos van de fotografen. Maar ik zweef op mn kleine roze wolk :D

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:03

Hij is super knap Punz.
Ik ben benieuwd over een aantal jaar als hij onder het zadel is.

Saams ik hoor dat het steeds beter gaat met beauty . Soms kan het toch een puzzel zijn he.
Maar ik ben blij voor jou.

Even een update over mijn ventje. O wat rijd hij fijn. Maar ook ik heb mijn lesgever 1 keer per week opdracht gegeven om sky vooruit te helpen. Wat mij natuurlijk ook weer verder helpt. Want ik wil wel dat hij een goeie basis mee krijgt. Maar hij leert erg snel, rijd super gemakkelijk , en ik ben al 3 keer op buitenrit geweest . Doodbraaf.


Wat houd ik toch van connemara's

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:15

Beaut gaat zeker goed. Blijven ups and downs.
Vandaag kwamen ze naar me toe: Beauty is door het draad heen gegaan, kom even mee!
Staat ze als een sulletje in de lege paddock er naast. Ik had echt zoiets door draad? Ze heeft alle respect voor draad. Kan nooit. Bleek inderdaad het draad gewoon vanaf de paal losgelaten te zijn. :+ Ze stond donderdag nog los tussen prikpalen van maar 1m hoog.

Ik heb wel mooie plaatjes <3
Crosswedstrijd van zaterdag
Afbeelding

Shoot van Nikki de Kerf op de soesterduinen
Afbeelding


Kito, wat fijn dat die van jou ook zo fijn gaat! Knap hoor dat je zo voorzichtig bent. Goede basis is t hele werk voor later.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 16:32

Gave verhalen weer zeg!! Zo’n fotoshoot met de pony los lijkt ons ook eens erg leuk maar is helaas niet vertrouwd want als Mel t in zijn bol heeft springt hij dus lekker over de draad...
gister wel met beide Connies het water in geweest. Zooooo heerlijk en trots op ze
Afbeelding

Kito wat heerlijk hè dat sky het zo goed doet.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 17:02

Lasse is echt :~ :~ :~
Ik vind de hengst Party Night van Skaergaarden ook zo tof! Jammer dat ik dat reisje gemist heb.

Wat een fijne update kitobeer :)

Gave crossfoto Saaams! En de foto van Nikki is ook heel mooi <3

Heerlijk die Connies in de zee, gingen ze er zonder problemen in?

River is echt een boefje op het moment, galopperen is crossen, haha. Van de week ging hij in zijn enthousiasme zo over de dressuurhekjes heen :') We horen op het gras naast de bak te rijden. De bak is helaas nog heel zwaar dus nog niet geschikt om serieus in te rijden. Hopelijk wordt het beter na wat buien regen.

Afbeelding

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:22

Nou gisteren zijn we creatief geweest voor spieren in conditie.
En daar kwam het volgende resultaat uit :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding