Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 16:00

Erg mooi!

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:20

Punz is ook gewoon om verliefd op te worden Ria :D <3

Fijn dat alles goed is gegaan met verhuizen saaams!

Dat is zeker een koppie om verliefd op te worden Tineke!

Sinds jaren een keer rijfoto’s van mijzelf. Na 20 kilo te zijn afgevallen (nog steeds work in progress) het rijden weer langzaam aan het oppakken. Een paar foto’s tijdens de les met Donegal <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En aangezien ik toch nèt een beetje liever achter de camera sta, dan er voor;
Hilde met Lizzy
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:18

Knappe ponys heb je Rozzy!




Hier een birthdaygirl *\o/* 10 jaar alweer.

Afbeelding

Beaut heeft ook weer iets nieuws ontwikkeld op deze stal.
In de paddock al je kuil in de waterbak mikken en dan het eruit soppen :+

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:24

Rozzy: 20 (!!!!!) kilo kwijt: wat een énorme prestatie!!
En wat gaaf om je dan weer te paard te zien!! Daar kan eerlijk gezegd geen enkele andere foto tegen op wat mij betreft!

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 18:42

Gefeliciteerd Saams! En wat knap zeg Rozzy... Ik wil ook graag weer wat afvallen. Ik word steeds dikker sinds ik samen woon met mijn vriend. Ik denk dat het voor Flynn ook veel beter is als ik wat af val.

Ik had jullie verteld dat ik een beetje vastgelopen was met Flynn. Na de vierde keer eraf gevallen te zijn, omdat hij op hol sloeg waren mijn oplossingen een beetje op. Ik heb inmiddels een nieuw zadel aangeschaft. Rip uit mijn lijf, maar alles voor het paard natuurlijk. Ik zit hier veel fijner in, maar hij loopt ook een stuk gemakkelijker. Hij was volgens de zadel maker uit mn vorige zadel gegroeid (ondanks dat ook een verwisselbaar kopijzer was).

Na de laatste val waarbij mijn hele arm open lag ik in het hek terecht kwam besloot ik om alleen nog met les te rijden. Mijn oplossingen waren op en had veel meer hulp nodig. Nu les ik elke week.. Daarnaast ben ik verhuisd van stalling, waar hij steeds meer zijn plekje aan het vinden is. Hij stond eerst 24/7 buiten (had vaak mok of andere kwalen zoals luizen heb ik ook gehad). Sinds hij hier staat heeft hij niks meer gehad aan mok.. Daarnaast was hij heel introvert, maar begint steeds meer praatjes te krijgen. Het in de avond binnen staan vindt hij ook prima.. Denk dat dit voor de winter heel fijn voor hem is (gevoelig beestje). Ook ben ik er steeds meer van overtuigd dat er toch nog iets anders doorheen zit dan Connemara bloed.. Ik denk dat er toch iets Spaans in zit.. Ook omdat hij soms heel anders reageert dan de gemiddelde Connemara, terwijl hij op tractoren etc grote machines geen krimp geeft..

Ik ben blij dat we mini stapjes maken. Dit is goed voor zijn vertrouwen en mijn vertrouwen in hem wordt ook weer steeds groter.. Maar die koeien in de weide naast de bak en die spiegels blijven toch raar haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:16

Ehm..
Vergis je niet in het karakter van de Connemara. Inderdaad nuchter en voor niets bang, maar er kunnen nogal persoonlijkheden bij zitten. En verder zit er in de Connemara natuurlijk ook een flinke scheut volbloed en hier en daar wat arabisch bloed. Sommige 100% Connemara's hebben via hun voorouders echt een flinke scheut bloed ( zo ook mijn eigen Punzeltje)

En verder wordt er gedacht dat er inderdaad spaans bloed zit in de Connemara/ er zouden na schipbreuk barokke paarden in het gebied levend "aangespoeld" zijn, die zich daar gekruisd hebben met de oorspronkelijke pony;s daar.

Dus tja
Zelfs in een 100% Connemara kan best het een en ander aan heetheid zitten ( dat maakt ze dan ook weer zo geschikt als sportpony....)

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:54

Punz schreef:
Ehm..
Vergis je niet in het karakter van de Connemara. Inderdaad nuchter en voor niets bang, maar er kunnen nogal persoonlijkheden bij zitten. En verder zit er in de Connemara natuurlijk ook een flinke scheut volbloed en hier en daar wat arabisch bloed. Sommige 100% Connemara's hebben via hun voorouders echt een flinke scheut bloed ( zo ook mijn eigen Punzeltje)

En verder wordt er gedacht dat er inderdaad spaans bloed zit in de Connemara/ er zouden na schipbreuk barokke paarden in het gebied levend "aangespoeld" zijn, die zich daar gekruisd hebben met de oorspronkelijke pony;s daar.

Dus tja
Zelfs in een 100% Connemara kan best het een en ander aan heetheid zitten ( dat maakt ze dan ook weer zo geschikt als sportpony....)


Nou hij is niet zo zeer heet hoor.. Alleen als hij mag springen haha. Maar hij kan ineens exploderen. Hij is niet bang voor grote geruismakende dingen. Maar wel voor zichzelf in de spiegel of iets dan er plots is of beweegt. Daar kan hij helemaal over de rode van zijn.. Hij is geen dooie inderdaad haha. Hij is ook veel langer gebouwd dan jullie Connemara's. Hij heeft veel langere benen.. Hij is ook groter dan de officiële Connemara. Ik heb inderdaad filmpjes gezien waarin er werd verteld dat er ook iets spaans in zit.

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:14

Gefeliciteerd met Beauty Saaams! Gekke merrie met haar kuilgras soppen :D

Dankjewel Punz, ik ben ook erg blij het rijden weer op te kunnen/mogen pakken!

Wat Punz zegt herken ik mij zeker in. De 5 connemara’s die wij hier hebben staan zou ik allemaal omschrijven als enorm leergierig, slim, nuchter en eerlijk, maar allemaal echt enorm eigenzinnig en een eigen persoonlijkheid. Meewerkend, maar wel binnen hun ‘psychische’ grenzen. Ga je een aantal stappen te ver, laten ze je dit merken. De een op een meer uitbundige manier dan de ander. Het is in mijn ogen de kunst om bij de connemara’s goed die grenzen te bewaken. Het herkennen van het het verschil tussen een stukje ‘Ierse humor’ :) en het aangeven van een grens. Ze laten zeker niet het kaas van hun brood eten.

Connemara’s zijn enorm koel, nuchter en voor niets of niemand bang, maar onderschat hun karaktertjes niet. Hier zeggen we eigenlijk altijd dat een connemara de fijnste en makkelijkste pony is, maar je er mee om moet kunnen gaan. Zo is Donegal bij ons terecht gekomen als een pony die enorm bodemschuw zou zijn, aan de kletter (maar dan ook echt) zou gaan, oude eigenaresse durfde er niet meer op, na een aantal gebroken ribben. Na een half jaar reden er hier jonge kinderen op en nog steeds is hij een van de braafste bij ons, maar alleen als je hem in zijn waarde laat en hem met respect behandeld. Zo niet, keert hij in zichzelf en gaat hij van de kleinste dingen over de flos.

Wil hiermee trouwens absoluut niet zeggen dat jij niet met je pony om kunt gaan of niet naar zijn grenzen luistert. Mijn verhaal is puur om aan te geven dat er nogal wat persoonlijkheid in een connemara kan zitten en het soms even zoeken kan zijn naar het goede ‘bospad’ waar je in moet gaan :D

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:28

Wow, Rozzie, wat een prestatie om 20 kilo kwijt te raken! Ik doe sinds twee weken mijn best om 3 kilo af te vallen en dat valt nog lang niet mee. -O-
Ik zou niet willen zeggen dat Rebel nergens bang voor is. Bij hindernissen wil hij graag eerst even rustig de boel inspecteren voor hij er over wil. Niet echt praktisch in een parcours. :Y)
Maar hij dendert er niet in paniek van door en zelfs indrukwekkend groot landbouw verkeer kan hem passeren zonder grote paniek. Een afgehakte boom kan in het bos weer wel een reden zijn om in de ankers te gaan of een metertje opzij te hupsen.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:47

esje007 schreef:
Wow, Rozzie, wat een prestatie om 20 kilo kwijt te raken! Ik doe sinds twee weken mijn best om 3 kilo af te vallen en dat valt nog lang niet mee. -O-
Ik zou niet willen zeggen dat Rebel nergens bang voor is. Bij hindernissen wil hij graag eerst even rustig de boel inspecteren voor hij er over wil. Niet echt praktisch in een parcours. :Y)
Maar hij dendert er niet in paniek van door en zelfs indrukwekkend groot landbouw verkeer kan hem passeren zonder grote paniek. Een afgehakte boom kan in het bos weer wel een reden zijn om in de ankers te gaan of een metertje opzij te hupsen.


Dat laatste is zwaar herkenbaar. Op je pad en eroverheen is niet erg. Maar naast het pad moet je vol in de ankers. Eerst kijken, opzij en dan pas weer door. Het gaat ooit gebeuren dat ik er voorover af vlieg. :+

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:57

Dat zou ik dan weer Ierse humor noemen hahaha :D overigens ook herkenbaar

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:03

Rozzy schreef:
Gefeliciteerd met Beauty Saaams! Gekke merrie met haar kuilgras soppen :D

Dankjewel Punz, ik ben ook erg blij het rijden weer op te kunnen/mogen pakken!

Wat Punz zegt herken ik mij zeker in. De 5 connemara’s die wij hier hebben staan zou ik allemaal omschrijven als enorm leergierig, slim, nuchter en eerlijk, maar allemaal echt enorm eigenzinnig en een eigen persoonlijkheid. Meewerkend, maar wel binnen hun ‘psychische’ grenzen. Ga je een aantal stappen te ver, laten ze je dit merken. De een op een meer uitbundige manier dan de ander. Het is in mijn ogen de kunst om bij de connemara’s goed die grenzen te bewaken. Het herkennen van het het verschil tussen een stukje ‘Ierse humor’ :) en het aangeven van een grens. Ze laten zeker niet het kaas van hun brood eten.

Connemara’s zijn enorm koel, nuchter en voor niets of niemand bang, maar onderschat hun karaktertjes niet. Hier zeggen we eigenlijk altijd dat een connemara de fijnste en makkelijkste pony is, maar je er mee om moet kunnen gaan. Zo is Donegal bij ons terecht gekomen als een pony die enorm bodemschuw zou zijn, aan de kletter (maar dan ook echt) zou gaan, oude eigenaresse durfde er niet meer op, na een aantal gebroken ribben. Na een half jaar reden er hier jonge kinderen op en nog steeds is hij een van de braafste bij ons, maar alleen als je hem in zijn waarde laat en hem met respect behandeld. Zo niet, keert hij in zichzelf en gaat hij van de kleinste dingen over de flos.

Wil hiermee trouwens absoluut niet zeggen dat jij niet met je pony om kunt gaan of niet naar zijn grenzen luistert. Mijn verhaal is puur om aan te geven dat er nogal wat persoonlijkheid in een connemara kan zitten en het soms even zoeken kan zijn naar het goede ‘bospad’ waar je in moet gaan :D


Haha nee die van mij heeft wel een achtergrond.. Hij is niet zo maar zo. Hij is nog steeds af en toe heel bang onder het zadel. Dat ligt los van zijn karakter. Er is iets gebeurd in het verleden (geïmporteerd) wat heel veel invloed op hem heeft gehad, waardoor hij zo bang is geworden. Maar soms verbaas ik mij dan ook wel heel erg over hem, hoe braaf hij dan door de woonwijk heen stapt.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:06

Saaams, Precies dat!.....dan zal ik mijn gênante verhaal maar een opbiechten:
Ik ben er een paar weken geleden afgevlogen toen ik een leuk filmpje wilde maken van mezelf in galop. _O- _O- mobieltje in mijn hand, zelf op het schermpje kijkend over een boomstammetje springen en over bospad galopperen. ....totdat Rebel een omgevallen boom " ontdekte" en in de ankers ging. Plof...daar lag ik... Die boom lag er al een tijdje, en bleef spannend. Alleen was ik dat even vergeten.
Tsja....je zou mogen verwachten dat ik als 50-plusser wijzer was....

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:40

Sorry gizeppie, dat wist ik niet. Dan is het helemaal lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. Samen komen jullie er wel :j

Esje, begrijp ik goed dat daar dus filmmateriaal van is? :D

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:50

Helaas...het eerste stuk van het filmpje werd je als kijker al zeeziek van, dus het is gewist.....

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:50

Dat maakt niks uit, maar we zijn helemaal opnieuw begonnen met beleren.. ;)

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:57

kruip weer onder de steen vandaan, er is niks leuker dan mijn pony omschrijven.

heerlijk beest, wat hij niet leuk vind doet hij geen moeite voor!
terughoudend als hij je niet snapt.
stoere bink als hij voorop rijd maar als er een klein zakje plastic op de grond ligt noway! maar komt er een aanhanger met een wapperend zeil daar kijk je niet naar, tenzij het stil gaat staan. bestuurders bedoelen het goed en denk alleen maar rij door.
lopen aan de hand, is het een jengelend kind die onderhand mee moet sleuren en als hij achter zich iets hoort dan kruipt hij gelijk in je.
Heeft hij eenmaal door dat iets niet eng of gevaarlijk is en echt leuk is om te doen dan is hij niet te stoppen.
Maar hem overtuigen dat duurt wel ff.
Weglopen of drammerig of in paniek schieten doet hij niet, de kleinste kinderen kunnen op hem hobbelen.
wil iemand hem serieus rijden doet hij of hij het allemaal niet snapt en verzet geen stap meer.
Mannen vind hij maar stomme directe en onhandige wezens en staat hij snurkend in stal.
kinderen kunnen uren met hem knuffelen.
hij is nieuwsgierig maar voorzichtig.
levensgevaarlijk als je in galop zit in het bos en er ligt een boomstam dan zit er noodstop op!
Ik vind hem super irritant als je in galop in het bos zit en hij moet poepen noodstop en de rest gaat door en die knallen onderhand op je. Maar zijn de voorste al weg, ziet hij echt geen noodzaak om zijn behoefte wat sneller af te handelen of als er een gek er achter aan te gaan. (dat vind ik dan wel weer fijn)

kortom heerlijk beest, waar ik meer kan lezen en schrijven.

wat is dit
Afbeelding
is dit lekker
Afbeelding
Nee!
Afbeelding
en ja slippers zijn niet zo slim, was een spontaan (dom) idee

Omdat jij dit zo graag wilt

Afbeelding

Carol10

Berichten: 146
Geregistreerd: 17-05-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:08

Haha die Ierse humor ken ik wel ja, in de ankers voor een boomstam, dat zijn de engste dingen in de wereld. En met dat poepen heb ik ook nooit begrepen waarom dat niet gewoon is stap, draf of galop kan zoals ieder ander paard. Nee mevrouw moet stil staan waar ze ook goed van kan schikken is hard werken :+ daar is mevrouw niet voor gemaakt!
Verder is ze wel lief hoor.

Mooie foto punz! Maar ik vind je joujou toch mooier :o
Gaaf rozzy dat je zo afgevallen bent! Erg knap.
Dat filmpje had ik best willen zien esje007 :D
Mooie connemara veertje 2, kan me voorstellen dat je daar blij van wordt.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:44

Rozzy wat knap van je!!!

Saams zeg nou zelf even soppen met je hooi is toch het lekkerste wat er is?


Gizeppie wat fijn dat je een nieuw plekje gevonden hebt. Wat betreft karakter sluit ik me aan bij Punz. Iedere pony, paard, mens heeft zo zijn eigenaardigheden of eigen aardigheden het is maar net hoe je het bekijkt. Onze Mel is eersteklas nuchter dier maar...owee als je hem alleen laat dan brult hij als een wilde hengst of wanneer er iets achter hem gebeurt rent hij hard bokkend weg en ja ook als je erop zit. Ook is zonder zadel erop echt not done.
Wij zien dit niet als probleem maar respecteren het en gaan er zo goed mogelijk mee om en hebben er een top pony aan. Minder fijne of verbeterpunten zijn er altijd het is juist de kunst om al het mooie fijne goede en positieve te zien. Wij kochten Mel als 5 jarige en onze maatstaven hier zijn anders dan die in Ierland. Daar gaan ze er met 3 eens even op en gooien ze weer een jaar in het land, dit herhaalt zich soms op 4 jarige leeftijd en soms pakken ze ze op. Onze Mel heeft niets gedaan tot hij bij ons kwam maar denk je een pony te kopen die al 5 is en veel kan dan worden er te hoge eisen aan de pony gesteld en kan ik me goed voorstellen dat een en ander escaleert. Het is naar mijn idee makkelijk gezegd dat er in het verleden in Ierland van alles verkeerd is gegaan en ik denk dan wil ik zelf niet te snel. Tja wilde het toch na heel
Lang nadenken even kwijt. Het is absoluut geen kritiek maar een andere kijk op...

Esje wat een mop, hoop alleen dat je je
niet bezeerd hebt.

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:31

TinekeVD schreef:
Rozzy wat knap van je!!!

Saams zeg nou zelf even soppen met je hooi is toch het lekkerste wat er is?


Gizeppie wat fijn dat je een nieuw plekje gevonden hebt. Wat betreft karakter sluit ik me aan bij Punz. Iedere pony, paard, mens heeft zo zijn eigenaardigheden of eigen aardigheden het is maar net hoe je het bekijkt. Onze Mel is eersteklas nuchter dier maar...owee als je hem alleen laat dan brult hij als een wilde hengst of wanneer er iets achter hem gebeurt rent hij hard bokkend weg en ja ook als je erop zit. Ook is zonder zadel erop echt not done.
Wij zien dit niet als probleem maar respecteren het en gaan er zo goed mogelijk mee om en hebben er een top pony aan. Minder fijne of verbeterpunten zijn er altijd het is juist de kunst om al het mooie fijne goede en positieve te zien. Wij kochten Mel als 5 jarige en onze maatstaven hier zijn anders dan die in Ierland. Daar gaan ze er met 3 eens even op en gooien ze weer een jaar in het land, dit herhaalt zich soms op 4 jarige leeftijd en soms pakken ze ze op. Onze Mel heeft niets gedaan tot hij bij ons kwam maar denk je een pony te kopen die al 5 is en veel kan dan worden er te hoge eisen aan de pony gesteld en kan ik me goed voorstellen dat een en ander escaleert. Het is naar mijn idee makkelijk gezegd dat er in het verleden in Ierland van alles verkeerd is gegaan en ik denk dan wil ik zelf niet te snel. Tja wilde het toch na heel
Lang nadenken even kwijt. Het is absoluut geen kritiek maar een andere kijk op...

Esje wat een mop, hoop alleen dat je je
niet bezeerd hebt.


In Ierland gaan ze idd anders om dan hier in Nederland. Flynn is 10 en kent de basis gangen wel, maar is enorm bang onder het zadel. Die angst komt niet zo maar ergens vandaan.. Want het is alleen onder het zadel. Aan de hand is hij heel makkelijk.. In het begin reed ik alleen met de barebackpad en dat ging altijd goed. Ben ook het bos in geweest ermee. Super braaf, niks aan de hand. Maar toen ik met zadel ging rijden is het een aantal keer flink mis gegaan. Hij mist nog wel enorm veel balans. Hier zijn we mee aan de slag. Hij is wel enorm eerlijk, maar ook super lief. Hij heeft wel een verschil tussen 'eigenwijs' zijn, of schrikken in het bos van een hoopje blad en dan als een soort konijn opzij springen. Daar kan ik wel om lachen, maar hij kan ook ineens uit het niets aan de kletter gaan (heb dit ook in het bos 1 keertje mee gemaakt).. Dan is er geen land mee te bezeilen. Twee keer kwam het omdat ik over de grens was gegaan en de derde keer was het legaal (er kwamen shetlanders uit de bosjes ineens) en de laatste keer schrok hij geloof ik van zichzelf in de spiegel.. Het kan de ene dag super goed gaan, zoals die zondag toen ik les had (niks aan de hand kon gewoon langs de spiegel) en dinsdag stap ik op en lig na 2 minuten in het hek.. Hij is ook mega sensitief.. Hij is wel heel eerlijk, hij doet t niet om je eraf te krijgen, maar echt uit angst. Ook is hij enorm eenkennig..

Ik zie het niet als iets negatiefs, maar vind t wel lastig dat ik bepaalde reacties niet kan verklaren..

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:42

Gizeppie dat is ook lastig ben ik het helemaal mee eens en je zou het liefst overal een oplossing voor hebben. We merken bij die van ons dat hij soms echt in zijn eigen wereldje loopt als ik bijv aan het rijden ben en dan kan hij enorm schrikken van een takje dat ineens beweegt, springt 3 m opzij en ik lig ernaast. Wij zeggen weleens dat hij soms wat autistisch is Haha echt zo opgaan in zichzelf en van daaruit volgt een schrikreactie.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 14:04

Met Tineke eens :j het zijn ook enorme binnenvetters, ze líjken nuchter en kalm maar er gaat soms zoveel in dat koppie om. En vooral omdat ze zo relaxed lijken, ga je soms te snel :) Ze willen zo graag maar soms ff de rem erop is geen slecht iets. Gister nog; ik ben net verhuisd en hij is al zo relaxed op zijn nieuwe stal (de mensen die ons kennen, kennen Lloyd als een héle coole dude :D )Toen ik ging rijden toch 2x slappe mest, dus toch ietsje spanning van alles :+

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 15:13

Beaut is ook een binnenvetter. Enorm. Soms enorm lastig te peilen. Maar vooral de reacties van andere. “ga je alweer niet rijden, hoeveel dagen is ze vrij per week?” joh soms wel 2/3 achter elkaar. Beaut kan je een maand wegzetten en weer oppakken waar je bent gebleven. Ze vergeet niet.

We reden een springclinic BB/B paarden.
Wij kregen vandaag het mooiste compliment. Beaut moet meer kilometers maken. Zodat alles uiteindelijk wat meer vanzelf gaat. Plus de galop moet qua controle wat meer van mij worden, ze is soms te fanatiek en is dan iets teveel duwend in hoofd/hals. Maar dat als we dat op orde hebben ze het qua vermogen kan redden tot het L paarden. *\o/* *\o/*
Ik hoef me helemaal niet druk te maken om die B, dat gaat ze zometeen met 2 vingers in haar neus kunnen. Maar ze moet eerst meer gaan lopen op de ervaring. Ze is nog te voorzichtig op de sprong waardoor ze dan weer blokkeert omdat ik net met mn ene bil scheef zit of mn ene teugel weer strakker heb :+

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:25

Ze is er!!!! En wat is ze lief! Echt ongelooflijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 17:28

Wat is ze groot zeg! Ze ziet er goed uit, glanst mooi en dat na zo’n reis!
Heel veel geluk Sanne en Tineke!