Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 09:27

Welkom in het topic Lideli!
Dat er maar veel mooie Connemara jaren mogen volgen!!

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:24

Het ONCK zou ik graag naar toe willen, maar ik moet helaas werken die dag :(

@Punz dat hoop ik ook :)

Weet iemand van jullie een goede, betrouwbare keuringsarts in de omgeving van Eindhoven?

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:52

Esje07 zit in die omgeving maar ik denk niet dat ze nu reageert want ze is een weekend weg

De startlijsten voor het ONCK staan op de website.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:51

Leuk! Nog iemand in de regio!
Ik ben nu thuis. ...mijn weekend weg valt samen met het onck in Ermelo volgende week. -O-
Ik ben over kliniek boschhoven in Leende erg te spreken. Vooral Caroline vind ik heel erg prettig. Zij doet vast ook aankoop keuringen.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:14

Net weer terug uit Nisse! Pony’s hebben goed gesprongen. Allebei een balkje in de bb. Pandora ook 1 in de b en Rocks foutloos, maar wel een balkje in de barrage. Er waren 35 deelnemers in de b, dus geen prijs. Was wel een lange ochtend daardoor, heb 3 u rondjes gelopen met afwisselend de ene en de andere pony. En ondanks dat er nog 35 anderen waren, plakten ze heel erg aan elkaar, waren heel onrustig. Ponies zijn in het parcours weer heel anders dan thuis. Rocks is echt boos dat hij alleen de ring in moet en laat dit duidelijk merken met af en toe gehups en wat scheef galopperen, maar springt tussendoor nog vrij braaf zijn hindernissen. Pandora is thuis de rust zelve, maar parcours springen vindt ze blijkbaar heel leuk en ze wordt er helemaal hyper van! Daardoor beetje te snel met helaas een balkje.

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:41

@esje007, bedankt! Ik zal haar eens contacteren. Ik woon alleen in de provincie Zeeland, maar de pony staat omgeving Eindhoven. De keuring komt hij dus hopelijk naar zeeland ;)

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 14:42

esje007 schreef:
Leuk! Nog iemand in de regio!
Ik ben nu thuis. ...mijn weekend weg valt samen met het onck in Ermelo volgende week. -O-
Ik ben over kliniek boschhoven in Leende erg te spreken. Vooral Caroline vind ik heel erg prettig. Zij doet vast ook aankoop keuringen.


Oh ja even in de war, volgende week ben je weg -O- -O-


Succes met keuren Lideli en straks wel een foto showen van je nieuwe aanwinst he!


Jammer van de balkjes Birgit maar toch echt goed gedaan. Ze hebben nog zo weinig wedstrijdervaring en dan ook dat geplak nog!

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:03

Misschien komen wij je dan een keer tegen Lideli! Hier ook uit Zeeland!

Ben er ook blij mee hoor Bar! Vooral met Pandora, dat ze parcoursjes springen echt zo leuk vindt!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:08

Lideli welkom. Voor keuren kun je ook terecht in Someren op de kliniek.

Birgit top gedaan, apart hè dat ze in de ring zo anders zijn.

Aftellen....nog een week...

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:31

O, is der stage dan alweer voorbij Tineke? Kunnen jullie ook weer lekker wedstrijden rijden! Reed ze nu al Z?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:41

Nog een week (-1 dag nu) en dan is het ONCK!!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:37

Birgit we hebben haar gisteravond opgehaald. Deze week beetje bijkomen want ze is echt heeeeel moe en dan zaterdag ons jaarlijkse uitje.... reuze zin in. En ja als t goed gaat start ze Z.
Nog 5 nachtjes....

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:05

Je zal wel blij zijn dat ze weer thuis is. En Z , knap hoor! Jammergenoeg nog geen Onck voor ons, maar iedereen die gaat veel succes en plezier! Ik kijk weer uit naar de foto’s!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:19

heel blij idd dat ze weer thuis is al vond ik het ook prima dat ze daar zat eerlijk gezegd, maar dat komt omdat ze het daar heel erg naar haar zin had.
tja Z vind ik ook knap, soms gaat t goed en soms niet, hangt vooral af van haar eigen zelfvertrouwen, dat is soms een beetje weg. maar daar heeft iedereen weleens mee te maken denk ik, of je nu bb rijdt of zz, een wedstrijd is toch soms echt een dingetje...

wel leuk om te zien dat ze weer veel tips heeft meegekregen, weer wat handiger is geworden, weet je ik wil dat zelf gewoon ook wel, zo'n stage, is toch gewoon heel gaaf.

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:19

Ja, zo’n stage lijkt me ook wel wat! Hoewel.... moet je dan de hele tijd (hoog) springen? Was in april met mijn zoon in Leiden voor zijn studiekeuze, dan zou ik er zelf ook zo weer zin in krijgen. Dat is wel jammer van ouder worden.
Inderdaad vertrouwen is alles, 2 weken geleden wilde mijn dochter met Pandora eigenlijk nog geen bb springen en nu vliegen ze overal over. Ineens hebben ze het vertrouwen in elkaar.

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 21:40

Birgit het was heel gevarieerd en nee ze springen niet de hele tijd hoog is juist meest dressuurmatig loswerken maar ook groomen op wedstrijd, dag meedraaien op de kliniek en mogen kijken bij een operatie, social media bijhouden, boekhouden, longeren, stallen mesten, smid helpen, enz. En dan opdrachten voor school nog natuurlijk. Heel gevarieerd en heel gezellig met hartelijke mensen was het.

Fijn hè dat het vertrouwen in elkaar dan zo groot is dat ze t gewoon doen samen.
Wat gaat je zoon studeren?

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 22:05

Hij wil taalkunde, maar dat zal nog niet voor volgend jaar zijn. Morgen examenuitslag, maar de kans is niet zo groot dat hij geslaagd is.

Klinkt als een hele leuke stage!

TinekeVD
Berichten: 1523
Geregistreerd: 10-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 07:38

Oeh spannend! Sterkte met afwachten

En leuk nieuwtje hier, sanne heeft een nieuwe pony erbij gekocht. Familie van onze Melody. Een drie jarige bruine merrie, Melody’s Star. Pearl’s Cove x I love you Melody. Afbeelding
Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:21

Zeker een leuk nieuwtje! Mooie merrie hoor!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:15

Wauw, een leukerd Tineke. Mooi bloed ook wel met Moy Hazy Cove en I love you Melody erin. Dat die kunnen springen dat wist je al!

Ik heb uiteraard de afstamming even opgezocht :D
Nog wel een tip daarover. Ze is nog klasse 3 volgens de database en haar moeder lijkt ook nog klasse 3 te zijn. Ik weet niet of je keuringsplannen hebt met haar. Maar dan moet je wel dit jaar of uiterlijk volgend jaar met haar naar de keuring komen voor stamboekopname.
Normaal gesproken kunnen nakomelingen van klasse 3 ouders niet opgenomen worden maar er is een overgangsregeling die tot oktober 2019 loopt. Dus mocht je haar in het stamboek opgenomen willen hebben dan niet te lang wachten met naar de keuring komen!

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:25

Hoe weet je welke klasse dat de ouders zijn?

Heeft het eingelijk zin om een merrie dat boven de 148cm te keuren?

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 14:27

Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je Sanne! Van die prachtige ponys. Veel geluk ermee. Tineke ook!

Stiekem kriebelt de gedachten van een tweede pony/paard. Maar helaas het geld niet voor qua onderhoud. Stallingen zijn hier allemaal veel te duur (€365)
Ik moet tijdens de merrie keuring werken. Nieuwe baan. Hoop dat ik nog kan ruilen. Wil graag komen :D

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:28

@fatcat. Dat kun je opzoeken in de database op de website van het Ierse stamboek.
Een merrie die uit de maat is gegroeid en nog niet eerder voor stamboekopname is geweest wordt, als ze aan de verdere eisen voldoet, in klasse 2 opgenomen.

Twee paarden is gekkenwerk met dergelijk pensionprijzen Saams!
Hoop dat je kunt ruilen voor de keuring.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:08

Gave aanwinst Tineke! Gefeliciteerd!

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 10:35

Gaaf, Tineke en Sanne! Lijkt me een heel leuk dier!! Gauw mee naar de keuring dan, want stamboekopname maakt het eventueel fokken van een veulentje wel aantrekkelijker.