Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:23

Penny moment. <3

Afbeelding

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:23

We zitten weer op een roze wolk !!!!!!

Nou officieel hebben we nu alle gangen gereden met sky .
En hij zet geen stap verkeerd :)
Maar zo blij dat ik voor alles zo mijn tijd heb gepakt.
Je merkt echt dat sky daar op bouwt omdat ik hem nog nooit in zijn vertrouwen heb teleurgesteld.
Als ik hem nu moet omschrijven welk weer dat het ook is. Hij is altijd fijn te rijden blijft lekker voorwaarts voelt 200% vertrouwt . Is super sensibel . Hij vind het niet eerlijk als je veel druk op hem legt dan houd hij spanning vast . En hij geeft graag aan baas dit is moeilijk vandaag en 3 dagen later snapt hij het.
Dus af en toe terug naar het stukje tot waar ging het goed. En dan weer verder.
En ik moet zelf ook weer van ver komen. Motoriek die alle kanten opvliegt etc... in draf maar zeker in galop. Maar als je dan ziet welke progressie ik wekelijks maak.
Dan zit je weer op ene roze wolk. *\o/*

Afbeelding

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:10

Ze is lekker aan het chillen Saaams! Fijn Kitobeer dat hij alles zo goed op pakt! Wij maken ons klaar voor de eerste buitenwedstrijd! Schimmel is gewassen, vlechten morgenochtend, moeten er pas om 13 uur zijn.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:13

Oh Saams, dat is echt een prachtig Penny moment! Dan smelt je toch helemaal als je zo naast je pony kunt zitten!

Kitobeer: wat geweldig dat jullie zo goed gaan!! Kan me voorstellen dat je dan inderdaad enorm op een roze wolk zit! Ben heel benieuwd hoe jullie je vanaf hier door gaan ontwikkelen!! Spannend en superleuk allemaal!!


Zoals jullie dus weten zitten wij vandaag in Denemarken, waren bij Skaergarden op bezoek om een breederstour voor te bereiden die wie in augustus ( voor belangstellenden: ergens tussen 3 en 9 augustus) gaan houden: met een groep Nederlanders naar Skaergarden om het te hebben over het fokken van pony's die én het type hebben én kunnen bewegen.

En het was weer zó leuk. Birgitte en Anna zijn zulke fijne mensen om eindeloos over Connemara's te kunnen praten. En de pony's die ze hebben............Ohhhhhhh mán....wil ze stuk voor stuk wel meenemen.

Voor Eline was de dag helemaal echt geweldig. Zij mocht echt bij hoge uitzondering gewoon op Delaney's. Echt wel een hele eer, want Anna doet dat normaal dus echt niet, iemand op haar Delle zetten. Maar het was hier echt even 2 collega ruiters onder elkaar...

En ja...
Er is beeld materiaal... zowel wat foto's van oa de hengst Party Night en Delaney's natuurlijk, als twee filmpjes van het rijden..


Afbeelding
De linkermerrie is Evita. Eigenlijk de foundation mare van Skaergarden. 21 nu en hoogdrachtig ( misschien dat we vannacht nog een berichtje krijgen....). De rechtermerrie is uit Evita, dochter van Delaneys.

Afbeelding


De vos is de hengst Party Night. Hier niet half zo indrukwekkend als hij in werkelijkheid is. Geweldige hals, prachtig hoofd!

Afbeelding


En ja... Dan natuurlijk de beroemdheid van Skaergarden: Delaney's

Afbeelding

Tja..heb niet de skills van Eline... dus nee..Heb niet op heb gezeten. Maar goed... uitgebreid knuffelen met hemwas natuurlijk ook al heel leuk:

Afbeelding


Maar goed: Elines dag kon niet meer stuk, dat mag duidelijk zijn:



Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:25

Nou, volgens mij hebben jullie het wel naar je zin! :)) Die vos is ook echt een plaatje 8 <3

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:35

Ja joh. Is echt heerlijk hier. En die vos.... Oeh.. die is óók zo indrukwekkend!!
Maar in beweging legt hij het vooralsnog toch af nog tegen Delaney's

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:46

<3

Evita zou mijn merrie wel kunnen zijn. Lijktt er spreekend op.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 07:36

Birgit: succes vandaag!

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 08:31

Die vos ( :+ ) vind ik práchtig! Wil graag mee met de tour maar dat valt in de bouwvak zo te zien, helaas kan ik dan geen vrij -O-

Ah Saams lief!!

Wow Kito, het lijkt geen Connemara meer, maar een KWPNer, die reus van jou :))

Succes Birgit! *\o/*

Hier prutsen we ook lekker aan; vd week een fijne les van EK, waarin we ons ineens weer zo snel ontwikkelen! En zondag hebben we een oefencross, hopelijk blijft het beetje mooi weer.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 09:23

Waarom wij die witte zo gaaf vinden?

Nou...:







ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:02

Mooie foto Saams van het rijden, nette punten behaald! En wat genieten he als je er zo bij mag als ze liggen :)

Fijn dat hij het het zo goed oppakt Kitobeer! En wat een reus! Hoop dat er voor mij ook nog eens zoon grote op mijn pad komt

Wauw wat gaaf dat jullie in Denemarken zijn! Wat een binken :9
Ik heb net vorig jaar besloten Beth niet meer te laten dekken maar deam, dit is zo verleidelijk <3
Helaas krijgen wij Augustus de sleutel van ons eerste huis dus meegaan op reis gaat hem voor mij ook niet worden. Heel jammer!

Ik heb ons voor zondag opgegeven voor een Trec wedstrijd. Verwacht er niks van want 0 training voor gedaan maar even ertussenuit en wat anders doen gaat ons goed doen denk ik.
Beth is gelukkig weer een stuk vrolijker en staat weer lekker dag en nacht in de uiterwaarden, doet haar altijd goed. Is ze weer een stuk gemotiveerder haar best te doen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:11

Springt Delaney ook Punz?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:38

Delaney wel, maar zijn amazone niet :)
Maar als je een hengst zoek die mn moet kunnen springen, dan hoef je niet zo ver te zoeken: We hebben in Nederland natuurlijk 'gewoon' de meervoudig EK ganger Blackwoodland Rock. Is gewoon een klasse 1 goedgekeurde Connemara hengst.
Verder is de vos op deze foto een nakomeling van een internationaal springende merrie. Hengst zelf is ook gewoon een goede springer, maar ivm ouder worden van de kinderen ( dochter Signe is van het springen, Anna de amazone van Delaney's gaat overduidelijk voor de dressuur) van Birgitte kan hij door hen niet meer op wedstrijden uitgebracht worden.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 13:39

ingaa: Van Delaney's is via Belgie sperma beschikbaar.. O:)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:10

*\o/* 3 winstpunten, Rocks 180,5 en 185( 1ste prijs) en Pandora 175 en 184,5! Het was een lange dag, maar superblij mee! Ze liepen ook als een trein de trailer op, op het terrein nog niet super-relaxed, maar wel al veel beter!
En de jury zei achteraf ; we hebben even overlegd, en die schimmel mag je op de terugweg bij ons thuis afzetten, vonden ze zo’n leuke stoere pony!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:11

OHHHJ wat GAAF!! *\o/* !

Gefeliciteerd!!! Echt goed!!

Edit: en wat een geweldig commentaar van de jury! Dan kan je dag toch echt niet meer stuk !

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:23

Afbeelding
Ze ziet er ook wel cute uit! ( ok ben bevooroordeeld)

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:34

Wauw wat goed birgit. ik mis hier toch echt de vind ik leuk knoppen hoor.
Ria is delany gefokt bij hun ? Want wat kan die toch bewegen .

Ja ik vind sky ook wel echt een rijpaard lijken. Maar dat gaat een echte tank worden tegen dat hij 6 is.
Ik heb voortaan mega spiegels in de bak en denk vaak. Wat is hij toch knap. Net een kwpn paard. Maar dan zonder rillig karakter dat haast niet te rijden valt. op en top het fijne connemara karakter.
Eens besmet wil je nooit meer wat anders.

esje007

Berichten: 620
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:24

Wat goed, Birgit!
En die beweging vam Delaney, OMG!! *\o/*
Kito, goed bezig met Sky.

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:05

Afbeelding
Op het einde vd proef, snel nog een foto gemaakt. Van Rocks heb ik alleen het uitstappen. Nadeel als de een moet rijden en de ander voorlezen.

En geweldige paarden daar in Denemarken!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:16

Wat een geweldig mooi debuut Birgit! Gefeliciteerd!

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:40

Kitobeer:
Delaney's is gefokt bij gestüt Wirthsmüle, door Angelica Wolf. Zo is zijn volledige naam ook: Wirthsmüle Delaney's. Hij is uit de recent overleden, ook superbewegende hengst Diamond Shamrock.

Skaergarden heeft hem inderdaad gekocht om zijn beweging én ze konden hem kopen omdat Angelica dacht dat hij uit de maat zou groeien. Dat deed hij gelukkig niet :) Hij kan inderdaad echt geweldig bewegen, en geeft dit ook door aan zijn nakomelingen. Zo is recent zijn dohter Delicious Love ( op de HOYS in Engeland kampioene geworden van álle pony rassen. Deze moeder van deze merrie is dan weer van de Nederlandse hengst Marvel van Graafjanshof, die ze een aantal jaren hebben gehad ( recent overleden)

Maar goed. Ze hebben nu pony's staan,zowel zelf gefocht als aangekocht, die ik stuk voor stuk zó zou willen hebben



Birgit:
Zag op instagram al wat voorbij komen.
Ze zien er prachtig uit, kan me voorstellen dat de jury ook onder de indruk was!

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:19

Beaut haar mood vandaag. In de paddock, tegen paarden, tijdens t rijden. -O-


Afbeelding

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:34

Tja....gaan ze ook een beetje haar pauze verkloten door in haar zicht aan het wérk te gaan...

Daar wordt je wel zuur van ja

:)

Birgit01

Berichten: 780
Geregistreerd: 12-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 15:48

Merries !! Hier nog zo een hoor!

En bedankt voor de felicitaties. Rijden kon nog een stuk beter hoor, Pandora ging nog een beetje snel, waardoor het wat slordig wordt. En Rocks kan geen middendraf ( tips!) en hals strekken zit er ook niet in als er zoveel te zien is! Misschien toch maar eens dressuurles nemen, tot nu toe alleen western en springles ( eerste half uur wel dressuurmatig).